Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) C[r]ASH


C[r]ASH
csendes tag

Sziasztok!

Nagyon nagy kérdésem lenne!
Most nézek gépújítás elébe, és enm tudom hogyan döntsek!
Két választásom van: Intel Pentium 4 3200MHz v. AMD Athlon 64 3200+

A problémám ott kezdődik, hogy nem tudom meliyk érné meg nekem! Rengeteget használom a Windowsom, Photoshopozok, és kóstolgatom mostanában a maya-t is, de mégis iszonyatosan szeretek játszani! Ahogy tudom, az Intel nagyon erős az előzőkben, az AMD mostanában pedig iszonyatos jókat megy a játékok alatt. Az intelen ott van a Dual-Channel, az amd-n nincs. Nem tudom hogy döntsek. A kérdéseim a következőek:

Melyik lenne számomra a jobb?
Sokat jelent-e az intel dual-channel lehetősége?
Konpenzálható-e az intel hátránya túlhúzással a játékok alatt?

Előre is köszi mindenkinek a segítséget, de kérném, hogy inkább a hozzáértők válaszoljanak, és az se gond, ha olyasvalaki mondd véleményt, akinek tapasztalata van ezügyben!

Köszi: Crash!

My life is for modding... Born To Roll!

(#2) Alvin_ti4200 válasza C[r]ASH (#1) üzenetére


Alvin_ti4200
félisten

[L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=369[/L]

(#3) C[r]ASH


C[r]ASH
csendes tag

Csao Alvin!

Már mielőtt megnyitottam a témát szétnéztem azona fórumon, de nem mind1ik kérdésre találtam meg a választ, te nem tudnál tanácsokat adni nekem?

Köszi!
Crash

My life is for modding... Born To Roll!

(#4) Alvin_ti4200 válasza C[r]ASH (#3) üzenetére


Alvin_ti4200
félisten

Én csak részben tudok segíteni, Windows felületen nem látsz különbséget, játékokban gyorsabb általában az A64 valamivel. Photoshop-ban és Maya-ban nem tudok segíteni.:(

(#5) pilóta válasza C[r]ASH (#3) üzenetére


pilóta
nagyúr

Szvzs ha dolgozol is vele, akkor ingább a P4.
Az, hogy játékokban jobb a A64 az igaz, de még nem kezdték el írni azt a játékot, ami nem futna egy 3,2-es P4-en is röccenés nélkül. Annál meg, hogy 125 vagy 122 fps-el megy a játék a proci miatt szerintem fontosabb, hogy a maya renderelés 15 óra vagy 12 óra alatt van-e kész...

Meg a játék úgyis főleg VGA függő, úgyhogy én javaslom a P4-et.

Persze ha jóval olcsóbban jutsz hozzá az A64-es rendszerhez, akkor megfontolandó...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#6) nofene


nofene
aktív tag

Hali!

Én Bartonról váltottam 2.6C@3.25C P4-re (még a mostani konfigom előtt) pontosan 3DSMAX és MAYA miatt. Itt egyértelmű a P4 fölénye é szvsz csak P4 alatt éri meg renderelni.

Viszont egy 3.2-es P4 alatt sem akadnak a játékok és egy ddarabig nem is fognak, még most VGA limitált a játékok többsége!

Úgyhogy ha komolyan gondolkozol MAYA-ban és Photoshopban akkor egyértelmű a P4 és egy 3.2-es vagy 3.0-ás hidd el játékokban sem hagy cserben.

Mod: Bah meg lettem előzve (csak így szép magyarosan). :D

[Szerkesztve]

(#7) Alvin_ti4200


Alvin_ti4200
félisten

Az elhangzottak alapján én is a P4-et javaslom.

(#8) C[r]ASH válasza pilóta (#5) üzenetére


C[r]ASH
csendes tag

Köszi a hozzászólást!

Körülbelül ugyanannyira jönne kia két rendszer, pár ezer (kb 7-8) forint az eltérés, amit nem sajnálok arra, hogy igazán durva gépet tarthassak az asztalom alatt! A VGA-mal sztem nincs gond, Ati Radeon 9800Pro-m van 256 DDRII memóriával, sztem ez is bírja még egy darabig. Köszi télleg a tanácsot, elgondolkodtató, de a dual-channelel lenne az legnagyobb problémám, mivel úgyis 2*512 ramot veszek, nme érné meg inkább az intel h ezeket ki is használjam?

Peace!

My life is for modding... Born To Roll!

(#9) Horbal válasza nofene (#6) üzenetére


Horbal
őstag

Csak P4 alatt éri meg renderelni?! I don't think so!

Én 3dsmaxozom eléggé sokat, eddig nem volt gondom AMD render sebességével, mitől megy jobban P4 alatt?

Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!

(#10) C[r]ASH válasza Horbal (#9) üzenetére


C[r]ASH
csendes tag

Hali!

Horbal, azért én se mondanám hogy csak az alatt érni meg, de vannak mérési eredmények, melyekben az intel p4 akár 2* , 3* (!) is gyrosabban végez egy scene renderelésével! Ez sztem főleg a magasabb órajelnek köszönhető. Amúgy a pontos választ nem tudom megadni, de ha te is látni akarod a lényeget:
[L]http://www.tomshardware.com[/L]

Itt a tesztekben nagyon jól kimutatja a fogát a renderelésekben a p4...

Csao!

My life is for modding... Born To Roll!

(#11) pilóta válasza Horbal (#9) üzenetére


pilóta
nagyúr

Hát próbáld ki és megtudod. :D

Attól megy jobban, hogy arra optimalizálják a progit (mondjuk 3DSmax-ot épp nem tudom, de a maya és a lightvawe erősen javul P4 alatt)

Na meg a memóriasávszélesség is mellette szól, mert a photoshopnál pl. nagyon fontos a memória, annál már csak a memória fontosabb, nameg a memória, hogy a memóriát már ne is említsem... :D

Aki él és nem boldog, az téved!

(#12) Horbal válasza pilóta (#11) üzenetére


Horbal
őstag

Oké hiszek nektek:)

Amúgy max alá van optimalizáló csomag AMD-hez.
Maya-t nem ismerem...

Egy nagy gáz van: azok a scenek amiket össze szoktam dobni (300k-1M poligonszám, Raytrace, spec shadow-k, wolume lightok stb)eddig odabasztak mindenféle konfignak, úgyhogy maradt a 8-10 órás render, vagy hálón:) :)!!!

Photoshop nekem 768 MB rammal eléggé szépen elmegy, még 600DPI-s képeknél is, de majd kiprószálok P4-t ha tudok...

Gámézni meg nagyon szeretek, ja és csóró is vagyok szóval AMD marad egyenlőre...

Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!

(#13) nofene válasza Horbal (#12) üzenetére


nofene
aktív tag

Nézd nekem a munkámhoz kellett P4 alatt renderelni (3dsmaxel és mayaval dolgoz(tam)om és baromira nem volt mind1, hogy 15 vagy 20 perc alatt renderel egy pre-képet. Modellezni ezen a mostani duronomon is el tudok, de renderelni akkor is azt mondom, hogy P4 alatt érdemes! (Főleg a memsávszélesség miatt ahoögy azt pilóta is írta!)

(#14) Horbal válasza nofene (#13) üzenetére


Horbal
őstag

Ezt én nem vitatom, de nem is ez volt a kérdés, ha tekintetbe vesszük, hogy ez az egész 3d kérdés igen specifikus akkor be kell látni, hogyha valaki bizonyos szint alatt tolja, akkor szinte mindegy milyen masinán renderel.

Én még P100-on kezdtem, és azóta, ahogy fejlődik a tudásom, úgy kell folyamatosan gépeket cserélgetnem, és még így sem tudok olyan szintet elérni, hogy egy final render, ne több óráig tartson... ezek az alkalmazások úgy zabálják a hardvert mint az állat.

Tudni kell mire vesz az ember gépet, nekem kompromisszumokat kellett kötnöm, de még így sem bántam meg az AMD-t, eddig sohasem hagyott cserben!

Prerender: hát nemtom eddig nekem mág a legdurvább sem tartott 10-20 percnél tovább, a finalt meg hagyjuk, mert már mondtam...

Ha lenne rá igény csinálhatnánk egy 3d-s tityikot, és ott folytathatnánk az eszme és tapasztalat cserét...

Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!

(#15) Feeling


Feeling
tag

De azert ne felejtsuk el h A64hez van S939, es azzal azert mar annak is van boven eleg memszelessege.es az elmeleti ertek is mindig kamu valamennyire, igazan pont csak az A64 tudja megkozeliteni az integralt mem kontrollel miatt.es ha ekkora gond vegyel hozza inkabb 30-40ert meg memet. amugy szerintem egy 3000+ is megteszi (van egyaltalan S939re?). Mayat en sem ismerem, de amugy editingnel en szemely szerint a vincsire is odafigyelnek, egy RAID0 ilyenkor csodakat tud muvelni...

-; Life is a game in sudden death mode ;-

(#16) Power válasza nofene (#6) üzenetére


Power
senior tag

Nehogymár egy barton alapján következtess, egy A64-re!
A P4-nek néhol már nincs is előnye(sőt) az A64-hez képest a 3DSMAX-ban és MAYAban.

Power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.