Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcsi23

    veterán

    válasz tibi666 #606 üzenetére

    Eztet találtam:
    Dupla kuplung - ahogy Norbi is írja - a régi, egyenes fogazású, asszinkron váltokhoz kellett, amilyenek ma max. a traktorokon és régi teherautókon vannak, és nem azért, mert így jobban húzott, hanem mert így lehetett egyező fordulatra hozni, és közben kímélni is a fogaskerekeket.
    Ami a lényeg: visszaváltásnál, a kuplung felengedése előtt gázfröccs, hogy a motort felpörgessük az adott fokozatnak megfelelő fordulatra, különben motorfékhatás jön létre a hajott kerekeken, ami féktávon, vagy kanyarbemenetnél blokkolhatja azokat. Hátsókerekes autónál, határon autózva nem mindegy, hogy megbontjuk-e ezzel az egyensúlyt.

    Lényegében úgy, ahogy írod is szvsz; kuplung be, visszavált, közben gázfröccs, majd kuplung fel, gáz le. Igazából ahhoz kell egy kis gyakorlat, hogy megszokd, milyen sebességnél milyen fordulat kell a motornak, hogy ne rántson. Ami érdekes lehet, hogy ha gyors a kezed, akkor hamarabb visszateszed, mint ahogy a motor felpörög. Mondjuk múltkor egy 1,5-ös A mergával tekeregtem kicsit, ott ilyen gond nincs, mert egy pillanat alatt felugrott 4-5e rpm-re. :D

    ...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés