-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
qpakcovboy
őstag
Annyi fejlemény történt a 15 V-os feszültséggel kapcsolatban, hogy most elmentem megrendelni a fesszabályzót, illetve vettem két izzót is, mert egyik sem égett.
Amikor megállok a motorral (de még jár) akkor visszacsökken normális 13 körülire a töltés. Amint elindulok elmegy 15-ig, de azt nem lépi át.
Okozhatja a problémáz, hogy a kiégett izzók nem szívják el a megtermelt áram egy részét? Vagy az izzók is azért égtek ki, mert rossz a feszültség szabályzó?
-
qpakcovboy
őstag
válasz -Mosquito- #60222 üzenetére
Van szivargyújtó, majd töltöm a telefont addig. Illetve új zselés aksi van benne, de csak a mai napot kell kibírnia.
-
qpakcovboy
őstag
válasz -Mosquito- #60219 üzenetére
27-ért találtak nekem gyárit, szerintem azt az utat választom. Minden esetre köszönöm a gyors segítséget és válaszokat.
Elvileg holnap át tudom venni az újat, de ma még mennem kell kb 50-60 kilométert így, remélem ki fogja bírni.
-
qpakcovboy
őstag
És mennyire egészséges így használni a motort? Csak mert ezzel mennék beszerezni az alkatrészt.
Találtam 20 000 Ft- ért is, de van gyári 30 000 Ft-ért. Nem olcsó mulatság...
-
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Van egy 2011-es Gilera nexus 300 robogóm. A napokban fel-fel villant a motorhiba visszajelző lámpa, ma már folyamatosan világít.
A hétvégén átnéztem, olaj, légszűrők, hűtővÍz rendben. Alapjárat stabil, nincs dadogás, fulladás.Ma véletlenül észrevettem, hogy alapjáraton is 15 V-al tölt, ezért arra gondoltam, hogy a fesszabályzó mehetett tönkre. Csináltam róla egy rövid videót, hogy mit is művel.
Találkozott már valaki ilyen problémával? Ha "csak" fesszabályzó, akkor azt szerintem ki tudom cserélni én is, csak az alkatrészt kell beszereznem.
Előre is köszönöm a tanácsokat!
-
qpakcovboy
őstag
válasz qpakcovboy #55610 üzenetére
Ma vettem bele egy akkumulátort, hátha... És szerencsére ez volt a baja. Csak azt találom furcsának, hogy mentem vele egész nap, majd egyik pillanatról a másikra annyi fesz sem maradt benne, hogy a gyújtást kijelezze....
Na mind1 az új akun van teszt gomb, ezért ezzel nem lesz most egy darabig probléma.Jahh és a könyvében sincs semmi a hibakódokról....
-
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Van egy gilera nexus 300 robeszom (2011. gyártás). MA mentem vele elég sokat és az utolsó címemről indulva a kulcsot elfordítottam és se kép - se hang. A kijelzőn megjelent egy U20 és utána 1.1 felirat, majd az is eltűnt. A biztosítékok rendben vannak. Esetleg akssi szállhatott el?
Sajnos nem tudok normális robogó/motor szerelőt pesten és a neten a hibakódot sem tudtam beazonosítani.
Remélem Ti tudtok segíteni.Előre is köszönöm!
-
qpakcovboy
őstag
Tudnátok ajánlani egy megbízható szervizt Pesten? Guilera nexus 300 on kellene általános karbantartást csinálni. Előre is köszi.
-
qpakcovboy
őstag
Tudnátok ajánlani egy megbízható szervizt Pesten? Guilera nexus 300 on kellene általános karbantartást csinálni. Előre is köszi.
-
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Még mindig gázbowden....
Az van, hogy dupla bowdenes a gázkar (feltételezem biztonsági okokból). a motor felöli oldalon leszakadt a fém gömb a végéről, amit javítani, vagy cserélni kellene. Erre a hibára a legtöbb szervízben is azt mondják, hogy 4-5 munkanap. Ennyi időre nem szeretném letenni a mocit és busszal járni.
Nincs valakinek ötlete, hogyan lehetne ezt gyorsabban megoldani? Esetleg van valami tapasztalat?
-
qpakcovboy
őstag
Első bajom kijött a nexussal. Furán viselkedett a gázkar, olyan, mintha a markolat alá szorult volna valami. Délután szétszedtem, de a markolatnál minden ok. A motor felőli oldalon viszont láttam, hogy a bowden elszakadt....
Nem akarom elszúrni, ezért inkább szervizbe viszem, viszont nem tudom, hogy ez bele tartozik-e a garanciába (két éves 13 000 km), illetve ha nem tartozik bele, akkor tudok olyan szervizt ahol odaviszem és megcsinálják? Nem hagynám ott szívesen sehol, de gondolom a szezon miatt csak a béna szerelők unatkoznak.... -
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Érdekel valakit egy sisakra szerelhető bluetooth headset? 8 000 Ft-ért odaadom. Kifogástalanul működik 1 hónapja vettem.
-
qpakcovboy
őstag
Hali!
Tegnap végre elhozhattam a motort. Innen is köszönöm a volt gazdinak, hogy ennyire vigyázott rá, mert szinte új, egy karcolás sincs rajta.
-
qpakcovboy
őstag
válasz runner 125 #36702 üzenetére
Köszönöm, megfontolom a tanácsod. Bár az igazság az, hogy 2 évnél idősebbet nem szeretnék (nincs is nagyon sok) és a fiatalok között elég nagy az ár eltérés is.
-
qpakcovboy
őstag
válasz runner 125 #36700 üzenetére
Van egy viszonylag új 300-as, és az eladó elmondása szerint 3,5 literrel járkál vele városban. Egy barátomnak volt 500 és Ő4-5 liter közötti fogyasztásról számolt be. Ez nem tűnik soknak, de valójában mégis számottevő.
Abban viszont egyetértek, hogy a nagyobb cc tartósabb. -
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy Gilera Nexus-t, de nem tudom eldönteni, hogy 300, vagy 500 cc legyen. 95 %-ban városban használnám, és végül is azért járok robogóval, mert keveset fogyaszt és könnyű vele parkolni. Mekkora a két motor között a fogyasztási különbség?
Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata? -
qpakcovboy
őstag
Repesztettem ma a pesti alsórakparton és a motornak elment az ereje, gázhúzásra csak durrant egyet-egyet aztán fék, motor leálípt, indítanám újra, de se kép se hang. Még a kijelzők fényesem működött.
Az ötletem az, hogy generátor nem tölt az akksi lemerült és szikra híján nem ment a motor, csak a "lendület" miatt durrogott vissza. Esetleg más ötlet?
Előre is köszi!
-
qpakcovboy
őstag
válasz runner 125 #21674 üzenetére
Voltam minkét szerelőnél. A moped.hu fogja megcsinálni, a másikról inkább nem mondok semmit. Viszont a Frangepánba nagyon korrektek voltak. Ment vele a szerelő egy kanyart, szerinte a villa ment el.15-ért megcsinálják, vagy ugyan ennyi a bontott...
Elég sok motor volt náluk, amiből arra következtetek hogy sokan járnak oda, amiből meg arra következtetek, hogy nem gányolnak és megfizethetőek.
Nincs utánfutóm, se vonóhorgos autóm, ezért körülményes lenne Ócsára mennem. -
qpakcovboy
őstag
válasz runner 125 #21671 üzenetére
Igen meg van a külföldi forgalmi, illetve a forgalomból kivonást igazoló papír. Azzal is tisztában vagyok, hogy 80 ropi egy rendszám, de még így is jó vétel volt. Nem szeretnék bajlódni a villaszárral, ráadásul a görgőket is meg szeretném nézetni, ahhoz meg légkulcs kell, szóval inkább szerelőre bízom.
Egyébként szerencsére tudok egy pont ilyen mocit darabokban, mert annak a motorját széthajtották és most darabonként eladják. Onnan szerváltam épp első lámpát is, de van hozzá idom mindenhova, de még váz is. Úgyhogy szerencsére alkatrész van, csak rendes szerelőt nem ismerek.Ócsára nem fogom elvinni, mert így nem biztonságos vele közlekedni. Örülök, ha a környéken eltudom vinni valahova.
-
qpakcovboy
őstag
Két szervizt néztem ki a környéken. Ezek közül ismeritek valamelyiket?
http://www.totiperobogo.hu/
http://moped.hu/
-
qpakcovboy
őstag
Nem akarom senki alá tenni a lovat, mert lehet csak szerencsém volt. A kárszakértő véleménye szerint nem 50-es a motor, nem pedig a biztosító "állapította meg".
Szerintem teljesen más lett volna a lány fekvése, ha mondjuk egy SL600AMG oldalát húztam volna végig és nekem kellett volna lapot adni....
Mind1 száz szónak is egy a vége, mázlim volt, de az esetből tanulva tuti lesz rendszám. Ahhoz viszont rendbe kellene tenni az elejét.Azt gondolom, hogy a váz sértetlen, mert az idomok faszán állnak rajta. Viszont ha oldalról nézem, akkor látszik, hogy görbe lehet az első villa (nem a teleszkóp). ezt kellene cseréltessem, de nem ismerek normális szerelőt...
-
qpakcovboy
őstag
Üdv mindenkinek.
Pár napja írtam, hogy elém kanyarodtak, aminek következtében összetört a motor eleje. Akkor azon aggódtam, hogy "50-esként" használom a 150 ccm-es motort és ezért a biztosító nem fog fizetni....
Nos volt a kárszakértő, aki persze levágta, hogy nem kismotor. Felírta a motorszámot, megnézte a gumik méretét is, de ennek ellenére kifizették a kárt. Ezt csak azért írom le, ha esetleg más is így járna....
A lényeg, hogy a törött idomokat, alkatrészeket bontóban megvettem és sikerült helyrepofozni a járgányt. Viszont sajnos az első futómű elég tropa. A lengéscsillapítók egyenesnek tűnnek, de szerintem a kormányszár elferdülhetett. Ezt abból gondolom, hogy balkanyarnál alul, míg jobbkanyarnál felülkormányozott a járgány. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy Budapesten keresek megbízható, tapasztalt robogószerelőt.
A segítséget előre is köszönöm! -
qpakcovboy
őstag
válasz Tothgera30 #21185 üzenetére
Alvázszámból hogyan tudják megállapítani a motor térfogatát?
-
qpakcovboy
őstag
Ebből a típusból az 50 ccm ugyan olyan (és ugyan akkora) mint a 100-125-150 Annyi a különbség, hogy ez négyütemű és vízhűtéses.
A kárt ettől függetlenül fel tudja mérni, mivel ott a motor, ami ugye az elmondás szerint 50 ccm és ennek alapján megtudja mondani, hogy mennyibe került rá egy idom, egy lámpa, egy index, blabla... Nem hinném, hogy elkezd nyomozgatni
Megvannak a motor eredeti papírja, mert azzal a szándékkal vettem, hogy teszek rá rendszámot. Ennek eddig csak anyagi akadályai voltak/vannak.
Meg persze szívszorongató, hogy egy 100 ezer forintos motor rendszámozása 80 ezer forint... -
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Abban kérnék segítséget, hogy a napokban volt egy balesetem. Elém kanyarodott egy kocsi, nekimentem a kerekének. A kocsi és én karcolás nélkül megúsztuk, de a moci kicsit tropa lett. Eletört a lámpa az oldalidom, és szerintem az első futómű is beteges lett.
Rendes volt az autós, mert elismerte, adott lapot meg minden.A gondom ott van, hogy a robesz 150 ccm és nincs rajta rendszám. Egy kárszakértős ismerős azt mondta ezen ne is agyaljak, mert a kárszakértő csak fényképez, felmér aztán kibök egy összeget. Én mégis kicsit tartok attól, hogy beleköt miért röpködök az utakon megfelelő papírok nélkül.
Valakinek van már ezzel kapcsolatban tapasztalata? Egyébként szeretnék rá rendszámot, mert jó kis motor, de még nem jött össze rá a lóvé. Ez az eset is megerősített abban, hogy kell a rendszám, mert ha pl. egy x6-os BMW oldalát húzom végig és én vagyok a hibás, akkor fizethetek életem végéig......
A válaszokat előre is köszönöm!
-
qpakcovboy
őstag
Hali!
Az természetes jelenségnek mondható, hogy a robogó hideg motorral kevésbé húz? beindítást követően közvetlen gázadásra eléggé cammogós.
Előre is köszi! -
qpakcovboy
őstag
válasz Topiccsendőr #18654 üzenetére
Az lehet, viszont ez négy ütemű és ezért sem értem.
-
qpakcovboy
őstag
válasz runner 125 #18646 üzenetére
Hali
Ez egy Peugeot elyséo 150. A karbit nem szedem szét az tuti szerviz, de ha már költök rá, akkor kicseréltetem a szíjat és a görgőket is. Így legalább tudom, hogy nem fog otthagyni sehol. Egyébként szerencsére pöcc-röff indul.
Ezek szerint akkor nem természetes dolog, hogy olaj van a szűrőben
Annyi kérdésem még lenne, hogy amíg nem kerül rá rendszám lehet-e rá kötni kötelezőt? valakinek ezzel van tapasztalata? Külsőleg egyébként annyi különbség, van az 50-es és a 125-150 között, hogy a km óra nincs 140-ig számozva, illetve a kis tesón hátul dobfék van, ezen már tárcsa.
Mondjuk mindenképp rendszámoztatóm, de ehhez idő kell amíg összejönnek az anyagiak.
-
qpakcovboy
őstag
Üdv.
Hétvégén szétkaptam a robogót és 1-2 apróság szemet szúrt, amiről úgy vélem, hogy nem feltétlenül kell ilyennek lenni, ebben kérném a segítségeteket.
1. a légszűrőből folyik az olaj, gondolom azért mert ez légszűrőt be kell fújni, viszont egy idő után lecsorog a szűrőházba. Szóval az olaj jelenléte gondolom természetes.
2. a főtengelyről egy fogaskerék viszi át a hajtást, ezek eléggé kopottnak tűntek. Lehet ennek műszaki oka van, mégpedig az, hogy könnyebben össze tudjanak kapcsolódni.
Itt van róla egy kép, remélem tudtok segíteni: [link]
üdv,
-
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Budapesten keresnék korrekt robogszervízt, tudnátok ajánlani? egy hónapja vettem egy Peugeot elyséo 150 ccm motort. Nagyon tuti meg minden, de olajat, szűrőt mindenképp cseréltetnék, illetve átnézetném a szíjakat, görgőket, fékeket, futóművet.
Illetve még egy olyan jellegű kérdésem is van, hogy nincs rajta rendszám, de megvannak a külföldi papírjai (kétnyelvű adásvételi, forgalmi, forgalomból való kivonás). Úgy tudom, hogy a rendszámozás kb 100 E ft. Ha a motor jó állapotban van akkor rendszámoztatom, viszont ha sokat kell rá költsek, akkor ez csúszni fog.
Valakit fogtak már meg rendőrök rendszám nélkül? Mire lehet számítani?Válaszokat előre is köszönöm!
-
qpakcovboy
őstag
Aprilia Leonardot szeretnék venni, tud valaki róla rosszat mondani? Illetven milyen papírok kellenek ahoz, hogy le tudjam rendszámozni?
-
qpakcovboy
őstag
Hali
Sokan oltanak azal, hogy ne vegyek papír nélküli rotyeszt, mert jövőre le kell őket majd rendszámoztatni és csak a baj lesz vele stb... Te tuds zerről a rendszám mizériáról valamit?
MErt a szerelőm mondta, hogy flejtsem el ezt a dolgot, főleg a peugeot-at mert nem lehet javítni stb.. ajánlotta, hogy va nneki is ugyan ez a típus, de nem tudja eladni, mert nincs enek papírjai és szar az imoja egy 20-ért nekem is adná. -
qpakcovboy
őstag
Csak az alkatrész beszerzés szempontjából szar? esetleg más baja is van? Mire kell figyelni amikor megnézem? Még nem volt robogóm, de szeretnék, eddig egy 88-as CBR600-al jártam, de munkára jobb a robogó, olcsóbban kijövök vele. Tehát mire is kell figyelni amikor megnézek egy ilyen robit?
-
qpakcovboy
őstag
válasz Topiccsendőr #4318 üzenetére
Semmit sem találok erről a fajta robogóról. LEhet rosszul írom be a nevét? semmi teszt csak hírdetések
-
qpakcovboy
őstag
válasz Topiccsendőr #4316 üzenetére
Szabálysértésnek minősül ha ilyen modom leigazoltatnak a rendőrök? Jogsim van A korlátlan, de ez nem sokat jelent ha rendszám nélkül furikázok gondolom.
Meg erre egyre több rendőr figyel fel, hogy nagyobb köbcentis robogókkal rendszám nélkül rohangálnak emberek. Azt hittem megoldást jelenthet ha 50-es papírral veszem meg.
-
qpakcovboy
őstag
válasz Topiccsendőr #4314 üzenetére
Nincs lerendszámozva, de 50-es papírral venném meg.
Amúgy ez a fajta robogó jó? Megbízhatóságra, alakatrész ellátás?
-
qpakcovboy
őstag
Szretnék némi infót a
Peugeot Elyseo típusú robogóról (100 köbbcentis)
Sajna nem sokmindent találtam róla a neten. Hamarosan aktuális lenne egy ilyen, és nem tudom, hogy érdemes e megvenni, asszem ez már kéthengeres négyütemű és talán vízhűtéses, de csak talán ebbe nem nagyon vagyok biztos. Lécci segítsetek, előris is köszönöm!