Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Digitális Állampolgárság Program
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Én ezt nagyon jól tudtam eddig is. Voyage mester állította hogy nincs dobfékes abs-es autó. Holott ilyennel dolgozok, úgyhogy vagy én hazudok vagy nagyon el van görbülve a téridő, nemtom. Lehet kajánul vigyorogni hogy csak marketing blabla de elég jól működik minden helyzetben.
Az első széria persze hogy nem dolgozott dobfékkel mert annyira új és drága technológia volt hogy csak presztizsmárkák építették be a verdáikba, ott meg ugye már akkor alap volt a tárcsafék.
-
#27070592
törölt tag
válasz Winner_hun #33908 üzenetére
Anno ismerőstől akartam venni jó állapotú, szakszervízben javított autót. Csak épp akkor nem volt meg a lé. Aztán az ismerős 17 éves kisfia is "használni" kezdte az autót. Úgyhogy inkább mégsem vettem meg...
-
#27070592
törölt tag
válasz Mobi28 #33881 üzenetére
A védett erdő-tüzelésű erőművek országában ilyesmin nem kell csodálkozni.
Motion Blur: német piacról származó autón nem gondolkodtál? Vannak egész jó vételnek tűnő, szervízkönyves autók, magánszemélytől, valós km futással, bőven itthoni ár alatt. A kinti kereskedések nagy része török, ott is megy a visszatekergetés és más trükkök. Igaz az "importhoz" (miért is vagyunk uniós tagok??? ) regadót is hozzá kell számolni, plusz kiutazás ügyintézés stressz stb. de az itthoni autók nagy része átverés.
-
#27070592
törölt tag
válasz tibi666 #32863 üzenetére
"Játszós autó"nak elég jó?
-
#27070592
törölt tag
Nem volt célom a "sportdízel" promotálása. Sőt jó ideig a nem kamrás tdi motorok csak kamionokban dolgoztak mert jóval zajosabbak az ócska harmatgyengusz kamrás dízelnél. Aztán szépen fejlődött a technika, és perpill az 1500 baros common rail-nél tartunk. Az R10 csak egy extrém propagandajárgány. Ott van a linkben is, az összköltsége évi 15 millió euro. Viszont szvsz a dízeleknek igenis van helye a személyautókban, leginkább a nagy "családi" kombikat érdemes dízelmotorral venni, amik már nem arról szólnak hogy "ááá 200lóerő, kitaposom a lelkét mer énvagyoka kolimmekré". Ilyet nyugodt, épelméjű családapák vesznek. Keresztszüleim két gyerekkel eddig két új autót vettek, momentán mindkettő nagy dízel kombi. Azt mondják mindenképp megérte a dízel felára.
De még egyszer leírhatom: sportautóba mindent csak ne dízelmotort.
-
#27070592
törölt tag
válasz fekeandras #32704 üzenetére
-
#27070592
törölt tag
válasz Integra #32678 üzenetére
Megveszik mert csak a lóerőt nézik, meg azt a bourbon legendet hogy a mai modern dízelek elérték és le is hagyták technológiában a benyát. Sportdízel...kinyomják a szemét, és éppen lejár a három év gari, meglepő módon sorban jönnek a húzós javítások. Kinek jó ez? Pl a gyártónak?
Mi értelme kinyomni a szemét egy dízelnek ha már 2000-es fordulaton bőven leadja a csúcsnyomatékát? Csak meg kéne tanulni dízelt vezetni. Szerintem legegyszerűbb lenne a dízelmotorokat (az összeset) 4000-es fordulaton leszabályozni.
Mondjuk nekem egy 530D kombiról vagy egy V70 D5-ről sokminden eszembe jut csak a sportautó nem, akármilyen felni legyen rajta. Viszont eszembe jut a bődületes nyomaték alacsony fordulaton, meg a hozzá való lakókocsi. Sportautó céljából mindent csak ne dízelt. -
#27070592
törölt tag
válasz Integra #32632 üzenetére
318tds-t néztem eddig, mivel 1.7 alatti a motor így jóval kedvezőbb a regadója is. 90 ló elég arra amire használnám, vagyis heti 500-700km, leginkább utazgatni a-ból b-be, nem napi ingázásra.
A 2-2.5 milla kívül van már a kereten. 600k-ról indultam, most tartok 1.5 millánál, nem egyszerű dolog ez... Hitelt nem akarok, max ennyi a kp keret ami márciusig becsorog a kasszába. Hacsak el nem adom a megane-t.
-
#27070592
törölt tag
válasz SaNyEe #32618 üzenetére
Ja hát prestige-ből vegyen autót akinek S-klasse-re telik. Én csak használom az autót mint egy darab vasat. Csak felmerült mostanában hogy cserés lesz az 1.4megane classic vagy lepassz jóapám részére, és helyette nézek dízel kombikat. B5 passat volt eddig az étlapon. De 318tds-t is lehetne. Vagy mondeo 2.0 TDDi-t. Még nem billentettem.
-
#27070592
törölt tag
válasz Integra #32607 üzenetére
Dízel mondeoknál ezért lehet a 80% értékvesztés 8 év alatt? Erre kiváncsi vagyok, hogy a használtpiaci áruk miért ennyire alacsony. Persze az értékvesztést úgy is lehet értelmezni a másik irányból hogy nagyon jó áron kapsz gyak. fullos nagyautót. És a régebbi nem TDCi hanem sima Di motorokról elég jókat lehet hallani.
-
#27070592
törölt tag
válasz Integra #32600 üzenetére
Láttam már német pályát, valahogy a km/kátyú-gödör-kráter szám nem közelítette a magyar viszonyokat. Plusz itthon ritkán meg egy átlagautó pályán mert "drága"
Ez szerintem is gond hogy agyonhúzott dízeleket sportautóként árulnak. Lóerő helyett nyomatékkal kéne ezeket reklámozni, arra amire valók. Egyébként nem hátrány a nagy teljesítmény, főleg az átlag Jürgen von Übermüllernek, aki egy 2 tonnás lakókocsit vonszol vele, nagypapás stílusban. Erre tökéletes. (lenne)
-
#27070592
törölt tag
válasz Integra #32583 üzenetére
sokkal kisebb az esély, hogy elromlik
Igazad van, ha azonos stílusban használják a benzinessel, nagyon hamar ki lehet nyírni a legjobb dizelt is. Youtube-on lehet látni jó kis videókat ökörbarmokról akik leszabályzásig kínozzák a dízelmotorjukat. Szerencsétlen meg persze hogy hengerfejes lesz, injektorcsere stbstb. Az ilyen miért nem vesz benzines autót, nem tudom felfogni.
Egyszerűen nem erre való. Nem kell pörgetni, mert ésszel nyomatékból lehet vele autózni, és ha nem pörgeti az ember félmillát elgurul. Szokták köpködni a német import dízeleket, hogy 300-400k km után csak egy roncs haldokló motorral. De vajon mi árt jobban egy motornak? Üzemhőfokon gurulni 400k km-t az asztalsima német pályán, szervízkönyvvel, vagy az itthoni faxa utakon ingázgatni gyakorlatilag hideg motorral 150k km-t, KókányBt-nél szervizelve. -
#27070592
törölt tag
Linkelhetnéd a cikket, érdekelne. Comp egyébként ritkán halálpontos, inkább csak tajtékoztató jellegű.
Átlagfogyit kvázi pontosan szvsz úgy kapsz ha tudod dl-re mekkora a tank a csurgósra tankolt állapottól addig az "üres" helyzetig amikor a motor már köhögni kezd. Ebben mindenféle vezetési helyzet benne szok lenni. Ebből a tanktérfogatból kell a lehető legtöbb km-t kihozni.
Ha csak 100km-re tankolsz az nem igazán ad pontos értéket.
-
#27070592
törölt tag
válasz dragonfx #32424 üzenetére
Állítólag nem lehet majd kijátszani, "okosba" megbeszélni a vizsgahelyen hogy csont nélkül átmenjen, akkor is ha okádja a füstöt, hanem az NKH szerverére fut be az összes mért adat és ők döntik el hogy átment vagy bukta. Műszaki vizsgával egybekötve. Csökkentik a vizsgahelyek számát is.
-
#27070592
törölt tag
válasz Winner_hun #32379 üzenetére
Asszem egy erre a célra hekkelt Ikarus busz volt az eszköz, 9000 literes tartály volt beépítve. Meg persze volt egy belső ember a kútnál, kicsit fura lehetett hogy egy óráig tankol valaki.
-
#27070592
törölt tag
válasz neduddki #32264 üzenetére
Jóatyámnak is volt egy ilyen Trophy-ja, 150-es blokk, bilikék váz, bézs tankkal. Évek óta nem használta, már fentem rá a fogam hogy kicsit restaurálom, OTrendszám, aztán lehet nyaranta cirkálgatni vele. Aztán a tudtom és beleegyezésem nélkül bagóért eladta. Csak egy kicsit voltam ideges...
-
#27070592
törölt tag
válasz tibi666 #32002 üzenetére
Ezt nem vitatom, a mai cad-cam tervezett alkatrészek sokkal teherviselőbbek lemezvastagságtól függetlenül mint akár az egyes swift. Amikor a moszkvicsot tervezték, szerintem a "van itt vas meg benzin bőven" volt a vezérelv.
Ami igazán védi az embert az a biztonsági öv, légzsák.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #31998 üzenetére
Szerintem pedig egy dologról beszélünk. Az utascella miből épül fel? Térformálással, leginkább préseléssel alakított lemezdarabokból, amiket aztán összehegesztenek.
És ezek a lemezdarabok ijesztően vékonyak. Tudom hogy nem csak ezen múlik egy utascella terhelhetősége szilárdsága, hanem főleg az alkatrészek formáján, a hegesztés minőségén.
Lehet hogy van egy ilyen urban legend is, de ezt láttam és nem tetszett. Ennyi nagyjából. Egy autó tömegéből nyilván csak részben lehet a biztonsági szintet levezetni.
-
#27070592
törölt tag
válasz Khelben #31951 üzenetére
Én sem a sárvédőkre meg a motorháztetőre gondoltam. Ezek tényleg csak a formát adják egy autóknak. Viszont ami alatta van, szintén papírvékony lemezből készül, hogy tartani lehessen az egy tonna alatti súlyt. Ez szépen be is tesz a biztonságnak. Csak azt mondom amit saját szememmel láttam, naponta járok a suzuki hegesztőüzemében. De nem a suzukit akarom fikázni, sőt, ha valaki olcsó autót akar és nem hajlamos az autótörésre annak nagyon jó választás.
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #31939 üzenetére
vicces kapacitása van a nagyokhoz képest
Ezt ne vedd szándékos belekötésnek, de egyszerűen nem igaz. Évente másfélmilla suzukit adnak el. Ezzel a cég "összetettben" huszadik, de ami lényeges, kisautó kategóriában világelső. Legalábbis saját bevallásuk szerint, én nem számoltam...
-
#27070592
törölt tag
válasz fekeandras #31944 üzenetére
Más szóval papírlemezből van. Ez sajnos az új swift-re is igaz, ijesztő milyen vékony lemezekből hegesztik össze a kasznit. Egyéb hibája tényleg nincs. Benzin kell bele, 'szt jónapot.
-
#27070592
törölt tag
válasz fekeandras #31652 üzenetére
:comp18:
-
#27070592
törölt tag
válasz !Overdose! #31397 üzenetére
Dízel lesz, ez eddig sem volt kérdés.
Képzeld el a köv. szitut: mondjuk a Máltai Szeretetszolgálat havonta kétszer fullra tankolja az autót amennyiben dízel. Ami annyit jelent hogy a köv. négy évben nem tankolsz pénzért. Mit választasz? Hozzáteszem mol-os gázolajról van szó, nem ukrán veszélyes hulladékról.Néztem japán dízeleket, elég kevés van belőlük, amiből arra asszociálhat az ember hogy egy átlag szerelő is kevéssel találkozik és nem is igazán ért hozzá. Nekem lényeges a szervízháttér és a sok olcsó bontott alkatrész. Ha statisztikákból indulunk ki, jóval több totáltörött vw dízel van a bontókban mint más, vagyis egy motorgenerál is olcsóbban megúszható, mint más ritkább márkáknál.
Most már csak azt kéne kitalálni hogy a vw konszern melyik verdáját vegyem, ami 1.9 TDi motoros, kényelmes, tűrhetően felszerelt és jól pakolható kombi. Nem kell hogy rakéta legyen, kinőttem már a padlógázos korszakból, ha öt és hat liter között eszik átlag, akkor boldog ember vagyok. Eddig B4Passaton megy a filo. Esetleg fiatalabb Oktávia? Vagy Audi80/100 Avant?
Egyébként mi számít soknak egy autónál ha felujításról van szó? A motorban szinte minden mozgó alkatrész nagy terhelésnek van kitéve, szóval nem lehet várni évi tízezer forint ráfordítástól hogy gond nélkül működjön egyl. A bringámat tavasszal bő százezerből raktam rendbe, középkat. alkatrészekkel, és nem sajnáltam rá a lét, pedig az "csak" egy monti. Szóval nem vagyok kétségbe esve ha költeni kell egy autóra.
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #31359 üzenetére
Nyilván nem kilométert nézek, kombi dízel kevés kilométerrel a Wolksburg-i VW toronyban van legközelebb. Alapvetően úgy állok a dologhoz hogy egy használt dízelben 300k kilométer van, és a gazdája elhanyagolta, vagyis vásárlás után motordiag és generál. Szerintem ez minden márkára igaz. Viszont mindenképp dízel lesz. Most egy olyan dízellel dolgozgatok ami már 29.5 ször körbegurulta az egyenlítőt, vagyis rendes karbantartással örök élet.
hobizoli: azt nem írtam hogy olaszt soha, bocs. és franciát sem.
VR6-Fan: nos igen, az 1.9TDi a vw egyik jó hírű motorja, állítólag megbízhatóbb mint a PDTDi, ezért került képbe az audi80. A másik jó pont az audinál a galvanizált kaszni, ami ugye ha nem volt törve sok évet bír. A B4 passatok nem tudom mennyire rohadnak 15 évesen, de jókat (is) lehet olvasni a kombi verzióról. Még az is lehet hogy [link] lesz. Ez a magánszemély duma nem tudom mennyire hihető.
burasu4: japán eddig fel sem merült, nem volt a családban sem de körülnézek.
-
#27070592
törölt tag
Hello mindenkinek.
Hirtelen szükségessé vált autóbeszerzéshez kérnék tanácsokat a kartársaktól. A cél egy tűrhető állapotú, strapabíró kényelmes kombi dízel, amit napi használatra szánok, heti kb 500 kilométerre, télen-nyáron.
Lényeges cucc az ABS, szervokormány, a kifejezetten nagy csomagtér. Ha van elektromos ablak és napfénytető nem tiltakozom, de nem is hiányozna nagyon.
A rendelkezésre álló keret 6-700, nagyon max 800k, esetleg kis hitellel megtoldva lehet egy milka körül is. Eddig Audi80 1.9tdi Avant, Volvo V40 1.9 td, esetleg Ford Mondeo 1.8td van a jelöltek listáján, de más márkákra is nyitott vagyok.
Aktív témák
Hirdetés
- Asrock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming D 16GB OC újszerű videókártya, 21 hó garancia, Áfá-s számla
- Ryzen5 3600 fèlkonfigot vennèk lap proci ram èrdekelne
- iPhone 15 PRO 128Gb Natural titanium 2027.01-ig garancia + Eredeti apple szilikon tok
- Eladó Fujitsu számítógép / i7-2600 / gt 1030 vga / 8gb ram
- Gamesir Nova Light Space Purple Bluetooth Kontroller
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest