- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz
#16695808 #7318 üzenetére
Normális TV-szervizben ez nem egészen úgy működik, mint az autószerelőknél.
Autószerelőkről szoktam hallani, hogy téves diagnosztika esetén is kíméletlenül bevasalják az anyag+munkadíjat. "Bocsi, nem ez volt a baja, de jó pénzért kicserélünk még bármit, igaz nem biztos, hogy a hiba megszűnik ."
TV-javításnál egy adott hiba van, amivel átvesszük és a megszüntetését vállaljuk. Arra szokás garanciát is vállalni, hogy később sem tér vissza. Szinte mindegy is, hogy 3 vagy 6 hónapig, mert általában 3 hónap is már elegendő ahhoz, hogy kiderüljön, a hiba el lett hárítva (nem mondom, hogy nem lehetnek kivételek).
Neked azt nem is kell tudni, hogy tunerhiba (vagy mi az a tuner?), lényegtelen a te szempontodból.
Sajnos ennek néha hátulütője is lehet. Például az volt a készülék baja, hogy nem lehet bekapcsolni. Vagy nincs kép, hang van, mindegy. Legközelebb elromlik, sok laikus rögtön rákiabálja, hogy "na már megint ugyanaz az a baja, biztos rosszul lett megcsinálva.
Ez nyilván igazságtalan a szakemberrel szemben, ha teljesen más a baj. Sőt, néha még ugyanaz az alkatrész is lehet gyári selejt. Aki nem ért hozzá (pláne, még ha rosszindulatú is), azt néha nehéz meggyőzni, hogy látszólag azonos problémának rengeteg más oka is lehet. Úgyhogy ilyenkor a közös megegyezés és belátás dönti el, hogy mire jut a két fél.
Vannak azonban laikus által is egész jól beazonosítható hibák, amire joggal lehet mondani, hogy ez tényleg ugyanaz. Erre mindenképpen vonatkozik a garancia. Ha nem oldható meg, akkor pedig a részleges vagy teljes pénzvisszatérítés.
De azért illik mások munkáját méltányolni, tehát inkább részleges visszatérítést kérni, hogy maradjon is valamennyi jelképes összeg legalább.
Mindezeket a dolgokat természetesen előre jó tisztázni.
Egyébként konkrétan már a régi, Gelkás időkben is így szólt a szabály, ami a munkalapokon is fel volt tüntetve: "a garancia mindig csak a végzett munkára és a beépített alkatrészre vonatkozik".
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Politika
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Vége: a kínai platformok nem adják vissza a pénzt visszaküldött áru nélkül
- One mobilszolgáltatások
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- További aktív témák...
- Turbózd fel a gaming élményt most! Rèszletre is! 0% THM
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest