- Pulsar X2 V3 Size 2 Gamer Egér és Pulsar 8K Wireless Dongle
- Út Korea turistaparadicsomába, amiről talán még sosem hallottál: Csedzsu-sziget
- Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- Adattár lemez előkészítése Windows telepítéshez
- Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- SzDavid99: Út Korea turistaparadicsomába, amiről talán még sosem hallottál: Csedzsu-sziget
- sellerbuyer: Hogyan turbózd fel a NAS-od sebességét olcsón és egyszerűen?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Oldman2: A KOReader ebook olvasó program
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
szasanyi #15497 üzenetére
Mindegy, hogy mit tud a Kepler, vagy a GCN. A forward+ lighting nem azért került a DiRT Showdownba, mert a Codemasters ki akart bacni az NV-vel, hanem azért, mert szükségük volt rá, hogy hatékonyan kezeljenek egy rakás pontfényforrást. Bármennyire hihetetlen ebből a Kepler és minden más architektúra profitál, és nem csak a GCN. Persze a GCN-en a leggyorsabb, de a fejlesztő azt fogja nézni, hogy a forward+ lighting a hagyományos forward renderhez képest többszörösen gyorsabb. Ezzel már neked jót csinált, mert nem 4-5 fps-sel fut a játék, hanem 30-40-nel.
A deferred rendereknek is megvannak a nyűgjei. Például az MSAA. Mit kínál rá az AMD? Egy compute shaderes MSAA-t, ami először elemzi a képet, majd kijelöli, hogy hol van értelme futtatni a deferred MSAA kódot. Ez is a GCN-en a leggyorsabb, de a fejlesztő megint azt fogja nézni, hogy nagyjából ugyanolyan jó eredmény mellett az elemzős megoldás 10-70%-kal gyorsabb mindenen, függően a képkockától. Ezzel megint neked csináltak jót.
Ugyanígy a legnagyobb probléma ma az átlátszóság kezelése. Régen nem volt ez gond, mert forward render mellett nincs kivágva a felület, így azok le lesznek renderelve. Deferred renderrel egy ablak mögül még azelőtt eltűnik a poligon, mielőtt kiderülne, hogy az az ablakból látszik. Ilyenkor kell egy speciális rutin, hogy az jól legyen megjelenítve. A fejlesztőnek sorrendbe kell rakni az objektumokat, így jól visszakövethető, hogy mi az ami látszani fog, de kivágta a render. Aztán lehet renderelni és ennyi. Persze ez még mindig nem problémamentes. Ilyen hibák előfordulhatnak, ha nem tökéletes a sorting. [link] - látható, hogy az elől lévő ablaknál, ahol a csaj ül a gép ajtaja nincs kirajzolva, de a másik ablakban meg ki van. Alternatíva az OIT, itt nem számít a sorrend, mert az elv, hogy ne legyen felállított sorrend. A GPU compute shaderrel meghatározza, hogy mi látszik és mi nem. [link] - ezzel a gond megszűnt. A deferred render motorokhoz az AMD már kínál egy forward+ tack-on algoritmust OIT-vel, ami sokkal jobb ezekben a szituációkban, mint rendezgetni, majd esetleg hibát keresni a rendezésben, ha nem jó. OIT-vel még a dizájn szabadság is sokkal jobb lenne. [link] - az ilyen komplex helyzetek bármiféle komoly odafigyelés nélkül leképezhetők, mert az algoritmus figyel a problémákra. Itt sem azt fogja nézni a fejlesztő, hogy jaj ezt compute shaderben megoldva fájni fog a Keplernek, hanem azt, hogy jobb lesz a grafika, megmenti magát sok limitációtól, illetve általánosan gyorsabb megoldás minden hardveren.
Ezek a problémamegoldásról szólnak. Van probléma? Nagyon is. Van megoldás? Jelentős részükre igen. Gyorsabb minden hardveren a megoldás? A tradicionálisnak tekintet megvalósításoknál az. Innentől kezdve a Kepler és a GCN viszonya fel sem merül. Mindkét architektúra profitál ezekből, csak a GCN jóval többet. -
miresz
veterán
válasz
szasanyi #15497 üzenetére
A 660TI legtöbb játékban a 7870 szintjét hozza,nem a 7950-ét. Elég csak a PH-s tesztet megnézni.Ahol a 7950 felé hajlik,vagy annyit hoz mint a 7950 azok erősen szarul optimalizált,vagy direkt úgy írt játékok,(de erről már volt szó itt is régebben),hogy csak Nvidián menjen jól. Kb. ez az üzletpoltikájuk. A Kepler szerintem erősen mellényúlás,eléggé le van maradva arhitectúrálisan a riválistól.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- DELL Precision Dual USB-C Thunderbolt Dock - TB18DC
- Bomba ár! HP Elite Dragonfly G2 - i5-11G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Xbox Series kontrollerek 1 hó garancia, számlával!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest