Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • brickm

    őstag

    válasz Bencsizy #20606 üzenetére

    Ami még tuti kimaradt:
    A hangszóró frekvenciamenetét azért érdemes figyelni, mert pl én tudom, hogy az egyik gitárom úgy van összepakolva, hogy a közepei igen magasak, míg a mélyei és a magasai jóval gyengébbek. Ehhez én egy olyan ládát fogok építeni, aminek nyilván nem a közepei lesznek a grafikonon kiugróak, mert akkor gyakorlatilag nem lesz mélyem meg magasam, mire megszólal.
    Sokkal inkább egy olyat, ami kicsit "mélykiemelős" azaz érzékenyebb a kisebb frekikre, meg kicsit a magasakra. Így kiegyenlítem valamelyest a hangszedőim, meg a gitárom fája által okozott középtöbbletet.(ami egyébként szándékos abban a gitárban)
    Míg egy olyan gitárnál,aminek sok a mélye, biztos a közepeket fogom kiemeltetni a ládával...

    és igen, nagyon fontos, hogy minéál nagyobb a felület, annál több levegőt mozgat meg. Ez alapvető igazság.
    Hiába 100watt/100dB-es egy hangszóró és hiába hajtod 90wattal jó dinamikával, ha picike. elvész.
    A kombók alapvető hibája a kicsi méret.
    Egy 10wattos tda IC-s erősítő(építettem egyet, majd bemutatom) egy 10"es hangszóróval, hangos ugyan, de....semmilyen. a 2x12"es ládával már mindjárt másabb a kicsike.

  • brickm

    őstag

    válasz Bencsizy #20606 üzenetére

    Hát erre a sok kérdésre nem ígérem, hogy most egyben válaszolok, de...
    A hangszórók választásánál leginkább meghallgatás útján kell gondolkodni.
    Hiába mondom neked, hogy vegyél 4db greenback-et, mert az állatul szól(az én erősítőmmel, az én effektjeimmel, az én ládámban, az én gitárommal) ha a te cuccaiddal a te fülednek az nem fog jól szólni.
    Az én cuccom pl van akinek szarul szól...van akinek a cucca meg nekem szól szarul, hiába ugrál rá a fél campus feszt. Ez egy ilyen bringa.
    A lényeges dolgok a hangszóróknál, amiket én mindenképpen figyelembe vennék, 10" alatti hangszórót nem nagyon vennék, ha hangosan akarod vele, tolni, vagy különben a hangminőség rovására fog menni, a túl kemény felfüggesztés és a túl feszes tányér.
    10"-12" es hangszórókat kell venni, az erősítőd maximális kimeneti teljesítményét figyelembe véve. Pl 10Wattos erősítőre, minimum 15 de inkább 20-25Wattnyi hangszórót tegyél, különben egy jól túlhajtott szólónál püffen a tekercselés. Nekem 12"es 50w-os Fender szórómon égett rommá tekercselés. 100Wattos erősítőre, minimum 200, de inkább 300Wattnyi hangszórót teszek azóta.

    Az erősítő kimeneti teljesítményével kb kár foglalkozni, nem számottevő.
    Sokkal inkább a dinamikája, illetve a hangszórók érzékenysége. Nameg a kivezérlés.
    Hiába van egy 100wattos végfokod, ha azt nem vezéreled ki rendesen...akkor simán lenyomja egy 20wattos erősítő is amit tisztességesen megküldenek.
    hiába van jól kivezérelve az erősítő, ha kis felületű rossz érzékenységű hangszóróid vannak... szólni fog, de nem lesz átütő. Ahogy megszólal egy tisztességes gitárerősítő azonnal elvész a hangja.

    Hangszóróknál minél nagyobb felületű, minél masszívabb kosárral rendelkező (lemezkosár kerülendő ha mozgatod is a cuccot) minél magasabb érzékenységű (96-98 108dB/1m) szórókkal operálj. Innenstől minden más ízlés kérdése, nyitott vagy zárt doboz...mágnesek, membránanyagok...stb

    A power attenuatort a végfok és a hangszóró(k) közé kötöd, sorosan, teljesítmény ellenállásokkal épített áramkör, ami elméleti síkon nem befolyásolja sem a dinamikát, sem a 'hangsávszélességet', gyakorlatban nyilván igen, csak nem mindegy a mértéke...szóval gyakorlatilag elfűti a kimenti teljesítményt. Ezáltal egy 50wattos jcm800 10-10-10-10-10-10es potméter beállítások mellett 4x12"-es ládával társasház harmadik emeleti lakásában is használható, tök halkan. Azért ezt említettem, mert ezt használom is így működik is. SOk erősítő már automatikusan beépíti az erősítőibe(csövesekbe), vagy potméterrel szabályozható formában, vagy kapcsolós formában. Pl 50W/25W/5w os állásokkal. stb.

    A bohm cuccok mindig is atomhangosak voltak, kb bármire rádugva. az egy olyan erősítő.

    "miben kulonbozik peldaul ha a gitar es az erosito koze kotom a torzitot vagy hogy ebbe az effekt loopba kotom be?"
    Ízlés kérdése ez is, meg előfoké, meg végfoké.
    Van amelyiknek jobban áll ha a torzító pedál az előfok után van, van amelyiknek inkább árt.
    Az időalapú effekteket(delay, reverb,) vagy a gate-eket szokás inkább ide tenni, mert azoknak felesleges átmenni az előfokon...illetve ha szerzel multi effektet, amiben van erősítő, meg hangszóró szimuláció, akkor a return körbe beteszed, kihagyva vele az előfokot. A torzítókat én mindig a gitár és az előfok közé kötöm, sorosan, az effekt loopba az időalapok vannak, a gate, esetleg egy vonalszintemelő.

    a rezonancia frekvencián XL=XC=R

Új hozzászólás Aktív témák