Hirdetés
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- leslieke farmerzsebe
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
Aktív témák
-
mycso
veterán
válasz Laraxior #49594 üzenetére
Hát passz, hogy pontosan mennyi. A fridcar-t nézegettem 90k körül van ehez a motorhoz vezérmûszíj készlet, bár nem írjá sehol, hogy pontosan miket is tartalmaz. pl. szerintem a vízpumpa az külön van.
Ha minden alkatrészt összeszedegetek, ami véleményem szerint a vezérléscseréhez kell, akkor az kb. 140k. (és ennél nem tudom milyen árban csinálják a cserét)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
veterán
válasz emerico2004 #48418 üzenetére
Ja vágom, azért is írtam, hogy compúter szerint.
5l-es computernél, ahogy számolgattam régebben olyan 5.3-5.5 körül fogy (bár sokan megvannak róla győződve, hogy a computer a decire pontos valós adatot írja ki...jah persze).Régebben szórakoztam ezzel egy csomót, ugyanannál a kútnál, ugyanannál a kútfejnél tankoltam hónapokig
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz emerico2004 #48412 üzenetére
Én tisztában vagyok vele, azért is írtam, hogy nem igazán lehetséges...kb. egy hete pályáztam olyan 400km környékét. Miskolc-Ferihegy (M3-M0) majd vissza.
oda, 4 személy sok csomag, 130-140 között, vissza 2 személy szintén 103-140 között, végig klímával, computer szerint 5l volt a fogyasztás 100km-en.Ja 1.5dci.
dízelracer hát ez is elég hihetetlen...elég sokan írnak 4l vagy valamivel alatta lévő fogyasztást az 1.2tdi A2/Luop-ra, de azok egyike sem pályás 140-es tempónál írja.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz dízelracer #48234 üzenetére
"a rendőrök ehhez megfelelő szakmai iránymutatást kapnak"
Aha, és ha mégis nekem van igazam, mert mondjuk amikor a lámpa alá értem akkor váltott sárgára, vagy 60-as úton haladunk 1000-en egymás mögött pár méterre, és vált a lámpa akkor hiába azért nem álltam meg, mert biztonságosan már nem tudtam volna, majd jön az okos: "megfelelő szakmai iránymutatással" felruházott rendőr és ő majd megmondja, hogy fizessek mert neki van igaza...
Érdekes egy világ lesz itt lassan.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz Dare2Live #48164 üzenetére
Jajj hagyjuk már ezt az 5-600k-s fizuval való dobálást. Amit meg leírtál nem életszerû, gondolom nem ugyan az a motor volt a versoba mint a yarisba. Apósomnak volt 1,6vvti 1gen corolla verso, azért el lehet azzal 7l körül járni.
Persze összehasonlítható anyagilag, csak semmi értelme.
Igen diesel, lassan 300k van benne.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz Dare2Live #48162 üzenetére
Hát besz@rnék ha az 5 ajtós vs kombi között 2,5 liter lenne a különbség. Ezt azért te sem gondolod komolyan, talán fél vagy tized decik vannak. Vagy az elméleted szerint, mivel az enyém 5 környékén eszik az 5 ajtós akkor biztosan 2,5 litert.
Az, hogy kis vagy nagyobb auto meg nem teljesen összehasonlítható fogyasztás szempontjából, hiszen nem egy kategória. Egyébként ha óvatoskodok akkor eljárok 4,5-bôl simán, nem hiszem, hogy egy kisebb pl. clioval ennél literekkel kevesebbel járnék el.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz SpeedR #48151 üzenetére
Gondoltam, hogy majd valaki ilyesmivel fog jönni....ezt a különbséget inkább elhanyagolhatónak nevezném. (természetesen ez is a saját véleményem, de én így látom)
Főleg, ahogy te is írtad típuson belül teljes mértékben elhanyagolható a menetteljesítmény/fogyasztáskülönbség.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz Yushchenko #48146 üzenetére
De a méret feltétlenül baj??? Igatából csak előnye van, legalábbis én nem tudnék hátrányt mondani az autómra, mondjuk egy clio, vagy fabiaval szemben.
Egy kombi megane2-t használok, én is az esetek többségében egyedül, viszont amikor szükség van a helyre/térre akkor nagyon jól jön, hogy ott van. (annó nekem ebből 3 vagy 5 ajtós is volt tervbe, mert bejön a formája viszont a kombi 1000x előnyösebb szerintem)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz copperhead #47654 üzenetére
Érdekes elgondolás....bár akkor inkább 1.5m körül veszek egy pár éves francia autót, vagy akár olaszt és a 10-15éves német autó vételárát költöm rá. Ugyan ott leszünk, lesz egy teljesen hibátlan használható autónk, csak nekem 4-5 éves, neked meg 10-15 éves...azért nem mind1.
A másik, bár már írták is, nem a műanyag alkatrészekről volt szó, hanem a karosszéria elemekről. (egyébként amit fentebb írtál, hogy ütközésnél a fém javítható a műanyag meg kuka, mert törik ezzel nem teljesen értek egyet...azért elég rugalmasak ezek a műanyagok illetve ha el is törnek, még akkor is javíthatóak azok is)
Illetve azzal egyet értek, hogy régebben talán tartósabb autók készültek, bár ez adódhat sok mindenből....ugye régen gyérebb elektronikai megoldások, gazdaságtalanabb, szennyezőbb motorok, stb. tehát a mostaniaknál elég sok minden változott, ami esetleg a minőség rovására ment/mehetett bár nem feltétlenül.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
A computer
2000 alatt/körül váltogatok én is, nagyrészt egyedül ülök benne és computer szerint 4.6 volt pl. a legutóbbi átlagom, viszont ahogy én számolgattam inkább 5-5.1. (el lehet 5 alatt is éppen, mert tavaly voltak ilyen próbálkozásaim, de ott már igen koncentrálni kell...mondhatni kínlódássá válik a vezetés...mindennapi használatra felejtős...)
Ha 6.-ban gurulok 90-100 körül nekem valami 3l körül mutat a computer....ez arra jó, hogy kapjál egy általános képet a fogyasztásról, de azért nem annyira valós az. (ez most a saját autóm, illetve cégesnek még volt két ilyen + egy 86 lovas (illetve 2), tehát mondhatni eléggé tisztában vagyok a fogyasztásukkal ). Télen pedig ott lesz az 6 körül
Egyébként még egy érdekesség, ha taposod neki állat módjára, így jó időben szintén 5-6 liter körül elvan, tehát nem feltétlenül kell vele nagyon óvatoskodni, mert szinte mindenhogy jól eszik.
Egyébként ha nagyobbrészt használod országúton 100 körüli tempóval, akkor éppen esélyes lehet az 5 alatti fogyi nyáron de azért akkor figyelgetni kellesz rá. Illetve tényleg ha e mellett döntesz és van rá lehetőséged, akkor a 106 lovast válaszd. (a gyengébbik szarabbul is eszik és ha főutazás/pályázásra használnád akkor rövidesen kihullana a hajad és megmarnád magad)Igazából azt akarom neked sugallni, hogyha ez a 4.3l az ami miatt ilyen autót akarsz, akkor ne ilyet akarj, mert nem szent írás ez az 5l alatti fogyi.
mod: Ja igen valahol már írtam a topikban ezekről, tehát szerviz:
kb olyan 200e km-t elmennek olaj+szűrőcsere és más semmi (természetesen fékbetét még esetleg, klíma tisztítás, stb. ...) viszont e felett azért megindul 1-2 dolog: csúcsok, turbo, kormánymű, első futómű (kerékcsapágy/toronycsapágy/szilentek,), gumibakok nagyjából ennyi amik általános hibának mondhatók (elektromos hibák a nagy elhíresülésekkel szemben ritkának mondható és általában apróságok: ajtók egyik-másik nem nyílik, légzsákvisszajelzől világítanak, ilyesmi...általában kontakt hibák)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
1.5 dci-nél azért azt a 4.3-as fogyit ne vedd szentírásnak...inkább 5 körül van az, télen meg több (6 környéke) vegyes használat mellett. Pályán, ha 5 sebességes sokkal többet is meg lehet vele etetni, ha 6-os akkor sem lesz pályán 5 alatt. (86 és 106 lovassal van tapasztalatom, egyébként a 86 lovas 5 sebességes az halál.... a 106-os 6 sebességes viszont jó választás)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
Hali, 4x98-as alut fel tudok rakni az autómra, aminek 4x100 a gyári mérete??? Vagy csak visszafele működik? (anno fordítva használtam egy samarán 4x98-on 4x100-as felniket)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz dízelracer #44475 üzenetére
Mondjuk amit linkeltél golfot, az 4000 felett van picivel 140 körül...mindegy tartom azt továbbra is, hogy ezek nem pályázásra valóak, oda nagyobb motor kell.
Azzal egyet értek, hogy városba tökéletesek (bár oda akkor már inkább valami kis diesel).“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz dízelracer #44465 üzenetére
Hát azért a felhasználás módja nagymértékben befolyásolja, hogy milyen/mekkora motorral vesz az ember autót...
Ez az 1.2t nemtom mennyire lehet kellemes pl.: 130-140 körüli autópályázáskor..., tehát aki arra használja az autót, valószínűleg nagyobb motort fog venni....
Saját tapasztalat, a 106lovas 1.5dci sem való pl. pályázásra...városba és lakott területen kívül viszont nagyon is tökéletes mind komfort mint fogyasztás tekintetébe, én pl azért is választottam ezt, mert pálya csak ritkán évente 1-2x van.
mod: valaki visszább írta, hogy a 68dci jól megy , hááát valami egészen kis autóban lehet, egyik ismerősöm egy 86lovas dci megne2-t használt cégesként, tehát elég sokat mozgott vele. Valahogy úgy fogalmazott, hogy az előzéseknél halálfélelme volt...jól meg kellett gondolnia, mikor előz...azóta lecserélte a cég 1.9dci megane3-ra, ezért meg teljesen oda van.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz dízelracer #44214 üzenetére
Köszi és hozzád lenne még egy kérdésem (ha nem baj) látom ilyesmi témában otthon vagy.
Sok kilómétert futott 1.5dci-t érdemes chippeltetni / módosítani valamilyen formában?
(elsősorban nem arra gondolok, hogy egymillió lóerős akármit csináljak belőle, inkább optimalizálás, pont a magas futás miatt, vagy inkább kevesebbet futottaknál van ennek értelme???)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
Lehet hülye kérdés, turbo-benzin-es autót lehet/érdemes gázosítani???
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz zoo8800 #43805 üzenetére
Ja utána megtaláltam a mercit is, az már izmos....
Láttam a többi xmilliót futottat is, azok természetesen elírások lehetnek.AMD Power ááá, most 370-ről minek tekergetné 270-re...a 270 is sokakat elrettent, ha már tekerné akkor 200 alá...
Ami furi, hogy az első lámpája régi (illetve ez való az évjárathoz), viszont a hátsó az az újabb (2006 utáni)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz Atomgeszi #43604 üzenetére
Ezzel a felszereltség dologgal egyet értek.
2000-ben, mikor szüleim autót vettek szalonból, ezen alternatívák voltak:
focus, megane astraG illetve futólag eszükbe jutott a carisma is, de az ki is esett hamar az ára és a felépítése miatt. (kombit akartak).astra: hát ez volt bizony a legigénytelenebbül kinéző/felszerelt autó árban kb. pair-ban volt a megane-al.
focus: ez volt a legszebb/leg igényesebb és egyben a legdrágább is még alapfelszereltség mellett is drágább volt, mint a legjobban felszerelt megane. (pl emlékeim szerint feláras volt az abs/klíma is)
Így a megane maradt, mert az árához képest ez volt a legjobban felszerelt és egyelőre még nem volt vele probléma.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
veterán
válasz Napfénysüti #42987 üzenetére
Mintha VTI-ből is készült volna valami spéci széria. Sorszámozott, 1.6-os abban is valami 200körüli ló volt, asszem fehérek voltak....valahol régebben láttam.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz hobizoli #42868 üzenetére
Nagyjából tisztában vagyok az árakkal, csak arra akartam rávilágítani, hogy sokszor ezek a dolgok túl vannak dramatizálva, hogy elromlik a dízeled és milliókat kell rákölteni, holott ez nem teljesen így van. (azért ezek a milliós ráköltések valljuk be elég extrém esetnek számítanak)
Rendben van, hogy nem filléres dolgokról van szó, de azért nem kell a másik végletig sem elmenni.( pl.: enyémhez pár helyen 100k környékén dobálják az új turbókat)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz Khelben #42865 üzenetére
Azért nem ilyen sötét ez a dolog....100-150e km-től azért a nagy többség jóval többet elmegy, illetve nem feltétlen kell pl.: az összes csúcsot cserélni sem SŐT mostanság már szinte az összes tipusú csúcshoz létezik javítókészlet és sokan vannak akik értenek is a javításához és ezt jól is csinálják. Így mégse 3-400k, csak a töredéke...
Egyébként amiket írtál azon felül még be szokott jönni a turbo is x100km után mint hibalehetőség (viszont ezt sem kötelező újonnan megvenni, ezek felújításához is sokan értenek)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz Tothgera30 #42705 üzenetére
A gáz többel...a 95-ös olyan 340-350 körül mozog normálisabb kutakon, a gáz meg 200-210 között...
Én is már későn gondolkoztam ezen a megoldáson, hogy a diesel helyett inkább valami benzines (esetleg lehetett volna nagyobb köbcentis) gázosítható gépet kellett volna venni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz Khelben #42694 üzenetére
Ja persze, ha gyári új alkatrészekről beszélünk akkor valóban....(nemrégiben utánakérdeztem a renaultban 1-2 alkatrésznek: főtengely szíjtárcsa: 60-70k körül, hátsó féktárcsa, csapággyal: 45k körül/db a fridcar árai pedig: szíjtárcsa 20k körül, hátsó fék+csapágy: 22k/db). Tehát így az az 1m forint sem 1m. És ugye ott van mint lehetőség pl.: a használt/felújított alkatrész is.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz fullextra #42678 üzenetére
Ezek büdös parasztok....én áprilisban kötöttem kötelezőt az AIM-nál, ugye nemrégiben kiderült, hogy jövőre nem forgalmaznak kötelezőt, ezért még a kötelező váltásos időszakban felhívtam őket, hogy mi a helyzet.
A válasz az volt, hogy nekem áprilisban van az évfordulóm ezért addig fog élni a szerződésem. Erre vagy 1 hete a biztósító-váltás időszak lezáródása után kikül egy levelet, hogy jan.1-el megszűnik a kötelezőm...hát LoL
Végülis megkötöttem máshova jan.1-től, viszont így bukom, hogy átkerüljek bónuszba, mert csak január 8. környékén lett volna meg a 9 hónap folyamatos biztosítás, na meg ugye jól esik, hogy a telefonba behazudja, hogy nyugodjak meg minden jó lesz áprilisig.
más: mindenki szidja itt az újabb diesel csodákat, főleg a pd-tdi cuccokat.
A hozzáértőbbekhez lenne egy olyan kérdésem, hogy pl egy : (pl vw-audi)pd-tdi és dci (renault-nissan) motorjai között milyen lényegi különbségek vannak???Itt a pd-nél mindig irogatjátok a sok drága részből álló pd elemeket, stb...a dci-nek milyen érzékeny pontjai vannak(a csúcsok, turbo, magasnyomású szivattyúval képben vagyok, azon kívül van még valami érdekes???)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz csucsbicep #42346 üzenetére
Én amit a megane 1 illetve a 2-nél is tapasztaltam, hogy valamelyik irányba ( az én esetemben mind2 autó ) balra húz ( na nem erősen, de észrevehetően) illetve ezzel együtt ha elengedem a kormányt, akkor azt is viszi....
Bár ahogyan fentebb írták, ez valóban betudható az itten sz@r utaknak.
Kanyarban igazából, nincsen baj velük...természetesen nem egy sportgépről beszélünk, de ha kell merészebb manőverekre is képesek.A dti motorokat nem ismerem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz Tothgera30 #42337 üzenetére
Ja-ja valóban, ebben a futóműállítós dologban tényleg lehet valami...tavasszal volt az enyém állítva, és kb. 1-2 hónapja vettem észre, hogy kezd olyan lenni mint előtte. (szintén borsodban lakom/használom).
Ja meg még 1 fontosnak mondható a megane2-höz --> akinek nagyobb lába van, vagy nagyobb (széles, stb.) cipőt hord, az ne is vegyen ilyen autót, ugyanis nem tudja majd vezetni...vagy csak nagyon-nagyon nehezen. Ezeket a pedálokat, nemtom ki és mi szerint rakosgatta bele, de pfúúúú iszonyat.
A benzinesnek egyébként milyen a váltója??? Mármint mi rossz benne?
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz csucsbicep #42333 üzenetére
Megane:
2000-es 1.6 16v kombi (facelift): ~140e km körül jár.
a motorjához nyúlva még nem volt, csak a kötelező dolgok, útgy komolyabban tavalyig a futóműhöz sem --> tavaly cseréltek faterék hátsó hidat (pontosan nemtom mi, de valami/valamik eltörtek hátul...).
Na ennek is olyan a váltója, hogy hidegen elég akadós, viszont megmelegítve tökéletes, bár kissé "puha" nem főzelékszerű, de aki először vezeti lehet nem mindig találja meg a sebességeket.
Egyébként a futómű lágynak-kényelmesnek mondható, a féke kiváló.
Kisebb elektronikai problémák voltak/vannak vele lámpák/indexek néha nem úgy viselkednek ahogy kellene nekik egyébként semmi extra eddig nem volt vele.fogyasztás: hát fater szinte csak városban és rövid távon használja nagyobbrészt, itt akár 8-10 között egyébként nagyon óvatosba kint 6 vagy alatta is el lehet járni vele...
2006-os 1.5dci (facelift) ezekről írtam fentebb [link] bár csak nagy vonalakban.
Háát, viszonyítva a régebbihez, ennek a váltója jobb, határozottabb viszont hidegen ennél is érzékelhető némi akadás (egyébként talán nincs is olyan autó, amelyiknél nem...), a futómű nekem picit keményebbnek tűnik, de ugyan olyan kényelmes. A fék, az ennél valahogy lágyabbnak-puhábbnak tűnik --> működni működik, csak mintha nagyobb erő kifejtése illetve nagyobb pedál-benyomás kellene, hogy a régebbi féktulajdonságait elérjem vele...
fogyasztás ugye ezeknél 5-6 vagy ügyeskedve alatta...Nagyjából ennyi, ha valami érdekel még ezekről akkor kérdezz, ha tudok válaszolok.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
válasz Alvin_ti4200 #42299 üzenetére
Hali, két ismerősömnek van ilyen faceliftes xsara-ja, egyik egy 3 ajtós 1.4, a másik egy 5 ajtós 1.6.
Bár apróság, de bosszantó lehet...mind2 autónál az egyik oldali tompított izzó olyan 1-2 havi rendszerességgel kiég....szinte mind1, hogy milyet raknak bele 2 hónapnál még nem bírta semmilyen tovább.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
Hali, látom itt ilyen km - szerelés párosok voltak fentebb irogatva.
Saját tapasztalat, illetve a szerelőmé, mely 4db 1.5dci 2006 utáni meganeGT ismeretéből fakad.
kb. 200e km-ig nem nagyon van hozzányúlás a kötelezőkön kívül: ugye olaj+szűrők, +a kopó alkatrészek pl.: fék, stb...viszont ezen bűvös határ közeledtével-elhagyásával jönnek ha nem is csőstül, de szép szeriben a hibák, (klíma, kormánymű, turbo, légzsák, hengerfej, csúcsok...nagyjából ezek).
Csak úgy leírtam, hátha jól jön valakinek használt autó vásárlásakor.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- World of Tanks - MMO
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Ukrajnai háború
- Politika
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- LG LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- 32GB 3600MHz hűtőbordás DDR4 kit (2x16GB)! Számlával, garanciával! ÁRON ALUL! BONTATLAN!
- GAINWARD GHOST RTX 4060 Ti eladó! RGB-s! Garanciával, számlával!
- Új Lenovo L0Q Gamer Tervező Laptop 15,6 -30% AMD Ryzen 7 8845HS 16/512 RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- ASUS TUF GAMING B760M-PLUS (DDR5) - Keveset futott - Garanciális
- NEXTLEVELRACING RACER Szimulátor állvány + Shifter mount
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest