Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Szerintem nem ártana kiemelni a cikkben, hogy a pár óra múlva megjelenő Ratchet & Clank című játékban minden sugárkövetés funkció le lesz tiltva AMD VGA esetén.

A driver dokumentációjában van egy ilyen sor az ismert hibák között:

"Application crash or driver timeout may be observed while playing Ratchet & Clank™: Rift Apart with Ray-Tracing and Dynamic Resolution Scaling enabled on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 7900 XTX."

Aztán később az AMD ezt írja a fontos megjegyzéseknél (Important Notes):

"AMD is working with the game developers of Ratchet & Clank™: Rift Apart to resolve some stability issues when Ray-Tracing is enabled."

Kár, hogy a PH szerint nem fontos az, ami az AMD szerint fontos.

Insomniac hivatalos közleménye, miszerint AMD GPU esetén az RT le lesz tiltva a megjelenés pillanatában. Ezzel az AMD userek ismét hátrányba kerülnek az idei év egyik legjelentősebb PC portjánál:
"Ray-tracing on AMD GPUs is disabled at launch. We are working closely with AMD to enable support as soon as possible."

Azaz a játék megjelenésekor az AMD felhasználók számára nem lesz elérhető a maximális grafikai minőség. Úgy tűnik jelenleg még túlságosan instabil az RT AMD GPU-k alatt, így logikus inkább tiltani, amíg nem sikerül stabilizálni a kódot.

Az meg csak hab a tortán, hogy az RDNA3 üresjárati fogyasztás visszakerült az ismert hibák közé, miközben az előző driverben javított hibaként hivatkoztak rá.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#2) GodGamer5 válasza huskydog17 (#1) üzenetére


GodGamer5
addikt

Ezt a Cyberpunknál is eljátszották... Így vegyen bárki AMD kártyát... Előbb vennék Intel ARC-ot. Jó darabig nem veszek Radeont az is biztos...

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#3) bobalazs


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog

Ez is érdekes hogy AV1 még out of syncel felvételkor de hevc avc már nem.

[ Szerkesztve ]

(#4) #52931072 válasza GodGamer5 (#2) üzenetére


#52931072
törölt tag

Ja tényleg az arcon aztán hasít a réjtrécing ezerrel. A ph fórumról úgyis mindenki tudja, hogy csak envídija kártyát szabad venni, mostmiért kell megint megríkatni az ájemdé tulajokat? Megint álomba sírhatom magam, hogy a csóróknak már megint nem jut a minőségből. Gonoszok vagytok na! :W
Ja a zintel processzort kifelejtettem, pedig anélkül sem élet az élet.

(#5) slmSIG


slmSIG
tag

Én itt a PH-n teljesen, VÉGLEG megszüntetném az AMD híreket...
Semmi értelme! Állandóan a nyafogás és haterkedés megy!
Ha az NVidia drágaságáról, hibáiról van hír, ott az megy...'nem baj, király, de jól néz ki, megvenném, AMD f.s' !
Ellenben akármilyen AMD hírnél, csak az utálat...
Akkor mi értelme az AMD -ről itt írni? Semmi.
Ráadásul, mindez annak ellenére, hogy a világ nyugati fele meg az Nvidia kártyáját cseréli AMD -re! (...ezt persze majd ITT mindenféle steam használati felmérésekkel próbálják cáfolni...) -de engem hol... :U

(#6) Alogonomus válasza huskydog17 (#1) üzenetére


Alogonomus
őstag

"Szerintem nem ártana kiemelni a cikkben, hogy a pár óra múlva megjelenő Ratchet & Clank című játékban minden sugárkövetés funkció le lesz tiltva AMD VGA esetén.
...
Kár, hogy a PH szerint nem fontos az, ami az AMD szerint fontos."

Délelőtt ezzel kapcsolatban volt egy pár hozzászólásos forduló, amiben Abu meglehetősen határozottan arra utalt, hogy a játék fejlesztője direkt kapcsolta ki a lehetőséget, mert "érdekelté tették ebben".
Valószínűleg itt el szerette volna kerülni Abu a másik thread alatt kibontakozott vitát.

(#7) Petykemano válasza huskydog17 (#1) üzenetére


Petykemano
veterán

Engem az érdekelne, hogy vajon miért járnak erre az oldalra olyan figurák, akiknek látszólag az az életcéljuk, hogy
1.) Kiemeljék és kidomborítsák, hogy mikor, miben, mennyire és miért hibás az AMD mindenért
2.) Számonkérjék a PH!-t és Abut, hogy ő ezt miért nem teszi
?

Tényleg. Bemész bármelyik AMD találgatós topikba és semmit mást nem látsz, mint hogy van 4-5 figura, akik minduntalan odahánynak valami szemrehányást, számonkérést.
Napokig kellett olvasni a Starfield miatti nyafogást is. (Csak összehasonlításképpen mondom, hogy az Nvidia találgatós topikban mai napig nem kérte számon a hallgatóságon semmilyen vitéz AMD-fan azt, hogy állítólagosan az Nvidia "nem örvend", hogy partnerei Intel Battlemage kártyákat terveznek)

Ahelyett, hogy azt gondoljam, hogy túl instabil az AMD RT, nekem inkább az jutott eszembe hogy talán a fejlesztők a kiadás előtti néhány hétig ki sem próbálták AMD hardveren. Aztán az utolsó utáni pillanatban valakinek mégiscsak eszébe jutott és akkor jött a meglepetés, hogy hoppá, ezt a use-case-t nem fedtük le. Jött a kapkodás, kapcsolatfelvétel az AMD-vel, de kiadásig nem lesz kész.
Nyilván szükséges összetevő a működésben a driver, de miért olyan biztos, hogy itt az AMD tesze-toszáskodott el valamit és nem a játékfejlesztő?

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#8) huskydog17 válasza Alogonomus (#6) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Azt a topicot egy ideje nem követtem, de igyekszem bepótolni.
Abu kommentjét/kommentjeit én inkább nem kommentálnám.

#7 Petykemano: Azt a másik topicot nem követtem ,de majd bepótolom. Én meg nem értem miért gond az, hogy valaki egy korrekt tájékoztatást szeretne egy olyan cikkben, ami kapcsolódik a témához. Nem értem neked miért lenne gond, ha az AMD felhasználókat egy IT portál értesítené erről a dologról. Nem értem a logikát, pontosabban a logikátlanságot mögötte. Hallgassunk az egészről csak mert egyesek nem szeretnek negatív dolgot olvasni a pirosakról? Remélem nem erre célzol. Azért írtam azt fent, mert nem olvastam az AMD-s topic-ot, amit nem is szabad mindenkitől elvárni amúgy.

Nézzük máshonnan: az AMD két fontos megjegyzést tett a driver hivatalos dokumentációjába, azok közül az egyiket sikerült leközölni, a másikat nem. Miért nem?

"Ahelyett, hogy azt gondoljam, hogy túl instabil az AMD RT, nekem inkább az jutott eszembe hogy talán a fejlesztők a kiadás előtti néhány hétig ki sem próbálták AMD hardveren."

MI alapján feltételezed ezt? Szerinted vakon és hasraütés-szerűen raktak AMD kártyákat a hivatalos ajánlási táblázatba? Ennyire inkompetensnek látod a Nixxes-t, miközben ők csinálják manapság a legjobb PC portokat? Milyen információ alapján feltételezel róluk ilyen mértékű inkompetenciát?

"Nyilván szükséges összetevő a működésben a driver, de miért olyan biztos, hogy itt az AMD tesze-toszáskodott el valamit és nem a játékfejlesztő?"

Talán mert a játék készítőjén felül az AMD is elismerte, hogy ez driver probléma (Known Issues & Important Notes).

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#9) KaszkóPalkó válasza Alogonomus (#6) üzenetére


KaszkóPalkó
kezdő

Amikor Abu megírta azt a minden kétséget kizáróan kamu hozzászólást, még nem tudta hogy az amd nyilatkozik az ügyben. Vagy remélte, hogy nem kerül elő.

"AMD is working with the game developers of Ratchet & Clank™: Rift Apart to resolve some stability issues when Ray-Tracing is enabled."

E fényében pontosan látszik, szó sincs arról amire Abu próbált utalni, nem szándékosan lett az amd megszivatva. Nem is tudom ki az aki elhitte, azon a pár Abufanatistán kívül.

[ Szerkesztve ]

(#10) KaszkóPalkó válasza huskydog17 (#1) üzenetére


KaszkóPalkó
kezdő

Mint ahogy kimaradt a sebezhetőség hírből, hogy csak novemberben - decemberben jön javítás több millió eladott cpu-hoz és konzolhoz..... viszont az epyc-hez kiadott remélhetőleg működő javítás meg lett említve, naná.

(#12) Alogonomus válasza KaszkóPalkó (#9) üzenetére


Alogonomus
őstag

Nagy különbség, hogy:
- míg Abu egy techoldal egyik szerkesztőjeként leírhat olyat, hogy a játék fejlesztőjét az egyik gyártó befolyásol(hat)ja,
- addig az AMD hivatalos oldalán ilyet nem írhatnak le, csak azt, hogy dolgoznak az ügy megoldásán.

Ugyanolyan helyzet ez, mint hogy a legutóbbi világméretű járvány esetén fórumokban/blogokban/véleménycikkekben és hasonlókban szabadon lehetett elmélkedni a vírus tudatos elszabadításának a forgatókönyvéről, de az ENSZ, vagy a nyugati kormányok már nagyon vigyázva fogalmaztak a témában.

