Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Evil Snowman #55013 üzenetére
Ez űrhajó, vagy babetta? Ha kérdezel, illene hozzátenni, mi a kérdéses autó.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Evil Snowman #55022 üzenetére
Folyadék csere, amúgy is illene néha napján lecserélni... nem úgy mint a VAG topikban az audikon, passatokon. 96-os és még nem volt cserélve.. Kérdem milyen színű? Fekete és a minimumon van, milyet tölthetek rá? Benzint, és gyújtsd is meg.
Mennyi van a tankban? Kiszívod, ráöntöd, meggyújtod.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Evil Snowman #55094 üzenetére
Csalós lett?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Remekelek28 #55104 üzenetére
Attól függ, beletörik-e vagy sem. Ha beletörik, fej le, síkolás, tömítés + le kell fúrni a beletört darabot és menetet vágni. A sima csere nem drága, csak ha beüt a gebasz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Remekelek28 #55117 üzenetére
Nem tudom fejből, milyen autód van. Normális autóknál elől van a hengerfejbe, nem normálisoknál hátul.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Remekelek28 #55134 üzenetére
Az egy nem normális motor. Hátul vannak az izzító gyertyák. Mindet cseréltesd egyszerre.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #55291 üzenetére
100x inkább a megane, mint a lancer, asx dettó. Sikítva meneküktem belőle. Próbáljátok ki, szerintem nagyon gagyi. Az alap octavia(social edition) is jobb a lancernál fényévekkel. Még a kényelmetlen üléseivel is. A rapid vagy a fluence is jobb nála, pedig azok is gagyik.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #55298 üzenetére
Ne sértegesd az egyes fabiat, a rapid rosszabb. Amikor látod az ülés alatti rudazatot, ami már a feliciában is letakartak, az gáz, na a rapid ilyen.
A lancer nem csendes, nem megy, és gagyi plasztik a bele. az ufo civic az anyaghasználat fellegvára ehhez képest, pedig lássuk be, az sem nagy durranás. Pont ott puha, ahol muszáj, na a lancer ott se. Látványpékség az egész. A forma tényleg tetszik, de nem autóból van. A régi octaviamat sem adtam volna oda érte, pedig az nem nai darab volt, de bezártad az ajtót és érezted hogy autó van körülötted.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Mert nincs hozzá gépük. Egyben is le lehet cserélni, csak gép kell hozzá, és a teljes olaj töltet 2,5x-e. Átmossák az egészet. Az automatát járatni kell, hogy az olajpumpája kitolja az olajat, de szárazon nem mehet, van gép, ami pótolja és nyomás alatt tartja. A nyomatékváltóból csak így jön ki az olaj.
A 8 literes töltet helyett 20 litert fizetsz, de akkor lesz 8 liter vadiúj olaj benne. Nem felkeverve a megégett, fáradt az újjal . Egy ilyen csere 300 eurótól indul.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #55409 üzenetére
Sokkal jobbak lettek, csak az alap verziókat kell kerülni, azok mindig gyengébb anyagokból vannak. Már nem húzzák rá azt a bőrt az ajtó fogantyúkra, ami amúgy is mindenről lemállott.
Nem véletlenül mondom, hogy a 2-es fl octavia jobb, mint a hármas, G6-ra szintén igaz. De ezek voltak a legnehezebb autók az adott modellben. 1510kg az enyém üresen. Aztán az O3 és a G7 súlyából faragtak 120-150kg-t, ami érezhetően hiányzik is belőlük.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #55617 üzenetére
10mm.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #55625 üzenetére
Nekem sima csipesz van, azt forraszttam hozzá. Eddig nem olvadt le. Pedig voltak durva dolgok indítva.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz barnam_ #55650 üzenetére
A turbója döglődik, az ölte meg a DPF-et is. Sokan csak kiveszik a szűrőt, kiíratják és mennek tovább, aztán nemsokára megáll az autó teljesen.
Ha megtelik a DPF, befecskendezőket és turbót is cserélni kell, meg a szűrőt, utána megint sokáig jó lesz és gyári marad. Aki nem vállalja ezeket a költségeket, annak nem való dízel. Egy 3000 eurós beavatkozásról van szó, amire kb 250-300 000km után lehet számolni. De ismét üzembiztos és gyári értékeket tudó lesz a motor, mindenféle csel nélkül. Sok esetben sajnos az autó sem ér sokkal többet, ezért gazdasági totálkár rendesen megcsináltatni.
A DPF nem magától telik meg, hanem túl sok nagy részecskét kezd kibocsájtani a motor, ennek az okát kell megszüntetni, nem a tünetet kezelni egy új szűrővel. Az új szűrőt a régi turbó megtölti 15-20 000km után, és kezdődik a tánc...
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz HellGreg #55590 üzenetére
Ha van saját hőcserélője, akkor simán kilyukadhatott. Ha dobsz egy évjáratot, pontos típust, motorkódot, akkor megnézem azt az EGR-t.
Declare A DPF nem fárad el és nem tömődik el, ha a befecskendező rendszer, katalizátor, és a turbó rendben van. Ahogy a fent említett dolgok kopnak, úgy telik a DPF is. VW-nél legalább 250 000km-ben van meghatározva a szűrő élettartama, utána csere, de nem csak a szűrő, hanem a többi is. a CR befecskendezők kb 50 000km-ig újak, utána romlik a befecskendezési kép. 150 000km fölött meg minden nap ajándék nekik. Ha kezd megtelni a DPF, nem kell halogatni, le kell cserélni a fent említett dolgokat, a DPF ilyenkor még menthető. Ha nincs elrepedve belül a szűrő, ki tudják tisztítani, mintha új lenne... onnan megint 250 000km.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Jaffa75 #55665 üzenetére
Pontosan így van, de a tisztítás nem minden esetben oldja meg a dolgot.. Attól függ, miért tömődött el. Ha a sok rövid város miatt, de egyébként nem kopott semmi, akkor segíthet, de a legtöbb esetben nem ez a helyzet. Valami elfáradt, ami megtöltötte a szűrőt.
A kiégetés maga több tényezőtől függ. Nagyon fontos, hogy elég forró legyen a kipufogóban a katalizátor. Ekkor olyan dús keverékkel kezd üzemelni, hogy jusson elégetetlen nafta a kipufogóba is. Amint ez érintkezik a forró katalizátorral, izzásig hevíti azt, ezután megemeli a motorvezérlő a turbónyomást, és a forró gázokkal átfújja a szűrőt, ezért kell menni az autóval nagyobb fordulaton 1700-2700 között. Amint padlógázt adsz, megáll a regeneráció, mert kell neked a motor teljesítménye. Aki azt hiszi, hogy amikor regenerál az autó, akkor taposni kell, mint a barom, az nagyon téved. Többet árt, mint használ. 2200-as fordulaton állandó sebességen kell autókázni, ez ideális körülmény a motornak és a szűrőnek.
A legnagyobb baj, hogy az autó nem jelzi, mikor akar égetni, hogy a marha a volán mögött tudja és ne állítsa le...
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Declare #55668 üzenetére
Nem azt írtam, hogy biztosan elromlik, örülni kell neki ha mégsem, de készülj fel, nem lesz mindig ilyen gond mentes. Sok függ a használattól, az üzemanyag minőségtől. A pályás autóknál még 400 000km után sem szokott gond lenni, városban meg 70-80000km és EGR, DPF, Turbó... minden szar megdöglik.
Ha minden alkalommal bemelegszik a kipufogó, mikor használod, akkor passzív kiégetés végbe megy, aktív ilyenkor csak megelőzően kapcsol, nem a magas korom szint miatt. Pl pályán 1000km/1 aktív regen az átlag, mondjuk 10 percig, míg városban 2-300km/1 aktív regen és 20-25 perc. Nagyon nem mindegy...
Ha bemelegszik a motor, nem kell sajnálni, meg kell néha nyomni, hogy jól átmelegedjen a kipufogó. Nálam nincs gond, bármerre indulok, emelkedő van.
Észre fogod venni, ha valami nem OK, lustább lesz, alacsony fordulaton nem lesz olyan nyomatékos, gyengébb gázreakció.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #55671 üzenetére
Ha sokat mennél a dízel még így is megérheti, ha az üzemanyagon megtakarított pénzt később vissza öntöd a motorba. Legjobb újonnan venni, vagy alig használt korában, járni, míg minden frankó, majd eladni, mielőtt előjönnek a hibák. Aki használtan akar magának modern dízelt DPF-el, az készülhet a fent említett problémákra.
Épp a minap számoltam a skodámat a haver 2.0 8gen akkordjához képest Skoda 140 ló 320Nm, Accord 155 ló, a nyomatékot meg nem éreztem benne... Azonos futásnál 700 euró különbség van évente az üzemanyagra. Annyival kevesebbet tankoltam egy éven mint ő, ugyan annyit mentünk. Két éve van meg a verda mindkettőnknek, az 1400 euró megtakarítás a dízel javára. Ennyi maradt nálam a zsebben, ő már bele tankolta. Ha még két évig kitart ez a trend, akkor akár a turbó, DPF, befecsik szentháromságot is cseréletem, akkor is olcsóbban jövök ki, mint ha accordot tankolnám és újak lesznek a motor legdrágább részei. Meg kell nézni mit vesz az ember, meg szerencse is kell hozzá...én sem látok bele.
Akkor gáz, ha rögtön vétel után beüt valami drágaszág...
Emelkedőkön legalább nem kell a halál náchás facába forgatni, hogy menjen, mint az accordot.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Mágus2 #55674 üzenetére
Ha kitart még két évet a verda, akkor éri meg eladni. A megtakarítást az árhoz csapni, megint lehet venni egy újabbat, ami még legalább 2-3 évig jó lesz.
Ha már cserélem a sokmindent a motoron, akkor marad, mert egyrészt az új dolgok megbízhatóak, másrészt senki nem adja ide az árukat eladásnál.
És ez az érzés amúgy is megfizethetetlen. Kiánál a benzines is elég dízelesen indul.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #55682 üzenetére
Jelenleg azon elmélkedek, hogy Pályán, országúton egy 2.4-es Accord, vagy 5 hengeres Volvo el lehet 7 literből 100 km-ként?
Ezt jó gyorsan felejtsd el. Jó esetben 10 liter inkább az a 7 . Nálunk itt emelkedők vannak, a 155 lovas 2.0 accord nem megy 10 alá országúton sem, csak ha tolod.
Sokat akarsz ezektől a motoroktól, menjenek és ne fogyasszanak... Az egyikből engedni kell.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #55684 üzenetére
Hülyegyerek módban szerintem többet is bevesz, nálunk szerpentinen meghajtva volt az 14 is. És ez csak a 2.0, a 2.4 biztosan többet kér. Kinek mi a hülyegyerek mód: nálam van egy tégla a gázpedálon, azzal nem is kell foglalkozni.. Csak a másik két pedál játszik, úgy is csak két lába van egy embernek.
3x felmentünk vele a Jahodna-n és szemlátomást esett a mutató... eltűnt egy negyed tank. Ez végig emelkedő, kened neki, ahogy bírod, majd meglátod mennyit fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #55688 üzenetére
De érted, nem érdekel hogy mennyit fogyaszt a kis-alföldön, ha nekem ide kell. Én is nézegetem a sprintmonitort, de itt nem lesz soha olyan jó fogyi.
A gyártók igazán megadhatnának valami fogyasztást hegyvidékre is, mert ez így nem OK. Nálam, 4,2-őt ír pályára a skoda, amit egyedül az M3-an tud, ahol viszonylag kevés emelkedő van. Itt inkább 6 liter fogyaszt országúton, ha kicsit megtaposom.
Saint_ Van is forgalom rendesen, nem kis város és nincs zöld hullám.
deicide Itt lenne az 17 liter is, ha megkergetnéd a ménest. 2.0 TFSI 200 lovas passat B6 variant simán beverte a 20 litert is, ha toltuk neki, de az nehezebb autó sokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #55688 üzenetére
Mire kell a 2.4, ha csak simogatni akarja? Ezt soha nem értettem. Kell az erő, amit nem akarok kihasználni, nehogy 7 liternél többet fogyasszon.
Aki takarékos autót akar, ne vegyen erőset, dőleg ne magas firdulatú motort. Valami egyszerű 1.6 8V is elvan 7 literből, és nem kell félni a nyakára lépni.
-
Mágus2
Közösségépítő
Milyen a hó helyzet nálatok? Itt 20 centi.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz K Norbi #55723 üzenetére
Reggel az első kanyarban villogott az ESP és majdnem kilinccsel előre mentem. Két évesT850. Ezen a feltört havon nem tapad meg semmi, de minél gyengébb a gumi, annál nagyobb az esély, hogy valami nem úgy fogja kiadni. Esetleg a szöges gumi. Rengeteg baleset volt reggel óta. Szinte mindegyik nagy csomóponton volt valami.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #55732 üzenetére
Eleve ne vegyen 2.4-et, aki az alacsony fogyasztásra gyúr.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #55736 üzenetére
Nem azzal van bajom, hogy 2.4-et akar, vegye nyugodtan, de ha azt várja tőle, hogy 7 literrel fog járni, akkor csalódni fog. Számoljon 10-el vegyesben, ha beveszi a gyomra és bírja a pénztárca, akkor hajrá. Egyébként jó motor.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA® driverek topikja
- Gaming notebook topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- CPU léghűtés kibeszélő
- Elektromos cigaretta 🔞
- Asszociációs játék. :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest