Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • regent

    aktív tag

    válasz kp78 #4806 üzenetére

    Attól függ, millimétert, vagy cm-t lehet beállítani kerékkerületnek? Amúgy nagyon pontosak, kb. 1000 km-en csalnak 1-2 km-t. Ugyanis egy egyszerüü számológép van bennük, ami a fixen beállított kerék kerületet annyiszor adja össze, ahányszor a kerék elfordul. Vagyis, ahányszor az érzékelöö elhaladni érzi a mágnest.

  • regent

    aktív tag

    válasz escie #4764 üzenetére

    Szép, ez egy trekking?
    Ha jól látom éppen Tourney váltó van rajta.

  • regent

    aktív tag

    válasz DrSoul #4743 üzenetére

    Azt mondják a tapasztaltak, hogy ha cserélsz a meghajtásban (hajtómüü, lánc, fogaskoszorú) valamit, akkor mindent kell(ene) cserélni egyszerre, mert idöövel összekopnak, és ha csak az egyiket cseréled le, pl. a láncot, akkor az a kopott hajtómüüvön, meg fogaskoszorún korántsem fog jól muzsikálni.
    En kb 200 km után cseréltem láncot, szerintem még nem voltak összekopva, de mondom, utána sokkal jobb lett a váltás.
    Ha a láncsre mellett döntesz, csak ajánlani tudom a sram láncokat, van rajtuk patentszem, azaz szerszám nélkül bonthatók. Ez nagyban megnöveli az ember tisztítási hajlandóságát (azaz nem kell láncbontó a dzsuvás lánc leszedéséhez), ezéltal a lánc, és a vele érintkezöö alkatrészek élettartamát is.

  • regent

    aktív tag

    válasz DrSoul #4671 üzenetére

    Nekem volt/van tourney-m a trekking bicajomon, és XT a montin. Ha a Ty jól van beállítva, akkor szinte semmi teljesítménybeli különbség nincs. Jártam ugyanis sokat a trekkinggel is hegyen, laza ösvényeken, és aszfaltos utakon, ahol még elment maga a bicaj a keskeny kerekeivel. Ugyanott tekertem montival is, a különbség csak a trekking nem annyira hegybarát áttételébööl adódott. Magyarán a montit könnyeb volt tekerni.
    A Ty is váltott terhelés alatt (bár nem mindig) igaz recsegett ropogott, hogy rosz volt hallgatni. De az XT is ugyanilyen hangokat ad ki, és az sem szereti ha lánctépöösen tekerem, és közben akarok váltani. Egyszóval lehet hogy könnyebb, jobb, tartósabb az XT, mit a Ty, de egy egyszerüü bringára tökéletesen megfelel az olcsóbbik váltó is. Persze jól beállítva.
    A másik, hogy az elején nem voltam megelégedve a Ty teljesítményével, gondolkoztam is, hogy lecserélem egy deoréra. Szerencsére inkább láncot cseréltem, és jól beállítottam. Nagyságrendekkel javult a váltásteljesítmény. Amít az elején leírtam, az természetesen már a ''tuning'' utáni állapot.

  • regent

    aktív tag

    válasz Scream007 #4337 üzenetére

    Talán könnyebb az LX, meg esetleg merevebb, de majd megmondják a hozzáértööbbek.

    A párhuzamosított féknél a fékpofákat egy kis szerkezet nevéhez méltóan párhuzamosan a felnivel mozgatja, és úgy nyomja rá a felnire a pofákat. Ezáltal nagyobb fékeröö érhetöö el, cserébe maga a fék egy kicsit nehezebb lesz, a párhuzamosító mechanika miatt.

    Vannak vélemények melyek szerint ez a gyakorlatban lepkefingnyi különbséget jelent.
    Ezen vélemények szerint egy jól beállított, jó fékkarokkal húzott Avid SD7-es fék überel mindent ebben a kategóriában.

    De majd jönnek azok is akiknek mindkettöö volt/van, aztán megmondják a frankót. Èn ez ügyben csak a széles körüü fórumolvasottságommal villoghatok. :)
    innen szedem az infókat, hátha valaki még nem ismeri:[link]

    [Szerkesztve]

  • regent

    aktív tag

    válasz Thyb #4329 üzenetére

    Abból a 60 ezerbööl sajnos legalább 15-20-at a Trek névért fogsz kifizetni. Lesz egy jó vázad, elég gagyi alkatrészekkel. Èn nem javaslom. Szerintem ilyen árban nézz körül más márkáknál is. Merida, Author, Kelly's, Decathlon... Ezeknél sokkal jobb az ár-érték arány.

  • regent

    aktív tag

    válasz ngabor2 #4056 üzenetére

    Magukon a fékpillangókon van egy rugó, ami visszateszi ööket alaphelyzetbe, ha már nem húzod a fékkart. Ezeknek a rugóknak a feszességét tudod állítani a fékpillangókon lévöö egy-egy kis csavarral. Akkor fordul elöö a tiedhez hasonló tünet, ha ezek a rugók nem azonos eröövel vannak megfeszítve (persze, ha minden más jó). Játssz egy kicsit ezekkel a csavarokkal! Àltalában csak keveset kell rajtuk tekerni, egy max kettöö fordulatot, és nyilván jobb, ha az egyiket lazítod, a másikat feszíted. Minden kis csavarás után húzdd be a féket, hogy lásd hogyan változott a helyzet.

    Nekem is volt hasonló gondom, így megoldódott. De aztán észrevettem, hogy a fékpillangók nem állnak szimmetrikusan a vázhoz képest. A föö gond nálam az volt, hogy a kerék egy kicsit ferdén volt berakva, és nem függöölegesen állt, hanem egy kis szögben oldalra döölt, a fékek meg emiatt nem azonos távolságra kerültek a felnitööl. Nézdd meg, hátha nálad is ez a baj forrása.

    Mod: Mostmár biztos, hogy az én módszerem lesz a nyeröö. :)

    [Szerkesztve]

  • regent

    aktív tag

    válasz Scream007 #3587 üzenetére

    Megnehezíted a dolgom, ez így nekem dupla kattintás lesz az eröövágóval.

    Egy tolvaj.

    :)

  • regent

    aktív tag

    válasz ngabor2 #2697 üzenetére

    Nem a kerékagyhoz van az rögzítve, csak a környékén a vázhoz. Amúgy pont a másik oldalát nézd meg a rögzítési pontnak. Azaz, hogy hogyan rögzül a tartórúd magához a sárvédööhöz. Ha könnyen kijár akkor ne vedd meg. Próbáld ki, hogy megemeled, megmozgatod egy kicsit a sárvédööt, ha a kezedben marad akkor felejtöös. Ilyenkor késööbb ha bármihez hozzáér (letámasztod egy oszlophoz a bicajt, kiveszed a tárolóból, stb...) akkor kiugrik majd a tartóból és összevissza mozog. Aztán csak hallgatod, hogy mi adja ezt a furcsa, surrogó hangot a kerék felööl.
    Amúgy a nagyon gyenge, egy ujjal hajlítgatható tartórudak sem jók, mert ilyenkor meg menet közben nagyon ki tud lengeni a sárvédöö, ilyenkor is beleérhet a kerékbe.

    Olyan a jó sárvédöö, ami elég hosszú, sokáig beburkolja a kereket, hogy ne csak dísztágyként funkcionáljon. Nem baj, ha müüanyag, de legyen rendesen szilárdan rögzítve a nem könnyen hajlítgatható tartókhoz, ha van akkor a csomagtartóhoz is.

  • regent

    aktív tag

    válasz spiceworld #2694 üzenetére

    A bicajozás az egy drága sport, ha sportként üüzööd, és nem a helyváltoztatásra szolgáló mozgást érted alatta. Ezért a sporthoz szükséges eszközök is drágák. Ilyen a 7.000 Ft-os versenylánc. Valószinüüleg nem bír annyi km-t, mint a 700 Ft-os, de valamiért nem csörög-zörög, vajpuhán, csendesen vált, könnyüü, de eröös.
    A metrós bringákkal sem lenne baj, ha úgy árulnák ööket, mint olcsó, helyváltoztatásra alkalmas eszközök. Ilyenkor az ember tudná, hogy kapott egy olcsó bringát, ezzel maximum a boltig, meg vissza tud majd kerekezni, valószínüüleg mindenféle karbantartás nélkül szerencsés körülmények (nem megy bele nagy gödörbe, nem ázik meg redszeresen) esetén legalább egy évig (egy szezont, tavasztól-ööszig).
    De sajnos sporteszközként árulják ööket, a szülök meg megveszik a gyereknek (mert ugye csak a gyerekek/fiatalok bicajoznak magyarországon, a felnöötteknek kocsijuk van). Aztán csodálkoznak, hogy nem bírja az ugratót, pedig összteleszkópos, hogy mik vannak?

    Amúgy igazad van, normális hétköznapi használatra egy drága bicaj pénzkidobás. Csak ugye kinek mennyi a drága?
    Itt ausztriában nem egy nyugdíjas mama alatt látok KTM túragépet XTR hátsóváltóval szerelve. Biztos, hogy csak jóidööben, aszfalton használja, mégis megveszi, pedig drága. De neki telik rá, akkor miért ne?
    Arra amire használja, egy 80 ezres bringa is elég lenne.

  • regent

    aktív tag

    válasz ngabor2 #2693 üzenetére

    Szerintem jobban jársz, ha olyan bringát veszel amin minden van amit kívánsz. Gondolok itt csomagtartó, lámpa, egyebekre. Amennyire látom ezeket a dolgokat külön csak drágábban tudod megvenni. Igaz akkor van válaasztási lehetööséged, hogy mit vegyél, meg igazán csak a használat közben fog kiderülni, hogy kell-e valamelyik cucc. Amúgy egy rendes boltban átszerelik neked a bringát olyan alkatrészekkel amiket kérsz. Pl. keskenyebb/szélesebb kormány, esetleg egy jobb/rosszabb váltó.
    Arra ügyelj, hogy ha esetleg dinamós lámpa van a bringán, akkor az csakis és kizárólag arra elég, hogy téged lássanak, de te nem fogsz jobban látni tööle. Azaz ha nem elég jó a közvilágítás felétek, és sötétben is akarod használni, akkor kell majd venned egy jobb elemes/akkus lámpát.
    Nézd meg a sárvédööt is, az enyém olyan volt, hogy gyakorlatilag csak a vázhoz voltak fixen rögzítve a tartó''rudak'', inkább csak vastag drótok, a sárvédöönél csak valami müüanyag papucsba voltak bújtatva. Ezekbööl elég gyakran kiugrottak, és ilyenkor a sárvédöö csak liffegett, meg hozzáért a kerékhez. Rohadtul idegesítöö. Ha nem muszáj akkor az ilyet ne vedd meg, vagy még a boltban cseréltesd ki egy szilárdabb modellre.

  • regent

    aktív tag

    válasz ngabor2 #2687 üzenetére

    Ha 4-5 km-t fogsz napi kétszer letekerni arra nem kell szuper bicaj.
    Ami szerintem neked kell az: Egy teljesen hagyományos trekking váz, akár alu, akár acél mindegy. A súlyát csak akkor fogod észrevenni amikor a válladra kapod és felcipeled a negyedikre, ha földszinten laksz, ez tárgytalan. Hidd el a nehezebb váz is ugyanolyan jól gurul a sík aszfalton. Mivel debreceni vagy az ottani hatalmas hegyekre :) mindenképpen a legolcsóbb, még megfelelöö váltót ajánlanám, ez lehet acera, alivio, vagy tourney, esetleg más, mindegy. Nekem tourney volt/van a trekkingemen, és jól beállítva tökéletesen vált, még hegyen is. Igaz nem terepre való durvulni, de te nem is arra szánod a bicajt.
    Mivel sík terepen laksz egy alap V-fék tökéletesen elég kell legyen. Arra figyelj, hogy a fékkarok ne müanyagok legyenek. Ha mégsem találod majd meggyöözöönek a fékteljesítményt egy fékpofacsere csodákat müüvelhet.
    Teleszkópos villa neked nem kell, ami már jó lenne az nem fér bele a keretedbe, és mások is írták, hogy egy kommersz amúgy is hamar tönkremenne a magas padkáknál. Inkább tanulj egy kis bicajkezelési technikát, és meg van oldva.
    Ami viszont engem nagyon zavart a trekkingemen (Caprine wheelman 4.0) az a kormány-stucni összeillesztés. Mivel kb 40-50 km megtétele után szép lassan elfordult a kormány a stucniban és ezáltal elforogtak a fékváltókarok is, azaz kényelmetlenné vált a fékezés, váltás. Azt az egy db rögzítööcsavart meg hiába húztam meg. Azaz, ha teheted vegyél egy jobb, esetleg állítható stucnit, lehetööleg több csavarral rögzítse a kormányt. Persze lehet, hogy csak nálam volt ez probléma, vagy mégsem húztam meg elég eröösen a csavart.
    A duplafalú felni az jó dolog, eröösebb, ritkábban kell majd nyolcasokat kihúzogatni a kerékbööl.
    Ha ilyen paraméterekkel keresel, biztosan találsz 40 ezer Ft körül egy jó bicajt.

    Nem szeretném megsérteni, vagy megbántani a fórumozó társakat, és nyilván akinek nem inge... de amennyire megismertem ööket a hozzászólások alapján, öök keményen bicajoznak. Van aki keményen terepezik, van aki triálozik, stb. Azaz egy kicsit talán mást értenek használható bicaj alatt, mint ami neked feltétlen szükséges. èrtem ez alatt az olyan megynyilvánulásokat, hogy 90-100 ezernél kezdöödnek a jó bicajok.
    Szerintem számodra már 30 ezernél elkezdöödnek a jó bicajok. Ha egy igazi bringaboltban veszed, akkor ott beállítják majd neked, késööbb szervizelik, és remélhetööleg nem sóznak rád holnapután széttöröö vázat.
    Ha pl. most eröödön felül veszel egy 60 ezres bicajt, csak mert azt mondták a Giant az szuper, késööbb mikor esetleg komolyan megszereted a bicajozást, és veszel majd egy tényleg jó országútit, vagy montit, sajnálni fogod azt a pénzt ami ott áll a nem használt bicajban. Ez történt velem is :)
    Mai eszemmel megvenném a legolcsóbb, még megfelelööen felszerelt gépet, aztán minél többet hajtanám. Félévente elvinném oda ahol vettem 1-2 ezerért centríroztatni, meg bezsírozni, olajozni ahol kell. A fékeket magam is be tudom állítani, aztán boldog lennék vele minimum 5-6 évig. Aztán jönne a gumicsere. :)

  • regent

    aktív tag

    válasz RAM #2519 üzenetére

    ''Nem tudntok véletlenül egy Penny Marketes prospektus elejét bescannelni?
    Kerékpáros cumók vannak rajta.''

    Na errööl megvan a véleményem. Vannak szép cuccok jó áron a prospektusban, de az akció elsöö napján délután 2 körül elmentem egy üzletbe, mondom megnézem mi van.
    Az akciós rövidujjas kesztyüübööl (gyerekméret 549 Ft) csak XL-es volt, ami csak egy kicsit nagyobb mint a kezem, de ha valakinek nagyobb keze van annak jó. De tutira nem gyereknek. Mellesleg fertelmesen ronda, de sikerült kifognom egy olyat aminek a hátoldala kötött!!! volt mint egy pulcsinak, csak lazábban. Mintha a nagymamám kötötte volna. Ez már annyira ronda volt, hogy meg kellett vennem. :)
    A zárakra szót sem érdemes vesztegetni, maximum teszkóbringát zárnék velük. A lényeg a nyolcszázvalamennyi forintos álló, nagy, nyomásméröös pumpa pedig egyszerüüen nem volt. Amúgy az tüünt az egyetlen értelmes dolognak, de gondolom a boltba kevés (vagy egy sem) érkezett, és a boltosoknak is volt szemük, gyorsan megvették. Vagy esetleg hatalmas vásárlói roham volt délelöött és kifosztották pumpából a boltot.
    Volt még ott 250 FT környékén kínai, vagy tajvani, autószelepes 26''-os belsöö. Esetleg egy próbát megér.

  • regent

    aktív tag

    Nézzetek már be ebbe a topicba, ha unjátok magatok. [link] Sisakra rögzíthetöö fényképezööt keresek, de nem találok. Hátha nektek több tapasztalatotok van.

  • regent

    aktív tag

    válasz lapa #1323 üzenetére

    Az igazán faja tüske átböki a bütykös gumit is gond nélkül. Tapasztaltam.

  • regent

    aktív tag

    válasz lapa #1205 üzenetére

    Mit jelent ez a leereszt? ès mennyi idöö alatt?
    Mert ugye ha teljesen, akkor valami komolyabb gáz van, ha viszont csak éppen egy kicsit, akkor az szerintem elkerülhetetlen.
    Ha meg hajlandó vagy áldozni rá, akkor lehet érdemesebb beruháznod egy jó pumpába, amivel pár fújással felpumpálhatod a kereket, csekély erööfeszítéssel. Ezt kéthetente megtenni nem olyan nagy dolog. Persze ha ezt is sokallod, akkor nem tudok mit javasolni, szerintem az idöönkénti (kéthetente-havonta) pumpálás velejár a bringázásal. Vagy csak kicsik az igényeim?

  • regent

    aktív tag

    válasz Ariadne #692 üzenetére

    Az XT jobb, de szerintem te nem nagyon fogod észrevenni a különbséget. Minden hátsóváltó ugyanazt csinálja: pakolgatja a láncot a megfelelöö helyre balra-jobbra, aztán annyi. A jobbak ezt még extrém körülmények között is tudják (nagy terhelés alatt, sárban koszban stb...). De az XT az versenyre (nem feltétlenül profiknak), és extrém körülményekre való, a sima Deore meg minden másra.
    Nekem a trekking bicajomon egy Tourney Megarange (a lehetöö legalapszintüübb, a Deore feljebb van 3-4 szintel) hátsóváltó van, és miután beállítottam pont ugyanolyan jól vált aszfalton, és döngölt földúton (ahova egy trekking való), mint az XT váltó a hegyibringámon.
    Az igaz, hogy az XT nem recseg annyira ha terhelés alatt váltok, dehát senki sem akar állandóan így váltani.
    SZVSZ a nagyon fasza hátsóváltó az ilyen bringákon csak parasztvakítás, egyértelmüüen felesleges.
    A tempó meg úgyis csak a Te combizmodtól függ majd. :)

  • regent

    aktív tag

    válasz Manitou #682 üzenetére

    Csatlakozom, azon a bringán felesleges bármit is cserélni. Arra amire szánja tökéletes, akár még teló nélkül is az lenne. Ha késööbb megfertöözöödik :) még ráér költeni rá.
    Egyedül a gumikra kell figyelni, mert ha tényleg másfél évet porosodott a garázsban, a kerekein állva, akkor a gumik tönkremehettek.

Aktív témák

Hirdetés