(#13) Televan74 válasza KaszkóPalkó (#10) üzenetére


Televan74
nagyúr

Te elolvastad a cikket rendesen?

,,Az AMD a második generációs EPYC termékcsaládhoz már biztosította a szükséges, 0x0830107A jelzésű mikrokódot a RomePI 1.0.0.H AGESA verzión belül, így a javítás már elérhető a legfrissebb BIOS-okban, míg a Zen 2 magokat használó asztali és mobil Ryzenekhez az év utolsó három hónapjában jönnek frissítések.'' :P

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#15) Petykemano válasza huskydog17 (#8) üzenetére


Petykemano
veterán

"Én meg nem értem miért gond az, hogy valaki egy korrekt tájékoztatást szeretne egy olyan cikkben, ami kapcsolódik a témához. Nem értem neked miért lenne gond, ha az AMD felhasználókat egy IT portál értesítené erről a dologról. Nem értem a logikát, pontosabban a logikátlanságot mögötte. Hallgassunk az egészről csak mert egyesek nem szeretnek negatív dolgot olvasni a pirosakról?"

Nekem egyáltalán nincs bajom a negatív dolgokról.

Azt tudom mondani neked is, mint Sinesol kollégának, aki egy tagnapi AMD-SAmsung cikk alatt kérte számon az oldalt és Abut, hogy miért nem közölték még le a Zenbleedről szóló hírt. [link]

A PH! megfigyeléseim szerint 12-36 órás késéssel ad számot bizonyos hírekről. Ha neked ennél frissebb infó kell, olvasd el másutt. Ha neked nincs szükséged Abu - szerinted részrehajló - tálalása, körítése, olvasd el másutt.
Végül egyébként a Zenbleedről szóló cikk kijött. És az sem igaz, amit kolléga itt kifogásol, hogy nem lett megemlítve, hogy mikor jön az konzumer piacra szánt javítás:

"Az AMD a második generációs EPYC termékcsaládhoz már biztosította a szükséges, 0x0830107A jelzésű mikrokódot a RomePI 1.0.0.H AGESA verzión belül, így a javítás már elérhető a legfrissebb BIOS-okban, míg a Zen 2 magokat használó asztali és mobil Ryzenekhez az év utolsó három hónapjában jönnek frissítések."

Elképzelhető, hogy bizonyos részletek nem azonnal kerülnek bele a hírbe.

"Nézzük máshonnan: az AMD két fontos megjegyzést tett a driver hivatalos dokumentációjába, azok közül az egyiket sikerült leközölni, a másikat nem. Miért nem?"

Nem én vagyok Abu, de arra tudnék tippelni, hogy mivel a játék még nem jelent meg és mivel utána akart kérdezni a részleteketnek, ezért hagyhatta ki a felsorolásból. DE ezt inkább tőle kéne megkérdezni.

Mindenesetre nekem továbbra is az az érzésem, hogy Te nem objektíven szeretnél tájékozódni, hanem szenzációhajhász módon kifejezetten azokat az AMD-re nézve árnyékot vető eseményeknek szándékos felgerjesztését (pontosabban annak elmaradását) kéred számon, ahogy azt elfogultságodban Te tennéd, ha Te volnál a szerkesztő.

"MI alapján feltételezed ezt? Szerinted vakon és hasraütés-szerűen raktak AMD kártyákat a hivatalos ajánlási táblázatba? Ennyire inkompetensnek látod a Nixxes-t, miközben ők csinálják manapság a legjobb PC portokat? Milyen információ alapján feltételezel róluk ilyen mértékű inkompetenciát?"

Itt pl ezt írják:
"Ratchet & Clank Rift Apart is an NVIDIA-sponsored game"
Azért ez lehet, hogy sokmindent megmagyaráz.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#16) GodGamer5 válasza Petykemano (#15) üzenetére


GodGamer5
addikt

"Ratchet & Clank Rift Apart is an NVIDIA-sponsored game"
Azért ez lehet, hogy sokmindent megmagyaráz.

-Ja pl azt, hogy az AMD kártyák még mindig gyengécskék RT-ben, már ha egyáltalán működik. A Portal is lehet akármekkora fos technikailag, de ettől függetlenül máig sokkal szarabbul fut Radeonon. Az átlagembert meg a végeredmény érdekli, nem az okoskodás.
Az is érdekes, hogy az AMD szponzorált játékokban mindig kerülik a komolyabb RT használatát. Általában csak az árnyékok kapnak RT. Meg olyan sosincs, hogy az AMD-s kártyákra írt effekt Nv-n nem fut, fordítva viszont több ilyen példa is volt már...

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#17) DudeHUN válasza GodGamer5 (#16) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Mivel a játék PS5-re is megjelent RT effektek használatával, így valószínűleg az AMD kártyák is képesek futtatni legalább azon a szinten a játékot.
Most, hogy az Nvidia genyósága vagy az AMD bénasága okozta, hogy launch-ra nem megy ebben az RT azt valszeg nem igazán tudjuk meg.

Gamer for Life

(#18) Dragon3000 válasza Petykemano (#15) üzenetére


Dragon3000
veterán

Elképzelhető, hogy bizonyos részletek nem azonnal kerülnek bele a hírbe.

A kiemelt rész a hír megjelenésekor is benne volt, csak egyesek nem olvassák végig a dolgokat és utána megy a köpködés, a legjobb, amikor egy hír/cikk címe alapján alkotnak véleményt, de a tartalmat el se olvassák.

(#19) Busterftw válasza slmSIG (#5) üzenetére


Busterftw
veterán

Drágább a gyorsabb, overall jobban teljesítő Nvidia, amivel ráadásul nincs olyan probléma amit huskydog17 írt AMD-vel kapcsolatban? :Y

[ Szerkesztve ]

(#20) b. válasza Petykemano (#7) üzenetére


b.
félisten

Mit jelent hogy nem örül? és ennek milyen következményei vannak egy felhasználóra nézve vagy mi történt?Mit lehete erről írni többet ha nincsenek ehhez kapcsolódó eseménynek? Amúgy azt is én linkeltem be Vs be.

"helyett, hogy azt gondoljam, hogy túl instabil az AMD RT, nekem inkább az jutott eszembe hogy talán a fejlesztők a kiadás előtti néhány hétig ki sem próbálták AMD hardveren. "

hát persze ez a logikus, AMD részről nem lehet gond. Tudom ez is köpködés. Leírták már több cikkben hogy az RT és a felskálázás együtt összeomláshoz vezethet több AMD grafikus kártyán. Nem az RT és nem a felskálázás, hanem együtt. Amúgy a játáék elég hardverigényes, 7900XT jó mellé ha Nvidia oldaláról egy 4070 Ti is beszakad max grafikán.
Nvidiákon is rengeteg hiba van elég megnézned redditet, szinte minden generációra írják, hogy crashel a játék. Már Windows verziókat is vizsgálják, hogy az van e hatással erre. Szóval semmivel nem vagy és vagytok különbek azoknál akiket számon kértek.
Husky tényeket írt le, amit közölt Nixxes a játék steam oldalán és AMD is megerősíti ezt ennek a drivernek a dokumentációjában. AMD topikban meg itt is teóriákat olvashattunk a mestertől és tanítványaitól.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#21) huskydog17 válasza Petykemano (#15) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

"Nekem egyáltalán nincs bajom a negatív dolgokról."

Pedig ennek a jelét/tünetét mutatod.

"Azt tudom mondani neked is, mint Sinesol kollégának, aki egy tagnapi AMD-SAmsung cikk alatt kérte számon az oldalt és Abut, hogy miért nem közölték még le a Zenbleedről szóló hírt."

Zenbleed témát én meg se említettem, így nem értem miért hozod fel. Irreleváns. Ezt ne velem beszéld le, semmi közöm hozzá.

"A PH! megfigyeléseim szerint 12-36 órás késéssel ad számot bizonyos hírekről. Ha neked ennél frissebb infó kell, olvasd el másutt."

Megtettem.

"Ha neked nincs szükséged Abu - szerinted részrehajló - tálalása, körítése, olvasd el másutt."

Megtettem, viszont néhányan innen szeretnének informálódni és emiatt vetettem fel, hogy egy ilyen dolgot, amely feltehetőleg több olvasót is érinthet, jó lenne szintén kiemelni ha már a másik fontos bejegyzést sikerült.
Végtelenül egyszerűen lehetne közölni az olvasókkal, amit az AMD is közölt az egész világgal.

"Nem én vagyok Abu, de arra tudnék tippelni, hogy mivel a játék még nem jelent meg és mivel utána akart kérdezni a részleteketnek, ezért hagyhatta ki a felsorolásból. DE ezt inkább tőle kéne megkérdezni."

? Te kérdezted, hogy honnan veszem, hogy köze van a driver-hez. Megválaszoltam, hogy az AMD is ezt kommunikálta az egész világnak.

"Mindenesetre nekem továbbra is az az érzésem, hogy Te nem objektíven szeretnél tájékozódni, hanem szenzációhajhász módon kifejezetten azokat az AMD-re nézve árnyékot vető eseményeknek szándékos felgerjesztését (pontosabban annak elmaradását) kéred számon, ahogy azt elfogultságodban Te tennéd, ha Te volnál a szerkesztő."

Akkor egyszerűen csak rosszul látod a dolgokat és olyan dolgokat látsz ismét bele a kommentekbe ami nincs ott. Ezt se értem, hogy mi alapján szűrted le. Feltételezem ez az a logika lehet, miszerint a Nixxes nem tesztelt egyáltalán AMD hardveren. Erre továbbra sem kaptam választ, csak személyeskedést.

"Azért ez lehet, hogy sokmindent megmagyaráz."

Az AMD driver timeout-ot nem magyarázza meg. Csak remélni tudom, hogy nem vetted be Abu hülyeségét miszerint az NV/Nixxes tehet az AMD driver hibájáról is. Ha viszont te is úgy gondolod (hogy kizárólag az NV/Nixxes a ludas), akkor zárjuk a témát, mert onnantól valóban nincs értelme objektivitásról beszélni (ez különösen vicces lenne, amikor engem vádolsz elfogultsággal).

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#22) ndave92


ndave92
tag

Remnant 2-höz nem adtak még ki semmit? :F

5800X3D | 7900XTX | 32GB 3600 CL16

(#23) Petykemano válasza b. (#20) üzenetére


Petykemano
veterán

> hát persze ez a logikus, AMD részről nem lehet gond.

Nem.
Csak írtam egy hasonlóan elfogult álláspontot.
Nem gondolom, hogy az AMD driverrel nincs gond. Erre utal az alábbi mondatom is:
"Nyilván szükséges összetevő a működésben a driver"

Tehát mégegyszer: nyilván szükséges összetevő a működésben a driver. És nyilvánvalóan van az AMD-nek is felelőssége, és ennek megfelelően írták is a driverben, hogy a fejlesztőkkel együtt dolgoznak a kérdésen. Szerintem az, hogy a Nixxesnek is van felelőssége abból derül ki, hogy le merték írni, hogy problémán a fejlesztőkkel együtt dolgoznak.

> Husky tényeket írt le

Leírt tényeket, és közben számonkérte az oldalon/Abun, hogy miért nem nem ekézi ezért ő is az AMD-t. ("Kár, hogy a PH szerint nem fontos az, ami az AMD szerint fontos.")

Szerintem Abu holnap fog írni egy cikket a témában. Lehet, hogy tévedek és persze lehet, hogy ugyanazt az egyedi, és nehezen hihető süketelést fogja lenyomni, mint a fórumban. (Én a helyében ezt tenném.)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#24) b. válasza Petykemano (#23) üzenetére


b.
félisten

Biztos hogy fog ,mert ezért bejön a topikba, összehoz egy több kommentes teóriát AMD védelmére, Nvidia-Nixxes elítélésére, az AMD találgatósba harcol és véd amit nem látsz egyetlen Nvidia vagy Intel játéknál, hírnél, oldalnál sem.
Abunak meg nem kellene mindig kevernie a fórumokban mert tönkreteszi vele őket.

Felelősége minden rohadt játékstúdiónak van aki 59-99 Eurot elkér egy félkész játékért és rohadtul nem szabadott volna kiadnia így a játékot hogy valami nincs benne vagy hiányzik, nem fut Radeonon, mert ugyan annyit fizetsz érte te is ,mint én, és nem nyer vele semmit egy Nvidia játékos sem, hogy Radeonon nem megy egy ficsőr.
Reméljük, hogy tényleg felskálázás akad össze csak és orvosolják 1-2 héten belül.

Ennek amúgy szót kell adni, hogy ezt ne tehessék meg a kiadók és a fejlesztők. Pontosan ez amúgy a véleményem az AMD szponzorált címekben a DLSS kihagyásról is meg bármilyen egyéb ilyen funkcióról, mint erről, hogy pofátlanság, hogy a stúdiók ezt megengedhetik maguknak velünk szemben. Akkor adjanak ki valamit és fizessünk érte teljes árat , ha az kész van.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#25) RobbyJr válasza slmSIG (#5) üzenetére


RobbyJr
őstag

Kár Önért, kiváló ügynök volt. :O

Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!

(#26) Petykemano válasza huskydog17 (#21) üzenetére


Petykemano
veterán

"Zenbleed témát én meg se említettem, így nem értem miért hozod fel. Irreleváns. Ezt ne velem beszéld le, semmi közöm hozzá."

A kapcsolat nem a témában van, hanem különböző témák számonkérésében.

"Feltételezem ez az a logika lehet, miszerint a Nixxes nem tesztelt egyáltalán AMD hardveren. [...] "Az AMD driver timeout-ot nem magyarázza meg."

Nem tudom mi történhetett. Bízom benne, hogy idővel kiderül.
Amennyire számodra nehezen elképzelhetőnek tűnik, hogy eddig ne lett volna AMD hardverrel tesztelve a játék, számomra meg pont afölött gyűlnek a kérdőjelek, hogy hogy lehetséges, hogy ez a hiba csak most jött elő. Amikor Te az AMD drivert hibáztatod, azzal azt sugallod, hogy eddig minden tökéletes volt, de az AMD elrontott valamit (ebben az esetben viszont csakhamar ki kellett volna derülnie, hogy ABC eddigi driver verzióval jó XYZ új verzióval elromlik.), vagy hogy a fejlesztő ezt a problémát már hónapokkal ezelőtt jelezte az AMD felé, de azok teszetoszáskodtak, vagy leszarták. Szerintem ez nem jobban hihető probléma, mint az, hogy a kutya nem tesztelte AMD hardveren.

Valószínűleg pár napon belül kiderül.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#27) paprobert válasza Petykemano (#26) üzenetére


paprobert
senior tag

Ha tippelnem kéne, az AMD áldásával lett tiltva a rélytrélyszing.
Az AMD számára is jobb egy "hamarosan jön" ígéret, mint a menüben crashelés.

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#28) DudeHUN válasza paprobert (#27) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Szerintem is. Annyi történt, hogy mivel Nvidia szponzorált ezért ők voltak a prioritás a megjelenésre. Ott sem tökéletes. Pont most néztem DF videót. De legalább nem omlik össze.
Amúgy az RT nem százas benne maxon sem, a textúrákkal is vannak bajok, mintha AF sem menne jól... szóval kell ezen még kalapálni.

Újabb tanulság, hogy premierkor nem veszünk játékot.

[ Szerkesztve ]

Gamer for Life

(#29) b. válasza DudeHUN (#28) üzenetére


b.
félisten

Vannak ott is összeomlások amúgy, ha nem is általános.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#30) Dragon3000 válasza b. (#24) üzenetére


Dragon3000
veterán

Pontosan ez amúgy a véleményem az AMD szponzorált címekben a DLSS kihagyásról is meg bármilyen egyéb ilyen funkcióról, mint erről, hogy pofátlanság, hogy a stúdiók ezt megengedhetik maguknak velünk szemben. Akkor adjanak ki valamit és fizessünk érte teljes árat , ha az kész van.

Nvidia esetében simán közrejátszhat, hogy mivel amd szponzorált, így ők nem járulnak hozzá a segítséghez, eléggé zártan kezelik az ilyeneket. Viszont az fsr ugyanolyan jól megy nvidia-val is, mint amd-vel, így legalább lehet azt használni ilyen esetben.
Viszont abban van igazság, hogy nvidia szponzorált játékok esetében mindig van valami gond amd oldalon, míg az amd szponzorált játékok gond nélkül szoktak futni nvidiával is.

[ Szerkesztve ]

(#31) joey04 válasza Petykemano (#7) üzenetére


joey04
titán

vagy te hanyagold a fórumot, ha zavar amikor valaki az elfogultságot kéri számon. Mondom ezt amd procival és kártyával.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#32) SindaNarmo válasza b. (#24) üzenetére


SindaNarmo
tag

Szerintem kevered a szezont a fazonnal a DLSS kihagyása teljesen logikus bármelyik konkurens megvalósítás előnyére, ha amit nyújtanak az elég közel van (jelenleg szerintem ez fenn áll, már ha nem direkt zoomolva keresed a különbséget)

Az mindig csak bonyolítja a fejlesztést/tesztelést ha ugyan azon problémára kismillió külső megoldást használunk fölöslegesen.
Egy ideális világban nem okozna gondot, de ez nem az.

Lásd ezt a problémát is, az eddigi játékoknak sikerült megugraniuk hogy az RT és a felskálázás ne okozzon gondot. Elvileg két külön álló valami és itt úgy néz ki mégis össze akadnak.

Csak gondolj bele, hogy ha mind a 3 eljárást belerakod, akkor ha biztosra akarsz menni mind a 3 gyártó kártyájával mind a 3 eljárást le kellene tesztelned minden pályán/körülménybe stb. Fölösleges erőforrás pazarlás.

És aztán jön a panaszkodás hogy bug-os a játék.

[ Szerkesztve ]

(#33) direwolf válasza SindaNarmo (#32) üzenetére


direwolf
őstag

És tegyük hozzá, a DLSS NVidia exkluzív, míg az FSR-t bárki használhatja nulla pénzért.

"I've seen things you people wouldn't believe"

(#34) SindaNarmo válasza direwolf (#33) üzenetére


SindaNarmo
tag

Pont ezért tűnne logikusnak hogy a konkurens eljárások felé fordulna az ipar.

Ha valamilyen módon megcsinálnák hogy mindenen fusson, és még jobb is lenne akkor teljesen logikus lenne hogy csak DLSS lenne a játékokban. (vagy a fejlesztő eldöntené hogy melyikhez kevésbé szívás finomhangolni a játékot)

Igazából azt nem tudom hogy pl az XeSS-nél pl van-e minőségbeli különbség ha Intel kártyán fut. (már mint hogy akkor más utasításokat használ, ha jól tudom)

(#35) direwolf válasza SindaNarmo (#34) üzenetére


direwolf
őstag

A hw specifikus dolgok mindig is ártottak a piacnak. Az NVidia alapítása óta ebből él. Ahol tudják korlátozzák a konkurenciát. AMD meg próbál mindenki által szabadon használható megoldásokat fejleszteni. Én személy szerint ezért szimpatizálok velük, és támogatom ahol tudom.

[ Szerkesztve ]

"I've seen things you people wouldn't believe"

(#36) b. válasza SindaNarmo (#32) üzenetére


b.
félisten

Nem keverek semmit semmivel,te kevered a szándékos korlátozás fogalmát valami marketing maszlaggal.Semmi nem hátráltatja úgy a fejlődést,mint az ha egy stúdió kezét megkötik azzal,hogy nem építhet be konkurens eljárást.Ha 3 eljárás közül ha az egyik be van építve a másik kettőt gyerekjáték beépíteni.
Az FSR 2 nem olyan minőségű,mint a DLSS ez AMD fanboy érv,hogy a majdnem olyan jó az elég.DLSS a legjobb,az FSR a 3 közül a leggyengébb.
Míért dönti el AMD hogy a fejlesztő nem építhet be az övénél jobb eljárást?
Birkaság ezt éltetni.Mit nyersz te azzal ha nincs benne DLSS az FSR mellett?És mi mit nyerünk vele ,mit vesztünk vele?
A DLSS már a 3.generácíót támogatja.Tök jó hogy megy az FSR Pascalon,csak azóta már 3 generáció van a piacon, a Pascal kihaló gen és akik használhatnák a jobb eljárást és amiben van DLSS abban gyerekjáték az FSR-t is beépíteni és forxítva is.Nem baj,a modderek megoldottak RE4 esetén is.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37) segal721


segal721
csendes tag

Sziasztok. Friss amd tulaj vagyok. Kérdésem lenne, hogy kell-e bármi segéd program a kártyához? egy GTX 1070-et váltott, de a 1070 több fps-t adott (+60-70) mint ez az RX6700XT.

(#38) SindaNarmo válasza b. (#36) üzenetére


SindaNarmo
tag

1. Általánosan írtam és nem az FSR-t, tőlem mehet csak az XeSS is ha az megy mindenen és akkor többit felejtsük el. Az hogy az AMD dönti el, az nem jó (bár lehet hogy lemaradtam róla de amennyire tudom ez is csak teória, mint ami ellen ágáltál). Az iparnak kellene meglépni. Pl ha én vezetnék egy fejlesztést, kiválasztanám ami a legjobb és mindegyiken megy (FSR vagy XeSS), a többivel meg nem foglalkoznék, mert fölösleges.

2. Egyszóval sem mondtam hogy nem jobb, csak ha játszol nem veszed észre a különbséget mert nem arra figyelsz.

3. Nagyon szép és jó hogy könnyű beépíteni többet. Ettől függetlenül ha normálisan akarják csinálni akkor indokolatlanul nagy többlet erőforrás igény szerintem (most a munkaórára gondolok). Vagy tojnak rá magasról és olyan lesz amilyen. (aztán jön a nyavalygás). Mert ez többnyire nem úgy működik hogy bekapcsolom és biztos jó lesz.

4. Hát az nagyon sajnálatos ha az FSR is hardver függő lesz, akkor hajrá Intel addig míg azt is nem korlátozzák be.

Szóval gratulálok, igaz hogy egy FSR-es részről indult ki, de az egészet általánosan írtam, nem az AMD szemszögéből. Belőled viszont előtört az NV fanboy. :R

[ Szerkesztve ]

(#39) Busterftw válasza SindaNarmo (#38) üzenetére


Busterftw
veterán

Azért mert valami "megy mindenen" nem lesz jobb minőségű.
Most olyan megoldást akarunk ami jól működik, azt hozza amire ki lett találva, vagy jöhet bármi de menjen mindenen?

A vga piac kb 80%-a Nvidia, milyen "ipar" döntsön itt?
Minőségben egyértelműen a DLSS a jobb, nem kell ezen már mit el dönteni.

És éppen ezért lenne öngól a lekorlátozott "hardveres FSR" AMD-nek, mert a piac szűk szeletét mégjobban elhatárolná.
Az a maradék AMD tulaj vált Nvidiára vagy konzolra. (hard fanokon kívül)

(#40) direwolf válasza Busterftw (#39) üzenetére


direwolf
őstag

"Most olyan megoldást akarunk ami jól működik, azt hozza amire ki lett találva, vagy jöhet bármi de menjen mindenen?"

Igen, pontosan erről van szó. Menjen mindenen. Mert minden más, ami csak ezen vagy azon megy, az sem a fejlesztőnek, sem a felhasználónak nem jó. Kizárólag a hw gyártónak. Gyerekes naivitás lenne azt gondolni, hogy a DLSS nem futna el AMD nw-n. Ahogy annak ideján a Physx-ről is bebizonyosodott, hogy mindenen elfut. Ez a magatartás ami miatt ellenszenves az NVidia, és képes vagyok elviselni azt a hihetetlen kínt, hogy mondjuk ugyan azért a pénzért 2 fps-el kevesebbet kapok, vagy 3 pixellel mellé lő a felskálázás.

[ Szerkesztve ]

"I've seen things you people wouldn't believe"

(#41) SindaNarmo válasza Busterftw (#39) üzenetére


SindaNarmo
tag

Komolyan mondom tanuljatok már meg szöveget értelmezni.

Mikor mondtam hogy ha minden megy akkor jobb minőségű? (csak észszerűbb)
Azt sem mondtam hogy nem jobb csak nem annyival amennyivel be van állítva (tehát fölösleges a hardver korlát). Szerintem játékközben nem mondanád meg hogy melyik van bekapcsolva. Vagy ha igen akkor nem is a játékra figyelsz hanem bizonyos hibákra.

Ipar alatt a játékfejlesztést értem nem a hardver-t. Az kb lényegtelen ebben az esetben.
Mind az AMD mind az Intel bebizonyította hogy lehet közel olyan eredményt produkálni mint a DLSS és a megoldás gyártó független maradt.
A saját véleményem az hogy maguknak a fejlesztőknek/tesztelőknek lenne könnyebb ha csak egy eljárást kellene használniuk. De ez biztos nem fog bekövetkezni, szerintem maradni fog a DLSS + még egy többieknek.

Szerintem sem járna jól hardveres korláttal az AMD. Még nem olvastam róla hogy terveznék de lehet. Ezt "b." vetette fel.

[ Szerkesztve ]

(#42) Busterftw válasza direwolf (#40) üzenetére


Busterftw
veterán

Mi nem jó azon, hogy van a piacon egy jobb megoldás, mint a többi? Ami ráadásul az userek többségének elérhető? (illetve sok esetben a konkurencia megoldása is)

(#43) Alogonomus válasza Busterftw (#42) üzenetére


Alogonomus
őstag

Azért az nyilvánvalóan nem igaz, hogy a "userek többségének elérhető" a DLSS, mert a DLSS minimum Turing kártyát igényel, és a Turing-Ampere-Lovelace hármas biztosan kisebb halmazt jelent, mint együtt a teljes AMD választék, a Pascal-ok a még korábbi Nvidia választékkal kiegészülve, plusz az elvétve előforduló Arc kártyák.
Szóval a DLSS garantáltan sokkal kevesebb kártyán működik, mint az FSR.

(#44) Dragon3000 válasza Busterftw (#42) üzenetére


Dragon3000
veterán

Ez akkor lenne igaz, ha az a 80% mind rtx2000 és felette lévő széria lenne, de nem így van, nagyon sok nvidia tulaj nem tudja használni a dlss-t.

(#45) Thrawn válasza Busterftw (#42) üzenetére


Thrawn
félisten

"userek többségének elérhető"
Hát ez.

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#46) Busterftw válasza Alogonomus (#43) üzenetére


Busterftw
veterán

A dvga piac kb 75-80%-a generációk óta Nvidia.
De tudod mit, legyen 70%. Ez a többség.

[ Szerkesztve ]

(#47) Busterftw válasza Thrawn (#45) üzenetére


Busterftw
veterán

Azoknak ott a rosszabb minőségű de szabad és dicsőséges FSR.
win-win nem?

(#48) Dragon3000 válasza Busterftw (#46) üzenetére


Dragon3000
veterán

Hiába van 80% piaci részesedése a cégnek, ha ebben a termékek fele nem tudja a dlss-t, de lehet, hogy több is van ez. A nagyon mutogatott steam statisztika szerint még mindig 1060/1660 a legelterjedtebb vga.

(#49) direwolf válasza Busterftw (#42) üzenetére


direwolf
őstag

A fejlesztőknek/tesztelőknek minimum 2x annyi meló, a usereknek meg 2x annyi aggodalom, hogy most akkor menni fog-e, vagy nem.

"I've seen things you people wouldn't believe"

(#50) Busterftw válasza Dragon3000 (#48) üzenetére


Busterftw
veterán

Sok a ha, meg a lehet.
Sőt azoknál sincs DLSS akik 900 szérián vannak.
Meddig menjünk vissza, 15 évet?

A DLSS már 3. generációban itt van és ezek a technológiák maradnak. Apránként ezek az userek is váltanak, ezt a Steam stat is mutatja, az RTX-ek gyors adoptacioban megjelentek Steamen.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.