Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alexios

    veterán

    válasz X2N #55819 üzenetére

    De mi van ha nem elég az a "90-95%"???
    Ha nem elég, nem elég nyilván, bár az előbb mondtad hogy nem hallottál még FRFR cuccot, szóval nem tudom te sem mi alapján döntötted el hogy nem szól ugyanúgy. De amúgy senki nem akarja elvenni a csöves erősítőd, boltokban is árulják ugyanúgy továbbra is, tök fölöslegesek ezek a rantek mert egy lehetőség jött be, amivel sokan élnek is. A helyzet hogy a nagy többség belátta hogy neki elég, sőt, meg merem kockáztatni hogy a nagy többség ott tart hogy inkább 99%-nak mondaná a kurrens cuccokat. Persze lehet te szuperabszolútvájtfülű vagy és kihallod a kábel különbséget is, neked megmaradnak továbbra is az analóg cuccok.

    lehet hogy a laikusnak soknak tűnik a 100W otthonra, de nem az
    Nem a fenét, ne vicceljünk már komolyan. Persze értem ha egyedül él valaki az erdő szélén akkor nem sok otthonra, de azért a többség nem így van.

    annak kisebb lunchbox fejek amik csak 15-20W-ot adnak le és van bennük műterhelés és 1W alá be lehet vinni a teljesítményüket,
    És máris nem fognak olyan jól szólni, cserébe megkapod az összes hátrányát a csöves cuccoknak. Nekem volt PRS MT15 és EVH 5150 lunchbox erősítőim is, kurva jól szóltak de akkor hangosak voltak. Az EVH-nek a lakás hangereje egész konkrétan olyan volt hogy úgy kellett feltekerjem a master potit hogy az abszolút minimum aminél hangot ad ki, ez volt a panel hangerő, minden más fölötte bőven túl hangos volt. Viszont ilyen hangerőn megint ott tartunk hogy nem lesz meg a hűbazdmeg érzés mert nem fog annyi levegőt mozgatni a láda, egyszerűen pont a csöves erősítő lényege veszik el benne.

    Modellezős cuccok gyorsan veszítik az értéküket ahogy jönnek az újabb "trendi cuccok", azért jellemzően 5 évente lecserélődik a paletta.
    Nem romlik meg 5 évente a modellezős cucc sem, ott is igaz, hogy ha valami jól szól, akkor jól szól, nem muszáj lecserélni semmit. Az más kérdés amúgy hogy ez egyre kevésbé igaz, az Axe-Fx3 5 éve jött ki, még nincs új(és ha kijönne is az új, akkor a mostani már szarul szólna?). Kemper több mint 10 éves cucc már. Helix 7 éve kijött. Pont azért kezdett lelassulni a fejlődés mert már elég erős a hw, a szoftver meg amúgy is közelíti hogy tökéletes legyen a "másolat", innentől nincs olyan egyértelmű előrelépés

    [ Szerkesztve ]

  • válasz cucka #55851 üzenetére

    Ez így pontatlan. Ha nagyobb a hangszóró akkor ugyanolyan hangerőnél is szebben fog szólni mert tágabban fog szólni, több lesz a mélye pl. Nem lesz kiherélve a hang.

    re: #55852 X2N
    re: FRFR vs PA
    Ez teljesen igaz, de eddig nem erről beszéltél, hanem hogy FRFR őrület meg ilyenek. Ezért is mondtam, hogy pl stúdió hangszórók nem lennének-e jók helyette, vagy csak egy stúdió hangszóró, ha elég a mono a gitárra.

    "Nincs mit megcáfolni" akkor miért akarsz cáfolni dolgokat?
    "nem építettek soha egy erősítőt se, és a hangot százalékokban mérik egymáshoz " Te jöttél a százalékkal, én csak azt ismételtem meg utánad.
    A többi meg teljesen legitim igény.
    ""egy egész regiment fals infót idedobni. " Pontosan mit is?" Nem az FRFR-rel kapcsolatban hanem a digitális modellező cuccal. Mint pl a latency hülyeség. Már egy jó ideje ez nem probléma.

    re: #55853 Ba cy lus
    "Aki hallja a különbséget, azt érdekelni fogja, aki meg nem, azt nem." Pontosan. De itt még mindig nem egy kész felvételt AD/DA-zol hanem egy gitárt, aminek a hangját mint X2N is említette, már a potméterek is befolyásolják. Ha megvan a hangod a kijövő digitális cucodból, akkor onnan már tényleg számíthat pl a hifi erősítődön lévő konverzió, vagy a hangkártyába menő konverzió, vagy az onnan tovább menőnél, a stúdió hangszóróba. Szóval azért van jóóóóópár konverzió.
    Ahogy cucka írta a #55854-ben.
    4. a dsp chipben egy algoritmus "gitárhangot csinál" - ez az ami a legnagyobb részét csinálja a hangnak. Itt 1000szer fontosabb dolgok mennek végbe hangzás ügyileg mint a 3-ban vagy az 5-ben. Ha szar a szoftver akkor fos lesz a torzítás hangja, vagy a phaser-é vagy az akármelyik effekté, vagy ha szar az IR akkor kampó megint.
    re: #55855 Ba cy lus
    Igen, ez baj. De az is baj, hogy valaki azt mondja, hogy ha én hallom a különbséget akkor mindenki hallani fogja és akik nem hallják azoknak is legyen ez fontos. Illetve miért kell maximalizmusra törekedni, egy egyszerűen csak jó konverzió miért nem jó, miért kell kiváló?

    re: #55857 arnyekxxx
    Nyilván, de ha jól értem X2N-nek ez nem megoldás. Amivel persze szintúgy semmi baj nincs, hiszen megvan a joga hozzá, hogy az legyen a megoldás amit használ.
    Amúgy ha milliomos lennék (mondjuk valami jó valutában ami minimum 3 számjegyen váltja a jó magyart) akkor lehet én is örülnék egy kisvasútnak, meg pár kibebaszott nagy erősítőnek meg ládának. Meg persze egy hangmérnöknek aki be is állítja nekem a motyót :D Akkor én sem a headrush-ra sikálnám a húrokat.

    re: más
    Amúgy vicc, ebben a percben láttam, hogy jött email a headrush-tól, hogy itt az új MKII változata az FRFR ládáiknak, bluetooth-al meg minden.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • cucka

    addikt

    válasz kutyek #56259 üzenetére

    100k körül simán kapsz használható basszusgitárt, még alatta is. Egy preckó vagy egy jazz nagyon primitív hangszerek, ha jól játszató és mechanikailag rendben van, akkor teljesen jó lesz erre a célra.

    A másik opciód, hogy midiben megírod a bassline-t, és akkor megoldod szoftverből.

    Ha az a cél, hogy a basszus úgy szóljon, mint egy basszusgitár, akkor az oktáv pedál gitárral az teljesen zsákutca. Nem szól úgy, nem is fog soha úgy szólni.

    Az oktáv pedálra úgy gondolj, mint egy szintetizátorra, amit a gitárral vezérelsz. Mert lényegében az, és azért olyan a hangja, amilyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Goose-T

    veterán

    válasz benedekco #56440 üzenetére

    Hogy is mondjam... Nehéz leírni a matematika nyelvén, hogy mennyivel többet keresnék akkor is szoftverfejlesztő kontraktorként, ha ugyanannyi gitárszerelő munkár kapnék, mint most fejlesztőit. :DDD Majd ha az AI elveszi a kenyeremet, akkor majd esetleg. Az még nem mostanában lesz, ahogy elnézem.

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

  • Moleman

    addikt

    válasz brickm #56523 üzenetére

    Az a veszély nem áll fenn, nem vagyok erőszakpárti, pedig a jelenlegi társadalmi berendezkedés látszólag pont azt részesíti előnyben...
    15 éve ellopták a biciklimet, térfigyelő kamera is volt, de nem nézhettem meg, csak a rendőrségnek adják ki - a rendőrségen felvették a feljelentést, és elküldtek, hogy lopjak magamnak másik biciklit, mert ők biztosan nem fogják keresni, se azt, se az enyémet. :DDD

    Amúgy a végtelenül lemásolható szellemi termékekkel én pont nem okozok kárt/bevételkiesést senkinek, mert semmiképp nem opció, hogy fizessek érte. Pl most az új Assassin's Creedre szívesen várok bármennyit, hogy elérhető legyen. Ha sosem lesz a virágboltban, akkor sosem próbálom ki, túlélem.
    De az Amplitube is ugyanez, ha nem lenne virágbolti, használnék valami kicsit rosszabb ingyenes programot. Nekik talán még egy kis forgalmat is generálok, mindenkinek jó szívvel ajánlom megvételre is, mert tényleg nagyon jó.

    Úgy tűnik nálam ez a hard limit, nem fizetek olyan dologért, ami valaha elérhető volt/lesz ingyen is: mióta megjelent a "kényelmi díj" és a "rendszerhasználati díj", nem vettem ilyen helyről sem koncertjegyet, sem autópályamatricát, a Foodpanda hatalomátvétele óta pedig soha nem rendelek kaját sem, inkább főzök vagy éhes maradok. :D

    Mondom ezt úgy, hogy egy szoftverfejlesztő cégnél dolgozom - bár mi kicsit jobban védve vagyunk, egy személyre szabott és folyamatos támogatást igyénylő ERP rendszert nem lehet csak úgy letölteni. :)

  • rustysaw

    csendes tag

    Köszönöm a válaszokat. Azt tudom, hogy a Katana 50-es a legkisebb (Mk. II), de éppen arra gondoltam a Boss esetében. Azt nem gondolom, hogy az egymástól 10-15 centire lévő hangszóró pl. a Blackstarban nagyon kiemelkedne hangzásban az 1x12" hangszóróhoz képest. Az IDCore-ból a 40W-ost néztem, az picivel több csak a 20-asnál. A Line6 Spider esetében vannak kérdőjelek, egy kollégám, aki gitározik, azt mondta, hogy annak van a "legszintetikusabb" hangja, amúgy az sem rossz. Persze tudom, hogy ezek a modellezők elmaradnak a pedáloktól. Többektől hallottam, hogy az IDcore-ban nagyon jó a delay, bár gondolom ez is egyéni preferencia. Szóval döntő lehet a választásomban a patchek "választéka" és hozzáférhetősége. Az még nem néztem, hogy melyiknek lehet jobb az usb audio interface fiunkciója, illetve nekem fontos lenne a szoftver használata, így annak felülete, sokoldalúsága és gyártói támogatása. És befigyelt közben a Catalyst 60 is, mert benézett az ára 100 ezer alá.

    [ Szerkesztve ]

  • rustysaw

    csendes tag

    válasz doc #56713 üzenetére

    Nem igazán tudom kipróbálni, főleg egymás mellett. Azonban a Boss nyert, mert az igényeimnek jobban megfelel. Nagyobb a felhasználói és gyártói támogatása (frissítések, patchek stb), egyes technikai paraméterei is számomra megfelelőbbek, kiforrottabb modell, a szoftvere jobban tetszik. Világosabb, nyíltabb, csengősebb, modernebb a hangzása, ami nekem ideálisabb. Nem véletlenül van vezető helyen a toplistákon. Gondolom a Catalyst-et a gyártó "riválisnak" fejlesztette. Mindkettő jó, nyilván van, akinek az egyik, és van, akinek a másik a megfelelőbb.

  • sza.sa

    tag

    válasz X2N #57650 üzenetére

    Majdnem hasonlót néztem, amit küldtél, még a bundok is ferdék :D

    https://www.thomann.de/hu/harley_benton_r_446_flip_flop_blue.htm

    doc: majd kipróbálom, igaz nem pedállal, valami szoftveres cucc gondolom jó lehet erre :)

    Létezik hogy ez a gitár még van és ennyi? Haveromnak vettünk ilyet, kb 10 éve, akkor is ennyi volt:
    [link]
    Nem volt rossz, kapott egy SH-5-öt és ment a Nigtwish cover :)

    sza.sa

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz sza.sa #57689 üzenetére

    Én ajánlom, nekem bevált, jobban szerettem, mint a Katanát, ezért is kellett mennie.

    Könnyű a kezelése, kicsit basszus orientált a hangja, de ha gyorsan akarsz kedvenc zenéidet utánozva játszani, arra hibátlan. Ha viszont van, amiből szóljon, akkor lehet elég egy GO-is, kvázi ugyanazt tudja szoftveresen.

    W | W | H | W | W | W | H

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz X2N #57954 üzenetére

    Kb a Kemper megjelenésekor ért véget a "studiokban bezzeg csak csöves erősítőt használnak" világ. És a jelenben ott tart a dolog, hogy a Kemper hangját körberöhögő tonecapture szoftvert ingyen tudsz használni akár otthon is. És senki, - te sem - fogja megmondani, hogy a felvételen a Wizard modern classic szól vagy a wizard_modern_classic.nam

    2012 Accept Stalingrad kizárólag Kemper

  • X2N

    senior tag

    válasz consono #57965 üzenetére

    Nyilván ingyen van, csak egy audio interface kell, az is ingyen van :D Meg a cucc amit lemodellezel, vagy megveszel az is ingyen van,(persze vannak ingyenesek is, is is biztos van olyan jó ami nem ingyen van) meg amin ez megszólal az is ingyen van. érted a logikám? Ha valakit érdekel az erősítőm akkor nyugodtan eljöhet megpróbálhatja lemásolni, kíváncsi vagyok én is mit sikerül vele alkotni. A "régi" line 6 cuccok is már ilyenek hogy nem igazán kell ma már senkinek, egyszerűen "elavultak", hiába azért annyira nem szól egyik se rosszul hogy használhatatlan lenne, egy kezdőnek bőven elég mindenre és egyszerű kezelni, gitártanárom is anno Line 6 Spider III-al rengeteg koncerten játszott és mindenki dicsérte a hangját aki hallotta utólag, én is koncertertem 1-2X-vele, de ettől függetlenül neki is ott volt a 2X50W-os csöves rackes Marshall poweramp, ADA-MP1, meg a TC Gmajor II....ezek meg nem fognak elavulni és valószínű hogy jobban össze van rakva mint a mai eszközök(régen más világ volt, túl volt tervezve minden, elég csak megnézni pl egy VHT rackes végfokot...ma már ilyen cuccokat nem igazán kapni, lehetett ólmos forrasztást használni, nem volt szoftveres avultatás, ha valamit kiadtak akkor az kész is volt, nem volt utólag patchelgetés).

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz X2N #57963 üzenetére

    engem nem az érdekel hogy bemikrofonoztt V30 ládán hogy szól felvételen...más a cél

    stúdiózásról volt szó, ott pedig egyetlen cél van, a felvételen hallható hang.

    de hiába volt neki Positive Grid Spark 40, Boss Katana, Hotone Amper

    ezek klsszikus erősítőszimulátorok, én a kemper és utódai féle hangmásolásról beszélek.

    elhiszem hogy jó a kemper csak nem szeretnék hetekig IR-eket töltögetni bele meg hangzásokkal szerencsétlenkedni hetekig amikor van egyszerűbb megoldás is

    Miért kellene hetekig szerencsétlenkedni vele?

    Ez a capture-özés is baromi meggyőző lehet, de gitárosként gitározni szeretnék nem hangmérnökösködni

    Szerencsére nem is kell. Betöltöd a profilt és játszol. Ha a saját cuccodról akarsz tökéletes másolatot készíteni akkor kell csak kicsit belemerülni a témába.

    lyen apró tonex one pedál annyira állítható lenne mint az igazi erősítő, amikor van rajta kb 3 potméter..

    PC-n állítod be, a pedálon max picit finomhangolsz.

    De továbbra is megmosolyagtató ahogy a modern cuccokkal próbáltok 100 éves technológiát utolérni hangzásban.

    Az utólérésen már túl vagyunk. Emellett mondhatnám azt, hogy megmosolygtató ahogy 100éves krvadrága, mázsányi, áramzabáló, szobafűtő technológiához ragaszkodsz amikor ugyanazt megkaphatod 10deka olcsó pedálban, de nem mondom csak gondolom.

    Nem fogok Kempert/AxeFX-et vásárolgatni 500eFt+ pénzért

    Tonex ONE 82ezer huf, NAM szoftver ingyenes.

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz X2N #57966 üzenetére

    továbbra is a kökorszaki szoftveres szimulációk alapján ítélkezel amiknél a mai tisztán szoftveresek akár az ingyenesek közül is kategóriákkal jobbak, az AI capture meg tényleg 1:1 másolat. Egy profil minőségét nem az ára határozza meg, az ingyenes is ugyanolyan jó mint amiért elkérnek 5$-t.

  • cucka

    addikt

    válasz dl650 #57993 üzenetére

    Mi a különbség a hangkártyák között
    Kimenetek és bemenetek száma, hangminőség, márkanév, hozzáadott szoftverek, stb.

    Nem elég egy nagyon olcsó, pár ezer forintos, ha úgy is a számítógépen lévő programon állítom össze a hangzást
    Otthoni gyakorláshoz elég, bár pár ezer forintért szerintem nem lehet külső hangkártyát kapni ilyen célra.

    Egy hangkártya önmagában is meg tud szólalni egy fejhallgatón
    Nem.
    Egy csomó multieffekt tud audio interfészként is működni, ha ez kell neked, akkor ilyenek között nézelődj.

  • freelanced

    addikt

    Üdv,

    Kiváncsi lennék a véleményetekre, van egy egészen átfogó képem már a lehetőségekről, de érdekelne ti, hogy látjátok a kérdéskört:

    Szóval gitárhoz keresek erősitést, ellenben nem áll rendelkezésemre sok hely, és ami még inkább fontos, a halk gyakorlást részesitem előnyben, és főleg ehhez is keresek erősitőt. Nem mondom, hogy sosem vinném sehova, ki tudja mit hoz a jövő, de egyelőre inkább az érdekel, hogy otthon jó legyen, arra amire kell, gyakorlásra. Ez két dolgot jelent, egyrészt a fejhallgató része legyen jó, másrészt, tűrhető hangerőn, tehát kb TV hangerőn is legyen jó hangja. Néha néha tudom hangosabban is picit, de az a 10%, átlagban inkább TV műsor hangerőn menne max, hogy ne zavarjak senkit.

    Szerintem ezen már alapvetően elbukik jó pár darab.

    Amiket próbáltam:

    Boss Katana - Nem tetszett anno a hangja, plusz kicsit azt éreztem, hogy mindent is tud, de semmit sem igazán jól. Ezt persze laikusként mondom, nem szeretném leszólni, egyszerűen hozzám nem szólt, nem fogott meg, ettől még lehet jó, de nekem nem igazán tetszett. Persze azóta lehet, hogy sokat változott, én kb 5 éve hallgattam.

    Szoftver, gépen - Neural DSP stb. Itt a hang alapvetően tetszett, ami inkább gond volt, hogy van egy alapzaj, ez persze lehet a gép, vagy az interface hibája (Behringer UMC22), másrészt pedig nem szeretném minden egyes alkalommal amikor gitároznék elinditani a gépet feltétlenül (persze tudom hogy reálisan nézve, sokszor úgy is megy, tutorialok, backing track stb.) mindenesetre nem akarok a géptől függeni. Ha rá lehet dugni király, nem bánom ha opció, de ne legyen muszáj. Lehessen hordozni, mászkálni vele ha épp kéne, akár szobán belül, menjen gép nélkül is, ne kelljen DAW-ot, szoftvereket nyitni hozzá minden alkalommal. Ha tudja, ahogy irtam is, nem gond, ha van rá lehetőség az jó, de ne követelje meg. A másik nagy gondom volt vele, hogy nincs fizikai kezelőfelület, márpedig én szeretem ha van valami amit meg tudok fogni és állitani a kezemmel és nem egy monitor másik oldalán van. Elég sok dolog van már ott elkerülhetetlenül, szóval maradi felfogás vagy sem, de kényelmesebb. Igazából amit nem szeretek és ami fáraszt, az az, hogy szoftverekkel kelljen küzdeni, interneten keresgélni, videókat nézni, hogy mi miért nem jó, miért nem megy. Ilyen fizikai tekerőknél nem nagyon van. Egy erősitőn ha az ember feltekeri a hangerőt hangosabb lesz, ha le halkabb. Avagy tönkrement a gomb. Oké, ez most túl lett igy egyszerűsitve, de remélem értitek mire akarok kilyukadni. Ettől függetlenül nem zárkózom el valami modern eszköztől/megoldástól, csak ne a kizárólag a gépen legyen elérhető.

    Amik jelenleg adottak otthon:
    Audio interface
    Fejhallgató
    Monitor hangfal

    Ami még pluszba jönne kényelmi faktorként de nem követelmény:
    Adott egy basszusgitár egy Rumble 25 erősitővel, amivel több gondom van. Egyrészt nem tudom gépre kötni, ez azért tud limitáló lenni, másrészt pici hangerőn nem túl érdekes a hangja, főleg esténként, másrészt foglalja a helyet, ellenben picit feltekerve szépen szól rajta a gitár. Ha valahogy ezt is ki tudnám váltani az új megoldással az külön tökély lenne, nem követelmény, a hangszóró miatt gondolom nem egyszerű, de akkor lenne egy rendszer amin fut mindkét hangszer, és annyival kevesebb lenne a láda ami áll. Pl ha egy láda elég a kettőhöz, akkor nem foglalna több helyet, ha még egy erősitő kell mellé, picit zavaróbb. Ha nagyon kell el tudom tenni, de azért könnyebb lenne egy valami.

    Illetve még valami, ami nehezitő tényező. Műfajok terén a következőkhöz kéne: Rock, Indie, Jazz, Blues, Metal. Nem várom el, hogy kiváló legyen mindenben, de legyen egy elfogadható szint gyakorláshoz, esetleg lehessen pedállal stb. szebb hangot varázsolni a jövőben ha kéne. (Pl clean / drive csatornára overdrive pedál metálhoz).

    Megoldások terén bármi szóba jöhet, ajánljatok nyugodtan ami eszetekbe jut, nem zárkózom el semmitől feltétlenül, amig a leirt feltételeknek megfelel.

    Köszönöm előre is :R

    edit: picit hosszúra sikeredett, remélem belefér :B :R :R

    [ Szerkesztve ]

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • freelanced

    addikt

    válasz Goose-T #58014 üzenetére

    Köszönöm a választ mindenkinek, jó ötletek jöttek, megnézem őket mindenképp.

    Közben becsatolom, hogy én miken filóztam, bár kizárólag használtan, kb ezeket gyűjtöttem össze a mostani trendek alapján:

    Strymon Iridium - Három erősitőt ölel fel lényegében, főleg az egyszerűség miatt, de metálra kevés, szóval maximum pedállal lenne jó nekem, ami megint azt jelenti, hogy veszek valamit ami nem szolgál ki tökéletesen és mókolni kell, hogy elég legyen, ezt igyekszem elkerülni, főleg az elején, aztán előbb utóbb kevésbé lehetséges, de szerintem inkább játsszon az ember mintsem vásárolgasson. Mindenesetre az alábbi UA pedáloknál jobb ajánlat, legalább három népszerű erősitőt ölel fel.

    UA Ruby / Dream 65 - Az új árukra jobb ha rá sem néztek, használtan ha talál az ember emészthetőbb, ha simán azt nézem, hogy állitásuk szerint hozza a modellezett erősitőt elég magas szinten, cserébe egy erősitőt ölel fel, viszont kicsi, kompakt. Ellenben még a használt ára is húzós, és úgy látnám értelmesnek egyedül, azért cserébe amit kinál, a fentire is igaz ez, ha tényleg 99%-ban hozná az erősitőt (Super Reverb azt hiszem, vagy valamelyik hasonló Fender a Dream pl.) Az erősitővel összemérve nem is olyan borzasztó ár, de meg kéne ezeket hallgatnom mert szörnyen szkeptikus vagyok, hogy egyáltalán megközeliti-e. Nem tartom lehetetlennek, de meg van a véleményem, szimplán azok alapján amit eddig hallottam.

    Hallgatás nélküli konklúzió: Drága, keveset tud, ha azt tényleg nagyon jól lehet benne ráció, egyébként nem, az Iridiumra kicsit kevésbé igaz, de ott is kérdés, hogy mit hoz ennyiért, nem hallottam, igy nem nyilatkozom, de ott legalább több opció van, plusz lehet bármilyen Custom Cab-et betenni, ami megint csak előny.

    Tonex Pedal - Az új őrület, tök jó maga az ötlet, meg az árazás is, ahhoz képest, hogy mit ad, főleg a fentiekkel összehasonlitva. Videók alapján elég jó hangokat lehet belőle előcsalni. Eddig minden rózsaszin köd, no de itt jön a fekete leves, egyrészt mivel profiler, igy nem olyan mint az erősitő amit használtak a felvétel elkészitéséhez, tehát sok mindent nem lehet állitani, ha lehet is sok minden nem úgy működik mintha az erősitőn állitanád (pl. gain). Cserébe valaki (és itt elég nagy a szórás, sok a hozzá nem értő, vannak Neuralról áthozott dolgok stb) megcsinált egy jobb esetben jó capture-t az ő erősitőjéről (itt lehetnek egzotikus dolgok, meg valljuk meg a népszerűbb erősitőknél még arról az 1-1 darab megvásárlásáról is csak álmodozunk vagy egy hosszabb projekt része, több vásárlása elég elképzelhetetlen a maga több ezer dolláros árával némelyik, a hangerőről stb nem is beszélve, no meg láda miegyéb. Nem épp az átlag embernek találták ki azokat.

    Mindenesetre elviekben a legritkább erősitőktől a legújabbakig, ha valaki csinál egy jó capture-t vagy akár mi is csinálhatunk magunknak egy nekünk kedvelt erősitőről, akkor mint egy fotó, az adott állapot megörökitsére kerül, sokak szerint a lehető legjobb formában, és akkor az ember élvezheti. Itt ami előny az hátrány is, sokak szerint pont ezért tud nagyon közel lenni az igazihoz, cserébe nem nagyon testreszabható. Ez nálam vegyes, mert valahol az van bennem, hogy valós felhasználásnál, az első pár hét után az ember, legalábbis gyakorláshoz(most itt komolyabb zenészeket nem veszek figyelembe, aki felveszik, zenét szerez, bandában játszik, mert ott nyilván más a use case), nem igazán variálja a beállitást annyit, talál egy jót aztán azzal halad tovább. Azért egy adott erősitő capturenél van, hogy 20-30 fajta van, ilyen olyan beállitások, főleg a népszerűbbek, drive, hi-gain kategóriákon belül is, clean esetén meg edge of breakup és társai. Szóval azért van alternativa, és ha őszinte akarok lenni, jó esélyt látok, hogy ebben a húsz - harmincban simán benne van az is amit jó eséllyel belő egy gyakorló a használatának X éve alatt.

    Másrészt viszont van egy eszköz ami limitálja az embert. Ez valahol jó mert nem esik a választások tömegének csapdájába, de közben rossz mert lehetősége sincs variálni. Maga az eszköz egyébként nekem nagyon tetszik abból a szempontból, hogy igy ha valaki ért hozzá felveheti akár a saját erősitőjét is, és az biztos olyan lesz ami neki tetszik. Aztán meg maga az eszköz kompakt, könnyű, interface-ként is szolgál, hangfal, fejhallgató mehet bele, más nem is kell hozzá, szóval csupa pozitiv, a szoftveres megoldáshoz képest vannak fizikai potik, ráadásul van benne beépitett noise gate, compressor és reverb is. Nem sok, de nem rossz, ezek elég hasznosak. Talán Tuner is van ha nem tévedek.

    És tényleg pici, könnyű, elfér egy hátizsákban is, a gitárral és egy fülessel teljes értékű lehet kb bárhova. Plusz sok modellnél DI opció is elérhető, tehát ha FRFR megoldásra vagy fejhallgatóra kötjük betehetjük a nekünk tetsző cab simulationt ha pedig erősitőbe mennek vagy PA akkor ki lehet venni az IR-t és szépen működik vele is. Szóval valljuk meg a világ legnépszerűbb erősitő ezzel elérhetővé válnak, elég jó hanggal még a ritkábbak is, a potenciál szerintem óriási ezen az áron (Hasonló eszköz pl a Kemper, lényegesen többért, mondjuk jön olcsóbb de az is több), az új One pedáljukról nem beszélve, ami lényegében ugyan ezt tudja. Ami a gond, a nagy szórás, van ami nagyon jó, amik sokszor fizetősek, az eredeti amit ad a cég az azért kevésbé, és van egy weboldal ahova meg bárki feltehet bármit, itt meg nagyon válogatni kell, erősen keresgélős. Cserébe ha tetszik egy hangzás az ember csak letölti és használja, nem kell neki belőni a dolgokat, valahol könnyebb (kéne, hogy legyen). Szerintem alapvetően elég jó potenciálja van, arról nem is beszélve, hogy a hardver kb ingyen van ha azt nézzük mert a hozzá járó Amblitube 5 és Tonex Max önmagában kiteszi az árát, csak a szoftver. (Na de ugye ha közben meg nem használjuk a beépitett hangokat mert annyival jobb egy-egy netes ingyenes vagy épp vásárolt akkor hiába). Elvileg nem rosszak a beépitett hangjaik sem.

    Ez csupa jó, de szerintem vannak hátrányok is, ezért vagyok dillemmában. Egyrészt nincsenek effektek, ez persze nem a világ, lehet külön pedált venni, sok megoldás van, valahol áthidalható és az ár jó, sokaknak van is otthon valami, szóval ez elengedhető lenne. Viszont ami engem zavar az a felület, és nem is feltétlenül csak az eszköz, de a szoftver. Szerintem abszolút tanulható, de cserébe nem túl felhasználóbarát, nem túl intuitiv, főleg ahhoz képest, hogy valahol egy egyszerű dologról beszélünk egy modellezővel ellentétben, legalább is, ami a usert illeti. Nem tetszik, hogy a hangokat nem lehet róla leszedni, vagy átváltani egy külön profilra ami üres, nekem átláthatóbb lenne csak az általam választott hangokkal. A külső capture importálás bonyolultnak tűnik, a felület kicsit kusza, össze vissza.

    Szóval alapvetően nem a legjobb, kis tanulással azért elsajátitható, de az ember nem akar küzdeni a készülékével, én szeretem ha valami könnyen, egyszerűen megy, nem kell a neten keresgélni, agyalni, hogy akkor, hogy is kell. Értem én, hogy nem várható el, hogy nulla tanulással menjen, de szerintem lehetne ezt jobban is azért. Nekem főleg ez a két dolog ami lebeszélne róla, de ajánlom mindenki figyelmébe, főleg használtan.

    Line 6 HX Stomp

    A tonex-el ellentétben itt nem profilozásról van szó, hanem lényegében egy modellező eszközt kapunk, rengeteg funkcióval és modellel, van pár nagyobb testvére, ez lényegében a belépő kategória, árban húzósabb mint a Tonex, lényegében majdnem duplája. Itt ugyan elkerüljük, hogy bármit rá kelljen tenni, nem is nagyon lehet ha jól értettem, a cég mindent megoldott helyettünk, a legnépszerűbb erősitők benne vannak, igazából van minden ami kell Fender Twin Reverbtől kezdve Vox AC30, Marshall JC800, Mesa Boogie IV, Soldano SLO és minden is. Ha lehet hinni az infóknak elég szép hangja van, de a Tonex valamivel pontosabb, jobb, cserébe kevésbé testreszabható.

    Mivel modellező lényegében az egész erősitőt modellezi, a felépitését, áramkörök stb, és emiatt az összes beállitás elérhető, mindent megtehetünk vele amit az erősitővel, nem köt minket egy-egy beállitás. Valahol kevésbé rugalmas mint a Tonex, máshol rugalmasabb, nézőpont kérdése. Alapvetően, hogy nem kell és nem lehet capture-t keresni hozzá valahogy könnyebbség, fix opciók vannak elérhetőek, viszont azokat a végtelenségig lehet szinte variálni, szóval ki-ki mondja meg melyik frusztrálóbb és a lehetőségek ilyen méretű tárháza mennyire kelti az emberben a választás paradoxonát az egész. Arról nem beszélve, hogy az ember a teljes láncot testre tudja szabni valamilyen értelemben, egész apró részletekig. Itt is állitható, kivehető, hozható saját IR, ők is adnak jó párat, szóval rengeteg opció van ha studió monitorra vagy fülesbe játszanánk, nagyon sok van a neten is, sok elég jó elérhető.

    Plusz amiről itt nem beszéltem és hatalmas plusz, ezért is húzok jobban ebbe az irányba, azok az Effektek. Lévén, szinte az összes effekt ami az ember eszébe jut elérhető, persze kis túlzással. Gyanitom, hogy azért nem egyenlő az analóg, jobb digitális effektekkel a hangzás teljesen, de mennyi is egy effekt? Legalább 30 körül mozognak, a jobbak simán vannak száz felett is, szóval megint csak kompromisszum, de a pénztárcánk megköszöni. (Ha jól rémlik ezek a számok: 72 amplifier models, 194 effects, 37 speaker cab models, and 16 microphones). A kezelőfelület itt sem egyszerű, összességében nekem picit jobban kialakitottnak, átgondoltnak tűnik, de bőven bonyolultabb mint a Tonex, csak kicsit valahol jobb is, átláthatóbb, de ez is tanulós, nem is kicsit, szerintem egyszerűbb lehet megtanulni a Tonex-et ehhez képest, még a kézikönyv is hosszú. Ellenben ha egyszer megtanulja, és az ember együtt tud élni ezekkel a hangokkal amit lemodelleztek, rosszabb nem lesz a hangja soha, lehet, hogy jön ki jobb, de ezt tartani fogja, rendelkezésre áll majd az összes nagyobb ismert erősitő, az effektek nagy része amire szükségünk lehet, hangfalak, mikrofonok stb.

    Ami miatt engem jobban meggyőzött és erre húz a szivem, az az a tény, hogy ha valaki képes együtt élni a hangjával és azzal, hogy biztos nem tökéletesen egyező, de elég jó, és elég közel áll, akkor egy olyan eszközt kap, amivel tizenévekig el lehet lenni egy hobbista számára, bármilyen műfajban megállja a helyét, és nem kell többet költeni. Emberfüggő, de nekem nyúlt egy kis biztonságot a tény, hogy ezzel le is állithatja a költekezési mániát az illető és nem azon kell agyalnia, hogy úh, de jó lenne egy ilyen effekt, egy olyan pedál, egy új erősitő. Szerintem, és ez persze részben igaz, de valahol ideális lenne, és most kövezzetek meg, ha az ember gitározása, gitározásból állna és nem vásárlásból. A hangszerekkel kivételt teszek persze, meg értem azt is, hogy egy-egy eredeti erősitő vétele is lázba hoz mindenkit, de sokszor nem logikus döntés se anyagilag se semmi.

    Arról nem is beszélve, hogy a Tonex mellett ez is megállja a helyét otthon, vélhetően az egyik legjobb hangzás lesz szobába és otthonra fülesen, kis hangerőn a többi opcióhoz képest (Pl. Boss Katana), de használható koncerten is, leválthat egy egész láncot, el lehet vinni a barátodhoz, a nyaralásra vagy amit akarsz, és egy zacskó chips helyét foglalja az asztalodon. Ezt szerintem nem elhanyagolható, és ebben az árfekvésben nem igazán találtam bármi hasonló alternativát, főleg úgy, hogy tényleg sokak szerint hangzásban közel áll a Tonexhez meg az eredeti erősitők hangjához, de persze ezt ki ki döntse el maga. Továbbá mindkettőnél lehetőség, hogy ha annyira zavarja az embert a hang ami egy studió monitorból jön vagy fejhallgatóból, akkor be lehet kötni erősitőbe, be lehet kötni egy power amp és egy láda párba, és máris valódi erősitőhöz hasonló hangzást kapunk.

    Szóval jelenleg nálam, és drágább dolgokat is figyelembe vettem ami a keretembe bőven nem férne bele (Quad Cortex, Kemper AxeFX, nagy Helix stb.) mindent megnézve, még mindig ez a kettő van a Top 3-as lista elején.

    Ennek ellenére még vacillálok, agyalok, de ma kipróbáltam a HX Stomp-ot, és azt kell mondjam, elég meggyőző volt, főleg ha az ember olyan valamit keres ami kiszolgálja, ami kicsi, jól szól otthon és rugalmas lehetőségek terén. És mindent összeadva, ennek, ahhoz képest hogy mit nyújt, már hirtelen nem is annyira horror az ára.

    Hosszúra sikeredett, de gondoltam, hogy hátha valakinek hasznosak majd a jövőben a tapasztalataim a kereső által, hozzáteszem ez saját vélemény, főleg videók, keresgélés meg kis hallgatózás után.

    Ettől függetlenül szivesen meghallgatom, hogy mi erről a véleményetek, no meg ki milyen multi effektet venni jelenleg, kultúrált keretek között szivesen beszélgetnék is róla ha valakinek van véleménye, akár mellette, akár ellene.

    Pl. Goose-T, mire gondoltál, te mit vennél? "Bármilyen modern modellezős multieffekt?"

    Közben most, hogy egy fél könyv idekerült hozzátok :B , megnézek pár videót az általatok ajánlott dolgokról, egyelőre még az információgyűjtés mellett vagyok, mert tényleg olyan valamit szeretnék amit megveszek és kiszolgál és nem kell keresgélnem meg költenem most erre egy darabig, csak játszanom, élveznem a zenét, tanulnom, na meg azt az egy eszközt betanulni, úgy, hogy az eszköz tudjon alkalmazkodni a változó körülményekhez (ha netán egyszer fellépnék valahol, ha lehet hangoskodni mégis, ha el akarom vinni stb. stb.)

    Köszönöm ismét mindenkinek a véleményét.

    Edit: tördeltem még kicsit mert szörnyen néz ki :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz freelanced #58029 üzenetére

    hogy mit tud a ToneX és tetszik-e azt kiprobálhatod a szoftverrel, ugyanazt tudja mint amit a pedál.

    Gain, hangszin nem pont ugyanúgy működik mint az eredeti erősítőn, de ha a jó hang a lényeg akkor ez tök mindegy.

  • freelanced

    addikt

    válasz consono #58035 üzenetére

    Köszönöm, sajnos elektromoshoz talán még elég is, basszusgitárhoz kevés lenne szerintem, meg igy kicsit megfülelve.

    Alexios

    Változó, bár kérdés, hogy mi számit halknak. Alapból ugye nem próbára kellene egyelőre, nem lenne dob, se másik gitár, tényleg itthonra kellene. Aztán persze ki tudja mit hoz a jövő, szóval nem árt kicsit észben tartani azt sem, de azért nem alapoznék erre. Kimondottan szeretek napközben fejhallgató nélkül játszani, szóval nem akarok csak fejhallgatóra alapozni, nekem annyira nem kényelmes, de este, netán korán, vagy ha épp van valaki más is itt, akkor úgy is az lenne az opció, vagy a hangfal halkan. Napközben se tudok persze sokkal többet mint egy TV hangerő, nem tudom, hogy ott már oké-e egy FRFR vagy sem. Én úgy tudom azok megengedőbbek, pl van 10"-os de aztán persze ki tudja, hallani kell.

    Goose-T

    Ez, hogy nézne ki a láncban egyébként amit ajánlottál, el tudod esetleg mondani neked, hogy van bekötve?

    Ez az Eris 8 olyan monitorhangfalhoz is jó Presonus Eris Sub 8BT aminek állitható crossover kell? Állitható ebben?

    Szerinted valósabb, használhatóbb setup ez igy mint az FR10?

    Egyébként ha sub + hangfal vs 2db 5 vagy 8" stúdio monitor összességét nézzük, van amelyik jobb opció? Nagyon az első felé húzok, mert nem szeretem a nagy hangfalakat az asztalon, nem igazán fér el, állványnak is kevésbé van hely, egyszóval ez a 3 - 3.5"-os megoldás nem rossz, de basszus téren biztos nem elég önmagában.

    X2N

    Köszi, mindent figyelembe véve, valahol ez lenne az ami leginkább kiszolgál egyelőre, anélkül, hogy plusz dolgokat kéne vennem hozzá.

    Az ajánlott ládát megnézem, de kicsit filózok, amiatt is amit consono irt, hogy ki tudja az mit tud halkan produkálni. (TV hangerő, átlagos). Estére oké a fejhallgató, napközben mehetne picit hangosabban, de lakóház, szóval senkit nem szeretnék zavarni vele.

    Nem bánom ha egy olyan szettem van ami később is kiszolgál meg rugalmas felhasználás terén, de tény, hogy az első szempont az otthoni gyakorlás, ha abban rossz, akkor nem előnyös, ha abban jó és másban IS akkor annak kimondottan örülök, de a fő szempont az.

    "Ilyen digitáis Fender kombót 100% hogy nem vennék"

    Miért? Sokan szeretik, nem kötekedésből, csak kiváncsi vagyok.

    "Ebből a szempontból jobban jársz egy audio interface-el"

    Az a baj a mostani interface-m nem túl használható, nem tudom mi baja, de két gondom van vele, egyrészt valamiért nem szabályozható külön róla a hangfal és a fejhallgató, ami elég használhatatlan igy, másrészt pedig nem jó a gitár bemeneti jele valahogy, legalábbis tonexben. Meg ez lehet, hogy az én problémám, de nem nagyon akarok szoftverezni, hardver nélkül. Mármint egy stomp, tonex okés mert bármelyik megy a gép nélkül. Nem igazán szeretem az ASIO-t, sok zaj is jön a gépemből, coil whine stb. nem annyira van jó tapasztalatom a csak gépes megoldással, de lehet, hogy csak engem bosszant ebbe időt ölni, és tud teljesen jól működni. Szóval nem támadni akarom csak nekem kényelmetlen volt az eddigiek alapján.

    "Az a baj hogy rengeteg lehetőség van, opció paralízis 120%-on, aztán ha megveszed valamelyik kütyüt lehet hetekig állítgatni"

    Nekem a Stomp esetén pont ez tetszik a Tonex-el szemben, elvileg működik out of the box. Megerősiteni nem tudom, de látok rá esélyt, hogy az ember csak bedugja és használja, minden állitható az eszközön, meg vannak presetek előre, szóval max választani kell, de ott meg erősitő alapján is lehet.

    Lehet, hogy félreértettem amit irsz: "az nem igazán fejhallgatós megoldás, mint a HX Stomp vagy Ampero II"

    De a Stomp-on meg szerintem az XL-en is van fejhallgató kimenet, Tonex Pedalra is igaz ez, szerintem még az új Tonex One is működik fejhallgatóval. Ezek közül amiket én eddig néztem szinte mindegyiken volt.

    Persze emberfüggő, de nekem nagyon sokat számit, hogy vannak fizikai gombok ezeken és nem kell hozzá gép. Konkrétan a Stompot beteszed egy táskába egy fejhallgatóval, viszed a gitárod és játszhatsz bárhol vele.

    ______________________________________________________

    Alapvetően akkor hangzásban esélyesen jobb lenne egy monitor hangfal mélyládával mint egy FR10 vagy poweramp + cab, vagy akár a Katana? Ez basszusgitárhoz is működik?

    Ma kipróbáltam a Fender Rumble-t sima gitárral, nem volt olyan borzasztó mint vártam, szóval még ezen is filózok, hogy marad ez ha épp hangosan akarok játszani, de most ez a mélyládás megoldás egész szimpatikus lett.

    Köszönöm mindenkinek,

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • bigrob

    őstag

    Standalone amp sim szoftvert használ valaki?
    Amiben esetleg még van pár effekt is? :)
    Napokban mintha felmerült volna, de az istenért sem találom meg..

    Jelenleg VST pluginnal játszogatok, de kényelmesebb lenne csak azt indítani és prüntyögni. :DDD

    Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!

  • dl650

    tag

    válasz kutyek #58185 üzenetére

    Köszi. Tehát akkor gitárhoz a jack-jack kábelt kell használni nem a jack - mikrofon kábelt? Más : Tudtok ajánlani a Tonocracy-hoz hasonló ingyenes szoftvert Windowshoz?

  • dl650

    tag

    Hali! Van valamilyen ajánlott beállítás külső hangkártyánál vagy a használt szoftvereknél? Pl ha az Amplitube-ot használom akkor recseg ropog sistereg minden, tehát nem szól szépen. Ha program nélkül használom akkor szép hangja van a gitárnak, de ugye nincs semmilyen efekt. Laptopon próbáltam és Asio van telepítve. Tonocracival is ez a helyzet. Köszi!

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz dl650 #58222 üzenetére

    túl alacsonyra állított buffersizenál szokik recsegnipattogni az asio, gép és használt szoftver válogatja, hogy mit bir el, ki kell tapasztalni

  • rustysaw

    csendes tag

    Van esetleg olyan szoftver, hogy egy zenében egy gitárhang alapján felismeri - vagy legalább nagyjából -, hogy milyen hangzással és effekt(ekk)el van létrehozva? Vagy esetleg valaki vállalkozna rá privátban, hogy megpróbálja belőni kb? Van egy bizonyos sound, ami nekem nagyon tetszik, de nem vagyok elég tapasztalt hozzá, hogy be tudjam határolni.

    [ Szerkesztve ]

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz benvolio #58323 üzenetére

    Ha rendben jött, akkor igen, megrendeltem és megkaptam. Ha rendbejött, akkor nem tudom mire gondolsz.

    Nem igazán használom, de ha beszarik a Spark 40 egyszer, akkor jó lesz, hogy kéznél van. Szoftveresen ugyanazt tudja.

    W | W | H | W | W | W | H

  • Tibizzz

    kezdő

    válasz arnyekxxx #58419 üzenetére

    Ha egy 8 éves gépre felraksz egy mai friss szoftvert, annak biztos hogy nagyobb lesz a késleltetése. Van egy I5 3470-es gépen és azon nagyon nagy a késés, de a Ryzenen (4600G 32 giga ram) is csúszik, ha nem 48000 a mintavétel.

  • cucka

    addikt

    válasz X2N #58956 üzenetére

    Lehet halkan is használni, csak minek?

    Sportautóval is lehet a városban közlekedni, meg araszolni a dugóban. Csak minek vennél sportautót, ha erre akarod használni?

    #58957m3tr0
    Az, hogy mi hangos, az relatív.
    Egy tipikus belvárosi nagypolgári lakás, vastag téglafalakkal, 5 méter belmagassággal és airbnb-s szomszédokkal az elbírja a normál hangerőt.
    Ugyanezt a hangerőt nem tudod megjátszani egy panelban, papírvékony, hangot jól vezető betonfalakkal meg nyugger szomszédokkal.

    Élethelyzet függő leginkább. Az tuti, hogy a csövessel inkább fogod menő rocksztárnak érezni magad, mint valami szar képernyőn nyomogatni egy szoftvert a gitármodellezőn.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz M@trixfan #58960 üzenetére

    Ja úgy könnyű kontrollálni a hangerőt, ha nem kötsz hangládát az erősítőre :D .
    Helyette reactive load, meg konfigurálgathatod az IR szoftvert a DAW-ban, az eredményt meg a stúdiómonitoron hallgatod.

    Aztán megint ott vagyunk, hogy ha a felhasználói élményt nézzük, akkor te nem a rocksztár vagy, hanem a hangmérnök a stúdióban.
    Na ezt az élményt pont tudja a modellezős cucc is szerintem.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    Bedobok egy új kérdést, hátha jobb mint ami most van. Alaphelyzet kaptam egy kölcsön gitárt, gitározgatni tanulni, meg van egy Fender Rumble 40 basszuskombóm.
    Ez így nem szól rosszul, egy nagyon tiszta, már-már hifis hangot eredményez.

    Na a problémám, hogy előbb-utóbb szeretnék valamilyen gitárhangra emlékeztető gitárhangot produkálni. Jó lenne egy reverb, valami crunchosabb gitárhang, meg egy normális torzított hang (utóbbit úgy értsétek, hogy death metál)

    Szóval erre milyen eszközt lenne érdemes venni szerintetek? Pedál kisvasút? Vagy valami multieffekt? Cél a költséghatékonyság, drága cuccokat magamtól is tudok találni a thomannon :D .

    Amit fontos, hogy analóg kapcsolókat meg potmétereket akarok tekergetni meg nyomogatni. Amiért biztos nem adnék pénzt:
    - mobiltelefon applikációt nyomkodni
    - multieffekten érintőképernyőt nyomkodni
    - a számítógépen szoftvert nyomkodni
    - 150 erősítő modell és 600 effekt között válogatni egy két körömnyi LCD kijelzőn
    - másik erősítőt, ládát, kombót venni
    - csöves erősítőt építeni :D

  • consono

    nagyúr

    válasz Nunder #59163 üzenetére

    Nem tudok mindenre válaszolni, mert pl. fejhallgatóval még nem használtam, meg amúgy is Spark Minim van :)
    - Nincs paywall, egyedül talán a Hendrix csomag, amiért külön fizetni kell (ebben van autowah, pár fuzz, erősítők meg még pár dolog), de alapból a presetek a gyáriból vannak.
    - Vannak limitek amiket nem tudsz átlépni, pl. nem tudod variálni az effektek sorrendét, az mindig gate, compressor, drive, amp,moduláció/EQ, delay, reverb, persze az egyes effekteket tudod csereberélni, ki be kapcsolni. Mindegyikből van 5-10 db, erősítő modell meg 30-35 a Hendrixesek nélkül is.
    - BT-n lejátszik zenét bárhonnan, külön kell zenéhez is párosítani, nem csak a szoftverhez
    - Én a PG-től direktben rendeltem annó a Minit, volt valami akció éppen, talán Black Friday, gyorsan, rendben megjött.

    A Spark modelljeiről nem akarok nyilatkozni nagyon, főleg azért mert amihez tudom hasonlítani (Blackstar ID Core 10 v2, Zoom G1 Four, CubeBaby) nem ugyan ez az árkategória, de szerintem jól szól a Spark. De arra készülj, hogy kész, processzállt hangot kapsz, nem biztos, hogy azt, amire egy gitárerősítőtől számítanál :)

    Ja, még egy dolog, nem tudom a 2-ben ez változott e, de nem tudsz rátölteni IR-t és az amp/cab kombinációkat sem tudod szerkeszteni. Az erősítőt, meg az effekteket persze tudod tekergetni.

    [ Szerkesztve ]

    Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...

  • consono

    nagyúr

    válasz X2N #59234 üzenetére

    De ezt a szoftver, meg a driver lekezeli, semmi köze az usb-hez. A végén van egy sztereó streamed, ami kimegy a hangkártyára. Ha párhuzamosan akarnál felvenni ennyit, akkor lenne értelme mericskélni mit bír. Audio sávból szerintem egy bármi elvisz ennyit, ha elég erős CPU van a gépben...
    VST-kkel meg ugyan ez, csak ott hatványozottan jön elő a CPU kérdés, nem véletlenül az az első, hogy freezeli a sávot az ember, ha kifut belőle, mert a sima audio nem terhel nagyon.

    Mindezt persze úgy mondom, hogy 20-30 sáv fölé sosem megyek, legtöbbször a 6-8 elég, de azt is mostanában leginkább iPaden csinálom, de sima audio sávból az is elvinne végtelent:)

    Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...

  • X2N

    senior tag

    válasz arnyekxxx #59243 üzenetére

    Semmi köze az USB-hez csak mint esetleges limitáció latency szempontjából meg lett említve, alternatívaként össze lett hasonlítva a firewire-el mint alteratív csatlakozó felület. Teljesen mindegy hogy ma egy 16 magos ryzen processzorod van vagy egy 25 évvel ezelőtti Pentium 2-esed, ha van egy jó hangkártyád/audio interface-ed szoftveres támogatással ami dedikáltan megcsinálja az audio feldolgozást, régen is megoldották ezt anélkül hogy sávokat kelljen freezelni. Ebből a szempontból is jobb egy célhardver, mint a processzorra támaszkodni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés