Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Tegnap láttam, két 123-ast is, az egyikben egy 250D 5 hengeres szívó 190-es motor volt beépítve, sárga színü, a másik pedig fehér, kombi 300D hátsó szintszabályozással !
A 190-es motrral átszerelt 123-as szerintem kicsit szentségtörés, de nem is a koma szerelte át, akié most, hanem már úgy vette.
Amúgy azt mondja, hogy ült már jó állapotú 200D-ben és jobban ment mint az ő 5 hengeres 250D-je !!!A 300D az eladó állítólag, az egyik kollegájáé, egész jó állapotban van, ahogy néztem, a váz is.
Írtam már korábban, hogy az egyik kereskedésben van egy fehér W123, nah teganp azt is volt módom megtekinteni közelebbről !
Az is fehér 300D, a váza az láthatóan javított, elvázvédőzött, felújított, ha nem is tökéletesen, de egész rendben van, csak kisebb hibái vannak.
A motorja az nem a legtökéletesebb, egy kissé dadogósan indult, de kicsi akkuról gyenge forgatás mellett is beindult, van azért kartrgáza, igaz, csak a szelepház felöl, az olajteknő felől nem.
389ezerért van kitéve, de szerintem alkuképes, Debrecenben a Sámsoni úton az egyik kereskedésben.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bokonon
csendes tag
Első lámpád ég helyzetjelzőn?
Nekem csinált hasonlót, de akkor a helyzetjelző sem égett.
Egyszerü volt a javítás: müszerfal alatti borítást leszedtem, és a világításkapcsoló érintkezőit megtisztítottam. Szimpla kontakt hiba volt, lehet hogy Neked is ez a gáz. Zárlatnál SZVSZ kiégne a biztosíték is. -
WillyX
tag
válasz bokonon #3352 üzenetére
Az első lámpámmal semmi gond nincs. Műszerfal+egyik hátsó+rendszámtábla világítás nem ég. A biztosítékot pedig mindig kiüti, ha rákapcsolom a világítást. De tegnap már nekiálltam és rájöttem, hogy annyira nem nehéz megcsinálni, mert rendesen be vannak színezve a vezetékek. Majd ma nekiállok. Csak abban reménykedek, hogy nehogy a műszerfalat kelljen szétszedni.
-
MBenzGyuxi
újonc
válasz Danny_L.hu #3341 üzenetére
Köszi!
Végig gondoltam a dolgot,vettem ujat,mert hát ugye melyik ennyi idős sprinter nem ment 4-5-00.000km-rt legyünk öszinték,mind.
Ez az alkatrész bontottan 70.e,uj ára:merci 176.e ,LUK 126.e, Shachs uj:120. ezért ugy döntöttem UJ.
Beszereltetem a bontottat 1 hónap mulva beokádik,húúú de jó volt bum 1kg ki az ablakon,és akkor jöhet az uj.
Ugye igazam van?
De köszi a segitséget,elmentem a cimet mer,más azért lehet jo bontottan
Üdv!. -
WillyX
tag
válasz Batman2 #3354 üzenetére
Meglett a zárlat, de véletlenül...Ha lett volna kapcsolási rajzom, akkor hamarabb megtalálom a hibát. Így meg szétbontottam a fél autót, amikor véletlenül észrevettem, hogy a jobb oldali helyzetjelző is azon a körön van. A hiba persze ott volt.
Kb. 5 perc meló lett volna, így meg csináltam vagy 3 órán keresztül. Amúgy az izzófoglalat éles széle a rázkódás miatt kivágta az egyik vezetéket és ezért volt zárlat. -
Batman2
őstag
Üdv. mindenkinek !
Tegnap lebontottam az olajteknőt a motorról, hogy kipucoljam, és egyúttal olajat és szűrőt is cseréltem.
A teknő alján sűrű, fekete trutyi maradt, miután az olaj lefolyt a leeresztőn és levettem a teknőt.
Könyékig belemásztam a motorba alúlról és az egész forgattyús ház alját, meg oldalfalát, ameddig értem kitöröltem.
