Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz Tsebacsi #158277 üzenetére

    Az S60 után a Leont visszalépésként éreztem, hiányzott az otthonos belső és tankszerű viselkedés. Ami tetszett a Seatban, hogy kb. új volt, minden finoman és kis erővel működött (pedálok, kormány, stb.). Hiába volt hibamentes, jó állapotban a Volvo, azért 12 évesen, gázolajos erőforással más volt, mint egy új, benzines autó. Viszont autópályázni egyértelműen a Volvóval szerettem leginkább.

    A Leon beltere már zörgött két helyen is ~35e kilométernél; egyrészt a bal oldali B oszlop burkolata mögött rezonált be valami már kisebb kátyúknál is (ez már 12e km után is megvolt, csak enyhébb változatban), másrészt a jobb oldali ajtóburkolat is kezdett hasonló hangokat kiadni megfelelő útminőség és/vagy fordulatszám-terhelés esetén. Az S60 beltere szintén adott recsegő-pattogó-rezonáló hangokat hidegebb időben, de 12 év-200e km után szerintem jónak számított ennek a mértéke.

    Polo inkább Leonra, nem pedig egy kisautóra hasonlít vezetés szempontjából. Kicsit magasabban ülök mint a Seatban és kevésbé fekvős a pozíció (ez tetszik). Szerintem a kisautós vezetési élmény nem nagyon van meg benne (ez leginkább a 2 napra, kölcsönautóként kapott E Corsa után tűnt fel). Beltér anyagminősége számomra kellemesebb, mint a Leonban és összességében is jobbnak érzem a megmunkálást Seat után (pl. tompább ajtócsapódás).
    Beltér hidegebb időben azért hallatt hangokat. Ugyan recsegést, nyöszörgést még egyszer sem hallottam, de halkabb reccsenések, pattogások azért vannak pl. a Könyves Kálmánon. Ha melegebb az idő, vagy bemelgszik a beltér, akkor azért érezhetően jobb a helyzet. Leonnál ilyen hőmérsékletfüggő jelenség nem volt, de azt annyira nagy hidegben nem is használtam.
    Autópályán, autóúton nincs gond, ugyanúgy siklik érzésre, mint a Leon, csak egy pöppet hangosabb 130-as tempó körül.
    Viszont az nem szabad elfelejteni, hogy a Leon, mint típus, egy 2012-es eresztés, a Polo meg 2018-ban jött ki. Inkább a mostanában megjelenő Leonnál van értelme együtt kezelni.

    A Leonos idő alatt egy-két alkalommal ültem 7gen Golfban is. Az élmény eléggé hasonlított a Leonhoz, de azért érezhetően tompább, halkabb volt a futóműzaj, jobb volt a hangszigetelés, kellemesebbek voltak a beltéri anyagok. De nagy különbséget nem éreztem ezeken kívül.

    Polónál jelenleg a legnagyobb "problémám" a beltér által adott zavaró hangok likvidálása, amik többségét az eddigi utasok nem is nagyon hallották (vagy csak próbáltak jóindulatúan megnyugtatni :DDD ). Viszont, ahogy olvasom-hallom, nem egyedi a probléma, az új, vagy pár éves Seatok, Skodák, G7-ek, Passatok (de még A3-A4-ek) esetében is "természetesek" az ilyen zörgős, recsegős, pattogós belterek.

    A cikk szerintem nem feltétlen magasztalja túl a Leont, én sem érzek nagy különbséget egy átlagos Golfhoz képest. Viszont a cikkben szereplőhöz hasonló, mezítlábas felszereltségű Leont, különösképpen dízellel biztos nem kérnék. :N

    Bár nem akartam, de sikerült ezt jó hosszúra megírnom. Értelemszerűen a fent írtak mind csak a saját véleményemet, tapasztalataimat tükrözik, szóval tessék ezt úgy kezelni! :B

Új hozzászólás Aktív témák