Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Korcsii

    őstag

    válasz Hedgehog9780 #15717 üzenetére

    STAR:
    Szerintem amint tudod, hogy melyiket fogod használni. Induláskor még felesleges, mert útközben úgyis lesz időd (legalább is mindig sietek felszállni, hogy mielőbb letudjam).

    Süllyedés megkezdésének a helyét (főleg irányítás hiányában) viszont csak a STAR beállítása után tudod pontosan meghatározni (mondjuk itt nem árt tudni, hogy egyes reptereken, pl LHBP-n borzasztó hosszú a STAR, általában rövidítik ha a forgalom engedi, és a belépőpontokra ennek megfelelően kialakult egy ATC által kért alacsonyabb magasság). Online vagy rákérdezel az irányítóra (nem feltétlen az aktuális), vagy ATIS adás alapján próbálod kitalálni, vagy szokás, előtted lévő gépek, fr24, stb.

    Régen kifejezetten ellenezték Európában, ma már a legtöbb flight plan is tartalmazza a STAR-t, de tudtommal ez inkább csak tájékoztató jellegű, mind a pilótának (robot) mind az irányítónak (radar), hogy jobban lehessen tervezni. Az ATC meg a szélirány/pálya váltás felülírhatja. LHBP-n ugye 1/3 L/R/B/J pálya függvényében, de megint csak EGLL-lel példálozva, itthonról repülve LOGAN-ra érkezve lehet LAM3 és BIG1E is forgalom függvényében (ott a pályákat már transition-ben [via] különítik csak el, a STAR része ugyanaz).

    Irányítás:
    vroute-nak van egy ilyen feature-je, hogy meg lehet nézni, hogy az adott reptéren/útvnolra eső FIR-ekben melyik időpontban milyen sűrűn szokott irányítás lenni (VATSIM).
    De mindkét hálózatnak van térképe, ahol meg lehet nézni az éppen fent lévő irányítókat:
    VATSIM map [IVAO WebEye]
    Illetve korábban voltak training esték n(em tudom van-e még ilyen), ahova kifejezetten az új pilótákat várták (nyilván normál forgalom mellett).

Új hozzászólás Aktív témák