''hl2-nél meg evidens ,hogy episodoznak mert hl3 már nem menne olyan jól és nem is lenne kifizetödő.
hl1 össz nyereségét felszámolta hl2 most akkor hl2 nyereség a hl3 miatt külön?
Már miért ne menne a HL3 jól? Financiálisan? Az csak az ő stratégiájukon múlna. Ekkora rajongótábor mellett a potenciális vevőkör 6 év múlva is meglenne. A EP1 financiális sikere erre a bizonyiték: pedig az élvezeti értéke (véleményem szerint) jóval mérsékeltebb, mint az előző két egészestés játéké, mégis jól fogy; a név miatt. Az elvakult Star Wars rajongókat sem tudnád meggyőzni arról, hogy bizony a legutóbbi 3 rész jóval gyengébb, mint az eredeti trilógia, de ezt akkor sem látnák be, ha guillotine alá raknád a nyakukat - a HL rajongótáborában is kialakult már ez a kemény mag, és legfeljebbb csak akkor fordulnának el a Half-Life-tól, ha az pofánköpné őket (értsd: merne kisérletezni, és az nem jönne be a rajongók javarészének).
A Half-Life2 pedig siker lett, ami üzleti szempontból azt jelenti, hogy a bevétel behozta a kiadásokat, ezen felül pedig nyereséget termelt. (Ha a bevétel csak a kiadásokat fedezné, azt az üzleti életben bukásnak hivják.)
''Már többször leirta pont gabe ,hogy bele fáradtak az egész nagy hl fejlesztésekbe''
Adj meg egy linket nekem, hol mondott ilyet. Nem volna túl bölcs kijelentés, főleg annak tudatában, hogy még előttünk áll két HL epizód (meg még kitudja majd mennyi...). És pont Gabe Newell követne el ilyen banális hibát, amikor tulajdonképpen eddig minden projektjük -pont az ő bábáskodása alatt- sikersztori volt? Kötve hiszem.
Igy sok értelme nem lenne ,csak a saját motor miatt csinálták hl2 ,és ezért inkáb episodoznak mert jobban megéri és könnyeb a munka!''
Maximum a sales-manager szerint éri meg jobban, mert hamarább termel bevételt. Ez tiszta ügy. De ha meghallgattad az audiokommentárokat (meghallgattad?), beláthatod, hogy bizony az új részekbe is sok munkát fektettek és alapossággal készült - ez eleve lelövi azt a teóriát, hogy ''könnyebb a munka''. (Más kérdés az, hogy az első epizód ezek ellenére sem sikerült olyan jól, de ezt már fentebb kitárgyaltam.) Főleg, hogy ha majd összeadod a trilógia összjátékidejét, ami majd kb. kiteszi a HL2 teljes játékidejét, és számitásba veszed azt, hogy mindez a töredéke idő alatt készült el. Egy ekkora franchise-nál nincs helye ''henyélésnek''... és hidd el, ezt ők is jól tudják.