Új hozzászólás Aktív témák
-
KillerATi
tag
válasz
dethroner #186 üzenetére
Nem minden helyen vállalják a vizsgáztatásukat, de azért a legtöbb helyen igen. Műszaki vizsga előtt kell egy gáz biztonsági szemle, nekem ez pár hónapja 5 perc és 8 ezer forint volt, de változó az ár, 5-15 ezer között szokott lenni. Ennyi kell pluszba a műszakivizsgához. Meg persze a gázrendszer papírjai.
-
KillerATi
tag
válasz
dethroner #184 üzenetére
Az LPG rendszer egy plusz dolog az autóban, nyilván igényel némi karbantartást is pluszba (szűrő csere, esetleg reduktor felújítás), cserébe viszont tényleg igen olcsón lehet autózni vele, és nem árt a motornak, sőt bizonyos szempontból jobb is a motornak mint a benzin. Amelyik motor tönkre megy a gáztól, az tönkre ment volna benzinnel is
Az én autómban 260 ezer km van, szinte újkora óta gázzal megy, és nem halt meg a motorja sem még. -
dethroner
veterán
Sziasztok!
Vennék egy használtautót, ami LPG üzemű, 2007-es H Astra 1,6. Ismerős olyan infót csepegtet, hogy nem vallják be az emberek, de a gázüzem kinyírja a motortVan bármi alapja ennek, vagy gázzal is elmegy annyi évet amennyit benzinnel menne?
-
tasiadam
veterán
Dehogy, most lett egy. Es be sem kapcsol most az LPG
-
luciferk
senior tag
Mi van srácok, leálltatok a gáz autókázással?
-
plaschil
aktív tag
válasz
zazahoho #173 üzenetére
Mi is egyből a téli indítással kezdtünk, de a kereskedő nem vágta egyáltalán a működését.
De gondolom mindig benzinnel indul, és indítás után az első 2000-res fordulat (hasamra ütöttem) után átvált és úgy is marad.
Ha pl. kifogyna a gáz, én szerintem automatikusan át áll benzinre. Beb@szna ha nem így lenne. Mert akkor le kéne állítani és benzinnel indítani újra. De lehet egy gázszervíz-ben meg tudják mondani, hogyan is működik ebben az autóban a gáz. De elég körülményesnek tűnik kapcsoló nélkül.
Mert ha kapcsolós, akkor úgy van, hogy vagy benzin állásban van, vagy pedig automatikus? Automatikus alatt azt értem, hogy hőfoktól függően vált benzinről gázra. -
zazahoho
őstag
válasz
plaschil #170 üzenetére
Az autó motorjától is függhet, központi vagy hengerenkénti.
Döntően szerelnek kapcsolót, hiszen ha nem megy a benzines rész az autóban gázról is lehet indítani, ill.néha csak benzines módban is kell használni.
Átváltani bizonyos víz hőmérséklet után (30-40 celsius) vált.
Amikor kifogy a gáz automatikusan vált át benzinre ill. , a kapcsoló villog ill. sípol.
A lovato mint rendszer jóféle, de ezt is karban kell tartani.szűrő csere esetleges reduktor felújítás.
Forgalmiban benne kell legyen a gázátalakításról egy bejegyzésnek.A gáztartályról pedig lenni kell egy tanúsítványnak, mert 10 évente nyomáspróbának kell alávetni. -
plaschil
aktív tag
Helló!
Én azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy hogyan működik a gázrendszer kapcsolása. Ma néztünk egy Nissan Almera-t használtan 470-ért alufelnivel, csomagtartóban lévő tartállyal, 1 év műszaki, 2 év még a gázra. És nem volt kapcsoló az autóban. A kereskedő azt mondta, hogy 2 gázfröccs indítás után, és átvált gázra. Ez így is működhet? Én még csak kapcsolósról hallottam. És ha kifogyóban van, automatikusan átkapcsol benzinre a rendszer?
szerk.: ja és Lovato rendszer van benne, nem tudom ez mond-e valakinek valamit (jót v. rosszat).
-
zazahoho
őstag
Értelmezzétek is azt az adó emelést!!! Annak aki lusta utána nézni
Az emelés után is jelentős az ár különbség az lpg javára.Harácsoló kizsigerelő kormányunk ismét szembe megy a világgal, de még ezekkel az árakkal is megéri az lpg.ludinho123 : Ismerősnek ugyanilyen kocsija van,beszerelés óta ( kb 2,5 év) semmi gondja nincs vele.Fogyasztás városban 8-10 liter között van gázból.
Rövid távra semmiképpen nem ajánlott, mert a reduktor csak bemelegedés után vált gázra.Ami nyáron 2-3 km, télen ennek a duplája is lehet.
Úgy számolj, hogy a benzin fogyasztásod 0.6 - 0.9 liter lesz a gáz mellett, mert hidegen csak benzinnel indul.Kérdezzetek bátran, amiben tudok segítek.(eddig 40 ezeret mentem gázzal)
-
válasz
Clapaucius #166 üzenetére
Ne vegyel gazost, jovore kinyirjak az lpg-t: [link]
-
Clapaucius
tag
Sziasztok!
Elég kihalt sajnos a fórum, de azért szerencsét próbálok.
Új autó vásárlása előtt állok. Nagyon szimpatikus nekem ez az egész gázüzemű meghajtás és szeretnék átváltani rá. 2006-os CHEVROLET LACETTI 1.4 16V Elite-ről lenne szó. (ha valakinek van tapasztalata konkrétan ezzel a típussal kapcsolatban, szívesen meghallgatom
)
Viszont lenne egy kérdésem.
Olvastam, hogy nem igazán éri meg, ha rövid távon belül használjuk a kocsit.
Jelenlegi munkahelyem 3 km-re van tőlem.(igaz, hamarosan váltani szeretném és mivel dabasi vagyok, nagyobb eséllyel találok Pesten munkát. Az pedig 45km autókázás....)Szóval a kérdésem az volna, hogy ilyen közeli, kis távolságban való közlekedésnél megéri a gázüzemű rendszer? Ha járatom 2-3 percet, felmelegszik annyira, hogy ne a benzint zabálja kis távon? Illetve nagyjából mennyi benzint is fogyaszt el ilyenkor az elején, amíg nem éri el a megfelelő hőmérsékletet a motor?
Persze tennék hosszabb futamokat is... Boconád(140km). Itt már minden bizonnyal jól járnék
Köszönöm annak aki válaszol!!!
Üdv
-
zazahoho
őstag
Itt vannak konkrét árak is,bár én nem náluk csináltattam.
-
zazahoho
őstag
Simán lehet,motort konkrétan nem ismerem,de minden rendszerhez lehet kapni gáz szettet .
Én is sokáig gondolkodtam ,de novemberben beszereltettem,és nem bántam megminimális a teljesítménycsökkenés,+15 % a többlet fogyasztás gázból.
kb 180-200 ezer ft beszerelve típusengedéllyel . -
bozont
veterán
Sziasztok
Látva az LPG árát, elgondolkoztuk az autónk gázüzeműre alakításán. A kérdés hogy lehetséges-e egy '92 évjáratú Opel Astra F kombi esetében és ha igen mennyibe fájna? Igazából már jó lenne lecserélni is, de arra sajnos nem mostanában kerül sor.
-
zazahoho
őstag
válasz
Sixkiller6 #158 üzenetére
Az autó típusától is függ,milyen rendszert ajánlanak.Nekem eddig jó tapasztalataim vannak velük.Munkatársaim közül 5 embernek szereltek már gázrendszert,eddig nem volt gond,igaz max futásteljesítmény gázzal 45000 km volt.
2 év garanciát vállalnak .2000 km-nél megnézik állítanak rajta kicsit.30 ezer km-nél szűrőcsere kötelező garanciához. A lényeg ,hogy hozzád viszonylag közel legyen,nem érdemes 300 km távolságból műhelyt keresni. -
válasz
Sixkiller6 #160 üzenetére
Hozzáértő profi csapat, a környéken rengeteg autóba szereltek.
Helyben vizsgáztatnak. -
válasz
Sixkiller6 #154 üzenetére
Én ide vinném: [link]
-
zazahoho
őstag
válasz
Sixkiller6 #156 üzenetére
Landi renzo
-
zazahoho
őstag
válasz
Sixkiller6 #154 üzenetére
Én Dunakeszin MEDICAR-nál csináltattam novemberben azóta is hibátlan szekvenciális gázrendszert tettek be.Azóta 6000 km-t mentem hiba nélkül.Nagyon korrektek még az 51-es útnál levő szappanosék is.
Kérdezz bátran ,ha tudok segítek -
Sixkiller6
őstag
tud vki ajánlani egy igazán jó céget, ahol átépítik az autót?
-
zazahoho
őstag
Néha azért idenéz valaki?
valamilyen tapasztalat arról,hogy melyik kúton érdemes gázt tankolni?ill. melyik kerülendő?
-
BsBe
csendes tag
A napokban vásároltam egy gázüzemű gépkocsit. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy előre nem jártam utána mennyire körülményes is az esetleges javítás, szervizelés városomban.
Tud valaki segíteni, hogy Sopronban, illetve a közelben hol foglalkoznak benzin/gáz üzenű gépkocsi javításával, ha esetleg szükség van rá? -
proki44
újonc
Helló egy gázautó tulaj vagyok (mitsu galant). Az elhasználódó kipufogóhoz szeretnék hozzászólni. A középső dobot gázgyorsítóra kell cserélni és így a vízgőznek nincs ideje lecsapódni szerintem így bír annyit a kipufogórendszer mint a benzinesé. Galantomon is van hátúlról úgy néz ki mint valami gőzgép de megéri. Az autó jó bár kíváncsi lennék a szelephézag problémák lehetséges okaira aki tisztában van vele leírhatná nekem. Előre is köszönöm.
-
qerida
újonc
Sziasztok!!
Ha valakit érdekel van egy gázüzem szettem
kibontatlan állapotban tartály nélkül eladnám
niva-hoz vettem de sok tipushoz jó -
Jutka65
újonc
Sziasztok!
Keresek a XI. kerület környékén olyan szervízt, ahol az LPG-s autónkat SOS megjavítanák. Telefonszám és cím kellene Köszi
-
mkristof87
újonc
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 2.5-ös 850-es Volvot.Lpg-s.
Kérdés.Tud valaki ajánlani egy nagyon jó szerelőt Pesten,aki gázos autókkal foglalkozik?
Úgy vettem észre, hogy a legnagyobb probléma a gázos autókkal, hogy nehéz jó szerelőt találni.Vagy esetleg lehet tud valaki segíteni benne.
A probléma: Először csak torpant az autó gázüzemben,de utána nem volt semmi gond.Majd egyszercsak úgy döntött leáll.Utána simán indul,de gázreakcióra újra és újra és újra leáll
Úgy tudom, hogy jóval érzékenyebbek ezek az autók gázüzemben,mint mikor benzinnel megy.Mostanában újabban benzinnel is leáll néha.Gyertyák kissé kopottak,azt cserélni kellene.Gondolok a vákuumcsövek cseréjére is.Ac volt benne cserélve nemrég.Kissé húzós a fogyasztás benzinnel -
qdak
addikt
válasz
fekeandras #146 üzenetére
köszi
Mivel az autógáz eleve gáz halmazállapotú, szemben benzinnel mely a legjobban elporlasztott változatában is apró cseppek formájában kicsapódik a hengerfal oldalára-, nem oldja fel az olajfilmet, és így nem hígítja fel a motorolajt. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, főleg a legkritikusabb, hideg motorhőmérsékleten.
amugy miért nem terjed el jobban ?
én uyg vagyok vele h 1x kell kiadnom azt a 370.000.- FT ot utána meg olcsobb lesz igy megve7ek 1 nagyobb autot is ami többet eszik -
fekeandras
őstag
Én úgy tudom, hogy lehet turbós autót is gázosítani.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
Winner_hun #143 üzenetére
Ok, akkor nem nagy szám... Csak ha jól láttam sokan beszéltek itt meg máshol is 170-190es árról.
-
Szplöttyy
senior tag
Az létezik, hogy 153forint az LPG? Egyik helyen láttam
-
qdak
addikt
turbós autoba le7 gáz rendszer, szvsz sztem igen, de vki erősen állitotta h nem, mi az igazság ?
-
pink75
aktív tag
Akkor nekem 16000km után hozná be a beszerelés költségeit (10l/100km benzinnel), és elveszne a kombi lényege. Én teszek a benyához adalékot (23 éves autó), ha már úgy szokta meg.
Ha meg fogyaszt egy autó 6l körül, akkor 40000km után lesz valós hozadéka (hacsak nincs benne eleve.)
Köszi! -
pink75
aktív tag
Nem, mintha bármikor is csináltatnék ilyet:
Most mennyi a gáz? Megéri még egyáltalán?Gázból többet eszik, nem megy, nem ken.
-
Deluxe
csendes tag
Huú nagyon szépen köszönöm a válaszokat eddig
akkor nincs félnivalóm ezek szerint. Csak eddig ugye biztonságtechnikai szempontból semmi infóm nem volt, kivéve az eladókat, akik mi mást mondanának, mint hogy biztonságos
gondoltam megkérdezek egy-két szakavatottabb és hozzáértőbbet is nálam
csak nagyon sokszor hallom vissza azon rémhireket, hogy elég egy koccanás és már robban a pereputty.. sajnos ez egy elég ilyesztő pletyka a gázautókról :S Ismerősöm is sajnos elborzasztott ezzel, hogy robbanásveszélyes, stb. ezért szerettem volna megkérdezni
Esetleg még a további kérdésekben is tudtok segíteni?
mármint a pluszköltségek a gázellenőrzésre, esetleg jobban kopó alkatrészek, bármi.. amúgy jelenleg is olvasom az index fórumát, köszi a linket lajafix !
-
lajafix
addikt
az index autógáz fóruma a megoldás számodra. Ne kérdezz ott rögtön, a kitárgyalt témákat felmelegíteni ott sem szeretik, hanem olvasd végig.
Ha félsz a gáztartálytól, akkor hogy mersz benzines autóba beülni?
ua a gáz jóval magasabb hőmérsékleten ég, mint a benzin és nehezebb is begyújtani. A gáztartály jóval erősebb mint a benzintank.
-
Deluxe
csendes tag
válasz
fekeandras #128 üzenetére
-
Deluxe
csendes tag
Apropó nem tudom érdekel e valakit, de az ado.hu oldalán találtam üzemanyagnormákról egy cikket, ahol az LPG is fel van tüntetve, ha ez segit valamit bárkinek is
-
Deluxe
csendes tag
Hát sziasztok !
Nos épp rátaláltam erre a kis gyöngyszem rovatra és én is ugyanabba a cipőben járok, mint bundi, annyi különbséggel, hogy én egy már gázüzemű autó vételén gondolkodom, amin 6éve van rajta a gázüzem, de vannak aggájaim..
Mégpedig nem tudom elég biztonságosak e ezek az autók, folyton az a rémálom kerülget, "mi lesz ha törik a kocsi", vagy akármi, elvégre gáz, jó tudom.. rengetegen irták hogy milyen biztonságos, meg hogy "4mm vastag acél" - idéztem a Primagázt (Z ?) Rt-t.
Ennek ellenére szükségem lenne egy olcsó fenntarthatóságú gépjárműre, sajnos most csak erre futja és nagyon meggyőző árakat látni itt, meg sok új dolgot olvastam (dobfúrás 3as átmérővel
hogy ne szálljon el a kipuf rendszer vizesedés által), de ha belegondolok, hogy csak egy hete foglalkozom a gázüzem kérdésével, félek nagyon kevés az infóm róla.
Nem szeretnék mellébeszélni, fingom sincs róla milyen műszaki illetve jogi háttere van a gázüzemnek, azt tudom h környezetkimélő (nekem ez is fontos..), olcsó, és kiméli a motort, de nem tudom biztonság szempontjából mi a helyzet, ami szintugy fontos lenne nekem, milyen adókedvezmény-igénylések lehetségesek, ha van egyáltalán (még?) ilyen, stb. Illetve hogy az új auto vételnél esetleg milyen dolgokra figyeljek oda .. Anno én is egy gázüzemű Opel astra classicon nyomtam jogositványszerzést, gyenge motorja volt, de kellemes járása, párszor oktató be is aludt mellettem Csillaghegynél
Nagyon szépen megköszönnék minden további hozzászólást
-
beencee
őstag
Itt van egy eladó a debreceni topikban: [link] Ha esetleg érdekel valakit, oda írjon, vagy privi.
[Szerkesztve] -
Incognito
senior tag
Hi.
Nem tudjátok véletlen, hogy manapság mennyiért raknak gázt az autóba (Merci 123)? -
zotyo1989
újonc
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy gázüzemü, karbis autó fogyasztását lehet-e vmennyire csökkenteni, és ha igen milyen módon? Segítságeteket előre is köszönöm ! -
#32577792
törölt tag
Süni!
[link]
miért copyztad be a hozzászólásomat?
[Szerkesztve] -
^Bundi^
őstag
ahh..hengerenkénti befecsi 229K+10K potkeréktartály gondolom+6K szintmérő
245K
nyüssz
de legalább tovább lehet vinni a köv kocsira
50K a fel le szerelére ha eladom az autót és másikat veszek..ez legalább pozitív -
#32577792
törölt tag
válasz
God Vazzeg #106 üzenetére
a gyöngyösi srácnak van állítólag egy alig használt 6 hengereshez való rendszere, nem tudom mennyiért adná
-
#32577792
törölt tag
befecskendezős:
hengerenkénti befecskendező rendszerrel, teljesen különálló vezérléssel. pontosabb beállítási lehetőséggel, elvileg nincs fogyasztásnövekedés. ha valami nem működik jól nem kapcsol át (ha jól emlékszem) -
curtis2
aktív tag
Én 3 éve közlekedek gázos autóval.
Ez egy céges Niva, amibe az elmúlt időszakban 120 e km ment.
kicsit többert eszik? mint benzinből (ez szerintem csak pár %-os eltérés), és egyébként OK.
A gép egyébként benzinnel indít és rögtön az első komolyabb gázadásnál (kb. 2000 ford. felett) átvált gázra.
A zöldkártya kicsit bonyolultabb? mert kevesebb helyen csinálják:
Ja, és tudomásom szerint olyan 160 e magasságába került a beszerelése (60 l-es). -
#32577792
törölt tag
ajánlani tudom: Tass, Szappanos László 06209417798
olcsóbbat mondott a Molnárnál. Egy hétre vállal.
Én Gyöngyösön rakatom be, de szekvenciálisat, 240k.
Keverőst kb. mint a többi, de korrekt nagyon.
Bővebben: link
Bővebben: link -
Digital
addikt
Állítólag a prímagáz által telepített tartályokból(amit házak fűtésére használnak) éri meg a legjobban tankolni,csak meg ne tudják
-
^Bundi^
őstag
nahh
új hírek
Bővebben: link
most hívtam őket és igen készséges volt a szaktanácsadó
mondta, hogy az én suzum 145K ért átszerelik mindenestül
(szintjelző; potkeréktartály;vizsga;zöldkártya)
remélem azért lesz kedvezőb ajánlat is -
kovasz
senior tag
Autóbusz CNG: Drága hozzá minden,pl. egy tartály ára 6-700k huf (egy buszon 4-8 tartály található)A tartályokban az üzemanyag 200bar nyomáson pihen--> szigorú biztonsági előírások Karambol esetén a tartályokat le kell szerelni,a bennük lévő gázt ki lehet engedni
(egy töltés a tartályok számától függően 45-90k huf) Speciális műhelyt igényelnek,spéci szikramentes szerszámokkal,laptop stb! Szerelők számár
1m3 foldgaz annyi energiat tartalmaz mint 1L benzin vagy gazolaj. viszont 1m3 foldhaz valam 40..50ft lehet... agond az vele, hogy mi a pb 10bar-nal mar csepfolyosodik, olcso biztonsagos tartalyban tarolhato addig a metan nem csepfolyosodik, igy ha sok metant akarsz vinni akkor jol ossze kell nyomni. pl 50L-es tartalyba 10m3 metan nyomhato be 200bar nyomassal. ezzel 100..140km-lehet autozni, ami varosi hasznalatra boven eleg. ez egy 60x30x30cm-es tartaly pl konnyubuvar palack.
mivel 1m3 foldaz 50ft korul van egy atlag auto 7L fogyaszt akkor 100km 7m3x50ft=>350ft-ba kerul. ugyanez benzinnel 7Lx320ft=>2240ft. lehet szamolgatni mi eri meg...
a nagyobb melegedes abbol adodik, hogy a metannak jobb a kompresszioturese, igy gyakorlatilag dizel motorban is elegetheto ha van gyujtogyertya benne. ilyen az osszes kogeneraciora hasznalt generator. igy a hatasfok is magasabb de a motorhofok is. -
^Bundi^
őstag
-
csibor
addikt
DunakesziBővebben: link+Bővebben: link A berettát nem te árultad?
-
^Bundi^
őstag
pesten ssenki nem tud ajánlani átalakító műhely -t?
ahol normin hivatalosan (nem otthoni tákolmány) megcsinálják, de persze nem túl drágán?
esetleg a fenti dolgok beszerzésével együtt (chip beállítás miegymás)
-
<>jana<>
senior tag
válasz
steve@prhw #79 üzenetére
sorry nem néztem mire megy a válasz
-
csibor
addikt
Citroen Picasso-hoz mindennel eggyüt 250000Ft-ba kerülne az átalakitás,3 hónappal ezelötti benzináraknál 2 év alatt jön ki 0-ra.Utánna már olcsobban jövök ki.
-
steve@prhw
őstag
Kovasz a földgázról beszélt. Arról pedig Digital írta az idézett részt a #61-ben.
LPG az nem földgáz. Az PB-gáz (kőolajfinomítás mellékterméke).
Olvasgatásnak:
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
<>jana<>
senior tag
válasz
steve@prhw #76 üzenetére
szerintem jó az 5 nek is
mod: most néztem a tartályt 30/45 bar van ráírva
[Szerkesztve] -
tibibi
őstag
nem kell aggódni a gáz nem teszi tönkre a motort az,hogy kopog az marhaság a gáz oktán száma majdnem 102 attól függ hol tankolsz ha kell a csomagtartó akkor + 45 rugó a pót kerék tartály Mindenki számitsa ki mennyit autózik ha gázzal jár mennyit tud spórolni és ez alapján megéri e az átalakitás
-
matyics
őstag
Amiket leírtál a gázautózás hátrányairól az általában igaz. Csak egy dolgot felejtettél ki, de azt nagyon!
Az emberek, akik beszereltetik a gázt az autóikba, azok nem ezekért a hátrányokért teszik. Hanem lehet, hogy az egyetlen, de óriási előnye miatt. Ami az üzemanyagok közötti árkülönbség. Jelenlegi áron számolva a benzin a duplája a gázénak. Kb. 150 ft a különbség 1 literen. Egy olyan kocsi, amelyik tegyük fel 8 litert eszik 100 km-en benzinből, az kb 9-et gázból. 8*300=2400, 9*150= 1350, a különbség tehát 1050 Ft 100 km-en. Ha csak 10000 km-t autózik valaki évente, akkor 105000 Ft-ot spórol az üzemanyagon. De pl. mint én aki 30-40000 km-et megyek ennek a többszörösét. Szvsz ehhez képest elenyészik a + ráfordítások összege. De ha ez sem győz meg valakit arról, hogy megéri a gázt beszereltetni, akkor az járjon továbbra is benyával. -
matyics
őstag
Örülünk, hogy te ilyen gazdag vagy, de aki nem hobbiból autókázik, annak igen is számít, hogyha meg tud takarítani havi több tízezer Ft-ot. Emlékezz a TV reklámra, amikor a család busszal költözik. Hát én is hülyén néznék ki amikor felszállnék a buszra úgy 50 db banánosdoboznyi árúval.
-
^Bundi^
őstag
válasz
God Vazzeg #66 üzenetére
nahh..pont az ilyen dolgok miatt megyek holnap el és megtudakolom, hogy mégis mi mennyiért rakatnak bele...mert a fúrás jó ötletnek hangzik így nem nyírjaa majd a kipufogót..ilyen chiptuning meg állítás is jolhangzik már halottam róluk mindenfélét..kiváncsi lennék
fogyasztásod emmynivel emelkedett?
(városon belül/kívül?) -
God Vazzeg
veterán
Erre csak annyit tudok mondani, hogy nekem a bmw jobban megy gázról mint benzinről. Speciális olajat szoktam rakatni a motorba, ami kifejezetten gázoshoz való, illetve a motort hozzá kell állíttatni a gázhoz. Hogy ez miben merül ki azt nem tudom, de műxik
Lehet beszereltetni külön gázos autóhoz való chiptuningot, mondjuk nem tudom miből áll, de én gondolkozok a bmw-be kéne rakni. Pici pézé szerelik errefelé -
Digital
addikt
Ja a kipufogó..azt tényleg nyírja mint állat
A régi opelunkon középdobot kb 3 havonta cseréltük,garit sehol nem tudod érvényesíteni,mert érzik rajta a gáz szaga
Szerintem aki egy 3,5-ös mociba gázt szerel...a legnagyobb LOL a világon
Sok szerencsét a gázos autókhoz
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
Kicsit félreérthető...
Szóval én arra gondoltam az utolsó mondatomban, hogy az 1.0-1.2-es benzines sokkal gyengébb, mint pl egy 3.5-ös gázzal.
Mélygarázs, igen, pl mammut, de asszem ott is van föld feletti parkolóház is, oda mehetsz.
Szvsz alig problémásabb, mint egy benzines. Így elméleti szinten a kipufogórendszer meg esetleg a hengerfej-tömítés lehet veszélyeztetettebb, a benzinhez képest. Bár mondjuk a gázban kevesebb a kén, így a kipufogórendszerben lecsapódott víz is kevesebb kénessavat illetve kénsavat fog tartalmazni, már ha ez egyáltalán számít a gyakorlatban... -
^Bundi^
őstag
énis reménykedem, hogy a 65pacis 1.3as suzum nem fog lejebb menni..ebből már nincs hova
mélygarázs?..pl mammuth meg ilyenek?
a 18K 10 évente lofasz..2 hónap altt be lehet hozni a gáz árával.
utánanéztem kb 100K ért beszerelikholnap megek véleményt kérni konrkétan az enyémre..kiváncsi leszek
tankolás körülményes?..nemaz..utánanéztem.. : odamész szolsz a kutasnak..teletankol..ennyi -
jerry311
nagyúr
Személyautó LPG:
- ha már felmerült az üzemi hőmérséklet: benzines üzemnél mekkora hő termelődik? Itt inkább a magas vízgőz arány miatti elhasználódásról lehet szó, nem?
- tíz évente nyomásbróba: az árát tekintve még így is olcsóbb a gázüzem...
- drága beszerelés: max. 400k HUF többletköltség, egy keveset fogyasztó korszerű dízel sok esetben még így is drágáb, meg a dízel is drágább mint a gáz.
- volt idő amikor még a dízel tankolás is körülményes volt...
- olvastam zöldkártya árakat, nem dupla, inkább csak másfélszeres.
- elméletileg semmilyen mélygarázsba nem mehetnél LPG-s autóval.
- és igen, télen benzinnel kell indulni, vagy olyan elpárologtatót kell beszerezni amelyik nem(csak) az autó hűtővizével melegíti a gázt.
Az 1.0-1.2 autókról meg annyit, hogy a teljesítményük nem 10-15%-kal kevesebb, mint amikor a 3.5-ös motorba benzin helyett gázt enged az ember. -
Digital
addikt
Autóbusz CNG: Drága hozzá minden,pl. egy tartály ára 6-700k huf (egy buszon 4-8 tartály található)A tartályokban az üzemanyag 200bar nyomáson pihen--> szigorú biztonsági előírások
Karambol esetén a tartályokat le kell szerelni,a bennük lévő gázt ki lehet engedni
(egy töltés a tartályok számától függően 45-90k huf) Speciális műhelyt igényelnek,spéci szikramentes szerszámokkal,laptop stb! Szerelők számára speciális lángálló-szikramentes ruha (nyáron nagyon ''kellemes'' viselet) Borzasztóan kényesek az üzemnyag minőségére,ha nincs meg a gáz fűtőértéke erőtlen a motor
Nagyon magas a motor üzemi hőmérséklete,igaz nagyobb hűtő is van bennük,amit nyáron kb 2-3 hetente lehet takarítani -->a busz nem termel pénzt
Igaz télen nagyon jól fűtik az utasteret
A nagy hőmérsékletet az alkatrészek,tömítések nem igazán szeretik-->spéci olaj,de még így is néha gyorsan tönkremegy valami
Sok az elektronika,a meleg miatt tönkremenő elektromos csatlakozások-->motor üzemzavar
(az esetek 60-70%-ban elektromos gondok
) Igaz a felsorolt dolgok nagyjából fele típushiba!
Személyautó LPG: A tartály a csomitartóból sok helyet igényelErőtlen motor,néha kopogó motor (nem véletlen benzinhez méretezték az alkatrészeket ) 10 évente nyomáspróba a tartályon (ki kell szerelni,felküldeni Debrecenbe kb 16k huf+ útiköltség
17-18k huf-ért vadi új tartályt vehetsz
Nagy üzemi hőmérséklet-->alkatrészek,tömítések elhasználódása
Drága beszerelés
Körülményes tankolás (manapság azért egyre több gázkút épül
) Dupla zöldkártya
Elméletben nem viheted az autód akármilyen szerelőhöz
Némely mélygarázsban nem látnak szívesen (2* tapasztaltam
) Télen kis távolságban nem gazdaságos,mire átválthatsz gázra meg kell állnod
(hideg motort benzinnel kell járatni pár km-en
Na így hirtelen ezek jutottak eszembe! Valaki már írta,akinek drága a benzin,vegyen kis köbcentis autót,egész jó 1,0-1,2-es autók vannak -
^Bundi^
őstag
ha kifúrom a dobot nem lesz iszonyatos hangja?
-
Sarp
csendes tag
válasz
steve@prhw #56 üzenetére
Ez így igaz. Még a 80-as években kezdtem a gázautózást egy kétütemű Warezzel, (nagy élmény volt, állandóan kellett barkácsolni a külön olajozórendszerét; vagy sokat adagolt, vagy keveset) akkoriban, ha jól emlékszem, 60-70 Ft volt egy palack gáz, kb. 50%-ot lehetett megtakarítani.
Aztán áttértem egy négyütemű verzióra, bele is tettem gázzal kb. 150 ezer km-t.
Egyáltalán nem bántam meg, sokat megfogtam rajta.
Az utángyártott hátsó kipufogókat valóban megeszi a víz, kb. 1,5 évente kellett cserélni őket, de a 3 ezer Ft. körüli beszerzési ár mellett nem volt probléma.
Manapság már nincs akkora árkülönbség (bár ha 360 Ft lesz a benzin; nem biztos) a gázos, v. benzines közlekedés között, az éves futásteljesítményt figyelembe véve kell dönteni.
Az sem árt, ha van egy kis barkácskészség, hogy minden apró probléma miatt ne kelljen szerelőhöz futkozni.( a mai legkorszerűbb autóknál ez már problémásabb)
Egyébként a motorra nem tapasztaltam semmiféle káros hatást, ellenben rugalmasabb, tisztább járással lehet számolni. -
steve@prhw
őstag
Mivel egy csomó vízgőz keletkezik az égésekor, ezért a kipufogó gyorsabban pusztulhat. A ladán default fúrok egy lyukat a hátsó dob aljára 3-as fúróval, így észrevehetően hosszabb az élettartama (ahhoz képest, hogy előtte pár száz km-t ment összesen, nagy adag víz folyt ki belőle...).
-
pweisz
senior tag
válasz
God Vazzeg #2 üzenetére
Olyat hallottam hogy gáz tönkre teszi a kipufogót, meg gumi tömítéseket, ezek mennyire igazak?
-
^Bundi^
őstag
szerencsés ember aki megteheti..
tudom tankolni az autüm, de ha olcsóbban is kijöhetek akkor miért ne?
nekem még számít aza havi 5-10K amit így ''megkereshetek'' vele..
meg pl szállítási célokból kifejezetten alkalmas..régebben énis bkv -n szálltottam mindent..nemjo felszállni 1 buszra félmillányi cuccal a kezedben -
behappy
aktív tag
nekem eddig 1 autóm volt ami gázra lett alakitva... apám ''hatalmas'' ötlete volt. különbség nem érződött a nagy motor miatt benzin-gáz között (5.7 V8).
személy szerint azt a nézetet vallom, hogy aki nem tudja tankolni az autóját, vegyen kedvezőbb fogyasztásút, ha azt sem, akkor tömegközlekedjen...
most is 5.0 V8-at használok nap mint nap és eszembe nem jutna elgázositani. -
SAMYka
senior tag
Üdv
Olvasgatom a topicot és felcsigázott a dolog. Jelenleg nekem egy negatív tapasztalatom van. Egy rokonoméknak volt egy régi Ford escortjuk az volt gázos, de minden térenAz az autó töbet volt szerelőnél mint hogy jó lett volna. De a topicba látom hogy sok embernek jó tapasztalata van vele. Érdekelne az a dolog hogy működik e még a palackból tankolós módszer?
-
^Bundi^
őstag
válasz
steve@prhw #46 üzenetére
60-70 forintra nem küzdi fel magát..egyre nagyobb..és egyre nagyobb lesz a rés..3 éve 120 forint volt a benzin vajh mennyi volt akkor?..sztem 200 körül vagy alatta..azóta benzin 295 ez 145...más az emelkedés mértéke..
holnap megint emelkedik a benzin..300 felett lesz..
emléxem 1 régi szép időszakra amikor mindíg csütörtökön kelett tankolni, mert péntekenként emelték.;) -
steve@prhw
őstag
Oks, de ha a különbséget 60-70 forintra küzdik, akkor már nem igazán éri meg a macera... Mert azért dupla zöldkártya, karbis autó és manuális kapcsoló esetén a kapcsolgatás, injektorosnál a magasabb beszerelési költség, stb...
A józan észben politikai vonalon meg már igen régen elvesztettem a bizalmam...
szerk: elírtam...
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
válasz
steve@prhw #44 üzenetére
Mindenképpen olcsóbbnak kell lennie, mint a benzinnek.
Ennek oka, hogy környezetbarátabb annál.
És mint ilyen, az állami környezetvédelmi politikában valamelyest támogatottnak kell(ene) lennie. -
^Bundi^
őstag
válasz
steve@prhw #42 üzenetére
ha a környezetszennyező hatására gondolsz, az igen kevéssé mozgat
ha arra, hogy drágul...minden drágul..a pb-gáz amúgy az előző 3 évben kb azonos áron volt elérhető ahogy visszanéztem..bár lehet, hogy pont olyan hónapokat kaptam el a múltból amikor azonos volt a mostanival..
ha egyébre akkor passzolok -
^Bundi^
őstag
hát igen..a buszok és az autók teljesen más...
főleg városi használatra találták ki a gáz -t személyautóknak..nekem is erre kéne..eddig sikerült meggyőzniük a használatáról..lehet vmikor a közeljövőben átalakíttatom -
matyics
őstag
Mivel rosszak a tapasztalataid, az általad említett földgázrendszerrel, vagy a propán gázos rendszerrel. Ha a propánossal vannak-voltak problémáid, akkor kíváncsi lennék mik voltak azok. Ugyanis a jó pap holtig tanul ugyebár. Hátha mondasz valami olyat amiről még nem hallottam.
-
jerry311
nagyúr
Jó, hát oda gázturbina kellene, mint ahogy volt is rá példa.
1 db buszt építettek át még az átkosban, de a nagy szovjetúnió nem bólintott rá.
Pedig az akkori technológiával és számítások szerint legfeljebb annyiba került volna, mint a diesel motors buszok...
Viszont a gázturbinás megoldással simán legyorsulta a személyautókat -
-
Digital
addikt
Rába D10 motorok,csak metánnal üzemelnek Bővebben: link Bővebben: link Ja és gyárilag gázosok,nem úgy mint Debrecenben! Most akarnak hozni Mercedes gázos buszokat
[Szerkesztve] -
^Bundi^
őstag
neten találtam 1 oldat ahol 15% különbséget tesznek tehát, hogy 1,15L gáz felel meg 1 liter benzinnek..ez a mai árakkal (145/L a gáz és 300 a benzin) 166,75 és 300 forint
Bővebben: link
ilyet találtam ami igényesnek tünik..
vki ismeri? -
Digital
addikt
A gáz két dologra jó:főzni,és léghajózni
Naponta javítok földgázzal üzemelő buszokat (CNG rendszer) finoman szólva egy LOL az egész! Volt egy Lovató rendszerű opel a családban,megbízhatatlan volt,uncsitesóm audija is trükkös kis kocsi volt
[Szerkesztve] -
steve@prhw
őstag
Mellesleg jól emléxem, hogy 1 L gáz kb 0.75 L benzinnek felel meg, az ára meg a fele kb.
Nem jól emlékszel. Alacsonyabb fordulatszám, gynege-normál terhelés esetén 5-10% különbség lehet, azonban hosszú kigyorsítások, illetve tartós nagy sebesség esetén tényleg elmehet az általad írt arány felé.
szerk: elírás
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
Jó dolog ez a gáz, án is kerestem amcsi veterán autókat, gázüzemmel, 5000-es motorral is annyiba kerül, mint a suzuki
Mellesleg jól emléxem, hogy 1 L gáz kb 0.75 L benzinnek felel meg, az ára meg a fele kb. -
^Bundi^
őstag
igen énis pótkeréktartályban gondolkodtam
tud ajánlani vki bp -n vagy környékén olyan helyet ahol megcsinálnák ezt?..tehát akinek pozitív tapasztalata van vmelyik céggel szemben
?
mekkorák ált a potkerék tartályok?
vki állított átt 1.3 as suzuki swift et? -
wedlock
tag
válasz
God Vazzeg #20 üzenetére
Danke...
Akkor majd körülnézek a lehetőségek után.. -
wedlock
tag
Érdeklődnék,hátha tudja valaki....
Van valami akadálya annak,hogy egy automata váltós járművet átállitsanak gázüzemre? -
Josh
tag
Nekünk is gázos a verda, Golf 2 1.3. Amit tudok tanácsolni, hogy inkább pótkerék tartályt vegyen az aki venni akar, mert a rendes tartály nagyon sok helyet elfoglal. Igaz abba több fér bele, de még mindig könnyebben raksz arrébb egy pótkereket, mint egy 80 literes beépített tartályt.
-
^Bundi^
őstag
nekem 1 1.3 as suzum van aminél igen kevéssé található meg a nagy batár hely mondjuk a potkeréktartó hely jolenne, mert a potkerék még elfér a csomiban :E
leginkább városban és rövid utakra (ezért sajna a benzin elég rossz, mert ''sokat'' fogyaszt nekem[ideális eset ha az autó nem fogyaszt.;))])
tudtok vmi helyet ahol meg lehetne érdeklődni mimennyi? netről énis tudok nézni ajánlatokra vagyok kiváncsi -
Elvileg az olyan autóknál, amit ólmozott benzinre terveztek, lehet gond vele, mert annál bele van számítva az ólom a szelepek kenésébe. De egyrészt már amúgy sincs ólmozott benzin, másrészt meg néha át kell kapcsolni benyára, ha hosszabb távon mégy, és tenni kell ólompótló adalékot bele gazdagon, és akkor semmi gond.
A katalizátoros autóknál meg semmi különbség. -
Én is lenyomtam pár ezer km-t az audi100-asommal gázzal, és teljesen jó. Én gázzal is indítok, csak -20 alatt kell benzinnel. Amit észrevettem, hogy városban jobb a fogyasztása, nem kell szivató, mert nem csapódik ki, mint a benzin. Országúton kb. 1 literrel fogy több gáz.
Ami tetszik még benne, hogy alacsony fordulaton jobb a nyomatéka, mint benzinnel, ezért ritkábban kell váltani. Magasabb fordulaton viszont a benzin jobb.
Három éve van meg, még semmit nem kellett állítani a motoron.
Elvileg az olajjal is spórolsz, mert kétszer annyit kibír két olajcsere között, mert tisztábban jár. Én mondjuk azért inkább 15k-nál cserélem az olajat, biztos ami biztos.
Van benne egy 80 literes tartály, de csak akkor lehet észrevenni, ha behajolsz a csomagtartóba. Nagy batár hely marad így is -
^Bundi^
őstag
nekem többen mondták már, hogy tönkrebassza a motor -t..
tényleg? -
arpeen2
senior tag
válasz
steve@prhw #4 üzenetére
Na ez a másik. A motor állítgatása.
Ezt nagyon nem szeretném, mert most atomra be van állítva (szerencsémre így vettem) és nincs kedvem szerelőhöz hordani egy olyan autót aminek alapvetően semmi baja. Hálistennek keveset járok autóval. -> 1-1,5 havonta tankolok.
-
^Bundi^
őstag
válasz
steve@prhw #4 üzenetére
szóval benzinnel indulsz és utána váltasz át gázra?
mennyi most a gáz ára hozzávetőlegesen? -
steve@prhw
őstag
Két Ladával volt tapasztalat, egy 1200-s és egy ezeröccsi, ami most is szüleimnél üzemel. Beépítés <100 kHUF, bátyám anno elég sokat (40 ekm) belenyomott, bírta. Annyi, hogy ''dupla'' zöldkártya-procedúra (és ár
), meg gyakoribb szelephézag-állítás, de ez nálunk házilag szokott menni...
És sokkal jobban megy ''félhidegen''. Indulás után hamarosan átteheted gázra, és máris megszűnik a ''lebökés'' hirtelen gázadásra (nem csapódik le a henger falára, mint a benzin).
Valamivel többet eszik, de ez nem számottevő, kivétel ha rosszul van beállítva... Akkor borzasztó értékeket produkálhat! -
-
^Bundi^
őstag
mivel nem találtam még ilyen topicot és érdekelne a téma hát nyitottam egyet
érdekelne ki az aki már átszereltette mennyiért milyen autótt tapasztalatok esetlek átszerelési helyek amik megbízhatóak.
utánanéztem pár dolognak és eléggé szegényes hp -kkel találkoztam csak idáig sajna..:S
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- ASUS 18W USB ADAPTER
- AKCIÓ! Intel Core i7 6700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- LG 49WQ95X-W - 49" NANO IPS 10 Bit - 5120x1440 5K - 144Hz - USB Type-C - HDR 400 - G-Sync - FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest