Szerintem nem ártana kiemelni a cikkben, hogy a pár óra múlva megjelenő Ratchet & Clank című játékban minden sugárkövetés funkció le lesz tiltva AMD VGA esetén.
A driver dokumentációjában van egy ilyen sor az ismert hibák között:
"Application crash or driver timeout may be observed while playing Ratchet & Clank™: Rift Apart with Ray-Tracing and Dynamic Resolution Scaling enabled on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 7900 XTX."
Aztán később az AMD ezt írja a fontos megjegyzéseknél (Important Notes):
"AMD is working with the game developers of Ratchet & Clank™: Rift Apart to resolve some stability issues when Ray-Tracing is enabled."
Kár, hogy a PH szerint nem fontos az, ami az AMD szerint fontos.
Insomniac hivatalos közleménye, miszerint AMD GPU esetén az RT le lesz tiltva a megjelenés pillanatában. Ezzel az AMD userek ismét hátrányba kerülnek az idei év egyik legjelentősebb PC portjánál:
"Ray-tracing on AMD GPUs is disabled at launch. We are working closely with AMD to enable support as soon as possible."
Azaz a játék megjelenésekor az AMD felhasználók számára nem lesz elérhető a maximális grafikai minőség. Úgy tűnik jelenleg még túlságosan instabil az RT AMD GPU-k alatt, így logikus inkább tiltani, amíg nem sikerül stabilizálni a kódot.
Az meg csak hab a tortán, hogy az RDNA3 üresjárati fogyasztás visszakerült az ismert hibák közé, miközben az előző driverben javított hibaként hivatkoztak rá.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