- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Argos: Szeretem az ecetfát
- No Voice in the Galaxy
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
-
LOGOUT
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Ez azért van, mert a loop() másodpercenként több ezerszer lefut és amennyiben egy ciklus idejénél tovább tartod nyomva a gombot (
), úgy ki-bekapcsolgat a led, aztán mikor felengeded akkor teljesen random, hogy épp melyik állapotban lesz.
Ezért szokás egy változóval figyelni a gomb állapotát és minden ciklusban összehasonlítani az előző állapottal, ami ha megegyezik a jelenlegivel, akkor nem futsz fölösleges köröket. Ha nem egyezik meg a jelenlegivel, akkor ez alkalommal lett lenyomva a gomb, mely átállítja a változót is és a következő körben már nem fog beaktiválni.
Én ezt a módszert szoktam alkalmazni gombnyomásra, vagy bármi egyéb digitális jelzésre:
//button press
if (digitalRead(button) == LOW && !pressed) {
buttonOn = !buttonOn;
pressed = true;
Serial.println("Pressed");
}
else if (digitalRead(button) == HIGH) pressed = false;Ezzel a kóddal pontosan úgy fog működni a gomb, ahogy azt az ember várná. Már ha kapcsolóként akarod, nem pedig "nyomvatartósként". Utóbbinál nyilván nem kell akkor szűrni a jelet, elég annyi, hogy a buttonOn változót nem csak átbillented, hanem konkrétan meghatározod milyen értéket vegyen fel lenyomott és felengedett állapotban.
(#4200) Tankblock
Ez nem erre van kitalálva.
A kolléga egy-egy gombnyomásra akarja ki- és bekapcsolni. A késleltetéssel a prell-t szűrőd, viszont a feladatot nem oldja meg, hisz nyomva tartásnál villogtatni fogja a ledet, ha X időközönként újra és újra átbillenti a buttonOn változót, amíg tartod a gombot. -
Tankblock
aktív tag
Hello
Timert tegyél hozzá. mert így looponként fogsz váltani.
unsigned long timer = 0;
az if feltételét egészítsd ki millis()-timer > X ahol X lehet játszani
az ifben meg timer = millis();
így a változás csak X enként van követve.
Szerk: Annyire nem is volt rossz az ötletem : [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óvodások homokozója
- Társasjáték topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Max
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- ASUS TUF Gaming F15 FX506 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - 1,5 év gari
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged