Hirdetés
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- mefistofeles: OTP mobilbank Persely. Jó, de nem jó.....
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
tensor core-okkal kapcsolatban en is mindig szkeptikus voltam, de a DLSS 2 meggyozott. Az upscalinggel kapcsolatban mar nincs bajom (mas kerdes, hogy ahhoz viszont nincs szukseg dedikalt hardverre), es meg tudom erteni Jensen azon indoklasat is, hogy ket kepkocka kozott baromi nagy a korrelacio, igy teljesen hulyeseg mindig nullarol ujraszamolni es ezt a korrelaciot meg lehet tanulni, de a framegen a brutalis latency miatt arra pont alkalmatlan, hogy gyenge hardverbol elfogadhato frameratet produkaljon, 120 fps felett meg mar minek.
Amire en szamitottam az RTX-ek megjelenesekor, hogy kb 2 eves termekciklust figyelembe veve es atlagosan duplazodos teljesitmennyel generacionekent (ami egy uj technologianal majdhogynem torvenyszeru), ugy 2025-re a raytracing eleg eros lesz kivaltani vegre a klasszikus renderinget es mar vegre nem csak egy ket csillogo gimmickre lesz jo. Hat nem ide jutottunk sajnos, AI-ban van a penz, azzal kell vetiteni, az RT meg el lett felejtve, majd az AI azt is megjavitja..... Marad gimmick szintjen, a CP77 meg mindig csak nyogvenyelosen tud ertelmezheto sebesseget kinyogni magabol eros kepi kompromisszumok aran.
Az AMD-nek igaza volt, hogy az RDNA-t es a CDNA-t szet akarta valasztani, ide nekunk nem AI kellett volna, de azt kaptuk. -
BiP
nagyúr
Vagyis igazából nem a fejlődés lassult le, hanem az elért eredmények egyre kevésbé látványosak.
Itt a titok. Egyre erőforrásigényesebbek az új effektek. Ahhoz meg kraft kell.
Meg ugye az igényszint sem fullhd 60fps már, hanem 4K 144fps, és emellett kell tolni még az új effekteket is, ami duplán nehéz. -
FeRRaR1
őstag
Jelenet függő, hogy ha nagy teret vesznek fel egy helyből, lassú oldalas mozgással akkor nagyon zavaró lehet. Pl No time to die temetős jelenet eleje. Nekem LG G1 65" (120Hz, 4k, OLED) van, de azon preferálom a filmezést inkább. Persze jól beállítva, tru motion és szemét társai kikapcsolva, FHD vagy 4K felbontás, egésszel osztható legyen, stb...
Saját mozi szerver, Emby. -
-
#25237004
törölt tag
Amivel a terméket eladják (legalábbis a többségnek), és amivel az ember jól érzi magát, az sokszor két erősen különböző dolog. Egy trailerben nehéz bemutatni, hogy mennyire jól van megírva a sztori, mennyire élmény olvasni a párbeszédeket, mennyire okos, kreatív a játékmenet, a grafikát meg 2 másodperc alatt bemutatod, hogy ilyen. De szerintem azon a ponton járunk - ha olvassa az ember itt-ott a kommenteket, véleményeket -, amikor ez is egyre nehezebbé válik, és egyre kevésbé vágják hanyatt magukat a "látványtól" az emberek.
DeathAdder: Nyilván egyéni preferencia kérdése a dolog.
"másfelöl viszont lenyűgözött, imádtam csak bóklászni, lovagolni, vontatottan élvezni a tájakat, elővilágot, gőzösöket, naplementéket egy letűnt korban.."
Ez önmagában engem pl. 2 percre köt le, amíg rácsodálkozok, hogy "aha, szép" (ami persze szomorú, ha belegondolok, hogy hány ezer munkaóra mehet ebbe, de hát ez van). A legnagyobb gond főleg az ennél nálam, hogy a valóságra épül, úgyhogy meglepni sem tud, mint az Elden Ring. Hiába, hogy az technikailag elmaradt tőle, sokkal többször csodálkoztam rá benne valami látványosabb, érdekesebb helyszínre, elborult design-ra, a gyönyörű színekre. Az RDR2-ben fa, fű, hegy, víz, emberek, állatok. Ehelyett egyszerűen elmész kirándulni, ha ez kell.Persze ez is preferencia kérdése.
-
#25237004
törölt tag
"Ami kihatna a gameplay-re az vagy bonyolultabb, vagy nem éri meg."
Pedig nagyon mennek az ilyen indie, valós/fun fizikára épülő játékok, de azokban általában kifejezetten az a "gimmick", a lényeg. Egyébként ez szerintem is szomorú, hogy nem jelentkezik nagyobb hangsúllyal több játékban, mert ahol igen, ott általában nagy siker. Amikor kijött a Half-Life 2, sokan remélték, hogy ez a jövő. Többek között ezért is tetszik a Prey (kreatívan elérni helyeket, gravitáció) vagy a Control (főleg a rombolás), mindkettőnél figyeltek erre is.
Ezerszer jobban örülnék, ha erre fektetnének nagyobb hangsúlyt a grafika helyett. -
repvez
addikt
igen, nem is azért irtam már ezeket, csak hogy mi mindenre kellene inkább a teljesitmény ,mert ezeket a featureket, nem lehetne fake képekkel odatenni, tehát ezt nyers erőből kellene tudnia a VGA-nak.
Tehát ennyiben a VGA gyártója is felelös, mert akkor most NVDA és az AMD nem ezirányba ment volna el a fejlesztésekkel, hogy csak a képfrissitésben legyen jo a VGA.
MErt most képzeld el ha fejlesztenék egy játékot amiben tele van AI caracterekkel és valos fizikai számitásokkal, akkor mit csinálsz a 5070essel, hogy a 4090es performancát tudja képfrissitésben?Amugy meg pont ,hogy a szimulátoroknál sincs ez a fajta sérülésmodellezés, nézd meg a DCS-t, vagy az IL-2 vagy az ARMA, esetleg autos szimulátorokat. egyik se ugy sérül vagy törik ahogy kéne.
DE ,hogy egy COD vagy BF-ben is még a gravitácio se ugy hat ahogy elvárná az ember, mikor teljes felszerelésekkel ugrabugrál mindenki több métert , azért az elszomorit. -
ddekany
veterán
Ha játszottál már papír-és-ceruza szerepjátékot... ott ugye van a DM (dungeon master, mesélő, játék mester), aki egy előre részletesen elkészített világban, a tervezett történeti ívekre próbálja terelni a kreativitásával mindent elszabotáló játékosokat.
Tehát valószínűleg kell egy jó AI DM egy ilyenbe. Jelenleg, és szerintem nagyon sok éven át még, ez csak úgy reális, hogy leszurkolsz havi soktízezret, és akkor fut neked valahol egy AI-ra kihegyezett szerveren. Már csak azért sem fog az az AI a saját gépeden futni, mert valószínűleg túl nagy érték, és lenyúlnák.
-
ddekany
veterán
"Arról nem a VGA gyártója tehet, ha a játékfejlesztők nem használják őket innoatívan."Amivel az nvidia ténylegesen gáncsolja a lehetőségeket, az max a VRAM mennyisége, mert nem nagyon lehet teletolni a kártyát AI modellekkel."
Ha valami csilliárdos AI chip is lenne minden gépben, sokszáz GB HBM memóriával, akkor se tudnák jelenleg megcsinálni. Bemutató videón jól festene, mert amikor nem őrül meg, akkor felfoghatlan csoda. A rögös valóságban viszont azon a játékon röhögne a fél net, hogy mekkora bughalmaz, és nem tudnák fejlesztők javítani sem. Vagy, ha jók meg tudnák csinálni, akkor az a szakértelem komolyabb területre menne (a vezető AI cégekhez zárt ajtó mögötti kutatás/fejlesztésre, hadiipar, stb.). -
#25237004
törölt tag
De akkor mire nem figyeltem? Mit akar mondani a játék? Hogy jobb virtuálisan etetni a csirkéket, mint a valóságban?
A karakterek? A 12-15 órában egy sem fogott meg, egyet sem éreztem érdekesnek, egyikükkel sem tudtam azonosulni. Ugyanazok a semmi, majdhogynem karikatúraarcok, mint a GTA-ban, csak talán nem olyan szélsőségesen, kicsivel visszafogottabban. Aztán lehet, hogy pont ott hagytam abba, ahonnan kezdene érdekes lenni, de azért 12-15 óra az nem ugyanaz, mint mondjuk a "hát az első 3-5 órát érdemes kibírni", mert nem kevés, főleg ha a játékmenetet meg unja az ember.Egyébként nem kívánok meggyőzni arról senkit, hogy rossz, ez az én szubjektív véleményem. Elfogadom, hogy van aki élvezi valamiért, én leírtam, hogy én miért nem. Csak nem tudom, erre miért jön a "hiba a te készülékedben van", meg "nem figyeltél". Nagyon is figyeltem, mindig figyelek.
-
#25237004
törölt tag
12-15 óráig semmit nem akart mondani a sztori. Ha jól emlékszem, valami félrement, üldözik őket a rendfenntartó szervek, és szaros bűnözők. Gyakorlatilag ugyanolyan primitív, mint a GTA sorozat, csak a vadnyugaton. Mit akart mondani a játék?
A történet faék, nincsenek "rejtett rétegek", "megfejtenivaló" az első 12-15 órában, szóval nem hiszem, hogy ebből bármit nem sikerült volna megértenem. Nem volt semmi, amit "meg kellene érteni", csak lassan hömpölyög előre a dögunalom.
Pont az a gondom, hogy általában a komplexebb, rejtélyesebb, érdekesebb sztorival rendelkező játékok nem kapnak folytatást (Prey, Deus Ex, Tyranny, stb.), mert a kommentekből ítélve a "játékosoknak sok", és "nem értik mi történik".Csoda, hogy a Controlnak jön majd a 2. része.
Ha már western, akkor ugyan teljesen más műfaj, de ezerszer inkább egy Desperados 3.FeRRaR1: Engem nagyon nem fogott meg. Egyből utána kezdtem az Elden Ringet, azt meg végigjátszottam gyakorlatilag szünet nélkül vagy 3 hét alatt.
-
repvez
addikt
Hát én nem látom nyomát ennek, hogy anynira kihasználná a sok magot a legtöbb játék. föleg nem ugy ahogy igérték .
Azt sem mondanám, hogy a fizika sokat fejlödött volna, még mindig csak HP (heal point) alapján sérulnek a tárgyak és egy robbanos animáciot betöltenek amikor elérte a nullát.
Nem azért sérül valami mert mondjuk a lövedék eltalált olyan érszt ami megakadályozza a mozgásban vagy gyulékony anyagot talál el, egyszerüen csak visszaszámol az életerőből.Az, hogy a PU egységekkel mi lett volna a helyzet soha nem tudjuk meg, az igaz, hogy egybeépitve a GPUban kompatibilis , de ha külön fejlesztettek volna csak a fizikára kihegyezett chipet akkor akár az is már egy több száz magos chipet tartalmazo kártya lehetett volna és akkor nem csak ilyen elöre animált rombolásokat látnánk mindig ugyan ugy . hol van az a sok haj, ruha és egyéb szimulácio a játékokbol amiket demoztak?
A legtöbb játék még mindig csak a nap tud vetett árnyékot okozni a tárgyakon és a karaktereken és max pár fényforrás.Ugyan igy a hangokal is ha jol tudom 32 vagy 64 különbözö hangot tudnak szimulálni egyszerre. Hol vannak azok a fejlesztések ami régen a 3d vizhangokra és különbözö tárgyak helyekre koncentrált?Csak a legfontosabbakat emlitettem ,de még lehetne napestig amit lehetne fejleszteni és a mai technologiával és forrásokkal menne is, de ehelyett fake képkockával és FPS növeléssel szurják ki a szemunket.
-
Nagynozi
aktív tag
Azt sokan elfelejtik, hogy lényegében a Rasterizáció már elérte a csúcsát évekkel ezelőtt, Battlefield 1 egy kiváló példa erre, csak Raszterizációval már többet nem nagyon hoztak ki a játékokból.
Szerk: Mondhattam volna a Red Dead Redemtion 2-őt is. Ezen a szinten megállt a fejlődés. Valamilyen irányba el kellett indulni, hogy szebb és pontosabb fényeffekteket kapjanak a játékok.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az RTX 50-es sorozat asztali és mobil szintre is érkezik idén.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest