Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gg72
veterán
Tapasztalatból írjátok, hogy a Lukoil benzinjei vizezettek, vagy ez inkább előítélet? Mert én az utóbbi időben a Top-N 95-ösükből tankolok és jobbak vele a tapasztalataim, mint az OMV MaxxMotion-nal.
-
gg72
veterán
válasz tomiii. #35156 üzenetére
Autóolajban mi most, ami jó vétel? Egy 1.6-os Hyundai i30-ba kellene, átlagos alatti futásteljesítménnyel, családi használat mellett. Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 4L továbbra is ajánlott? [link]
Korábban a Honda Jazz-ünkbe Eneost vettem, de itt visszaolvasva a Fuchs-ost most többen jobb vételnek tartják. -
gg72
veterán
Olajos kérdésre tudnátok tanácsot adni? Jó a Fuchs, vagy valami más?
-
gg72
veterán
Meyle ablaktörlőkkel van valakinek tapasztalata?
-
gg72
veterán
Sziasztok! Mann olajszűrő helyett UFI is jó altarnatíva lehet? Még nem hallottam róla, eddig csak Mann volt, egy 2012-as Hyundai i30-ba kellene.
-
gg72
veterán
válasz molnarpeter #229744 üzenetére
OK, kösz.
-
gg72
veterán
Sziasztok! Hyundai i30-ban 2018-ban volt gyertyacsere (gyári NGK ment bele), azóta mentünk vele kb. 45ezer km-t, jól gondolom, hogy aktuális lenne az újbóli csere?
-
gg72
veterán
Sziasztok! Két hete vásároltam egy 2007-es 1.4-es Citroen C4-et kereskedőtől, ami alapos megtekintés után teljesen jó állapotúnak tűnt (valós 68000 km-el, karossszéria szinte tökéletes állapotú). Az azonban már az első napokban kiderült, hogy vmi gyújtás-problémája van, mert melegindításkor (napi másosik van harmadik) az alapjárat leesik pár pillanatra, dadog a motor, majd utána már szépen jár. Elvittem szervízbe, ott ezt a problémát egyelőre nem orvosolták (jövő héten lesz bent a szakember, aki elektronikához ért), de ki kellett cserélni két hátsó lengéscsillapítót + elöl a gömbcsuklókat és a kormányösszekötőt + megvoltak a szokásos cserék (olaj, szűrők, gyertyák, hűtőfolyadék), eddig ez 200ezrembe került, de nyílvány ha használt kocsit vesz az ember, ennyit belekalkulál... De a motorhibára már nem szívesen költenék még kb. ugyanennyit, persze az is lehet, hogy csak kisebb baja van. A kereskedő felé tögtön utána jeleztem, hogy a motorral van valami, akkor azt mondták, hogy ez ügyben rugalmasak, beszéljünk róla, ha már tudom mi van.
A kérdés, hogy ti mit csinálnátok? Beszéljem meg velük, hogy ők javíttassák meg, van ilyenkor erre szavatosság?
Persze én hülye, azt is már csak utólag ovastam el, hogy az adásvételibe beleírták, hogy az "autó korára és műszaki állapotára való tekintettel a közeljövőben jelentős szervizelési költségek várhatóak"... Erre rákérdezve azt mondták, hogy etz minden 15 évnél idősebb autónál ráírják...
Amúgy jó hírű kereskedő, az egyik index tipikban jókat írnak óluk, veterán kocsikkal is foglalkoznak, tehát nem az a tipikusan nepper társaság. -
gg72
veterán
válasz grizlisandor #296376 üzenetére
Kösz mindenkinek, az még nem volt, megpróbálom ezt a helyi ismerőssel megcsináltatni. 100-as tankoláson és futtatáson túlvagyok.
Amúgy teljesen rapszodikusan csinálja, kb. 10 indításból 3szor, de hidegen sosem, csak miután mentem vele és újra indítanám egy megállás/leállítás után.
Azért holnap felhívom őket és újra rákérdezek udvariasan a dologra. -
gg72
veterán
Azt miből lehet észrevenni, ha egy motor elkezd hengerfejesedni, vagy a tömítés már nem jó?
Írtam korábban [link] , hogy egy Citroen C4 1.4-ről van szó (KFU motor), ahol elvileg gyakori ez a hiba, de nálam olyan furcsa tünetei vannak a kocsinak, hogy indítás után kb. fél percig ingadozik az alapjárat, utána jól jár, ill. kihúzatáskor 3asban érzek némi megtorrpanást. Írtátok, hogy a fojtószelepet kellene megnézni/tisztítani, de sajnos csak egy hét múlva kaptam időpontot szerelőhöz, aki ránézne.
Olajfolyást nem látok a motoron, a fogyasztás is jó.
Járjak azért így vele? -
gg72
veterán
válasz kisza25 #296811 üzenetére
Kösz, MasterMark-nak és Qru-nak is!
Akkor a hengerfejesedést kizárnám, ezeket a tipikus hibákat nem tapasztalom.
Gyertya lett cserélve egy hete, miként az összes szűrő +olaj is, egyedül az üzemanyagszűrő nem. Nagyobb gázra nincs remegő érzés (sőt, akkor "megjavul"), csak elinduláskor, mintha le akarna fulladni, dadog, de aztán elindul és utána nincs hibajelenség. De induláskor sem mindig csinálja, kb 50%-ban. Hát akkor jövő héten okosabb leszek, mondjuk ez csak egy helyi kis szerelő (a fojtószelep miatt jelentkeztem be hozzá), nem tudom mekkora a műszerezettsége, de 19-én van időpontom egy olyan szervízbe is, ahol tudnak hibakódot olvasni, stb.
Erről a 3F szabályról most hallok először, de azért látom nem annyira egyértelmű a helyzet: [link]
-
gg72
veterán
válasz MC Pite #296852 üzenetére
Amúgy jobban figyeltem ezt a dadogást és ezt vettem észre: hideg motornál (napi első indítás) nagyon ritkán csinálja, ha már előtte mentem vele és utána indítok, akkor szinte mindig. Az alapjárat-leeesés kb. fél percig tart, ha akkor akarok elindulni, akkor a gázra sem nagyon reagál, ma egyszer le is fulladt. De a kb. fél perc elteltével, ahogy magára talál az alapjárat, szépen jár a motor, útközben sincs semmi gond vele, műszerfalon hibaüzenet nincs, OIL OK. Gyorsításkor néha érzek talán egy-egy apró megtorpanást. Akkor ez továbbra is EGR hiba/eltömődés lehet leginkább? Üzemanyagszűrőt is lehet cseréltetnem kellett volna legtutóbb.
-
gg72
veterán
válasz MasterMark #296872 üzenetére
Rendben, remélem jövő csütörtökön kiderül.
-
gg72
veterán
Az mitől lehet, ha a kocsi távirányítóval nehezen nyitható és akkor is csak közelről kb. minden ötödik próbálkozásra? A központi zárral nincs gond, mert kulccsal tökéletesen nyitható, ill. elemcsere is megvolt.
-
gg72
veterán
Befújtam kontakt spray-vel és most a nyitó funkció már okés, de a záró még mindig nem. Ha az Aliról rendelek egy ilyen kulcsot elektronikával (lecsekkoltam, elvileg jó a kocsihoz) [link] , akkor utána be kell majd programozni, vagy hogy működik egy ilyen csere? Mondjuk nekem csak az elktronikai rész kellene belőle, a kulcsház tökéletes állapotban van.
-
gg72
veterán
Most jöttem a szerelőtől, gyújtástrafót kellett cserélni, megnézett mindent diaggal, elvileg más baja nincsen, ill. a motortató bakokat kell még cserélni. Sajnos azok is megadták magukat így 17 év után, ezért is volt annyira érezhető a rángatás, ill érződik még most is az alapjárat, hogy kicsit rezeg/remeg minden.
-
gg72
veterán
válasz tboldi #297620 üzenetére
Bárcsak én is már a kozmetikázásnál tartanék, mert egy alapos polírozás is référne a kocsira.
Aminek viszont örülök, hogy rátaláltam erre a szerelőre, nagyon korrekt és precíz, egyedül dolgozik, jól felszerelt és teljesen normális áron dolgozik + gyalog 10 percre van tőlem.
Éppen egy 1.2-es Skoda Yeti volt nála szétszedve, azt mondja, hogy 140ezer van a motorban, de látja rajta, hogy már többször volt hozzányúlva, így akkor én még szerencsésnek érezhetem magam. Mondjuk ezekről az 1.2-es VW motorokról valóban nem sok jót olvasni, persze így utólag látom, hogy az 1.4 KFU motoroknak sem jó a hírük, ezért is féltem, hogy hengerfejes.[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
Ajtóhatárolóban van vmi ajánlott márka? A Metzger és az Esen számomra nem sokat mondanak...
-
gg72
veterán
Na, a rángatós sztori folytatódik. Adott ugye egy 2007-es Citroen C4 1.4 16V motorral, aminél melegindításkor kb 20 másodperc elteltével elkezd dadogni a motor, amit szintén kb 20 másodpercig csinál, aztán utána semmi baja. Napi első indításkor nem csinálja, akkor ugye felmegy az alapjárat 1200 körülre, majd visszamegy rendben 800-900-ra. Ha viszont a már meleg mondort inídtom be, akkor ugye rögtön 800/900-on megy az alapjárat és akkor kezdi el a dadogást.
Megcsinálták a diagnosztikát és az alapján kicserélték a trafót+gyertyákat, de a hiba továbbra is, ha talán nem is olyan mértékben, de jelentkezik. Mivel ki kel cserélni a motortartó bakokat, ezért azt az ígéretet kaptam, hogy akkor majd alapossabban megnéznek mindent (vezetékek, lambda-szonda bemérése, fojtószelep), de a srác már most mondta, hogy nem egyszerű megtalálni a hibát. -
gg72
veterán
Egy fb-csoprtban ráakadtam [link] , hogy már két tulajnak is hasonló rángatós gondja volt, mint nekem és nekik egy akksicsere megoldotta a dolgot. Én is kaptam tegnap kiróbálásra egy új akksit és tényleg mintha egyenletesebb lenne az alapjárat. Érdekes, mert inídtási problémáim sosem voltak, az igaz viszont, hogy a kocsi a régi akksival indításkor rendre "Economy" módban volt.
Szóval akkor új akksit is kellene venném és mivel gyári eredetileg [60Ah/640A] volt, a mostanim pedig 62Ah/540A, gondoltam a gyárival megegyező kapacitásút vennék bele, ezt a kettőt szemeltem ki:
[Exide]
[Electric Power]
Mit ajánlanátok? -
gg72
veterán
Ma sikerült videót készítenem a rángatásról, most különösen erős volt [link] és jól látszik amit írtam korábban is, hogy az indítás után kb. 20 másodperccel kezdi és kb. annyi ideig is tart, utána viszonylag jól jár a motor, menet közben semmi hiba sincs, olajat nem eszi, fogyasztás 6L körül van. Jövő szerdán megyek vele szerelőhöz remélem kiedrül a rángatózás oka, mert eddig a legkülönbözőbb tipeket kaptam:
o folytószelep(ház) elkoszolódott (típushiba)
o szelephézag
o alapjárati motor
o gyújtótrafó (már volt cserélve, ezt kizárnám)
o váltózó szelepvezérlés / VTC kerék
o injektor
o kartergázcső
o lambdaszonda
o szenzorok, MAF/MAP/IAT/ stb.
o bármi ami a keverékképzéssel kapcsolatos
o adaptáció Lexia-valA motortató gumibakokat is cserélni fogja, mert nagyon mozog a motor, de számomra most elsődleges a rángatás kijavítása.
-
gg72
veterán
Ezzel van vkinek tapasztala? [Liqui Moly injektor tisztító adalék, 300 ml]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest