Hirdetés
Aktív témák
-
Flow
senior tag
válasz zsolthee #48519 üzenetére
Egy 2000-es motornak nagyobb az átírási költsége is, nem? Nem utolsó sorban többet eszik, és szerintem ez inkább városban jön ki igazán - pont ahol használnád.
Az eredetileg kalkulált vételár +40-45%-ánál jársz éppen. Csak szólok.
szerk: bocsi, azt hittem te keresel 500 körül...[ Szerkesztve ]
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Sziasztok!
Más topik nincs nagyon ilyen témára, úgyhogy ide írom offba a gondom...
A helyzet a következő (aki a történetre nem, csak a konklúzióra kíváncsi, átugorhatja az első bekezdést):
külföldön dolgozom, de otthon vettem autót, magyar rendszámmal. A forgalmi június 30-ig volt érvényes, ezért júni 16-án hazamentem vele, hogy levizsgáztassam. Németországban azonban sajnos a generátor megadta magát, a forgalmit a javítás idejére a szalon ottfogta. Sajnos a nagy rohanás közepette elfelejtették visszaadni (én pedig visszakérni) , majd a szerelőhöz menet vettem észre, hogy hiányzik valami. Következő munkanap felhívtam a szervízt, hogy legyenek szívesek körülnézni, nem maradt-e ott. Sajnos nem... :\ Aztán fél nap múlva csörög a telfon, hogy mégis megtalálták. Szuper, postacímemet emaileztem, közben vissza kellett utaznom, autót otthon hagytam. Fater hív egyik nap, hogy kaptam borítékot, kibontotta, benne csak egy levél volt, melyben elnézést kérnek, hogy ott maradt a forgalmi, és köszönik a türelmemet, és itt az okmány a levéllel. Csakhogy a forgalmi nem volt a borítékban.... Újabb telefon a szervízbe, wtf? 1000%, hogy ők beletették, nézzem meg. (Hogy nem lehet valamit megtalálni egy borítékban?!?) Telefon faternak, nem csúszott-e ki,stb. Nem. Email a szerviznek, hé, mégis csak elfelejtettétek belerakni, nézzetek már körül... Nem, mindent felforgattak, nincs ott. Közben szépen július lett... Arról lemondtam, hogy megkapom, esélytelen innentől kezdve...Szumma: van egy autó forgalmi nélkül, ami amúgy is lejárt. Ilyen esetben mi a teendő? Azt tudom, hogy lehet kérni útvonalengedélyt, ha lejárt az okmány, de ha nincs meg, akkor is? Tudja esetleg valaki, hogy okmányirodába/közlekedési felügyelethez kell-e ilyen esetben menni, vagy milyen sorrendben... Azért kérek itt először segítséget, mivel 1000km-ről nehézkes az ügyintézés, ráadásul meghatalmazást kell majd írnom, gondolom a törzskönyvet postázni, stbstb...
Köszönök előre is bármi segítséget/infót!
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
válasz SpeedR #48188 üzenetére
Nyilván... A lényeget talán le tudod szűrni: egy alkatrész meghibásodása 750e költséget okoz számára. Persze nem kell elhinni, de ha csak félmilliós kár volt, az is elég sokat elárul a kocsiban rejlő "potenciálról"...
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
válasz Dare2Live #48164 üzenetére
Túl erős sarkításnak érzem, amúgy gyakorlatilag igaz... De nem törvényszerű, hogy a nagyobb autósok évente félmillát dobálnak ki az ablakon. Aki pl szeret sportosabban menni, annak egy nagyobb motor (ami ugye normál esetben többet eszik) jobb fogyasztásra jön ki, mintha egy 1.2-es belét hajtaná ki. Az időtállóságról nem is beszélve.
Annyi biztos, hogy azonos motor, azonos körülmények között többet fogyaszt nagyobb kasztnival...Még tudatlan koromban használt 5-ösben is gondolkoztam, de kezdett gyanús lenni a nyomott ár. Majd miután olvastam egy leírást, amelyben azt ecsetelték, hogy a pillangószelep(?) cseréje (aminek egy darabja tovább is repült a rendszerben) 700 000 HUF volt, úgy döntöttem, hogy nem lesz olyan autóm, aminek bármely alkatrészének cseréje ekkora összeg lenne...
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
válasz Napfénysüti #48130 üzenetére
Én is úgy olvastam, talán az indexen. A különbség, hogy németeknél a lebukás reális veszélye talán valamelyest visszatartó erejű, míg itthon szemtelen módon tekernek...
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
válasz zoo8800 #48101 üzenetére
Kösz! Szerintem is! Ünnep, amikor vezethetem!
Amúgy azért is esett márkaszervízre a választás, mert nyilván ők ismerik legjobban a típushibákat, hova érdemes ennél az autónál nézni, stb... Persze az is lehet, hogy jól lerántottak.
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
válasz tomcsi23 #48095 üzenetére
Szia!
Igen, igazából túl sűrű volt akkor az életem, gyakorlatilag ha fél óra csúszás lett volna a napomban, akkor az autót már csak újévben tudtam volna használni... így a legközelebbi márkaszervízre esett a választás. Egy 10-est gomboltak le, de alaposan átnézték, és "hivatalos" papírt is a kezembe nyomtak. Viszont köszi a helpet!
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Üdv!
Gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat fél éve vásárolt autómról, mert ha jól emlékszem itt is kértem és kaptam is segítséget...
Tehát 1,5 mio-s kategóriában nézelődtem, kényelmes, lehetőleg tágas, hosszú utazásra is alkalmas autót. Kifogtam egy nagyon jó ajánlatot, Skoda Octavia RS (2001), 103 000km-rel. (sokkal több nem lehetett az állapotát tekintve, tökéletes bőrözés, kopások minimálisan...) Járt hozzá még 4 acélfelnis 75%-os téligumi is.
Teljes vezérműszíj frissen volt cseerélve.Eddigi szervíz: olajcsere + generátorcsere (ez húzós volt, de benne van a pakliban, "kopó" alkatrész sajnos..)
Átlagfogyasztás: 7,2 (30% város, 30% light autópálya, 40% német autópálya ) -abszolút elfogadható részemről. Persze azért nem rallyzok vele közúton, igyekszem kímélni, azért 180-as utazótempó megvan az autobahnon.Kényelmes, HATALMAS csomagtartóval, hátul is elég hely van, bár az 5 fővel állítólag már nem túl kényelmes.
Kb 10k-t tettem bele, eddig úgy érzem megérte a vásárlást!
Oh, és majdnem elfelejtettem, ugyan nem hivalkodó, de bírom a hangját, és ahogy húz, amikor odalépek neki néha.
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Ide is beírom, hátha... Valaki ismer megbízható szerelőt a 14.kerületben? (Örshöz közel...) Szeretnék venni egy autót, és át kéne nézetni, hogy milyen állapotban van, cserélni kell-e valamit, stb.
Vagy keressek inkább márkaszervízt?
Köszi!Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Haló! A közelmúltban történtek teljességgel megerősítettek abban, hogy cserélnem kell az autót. Helyesebben ez visszakerül anyámékhoz, aztán csinálnak vele, amit akarnak, én meg veszek valamit.
Akit érdekel a kálvária, (relatív ) röviden:
- fura hang, nem mindig jött elő
- 1 héttel a hazautam előtt (1000km) elvittem szervízbe
- bejárattól 100m-re felerősödött a hang, és a kormányzás is nehezült, ekkor éreztem, hogy a szervóval lesz a gáz. Mire megnéztük a német szerelővel, addigra olajtócsa volt a kocsi előtt. Király, ~500 juró lesz az anyagköltséggel, beszereléssel a szervómotor. Ja igen, az autó elég koros, 15. évét már átlépte, 1.4 polo classic: Piri. Szívtam a fogam, de nincs mit tenni, pengetni kell.
- Direkt mondtam nekik, inkább legyen később készen az autó, fizetek többet, de nézzék át alaposan, próbálják ki, hiszen hosszú túra előtt állok. Megjegyzem részemről reméltem, hogy ez lesz az utolsó utam a kis pirossal. Natürlich, kein Problem. Jó.
- Fizetés, autó elhozás, másnap este bepakolás és indulás. Havaseső, kb 2 fok, szél. 30km megtétele után apró, tompa robbanás szerű hang a motorból, ami le is áll. Elég kellemetlen 120-nál hogy nincs szervód és fékrásegítőd, de szerencse a szerencsétlenségben, pont egy lehajtóhoz gurultunk el. 3szög, láthatósági, tető fel. Pár másodperc után feltűnt, hogy nincs többé ékszíj. WTF. Amúgy ha hiszitek, ha nem, találtam 2 vadi újat a csomagtartóban, apám sem tudott róla, valszeg az előző tulaj hagyta ott. Kis naivan arra gondoltam, feldobjuk, és uccu. Mivel a régit feltekerte a fő "tengely", nagy nehezen, az autót lükvercben löködve, cafatokat tépkedve, hidegben, esőben, iphone-nal világítva megszabadítottuk a gépjárművet elhasznált alkatrészétől. Oké, telefonos howto, a feszítőgörgőt ki kell engedni, majd úgy rá az úgy ékszíj, vissza, és kész. Nincs hozzá szerszám, nagyszerű. Közben rendőri segítséggel (azóta is hálával gondolok erre a dologra) elvontattak minket kivilágított területre és hívtak itteni sárga angyalt. Ő egyből rávilágított, hogy az újonnan beszerelt szervómotor 2-3 centivel kilóg, nincs síkban a többi "csigával". Még jó hogy elnyírta. "Hogy bírhatott ki egyátalán ennyit?" Meg tudná csinálni, de a motor fura hangot hallat, ez további károsodást jelent a berepült ékszícafatok miatt. Ezt gariban a szervíznek meg kell csinálnia. Hívjon e autómentőt. 50k lesz kb. 90 lett... Vissza a garázshoz, otthagytuk. Másnap reggel 8kor már asztalburogatás közeli állapotban közölték, nincs csereautó, vagyis van, de "Jugoszlávia meg Oroszország meg ilyenek (az ilyenek alatt Magyarországra gondolt a német vízfej) veszélyes, oda nem mehetünk, és 300km a max használat. Oké, repjegy, haza, egy hét múlva el is hoztam a Pirit. Szerencsére a vontatást megtérítették, az alkatrészeket ingyen kicserélték (a szervízvezető elmondása szerint nagyjából 2000 euro értékben, ami nyilván túlzás, de valamennyire valós is lehet, hiszen a motor egy része teljesen új, bár még nem kaptam meg a listát a cserélt dolgokról).Öröm, így igazából a 100k amit buktam az utazáson, repjegyen, stb részben megtérül. Tegnap jövök haza a kocsival, 5 percre leállítom, újra mennék vele, erre: ahhh
Azóta is elindul, és megy rendesen (talán még jobban is húz), de ez az éles kerregés még mindig van. Elküldtem a szervíznek is a linket, írjanak vissza, mi van, vagy ez mitől lehet. 5x voltam az utóbbi két hétben náluk, kicsit unom már a dolgot.
Amúgy octaviát néztem ki, már meg is van a lehetséges jelölt. Át kell nézetnem szerelővel, mechanika, törés, papírok, stb, és ha minden rendben, 3 hét múlva az enyém is.
Csakhogy addig a Piri még egyszer, utoljára haza kell vigyen minket...
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
válasz Alvin_ti4200 #42178 üzenetére
Svájcban a piac kisebb, mint nálunk, és lehet, hogy ki lehet fogni jó vételt, de nem láttam komolyabb különbséget az árak között. Ha Németektől hozom be, itt is kell ugyan úgy regadót (szerűséget) és vámot IS fizetni. Legalábbis egyelőre ez az infóm, de lehet, hogy vám csak új autókra van, elég nehéz még németül ilyen dolgokat kibogozni.
Igen, lagúnáról sajnos hallottam rosszat (de jót is). Még hezitálok...
Büdzsé: 1,6 (nagyon max 1,8).
Fentebb azt hiszem írtam: utazni.Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Khelben: Köszi a részletességet!
Pár kérdés felvetődött közben... Az eredetvizsgát az eladónak kell elvégeznie (ha jól tudom 60 napos a lejárati ideje egy eredetvizsgának)? Minden illetéket + papírmunkát egyben le lehet rendezni az okmányirodában?Gaborbol: amit tudtam, utánaolvastam különböző típusoknak, fórumokat, véleményeket, stb... a kínálat sajnos nem nagy az általam preferált kategóriában - annyi pénzért, amennyit most erre szánok. :<
Külföldön élek, de nem tudom sajnos, meddig, ezért jobbnak láttam otthon autót venni. Mivel csak havonta, vagy ritkábban járok haza, ezért sajnos nem tudok tökéletes alapossággal eljárni. Szeretnék egy normális autót találni, persze csak azért, hogy legyen valami, nem fogok semmi szart megvenni. Csak a gond az, hogy az ünnepekre jövök legközelebb, amikor vagy az okmányiroda, vagy a vevők nem elérhetők, és közben meg kéne valami, amivel járok (haza is).
zoo8800: Thx! Szuper, erre sem lesz már gond!
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Heló! Részben kicsit off, részben on topic...
Sürgősen be kell szereznem egy autót, mégpedig péntekig - lehetőleg. Sajnos az idő elég rövid, csak csüt + pénteken tudok személyesen elmenni nézegetni, persze a netről már kigyűjtöttem pár lehetőséget. Ergó lesz 1 napom kb mindenre.
Off topic jellegű kérdésem a következő: sajnos egyátalán nem vagyok jártas az átiratásban, ezért szeretném megkérdezni, nem tud-e valaki kapásból a neten olyan leírást mutatni (elég nehéz ilyenre "keresni"), ami alapján magányszemélytől lehet autót venni (gondolom kereskedés esetén elintézik helyben). Gondolok itt valami szájbarágóra. (példa: 1. szerződés, aláír, 2. okmányiroda forgalmi, illetékek 3. törzskönyv, stbstb.) A kérdésem ehhez kapcsolódóan az is, hogy el lehet-e intézni ezt a procedúrát annyira, hogy 3 hetes külföldi útra elmehessek a járművel. Utána van időm, tehát ha valami ideigelenesen is megoldható jóval gyorsabban, azt preferálnám.
De azt se bánom, ha valaki veszi a fáradtságot, és leírja nekem. Sőt, nagyon hálás leszek érte.Ontopic jellegű a következő:
A rostán eddig fennakadt típusok:
2004 Laguna 2.0
2001 Laguna 1.8
2001 Octavia RS 1.8 t
2003 Volvo S60 2.4
2004 Saab 9-3 2.2 tdi
2005 Passat 2.0 tdiÉs amire kell: hosszabb utak, kevés város, német/osztrák/magyar autópálya.
Előre is köszönök minden tanácsot, akár a legapróbbakat is. Nagyon noob vagyok ezena téren.
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
válasz zoo8800 #39926 üzenetére
Pontosan így terveztem. Egyelőre mondjuk most ott tartok, hogy biciklit, vagy autót , de mivel előbbiből már rendelkezem egy darabbal, ezért a négy kerék a valószínűbb. Utána kell járnom kicsit, itt milyen kondíciók vannak egy használt autó vásárlása esetén, esetleg Németországból...
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Valoszinuleg nagyon alap dolgot kerdezek, de a regadot csak a kulfoldrol behozott hasznalt autokra rojak ki, amit Magyarorszagon akarsz forgalomba allitani?
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Mivel autóm még nem volt, azokból a dolgokból tudok kiindulni, amikkel eddig rendlekeztem. És megtanultam, hogy top line laptopot soha ne vegyél, ha minimalizálni szeretnéd az értékvesztést, friss dslr vázat sem ( ), viszont egy használt fixet szinte bármikor, max ha kijön a felújíttot változata, veszt pár 15-20 %-ot az értékéből. Gondoltam autóknál is van olyan, hogy mondjuk a sport megán százelékosan sokkal többet veszt az értékéből, mint egy fapados corsa, stb... LEHET, hogy nincs ilyen, ezért kérdezek inkább. Tisztában vagyok vele, hogy egy autós wishlistnek soha nem születik kompromisszummentes eredménye, mert legyen bazi erős motra és fogyasszon ötfelet, etc...de nem igazán értem, miért dob be valaki olyan ötletet, ami az általam preferált tulajdonságok közül kb 1-gyel rendelkezik, a viszonylagos értéktartással.
A megane-ok motorikusan rendben vannak ennyi év és km távlatából? hébe-hóba vezettem egyet pár évig, de komolyabb tapasztalatom nincs vele.
Eddig ha jól értem Vectra C, megane (a jelenlegi előtti modell), és benzines mondeó.
Körülnézek ár/km arányban, bár a mondeo külsőleg nem annyira jön be... azért meglátjuk még .Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
zoo8800: Köszi, tüzetesebben meg fogom nézni!
Khelben: igen, nagyon jó tudom, hogy ez nem befektetés, de nem szeretnék úgy járni, hogy 2-3 év múlva harmadáron tudok továbbadni csak az autón. Ezért fontos szempontnak tekintem azt, hogy lehetőleg minél kisebb értéktelenedésű fajtát válasszak. Persze ha egyátalán van ilyen...
Dare2Live: Svájcban. Így akár Németország is elérhető, de valószínűleg nem itt regisztrálom be az autót (ameddig csak lehet), mert sok a biztosítás és még a rádiós magnóra is éves díj van...Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Üdv! A közeljövőben tervezek autót venni, lehetőleg használtat, úgy gondolom, nem engedhetem meg sajnos egyelőre magamnak a jelentős értékvesztést, amit egy új autónál lehet tapasztalni.
A szempontok:
- nézzen ki valahogy (tudom, ez szubjektív, de azért első körben kihagyhatjuk a multipla, és hasonló kétes esztétikai minőségű járműveket )
- méret: "astra, vectra" körüli kategória
- külföldön élek, és ha nem is gyakran, de néha hazalátogatnék vele, ezért hosszabb útra is megfelelő legyen (átlagos/ kicsit erősebb motor, normál fogyasztás), átlagosan évente 10k km használatra
- lehetőség szerinti értéktartás (2-3 év múlva is legyen piaca, persze ezt gondolom nehéz megmondani)
- lehetőleg motorikusan minél kevesebb probléma, mert itt iszonyatosak a javítási költségek
- ár: 1,2 - 1,7 mio. FtAmiket eddig nézegettem / tetszenének, persze nem tudom, megfelelnek-e minden kritériumnak:
- a4
- laguna
- saab 9-3Minden véleményt/segítséget örömmel fogadok.
Üdv: Flow
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
-
Flow
senior tag
válasz fekeandras #26893 üzenetére
Ok! Thx!
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
válasz fekeandras #26860 üzenetére
Köszi! Megnéztem az oldalt és fórumot, de sajnos itt csak motorok vannak, azok meg wikipedián is szerepelnek... Egyéb ötlet? (vagy béna voltam? )
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Flow
senior tag
Valakinek van tapasztalata a laguna II-vel kapcsolatban? Konkrétan a kettő, vagy a három literes változatról... Mennyi a problémamentes futás? meg szabad venni ilyen 100 000km körülieket?
Olyan oldal esetleg nincs, ahol megnézhetem, hogy például a 2000-es motorral milyen változatok voltak? Úgy értem vannak azok a csomagok... ("extrák").
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
Aktív témák
Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Sony VAIO notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy ruhás topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Asszociációs játék. :)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest