2024. április 20., szombat

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

• Búcsú Hongkongtól

Titokban remélem, hogy nem örökre.

Helyszíni riport 12 éve 12

• Őrületes Makaó

Egy közepesen érdekes kiruccanásra számítottam, de mi lett belőle...

Helyszíni riport 12 éve 31

• Kirándulás Cheung Chau szigetére

Összeszedve egy alkalmi útitársat fedeztem fel egy új helyet, a kalózok szigetét. Sok-sok kép!

Helyszíni riport 13 éve 13

• Kowlooni szállás, túl olcsó volt?

Tesztelem, hogy milyen mértékű igénytelenséget tudok elviselni. Eddig is tudtam, hogy nagyot...

Helyszíni riport 13 éve 26

• Utcai képek Hongkongból

Történés nem sok volt, viszont vannak képek.

Helyszíni riport 13 éve 21

• Kiállításlátogatás

Kis ízelítő jön a munkámból, hiszen az elmúlt napjaim erről szóltak.

Helyszíni riport 13 éve 14

• Utazom, tehát blogolok

Hihetetlen, de már megint Hongkongban vagyok!

Helyszíni riport 13 éve 25

• Utolsó nap, kirándulás ezerrel

Befejezésül bejártam Hongkongot, amennyire csak lehetséges volt egy nap leforgása alatt.

Helyszíni riport 14 éve 16

• Negyedik nap: munka, munka, munka

Most nem volt móka, mert dolgozni is kell valamikor.

Helyszíni riport 14 éve 12

• Harmadik nap, esti piac

Ez a nap nem volt túl eseménydús, de este belevetettem magam a helyi forgatagba.

Helyszíni riport 14 éve 13

• Második nap, megnyitott a kiállítás

Vége a tengés-lengésnek, elkezdődött számomra a munka, de ennek is van érdekes része.

Helyszíni riport 14 éve 15

• Első nap, városnézés

Kihasználtam, hogy az érkezés napján még semmi hivatalos dolgom nincs, és kicsit körbejártam a várost.

Helyszíni riport 14 éve 21

• Megint utazom

Újabb kiállításra hívtak meg minket, úgyhogy lesz blog is.

Helyszíni riport 14 éve 23

• IFA kiállítás 2010: csak pár kép

Az idei IFA kiállításra csak röviden pillantottunk be.

Helyszíni riport 14 éve 13

• Hazautazás, búcsú

Az utolsó napomon lényegében semmi említésre méltót nem műveltem. A terveimben az szerepelt, hogy mivel nyilván megint esni fog, elmegyek a Nemzeti Múzeumukba, mindenki mondta, hogy mennyire fantasztikus, és amúgy is illene már megnéznem, hogy másodjára vagyok itt és még nem voltam benne. Az épület is nagyon szép, a metróból látszik, mindig le akartam fényépezni, de általában tömeg volt és nem fértem oda az ablakhoz. Ez a tervem, márminthogy ma múzeumozok, egészen addig tartotta magát, amíg a kis vacakolásaim közepette (összecsomagolás, kávézás, cikkfeltölés a prohardverre, kijelentkezés a szállóból, kiderítése annak, hogy jutok majd ki a reptérre, ennek az ellenőrzése) azon vettem észre magam, hogy délután kettő óra van. Ekkor már lényegében késő volt elmenni a múzeumba, lehetett volna még két órácskára, de nem volt hozzá idegem, kezdtem izgulni a hazautazás miatt. Inkább még vettem egy pár szuvenírt, megpróbáltam meglepni Yayát a munakhelyén (akivel piacoztam), de végül magamat leptem meg vele, hogy nem találtam meg a boltját, (biztos már bezárt aznapra), aztán 5 óra lett és indulhattam is.

eszterencs 14 éve 13

• Vonatozás egész nap

Reggel már látszott, hogy ugyanolyan ócska idő lesz, mint tegnap, be volt borulva, nekem meg lejárt itt a szállásom, úgyhogy összecsomagoltam, elbúcsúztam bájos kis szobámtól és kibuszoztam a gyorsvasút állomására. Azonban itt ahelyett, hogy felszállltam volna az első Tajpejbe menő vonatra, vettem némi pékárut, leültem reggelizni és gondolkodóba estem: ki tudja, mikor jövök vissza az életben erre a környékre? Mi lenne, ha nekiindulnék megint a tónak és környékének? Aztán beláttam, hogy ennek semmi értelme, csomó cuccom van, az idő is szar, úgyhogy felcihelődtem, és nekiindultam - de a lábam csak nem akart Tajpej felé vinni, ezért ha már itt volt közel, azért csak megnéztem a hagyományos vonatok indulási tábláját. És hát épp ment egy vonat 15 perc múlva Chechengbe, amit nem is nagyon értettem, mert oda csak a kisvasút megy, az pedig közel sem innen indul, hanem két várossal odébbról, de ezt most nem is akartam feltétlenl megérteni, és már vettem is a jegyet rá, és már ott is álltam a peronon, és vártam a vonatot. Magam sem nagyon értettem, mit művelek... :D

eszterencs 14 éve 14

• Sun Moon Lake, azaz Nap-Hold-tó

Ma végre nekiindultam a címben szereplő tó meglátogatásának, ami Tajvan egyik legnépszerűbb látnivalója, eleve emiatt jöttem le Tajcsungba. Mondanom sem kell, hogy ma megint felhős idő lett, pedig tegnap és tegnapelőtt is, amikor az időm java részét a szobámban meg gép előtt töltöttem, hétágra sütött a nap. Azzal vigasztaltam magam, hogy legalább nem lesz dögmeleg. Hát de, dögmeleg az volt, csak még felhős is. :)

Így néz ki egy buszmegálló errefelé. Hogy hol van a megálló? Hát azok a táblák azok egymás hegyén hátán, és az út szélén lehet ácsorogni. A buszt pedig le kell inteni, különben nem áll meg, legtöbbjük mégcsak nem is nagyon lassít!

A legváratlanabb helyeken bukkannak fel az édibédi figurák, pl. az egyik buszban ilyen a lábtartó:

Nem tudtam jobban lefotózni, így fest messziről a gyorsvasút állomása, iszonyat mennyiségű beton meg vas...

eszterencs 14 éve 1

• Tajcsung, a nagyváros

Nem tudom, hogy kell írni magyarul a városneveket, de arra gondoltam, hogy ha a Tajpejt átírjuk ilyen formában magyarra, akkor valószínűleg Tajcsungot is illene. Hát legyen.

Ez a nap nem telt túl érdekesen, sőt. Reggel szomorúan konstatáltam, hogy a mai napom szórványos hasgörcsökkel, gyengeséggel és szédüléssel fog telni, úgyhogy a tervezett kirándulásomat inkább áttettem holnapra, és aludtam még pár órát. Tényleg szarul voltam, ezért csak dél körül indultam el otthonról, olyan frissességgel, mint egy élőhalott. Az a remek ötletem támadt, hogy buszos városnézésre megyek az ingyenes buszjáratokkal, amik az állomástól indulnak, ez elég kímélő program és mégsem ülök otthon. Valóban nagyon kellemesnek és kényelmesnek bizonyult, az átélt élmény mértéke viszont körülbelül ahhoz volt fogható, mint elbuszozni Kőbánya-Kispestről az Örs vezér térre csúcsforgalomban. :W :D Ez van, minden ötletem nem jöhet be mindig. :N A második buszút után feladtam, és leszálltam egy szép parknál, itt sétáltam egy kicsit, elég nyugdíjas stílusban, inkább ücsörögtem sokat.

eszterencs 14 éve 2

• Irány Taichung!

A szállásokat, ahol lakom, még otthonról foglaltam az interneten keresztül. Erre van egy tök jó weboldal, amin a világ minden tájáról találhatok olcsó, egyszerű szállásokat, és némi előleg ellenében le is foglalhatom. Kapok róla egy visszaigazolást és ennyi, mehetek a szállásra. Viszont a helyi hostelek, mind a kettő, amit foglaltam, felvette velem személyesen is a kapcsolatot, ami elég szokatlan. A tajpeji küldött egy részletes térképet, hogy odataláljak, megadta a telefonszámukat, ha bármi van, és kért tőlem pontosítást, hogy kb. mikor érkezem, mikor várjanak. Ez nagyon korrekt szerintem.

A taichungi viszont, ahová utána megyek, az nem csak emailt írt, hanem felvett engem msn-re is (hotmail-es címről foglaltam, gondolom betippelték, hogy van msn-em), és még sms-t is írt, hogy szóljak, ha bármi gond van, plusz még írt pár zavaros angolságú általánosságot. Na mondom, ezek nagyon akarnak valamit, de nem egészen tiszta, amiket írnak, úgyhogy egyik este rájuk írtam msn-en, hogy mi van. Kiderült, hogy rendkívüli izgalommal tölti el őket az érkezésem, hogy oda fogok-e találni, hogy minden rendben lesz-e, és hogy ők nem beszélnek angolul, a cseten is google translate-tel írnak nekem (ajjaj!), és hogy nagyon-nagyon várnak engem, merthogy én leszek az első külföldi vendégük! :) Te atyaég!

eszterencs 14 éve 14

• Tajpej metróval folytatás

Akkor folytatom az utat... szinte csak képek jönnek, kevés kommentárral:

Halkajálós hely kirakata:

Állatkereskedés, szegény cocik olyan szomorúak és ijedtek voltak :(

Tovább:

eszterencs 14 éve 5

• Tajpej metróval

Új címet kellett adnom, mert már nem a Computexről szól, mostmár egyedi címe lesz inkább minden résznek. Vagy így nehezebb lesz követni? Akkor visszanevezhetem...

Az előző részbe kellett volna tenni, de a képek később készültek. Az új szállásom ebben a kis sikátorban van, a fehér kerítésnél van egy ajtó és ennyi! (Nem is találtam meg elsőre, egy kicsit le-föl kellett mászkálnom az utcában, hogy észrevegyem.) Amúgy az ajtón belépve sincs semmi, csak egy szűk és meredek lépcső felfelé! De aztán az üzletek fölé érve már elkezdődik a tér. Ez egy régi típusú ház, azért ilyen, klassz a hangulata nagyon.

A sikátor abszolút nem félelmetes vagy veszélyes, mert pl. ebben a bódéban bizonsági őr ügyel egész éjjel:

Jósok a felüljárón közel a pályaudvarhoz, meg ahhoz, ahol lakom:

eszterencs 14 éve 4

• Computex 2010: 5., utolsó nap (végre!)

Hát csúnya dolog ezt mondani, de ezt a napot már nagyon vártam. Hamar lezavartam a kiállítás utolsó napját. Sajnos búcsút kell vennem a csodaszép szállodától, mert innentől a saját költségemen vagyok, úgyhogy egy szerényebb turistaszállásra vonulok. Búcsúzóul időben keltem és normálisan megreggeliztem. :))

Viszlát, szép szálloda!

A kontraszt a régi és az új szállásom közt igen nagy, mostmár szobatársaim is vannak, viszont itt sokkal jobban elengedhetem magam, kényelmes ruhákat vehetek fel, ugyanúgy van net és az ilyen nemzetközi hátizsákos szállásoknak amúgy is van egy jópofa közösségi hangulata. Három fiatal, egyetemen most végzett szingapúri lány a szobatársam, nagyon aranyosak, okosak, jó fejek, helyesek. (Most itt kellene következnie egy fotónak róluk, de nem csináltam még. De ha este találkozom velük, megkérdezem őket, hajlandóak-e szerepelni a blogomban. :) )

Hajlandóak voltak :)

eszterencs 14 éve 18

• Computex 2010: 4. nap

Ezen a napon annyira elaludtam, hogy 9:55-kor ébredtem, így ma kimaradt a reggeli, a szobámban ittam neszkávét. Szóval a napom késéssel, idegességgel és emiatt szarul indult, és ilyen is maradt végig. Ez nem jelenti azt, hogy nem élveztem ezt a napot is ugyanúgy, vagy hogy nem voltak vidám pillanataim, csak épp az alaphangulatom lett rendkívül nyűgös, lett volna kedvem egy kicsit kiállni az erkélyre és céltalanul ordítozni. Este nem volt kedvem a blogot sem írni, kitört rajtam a honvágy, hogy hiányzik a párom, a családom, a barátaim, a focistársaim, az otthonom, minden. Ismerve magamat, csak arról van szó, hogy a sok rohangászás, a munka miatti stressz és a 7. napja keveset alvás mostanra ütött ki rajtam.

Rettenetesen elfáradtam. Senki ne gondolja, hogy egy ilyen Computexre menés olyan baromi nagy nyaralás, legalábbis addig, amíg a kiállítás tart, és feltéve, hogy az ember komolyan veszi a munkáját. Iszonyú fárasztó 6-8 órán keresztül angolul kommunikálni, tárgyalni, koncentrálni, tájékozódni, türelmesnek lenni, fényképezni, szelektálni a túl sok információt, sok kilométert gyalogolni hátizsákkal, szép ruhában, szép cipőben, szép mosollyal, és amikor vége a nyolcórás "műszaknak", akkor nem jön ám semmiféle pihenés, kivéve, hogy végre leülhetek, mert további 5-6 órán kereszül csinálom a napközbeni anyag feldolgozását, meg még az otthoni munkát is, a cikkjavítást, a tesztek szervezését, a fontosabb emailekre reagálást.

eszterencs 14 éve 6

• Computex 2010: 3. nap

Mondjuk ez a csokis nápolyi, amit vettem, azért egy kicsit mégiscsak extrém, mert sós földimogyorókrémmel van töltve. Azért finom, csak furcsa, de meg fogom enni. :D Viszont a makrélakonzerv isteni volt, vastag, hófehér halszeletek voltak benne, sokkal finomabb, mint amit otthon valaha is ettem.

A hűtőm kicsit túlhűt, a szendvicseimet is közel megfagyasztotta - bár ez éppenséggel nem volt baj, mivel úgyis 3 nap tárolás után ettem meg az utolsókat -, viszont mostmár gondoltam, lejjebb veszem. Naiv vagyok:

Nem tudom, meddig lesz még vicces, hogy folyton efféle zsákutcákba futok, de engem még mindig szórakoztat. Eszembe jutott, hogy kéne egy kis szótár az ilyen esetekre, aztán az is eszembe jutott, hogy oké, de hogy keresem ki benne a jelet? Ábécésorrendben??? :F Á, mégiscsak képtelenség lehet kínaiul megtanulni. :)

eszterencs 14 éve 10

• Computex 2010: 2. nap

A mai napom jobban indult, most csak annyira aludtam el, hogy legalább a reggelit nem késtem le, csak a buszomat a kiállításra. Sebaj, eljöttem metróval. Egyébként a reggelit már csak azért sem akartam semmiképpen kihagyni, mert ma nem lesz ezen kívül ingyenkajálás, a szendvicseim már elfogytak, szóval mostmár garantáltan nem úszom meg, hogy ételt vásároljak.

Az időjárás egy kicsit hűlt, de azért maradt a kellemes meleg, csak nem 30, hanem kb. 25 fok volt, és esett az eső, lényegében egész nap, de nem monszunosan, hanem csak szitálgatott, nem volt vészes. (Laci erre azt mondaná: "csak sűrű a levegő". (Laci, akit emlegetek néha, a szegény otthon hagyott párom.))

A tajvaniak rendkívül kedves emberek. Sokat bókolnak (és azt hiszem, ezt viszont is elvárják amúgy). Olyan nagyon kedvesek, hogy a tegnapelőtti vacsorán az egyik PR-ügynökséges nő (Mei), akivel 4 éve talákoztam itt utoljára, azt mondta nekem szó szerint: "Eszter, te még gyönyörűbb vagy, mint 4 éve!!" - azért ekkora túlzásokba velem kapcsolatban csak a nagymamám szokott esni. :D Vagy pl. előfordul, hogy a metróban megszólítanak (mindig középkorú nők), megkérdezik, honnan jöttem, tetszik nekik, hogy európai a fejem.

eszterencs 14 éve 11

• Computex 2010: 1. nap

Ma reggel is elaudtam, remek. Mondjuk nem is csoda, nagyon sokáig fenn voltam és dolgoztam. Annyira elaludtam, hogy a szuper svédasztalos reggelit egy az egyben kihagytam, és a szobámban ittam egy neszkávét, miközben folytattam a melózást. Aztán volt egy találkám a gyalogtávolságra lévő, közelebbi kiállítóhelyen, amire rám cseppet sem jellemző módon, igen rendesen, időben elindultam, de csak azért, mert egy órával elszámoltam magam. :D Az a röhej, hogy mégsem értem oda túl hamar, annyira elszórakoztam, elbámészkodtam az időt. Amúgy tegnap is és ma is verőfényes, napsütéses idő volt, de nem volt elviselhetetlen kánikula, nagyon kellemes, finom nyári meleg van, élvezem. Szerencsére nem állandósult az első napon tapasztalt hűvösebb, esős idő.

Tegnap elfelejtettem mesélni, hogy megvolt az első saját vásárlásom: vettem egy körömlakkot. (Aki engem egy icipicit is ismer, most biztos felkapta a fejét, mert nem vagyok az a szépítkezős típus, de mindenre van racionális magyarázatom.*) Persze vettem már metrójegyeket, meg egyszer taxiztam is, de azok kikerülhetetlen pénzköltések volt, nem számítanak nálam "vásárlásnak". :)

Mellékelem a számlát, csak úgy az érdekesség kedvéért (rajzolt állatka nem hiányozhat!):

eszterencs 14 éve 10

• Computex 2010: 0. nap

Az éjjel kiderült, miért kell a leeresztő az erkélyen. Áramszünet volt hajlani kettőkor, ekkor az emeleten lezáródik egy bazi nagy mindent szigetelő vasajtóval a folyosó, így se a liftet, se a lépcsőházat nem lehet elérni. Bizony, ilyenkor tényleg nincs más menekülési útvonal, csak az erkély... leugrani meg mégiscsak meredek lenne a hetedikről.

A mai napom volt azt hiszem a leghúzósabb az összes közül, és ezt úgy mondom, hogy a többi még előttem van. :K A mai programom így nézett ki: reggel 7 helyett fél 9-kor ébredés (a hajnalig blogolgatás eredménye, khm...), rohanva cikkjavítás a ph-ra, hogy legyen mit olvasni az embereknek hétfő reggel (normál esetben egy cikk kijavítása 1-2 óra, most kb. fél óra alatt összecsaptam és feltöltöttem, olvasóktól bocs, ha hibák maradtak benne), aztán rohanva fürdés, készülődés, összepakolás, szépenfelöltözés, smink, lerohanás a szálloda éttermébe, futtában elfogyasztott kávé és svédasztalos, nyugodt reggeli helyett egy croissant felkapása és elmajszolása a taxihoz sietve, a recepción még azon futtában előre buszfoglalás a holnapi és holnaputáni kiállításlátogatásra, taxiba szállás, 10 órától kétórás gyárlátogatás (Transcend), aztán taxival át a kiállítóterületre, gyártói bemutató (MSI), utána ugyanitt 3 órás nyitó sajtókonferencia, arról idő előtt ellógás, 40 perc metrózás (vagy inkább magasvasutazás) Tajpej egy másik pontjára, 10 perc gyaloglás, kopogó szemeim miatt útközben

eszterencs 14 éve 13

Computex 2010: utazás

Az alapinfók Tajvanról: először is, ez nem Thaiföld, az egy másik ország. Tajvan Kína része, de azért valamennyire önálló (sőt külön állam), egy szigetország Kínától keletre, Japántól délre, a területe kb. harmada Magyarországénak. Az időjárás trópusi, meleg és esős, pont ilyenkor van a monszunos évszak, szóval minden délután számíthatok brutális esőre. Most épp amúgy nincs is igazán meleg, 25 fok max, ami nagyon kellemes. Azért azt remélem, hogy ennél hidegebb nem lesz, mert semmi meleg ruhát nem hoztam abban a biztos tudatban, hogy a dög forró nyárba jövök...

Az utazás elég problémamentes volt, Népligetből mentem busszal Bécsbe, csodák csodájára időben elkészültem az éjjel mindennel és a buszhoz is jól kiértem. (Mondjuk az, hogy éjjel a végére értem minden tennivalónak, csakis Lacinak köszönhető, mert volt olyan jó fej, hogy bejött este és egy csomót segített. Így még aludni is jutott időm másfél órát...) A buszon aludtam, aztán Bécsben egész hamar be lehetett csekkolni, így gyorsan megszabadultam a bőröndömtől, és mivel volt ingyenes wifi a reptéren, könnyen elütöttem az időt az indulásig.

Ezeknél a nagy gépeknél nem aprózzák el a csomagpakolást:

eszterencs 14 éve 44

• Computex 2010: személyes élmények

A tajvani utazás személyes, nem szakmai részét ebben a blogban fogom vezetni, ugyanis terveim szerint szeretnék kicsit körülnézni itt a kiállításon kívül is.

Nem ez az első utazásom Tajpejbe, mert 4 éve már voltam itt, de akkor nagy volt a rohanás és kevés az idő, alig láttam valamit, csak 3 napot voltam a városban. Azért belinkelem az akkori beszámolók 3. oldalát, csak a képek miatt: egyik, másik.

Remélem, lesz energiám írni ezt, mert magamat ismerve csinálok egy posztot, aztán soha többet semmit. De hátha ezúttal nem így lesz. :)