A teknőt külön kimostam.
Az olajszűrő ház falát és az alját is kitöröltem, emeddig tudtam.
Egyedül az bosszantott, hogy észrevettem, hogy az olajszivattyú belsejéből feteket trutyi csöpög és amikor belenyultam, éreztem, hogy sűrű vacak van benne és még apró darabok is és azt már nem tudtam rendesen kitakarítani, csak nagyjából papírtörlővel, mert már sem erőm, sem időm nem volt, hogy még azt is leszereljem és megpucoljam.Amúgy az olajszivattyút négy csavar fogja és ha azokat megoldom, akkor kiszedhető ??
Jelenleg Vavoline 15w40-es olajat tettem bele, a jelzése szerint már ez is minőségi olaj (API SJ, vagy SL / CF, MB229.1).
A szerelők által korábban beletett 20w50-es olaj jelzése CC volt, tehát dízelhez igen csak gyenge olaj.
A Castrol 15w40-es egyik olaja az is csak CD jelzésű volt, asszem, és sokkal drágább is volt.
Mindegy, úgysem sokáig lesz benne, egyelőre gyakrabban cserélek olajatés szűrőt is, és valamikor, (ha lesz megint lelkierőm), majd megint nekilátok egy motorpucoláshoz, akkor már az olajpumpát és az olajfuratokat is alaposan.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
[link]
Gondoltam, jól jöhet (ha már úgyis keresgéltem) van rajta W126 bontó is ![ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
Goliat24
csendes tag
válasz Templomegere #3360 üzenetére
Ez gyönyörű.
Ez egy 280CE ???
Asszem akármilyen messze is laksz, ha egyszer fel kell újjítani a motoromat tuti nálad csináltatom.
Gartulálok engem meggyőzőtt.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3360 üzenetére
Szép, akár egy gyári új !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bokonon
csendes tag
válasz Templomegere #3364 üzenetére
Mennyi volt, ha nem titok?
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #3365 üzenetére
Asszem jövőre felkérlek téged egy motorgenerálra
-
t.zsolti
tag
hali
ki tudja,hogy lehet levenni a kormány közepéről a burkolatot????????,
kösziMB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
2 es henger magasnyomású csöve elfekvőben valakinek
36cm hollanditól -ig a régi adagolós motorhoz ja 3.0d
5 heng.
üdvMB 123 3.0d
-
MrDragon
újonc
Hali ! lenne e valakinek egy ki ideig nélkülözhető rudazatkészlete 5ös váltóhoz ? nemrégiben kibontottam egyet de nem volt benne a kocsiban és ha lenne valakinek lemásolnám...
-
Goliat24
csendes tag
Tegnap délután fél 4 körül egy gyönyörű fehér mercit láttam Sajóivánkán áthajtani, velem szembe jött.(motorral voltam kivételesen Honda CB650 1979)
Valaki???Phenőre fogom a verdát asszem. Megérdemli 7 hónap alatt közel 65000Km et ment szóval most hagyom had fujja ki magát. Össze olaj le le tt cserélve és most keresek egy garázst a közelben bérlés céljára.
Valaki tud esetleg az avas alján (Miskolc) Középszer vagy Testvérvárosok utján bérelhető garázst.
Előre is köszi.[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
Nekem is megjött az ebayen rendelt hood pad. Kissé meggyötört dobozkában, de épen, összehajtogatva, egy kis angol nyelvű leírással. 10 napba tellett.
Amúgy lassan nekem is olajcserés a dolog. A liqui molly kínálatában találtam egy olyan cuccot amit olajcsere előtt bele kell önteni a motorba és leoldja a feltapadt olajsár nagyját, majd utána le lehet engedni az olajat. Vélemény, tapasztalat hasonló szerrel kapcsolatban valakinek? Én azon agyalok hogy ez a friss olajnak a kenését nem változtatja meg szerintetek? -
Danny_L.hu
tag
válasz Goliat24 #3377 üzenetére
Én meg Pesten már kétszer találkoztam egy nagyon patent állapotban lévő, bécsi rendszámú, vajszínű 200-as benyás 123-assal. Egy öreg úr vezeti, első találkozáskor a dugóban araszoltunk egymás mellett a Hungária körúton, üdvözöltük egymást. A minap meg állok a Könyves Kálmánon a lámpánál hogy ráforduljak az M5-ösre, erre dudálva elszelelt mellettem .
-
MrDragon
újonc
Érdemes lenne csinálni egy ilyen adok veszek oldalt 123-as alkatrészeknek nem ?
-
WillyX
tag
válasz Danny_L.hu #3378 üzenetére
Felrakás előtt néhány órára terítsd ki, hogy kisimuljon és rendesen válaszd meg hozzá a ragasztót. Nagyobb hőfokon se engedjen!
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #3378 üzenetére
felejtős az ilyen szar olaj mosó adalék .
inkább vegyél a tescoban olcsó húgy olajat , és azt öntsed bele , ketyeregjen 10 percig , aztán mehet le az is . aztán bele az új olaj +szűrő
-
Babszivacs
csendes tag
hi!
még mindig első könyöklőt keresek w123ba. ha valaki tud szóljon plz.
köszi
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #3382 üzenetére
Okés akkor úgy teszek . Szeptemberben beköltözöm a kocsi motorterébe
-
ATA123
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3385 üzenetére
Hali!
Nekem is tudnál rendelni egy ilyen "paplant"123/240D-hez? -
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3365 üzenetére
Igen, látom, nem minden tökéletes még rjta, vannak még kicsit korrodált csövek, csatlakozások, de már így is eszméletlen szépen nézki !!!
A dupla vezérműtengelyt csak a szelepek "V" elhelyezkedése miatt alkalmazták, vagy ezáltal esetleg pontosabban, külön is lehetséges állítani a szívó és kipufogó szelepek időzítését ??
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3388 üzenetére
Szevasz
Szeptember vége felé már nekem is jöhet egy paplan, ha rendelsz, akkor légyszi nekem is !
Köszi rlőre is !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
No,
pénteken és zsombaton kirándultunk egyet, félhitalosan, mert félig minka út volt, és kaptam egy kis lehetőséget egyúttal egy kirándulásra is !Mentünk Pestere, ott voltunk egy laborban, ahonnan nekem növényi tenyészetet kellett elhoznom, ez még a munkámhoz tartozik, mert azokkal én fogok foglalkozni, aztán az ürömi bontó felé vettük az irányt, ha már pesten voltunk !!!
Tényleg jó nagy telep, tele cuccal, bár sajonos 123-ashoz már negyon kevés a cucc, csak bizonyos dolgokból van sok, pl. visszapillantó egy ládával és lámpák még egy jó adag.
Volt szép fehér index is, ugyan tetszettm, de azért én maradok a hagyományos sárgánál, az szerintem jobban megy egy fehér járgányhoz.Sikerült egy garnitura kilincset szereznem egy daga kapcsolót, egyéb apróságokat egy légterelőt végre a hűtő és a ventillátor köré, de sajnos légszívó cső az nem volt ehez való.
Jó hülye dolog, hogy egyáltalán nincsen kitéve semmiféle táblája a bontónak, keringtünk egyet mire végre majdhogynem véletlenül, próba-szerencse alapon ráakadtunk.
A kőbányánál mondták, hogy igen, jó helyen járunk, ott van mögöttük, csak azt nem tudtuk, hogy jutunk oda, és hol mögöttük.Mondta a bontó főnöke, hogy már kevés a 123-as, ami jobb állapotú, azt már restaurálják, ami rosszabb azt meg azonnal szétkapkodják, ha bekerül !
Felajánlotta, hogy szólok neki, hogy mi kell, aztán ha jön járgány, akkor félreteszik, de hát Debrecenből azért nem tudok felugrálni, egy-két cuccért, meg vajon hány embernek ajánlotta már fel, szóval szerintem úgyis az viszi, akinek módjában áll gyakrabban bemenni és benfentesebb. Inkább majd szétnézek itt a környékünkön, hátha.Aztán mentünk le Keszthelyre.
Már az elöbbi két úticélig is sok helyen csak araszolni lehetett, de az M1-M7 felé menve, Ürömről, egyenesen katasztrófa volt, végig araszolás a Dunaparttól a Moszkvatérig, meg még tovább is, bár ott már kezdett kicsit lazulni a dugó.
Este hétre le is értünk.
A fogyasztás 9.6l/100km-re jött ki, valami eszméletlenül megdobta a pesti dugó, ott lehetett vagy 12 liter !!!
Visszafelel másnap jöttünk, agész lazán át tudtunk jönni pesten, csak kétszer kavarodtunk el kicsit és csak a végén, a Hősök terén volt kisebb dugó, de utána már mentünk is rá az autópályára és sima volt az út, így visszafele, végig az autópályán 110 körüli átlaggal (105 és 115 között ingadozva, előzéskor 120-125-ig) így 7,9 liter lett Pesttel együtt !
Ez szerintem a tempóhoz mérten elég jó eredmény, voltunk 3-an a járgányban + valamennyi csomag.
A visszafele utat megjártuk kb 5 és fél óra alatt.
Összesen 971Km-t tettünk meg, ez volt eddgi a leghoszabb utam egyben.
A vízhőfok végig teljesen rendben volt, az olajat sem ette egyáltalán, amúgy épp előtte volt teknő, forgattyúsház takarítás + olaj, szűrő csere, de már megint fekete az olaj, gyak lehetne megint lecserélni.
Annyi amire éredemes figyelni, ha valaki hosszú utat tesz meg egyben, nagy tempóval és megáll közben egyet szusszanni, stb. akkor előtte még járassa kicsit a motort, mert a felforrósodott blokk, kipufogósor még túlmelegítí a motort egy darabig, ha nincs hűtővízkeringés.
Megálltunk egy 5 percre és mikor megint indítottam, majdnem 100 fokon volt a mérő szerint a víz, magasabbn, mint mielőtt megálltam, nyilván, mert a blokkban (h.fej) méri a hőt és a blokk, főképp a kipufogósor miatt felforrosodott hűtés nélkül !!!
Ahogy elindult a motor és a hűtés, máris lement a hőfok.A motorbakjaim, és valszeg egyéb szilentek is viszont kezdenek nagyon meggyengülni, közben elkezdtek már ciripelni, és kicsit hangosabb, rezgősebb a motor.
A koma mondta, hogy ép bontottat nem tud adni, újat kell venni, de nem mindegy hogy miet !!!
Kérdés: a keménysége márkától függ, vagy van eleve különböző keménységi jelzésű bak ???Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Tényleg, ki is lakik Pilisborosjenőn ??
A szomszédságában voltunk Ürömön, eszembe is jutott hogy a szészédban van valaki, mikor néztem a térképet, csak az nem, hogy kicsoda.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
dpek
tag
A mágnes és a karterszűrő berakása óta fater most a 2. tank fogyasztást is mérte, és helyben kerek 8-at eszik. Országúton 6-7 között.
Előtte helyben közel volt a 10-hez.
Egy kb. 700E-et futott 300D-nek nem rossz.
Az olajat zabálja kicsit. Ezzel nem lehet mit csinálni csak generál. De amég más gondja nem lesz addíg nem nyúl hozzá.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
-
dpek
tag
válasz Batman2 #3396 üzenetére
Nem mindegy milyen mágnes és hogy volt felrakva.
Sok mindentől függ.
Először a karter szűrő lett felrakva. Egyértelműen jobb lett.
De amikor a mágnest raktam fel még jobban érezhetőbb volt a változás mint a szűrőnél.
A szűrő folyamatosan fent volt, a mágnest meg 2x ki-be raktam. És mindíg észrevették hol jobban hol rosszabbul ment. Aztán már nem engedték kivenni, mert a mágnestől egyértelműen jobban ment halkabb lett és kevesebbet evett.
A kettő együtt meg űberkirály.
Meg kell hagyni az 1.6i vectrámon nem éreztem jelentős változást a mágnestől.
Nekik viszont bejött.
Annyi tuti hogy ez a fajta mágnes ezen a 123-as diesel szérián működik.
De valószínű a 124-en is legalábbis dieselnél.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
Érdekes termék !
[link]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #3398 üzenetére
Húú na ezekben már totál nem hiszek. Az MPG Tabs is ilyen, MLM rendszerben terjeszthető. Meghát ha olyan frankó lenne a termék, egy ilyen komolytalan weboldalon reklámozni csókolom...én a mágnesben is kételkedem, de szerintem a gázszűrő az már nem egy hülye dolog. Ha valaki fogyicsökkenést akar, akkor inkább az minthogy bármiféle tablettával szétcseszesse a hengereit. Amúgy a szűrőnél sikerült megoldani a téliesítést?
-
Batman2
őstag
De ez is egy érdekes cikk, a diesel olajjal működő autók, egyéb motorok jövöjéről is szól részben !
[link]Valóban igaz, e cikk szerint is, az amit már korábban is hallottam, hogy a biodízel üezmanyagok a gumi alkatrészeket megtámadják, erre a problémára polietilén, illetve fémcsövek és alkatrészek használatát javasolják.
Viszont az eddigi információmat alátámasztva környezetvédelmileg is előnyösebb a biodízel használata többszörösen, mind a foszzilis tüzelőanyagok fogyasztásának csökkenése és ezzel a + CO2 kibocsájtás csökkentése, mind pedig a kibocsájtott gáz összetétele, kedvezőbb korom, stb. aránya.
Ez többszörös haszon.Ugyanakkor az is tény, hogy nincs annyi földterület a világon, amin annyi növényi olaj apanayag növényt lehetne termelni, ami teljes mértékig helyettesíteni tudná a mai kőolaj felhasználást, de ha már csak részben bio üzemanyagot használunk, már azzal is csökkentjük a jelenlegi és további problémákat, ráadásul lassul a kőolaj készletek kimerülése is, vagyis sokkal tovább lehet keverékkel (kőolaj dízel + bio-dízel) üzemelni, mint tiszta kőolaj származékkal.
De az bizots, hogy a jövő az elektromos meghajtásé !!!
Amíg Pesten araszoltunk a dugóban, addig is eszembe jutott, hogy emnnyi üzemanyag ment el fölöslegesen, amíg áll az autó, de jár a motor, mivel muszály forgásban tartani (alapjárat), míg egy villanymotornak nincsen alapjárata, tehát álló helyzetben nem fogyaszt !!!
már ez is óriási különbség, ráadásul a [B]robbanómotorok hatásfoka 25-max. 35 %, míg az elektromos meghajtásé 80-90%, !!!
továbbá a fékezéskor elnyelendő, fölös energiát elektromos rendszernél van lehetőség valamilyen mértékben felhasználni (raktározás akkuban, másik jármű felhasználja a működéséhez vezeték hálózat esetében),
míg a robbanómotoros járműveknél ez teljes mértékig kárba vész, mivel a fékpofák, vagy a motor légsűrítése nyeli el (motorfék esetén).Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LEGO klub
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Autós topik
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Politika
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- PlayStation 5
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Yose Power 350w (hátsó kerék) Feat Imotor2 240w (Első kerék) 26" + 36v24ah , 36v10ah
- DXRACER Prince Series L kék fekete gamer szék
- Lorelli gyermekülés 9-36kg (Cute Teddy - blue) eladó
- Gaming asztal Rapture Gaming Desk AURORA 300 fekete
- Xiaomi Kami Doorbell wifi csengő arcfelismeréssel - foxpost az árban!
- Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop 1C robotporszívó feltörlőfunkcióval
- Eladó Krups Evidence One EA895N10 full automata darálós kávéfőző - garanciális időn belüli!
- 3 db Shelly Pro Dual Cover PM eladó
- TP-Link Tapo okos dugalj okoskonnektor Tapo P110M - ÚJ!!
- Transmitter BC49BQ Bluetooth autós MP3 lejátszó Fm LED kijelzővel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest