Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [creation:] Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Rap, Hip-hop 90'
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] OpenZFS a mindennapokra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Csaby25
senior tag
Szerintetek reális az ára?
Škoda Octavia II
Persze elírták ez 2-es, nem 3-mas
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
Attix82
őstag
Kuplung lett valamikor cserélve? Mert általában akkor kap a váltó friss olajat.
tibi.234
tag
Koszonom
F_Zolee
veterán
Tudja valaki, hogy az olajleeresztő csavarnál milyen tömítő pasztát szoktak használni?
molnarpeter
nagyúr
Nem szoktak
F_Zolee
veterán
Eddig kenegették a tövét.
Csabadi
tag
Jó napot, 1.9pd generátor indítás után bejti a fordulatot, ugye ez volt a nyűgöm. Na a fejlemény annyi hogy kapott egy bontott bosch generátort, a probléma megoldódott. Viszont, bár már nem tudom mi legyen, vagy engedjen el a dolgot. Motor, mérő csoport, 016 csatorna még mindig 17.6%generator terhelést mutat gyújtason. Foglalkozzak vele vagy ez ilyen és kész.Eddig A6-on néztem azon gyújtáson 0% viszont 2004 évj lehet annak a vezérlője más. Nem tudom....
zolko74
tag
Nem volt, még gyári benne a kuplungszett. Nem gondoltam volna, hogy 300ezret elmegy ez a kis 3 hengeres motor úgy általában.
[ Szerkesztve ]
pcgamer01
senior tag
Sziasztok!
Van nálunk egy 2005-ös Faceliftes VW Sharan. (1.9pd)
A hiba az vele, hogy csak a bal első ajtót, csomagtér ajtót, tankajtót zárja a centrál...
Az ajtókba lévő kötegek jók(voltak megtört szigetelések de szakadt vezeték nem volt)
Computer szerint "Central Locking opening/closing motor short to ground"
Elméletileg minden jó de mégse...
Valaki esetleg tudja mi lehet a hiba?
Esetleg a Comfort elektronika, ami a biztosítéktáblába van integrálva?
Samsung Galaxy S10+
KTTech
veterán
Sziasztok!
A 2006-os BKD Seat Leonom kezd az idegeimre menni... a melegindítási gond, egy dolog, 80 fokos víz felett nehezen indul el. Ez megoldható lesz egy ECU programozással (kicsit optimista a lelkem indítási táblája).
Az alábbi problémákat produkálja: elkezdte fogyasztani a vizet. A radiátor lyukas volt, csere. Szerelő szerint OK. Erre ma kb 1000km után ismét jelzett. Jobb híján feltöltöttem egy kis vízzel, mert kissé távol vagyok otthonról
A turbo szintén a mai napon úgy döntött, hogy nem viszi túlzásba a működést. Korábban már csinálta, hogy nagy gázadásra indián üzemmódba váltott és füstjelekkel kommunikált. Ma ezt sikerült szinte állandósítania más kisebb gyorsításnál is. Elég ciki a dolog. Kb 1 hete lett egr és asv takarítva, mivel szerintem még soha nem volt109000 mérföld van az órában).
Van valami ötlet, hogy merre tapogatózzak? Vagy egyszerűen locsoljam le benzinnel, ha már diesel és gyújtsam fel, vegyek helyette egy japán autót (3 hónapja megy, a vételár felét már ráköltöttem javításokra).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
K Norbi
addikt
Menetrögzítőt tegyél rá és jól húzd meg.
Robi81
tag
Sziasztok
Vw polo 4 2008 1.4 Pdtdi mennyi a vezérlés csereperiódus?
Még nem volt cserélve most lessz 119.000km benne.
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Kis helyzetjelentés, mert el vagyok maradva.
Szóval az alany egy VW Golf7, 2014, 110kW, CRBC, ~182000 km, múlt hétvégén megcsináltam az olaj+szűrőcseréket:
Olaj 14000km és 295 nap után lett cserélve.
Levegő- és gázolajszűrő állapota ~18 hónap és ~29 ezer km után:
Mágus javaslatára a levegőszűrőt minden olajcserénél kidobom ezután.
Üzemanyagszűrő-ház:
Csere után VCDS-sel beállítottam újra a fix 15000/ 1év periódust, és megjárattam az üzemanyagpumpát, hogy légtelenítődjön a rendszer:
1stVikman
senior tag
Összedobtam egy képre az előző csere képeivel:
Közben még május végén cseréltem a kanyarfényben a H7 izzókat, sima egyszerű, de elvileg fehérebb és picivel erősebb izzókra:
Képen annyira nem jön át, de valóban fehérebb, és kicsivel erősebb a fény.
Más:
Xenon-nak kb.mennyi az élettartama, illetve mikor érdemes cserélni?
Utóbbi időben mintha sárgásnak látnám (bár úgy tudom, hogy épp kékesedik, ha gyengül), és mintha gyengült volna a fényereje is. De lehet csak bebeszélem magamnak, miután a ködlámpa meg kapott egy elég magas színhőmérsékletű ledet, mellette minden sárga és halvány.
És még egy kérdés a végére:
Tisztítanám a klímát, vezetékes-habos spray-jel. Ez kivitelezhető úgy, hogy alulról, a kondenz kivezetőcsőnél feldugom a tisztító csövét, és úgy telibenyomom habbal?
Ha igen, akkor ezek vajon a kivezetők nyílásai?:
[ Szerkesztve ]
CharlieDrop
veterán
Ironikus leszek. Bocsi.
Ha a turbó füstöl, akkor ne ECU-t írj, hanem újítsd fel, ha még lehet.
Ha a víz fogy talán nem hengerfejes, de folyhat még pár helyről (pl. Termosztát, vízpumpa) amúgy a termosztát jó, ha már melegedés problémáid vannak? (Ez összefügghet a vízfogyással).
Megoldás: jó, màrkaspecifikus szerelőt keress
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
KTTech
veterán
Nincs melegedés probléma. A füstölés nem függ össze az ECUval, az a melegindításra vonatkozik (volt pár EDC16-os, amibe olyan map került, hogy bizonyos fordulat alatt nem ad üzemanyagot indításnál, míg másik szériánál ad. Nálam 70 fok alatt minden rendben van, azonnal indít, felette küzd.)
Angliában kissé nehéz specifikus szerelőt találni, mivel a márkaszervizek sem javítanak - csak főegységeket cserélnek. Lehet át kell venni az itteni szemléletet: hajtani amíg megy, aztán eladni valakinek.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
L1ZRRR
senior tag
Ezekbe a szurokbe hany km/ev van ?amiket csereltel.
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
CharlieDrop
veterán
Ok. Nálam a víz fogy, melegen nehezen indul az egy melegedési probléma. Lehet inkább vízfogyási lenne a helyesebb kifejezés
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Attix82
őstag
Nyugodtan lecseréltetheted , nem vészes az ára.
KTTech
veterán
Igen, mert nálam ez különálló gond. A víz hőmérséklete mindkét jeladón megfelelő, nem forr. Nyomás alatt van, mert amikor megálltam, és kinyitottam a tágulásit, akkor kiengedte a gőzt (és vissza is jött egy adag víz a tágulásiba, normál szintig majdnem). A vízpumpára nem gyanakodnék, vezérléscsere kb. 5000 mérfölddel ezelőtt volt (szervizkönyv alapján).
A turbó ha meghalt inkább kivágom (lehet, hogy csak takarítani kell, nem tartomkizártnak, a pakikból lassan bármit kinézek), kompletten leömlővel 215 font, 2 év garival. A gond, hogy min. 300 fontot kérnek el a beépítésért...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
CharlieDrop
veterán
Oké, de így csak találgatunk
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Reggie0
félisten
Brutal. En 10ezrenkent cserelek mindent, szuroket is, hiaba van amit eleg lenne 30ezrenkent.
[ Szerkesztve ]
1stVikman
senior tag
Szia!
Írtam, ~másfél év és ~29000km, de ez csak a levegő és a gázolajszűrőre vonatkozik.
Olaj az ~14000km után volt cserélve, szűrővel együtt.
(#169122) Reggie0
És akkor gondolj bele, hogy a gyártói ajánlás ennek a többszöröse, ha jól tudom 90ezer km vagy 6 év (levegő és gázolaj), pollenszűrőre meg 60ezer vagy 2 év. (klímatisztítás után ezt akarom még cserélni)
zeus_2k14
senior tag
Üdv
VW Golf Plus 2006 - 1.6 motor -al rendelkező autóból melyiket érdemes megvenni? 8 szelep vagy 16 szelep? Főként autopalyan lenne használva , napi 40-50 km.
Mennyire pörögne 130-140es tempónál 5.be?
1.6 - 102 le az 8 szelepes lehet ?
Illetve mi a vélemény a kocsiról/motorról, mennyire megbízható ?
Robi81
tag
Sziasztok
VW POLO 1.4PDTDI 2008 évjárat
120.000-nél mit csinálnak kötelező szervizen?mire készüljek?
MunezXBK
nagyúr
Pályára 1.6 szívót?
DJ. Ru$y
félisten
Hát én is minden második olajcserénél gondoltam szűrőket cserélni, de, akkor azt mondjátok, hogy minden olajcserénél cserélni kellene?
Benzinesen a benzinszűrőt?
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
negyedes
addikt
1.6 szivot nem engednek hosszutavon palyazni naponta. 140-nel porog kb 4000... kicsit zajos.
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
Attix82
őstag
Adatilag csak 16 szelepes van: [link]
130-140-el kb 3500-4000-et forog....véleményem az, hogy 130-ig még rendben van aztán már csak szenved.
rob210
nagyúr
Sziasztok.
Megérett a cserére a mostani hűséges 19 éves szekerem.
Ez mennyire vállalható?
[link]
Illetve egy ilyen.
Nem hiszem, hogy vagos leszek, de méretre ez nagyon bejönne.
Árban 900e ig nézelődök. Ellenfele jelenleg a francia vonalon van bármilyen meglepő
De próbálok nyitott lenni és nem elfogult.
Renault power
Meg sok pályázásnál olajat eszik. nem?
(#169130) rob210: teljesen jó. Arra készülj hogy nem egy versenyautó. Jól összerakott és városban szomjas sajnos.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
rob210
nagyúr
A szomjas mit takar? Illetve a mostani 107 le hiz képest nem hiszem, hogy komoly visszalépés lenne.
Vagy igen?
Az enyém 8 liter fölé még nem ment, ha ennél szomjasabb akkor törölve is a lehetőségek közül.
Renault power
Keef_Lee
senior tag
BXE-es diesel Jettaban van? Mert nálam is a szerelő ki akarja cserélni, csupán megelőzésből.
molnarpeter
nagyúr
[link] parancsolj mondjuk én SDI-vel nézném, de ez már egyéni szemellenző esetleg gázzal.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Nincs, ott a hajtókarcsapágyakat kell cserélni.
Elég magas vagy; üléspróba volt, kényelmesen elférsz benne?
rob210
nagyúr
Dieselt soha semmilyen körülmény nem vinne rá.
Renault power
Keef_Lee
senior tag
Szia!
Igen, azon erősködtem én is, erre az volt a válasz, hogy ez inkább szokott a probléma lenni.
De kicseréli a hajtókarcsapágyakat, csak a beszerzést kellene megoldanom. Honnét érdemes, vagy lehet egyáltalán? Vagy van a szokásos Bárdi, Unixban is? Csavart gondolom külön kell.
rob210
nagyúr
Még csak szemezek vele.
Ha találok olyat amiben van potenciál, kipróbálom.
Köszi ez se utolsó szempont.
Renault power
Attix82
őstag
Inkább Octavia.
MunezXBK
nagyúr
Te meg egy Fabia?
Nekem a 8v még messze 10 liter felett fogyasztott városban klímával. Volt kollégámnak 1.4 16v volt de ő pl soha nem kapcsolt klímát és 2500 fölött a mutató csak műszakin járt uh hibahatáron kívüli. De azért gyanúzok h nem lesz 4-5 liter különbség a kettő között.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Lacess
tag
Én is 10ezrenként cserélek mindent és soha, még csak hasonló sem volt a levegőszűrő amit kidobtam. Annyi, hogy a gázolajszűrőt mindig tél előtt cserélem, így kevesebb az esélye a ledermedésnek a benne lévő víz miatt.
Jah, és a majd' 20éves rozsdaboglyába még mindig csak MANN szűrő kerül.
Apropó, hátsó rugó, lengéscsillapító, csavarok, felütközésgátló, etc. kicserélve. Mivel nem tudtak Lesjöfors rugót beszerezni ezért Bilstein lett az is meg a gátló is. Reméljük megteszi. Azóta mentem vele ~500km-et, erre tegnap égve maradt az ABS és az ESP visszajelzője, fantasztikus...
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
rob210
nagyúr
Ezek semmivel nem fiatalabbak mint az enyém akkor minek cserélném le? Legalább 4/5 évet frissítenék.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Ebből a 63kw jobb választás, vagy a 74kw 1.9pd dízel.
Ez a 74kw 1.4 nem rossz motor, de városban szenved, mert nagyon 16 szelepesre van hangokva, pörgetni kell. A 63kw-os alul nyomatékosabb, jobb vele városban közlekedni. Én a 74kw pd-t venném. Nimcs kettőstömegű, van rendes fék rajta, túl van motorizálva vele a szekér, emiatt tartós, megbízható és keveset is fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
1stVikman
senior tag
Nekem ferdehátú van, átlag inkább 6,5-7 liter vegyesen.
Használtam sokáig városban munkahelyre napi 2x3 km-t, ez nyáron 7,5 télen (mindig hideg motorral) 12 liter fogyasztást jelentett a fedkomp szerint. De ha elugrottam vásárolni is és mentem legalább 6 km-t, akkor télen is beesett 8 liter alá.
Városon kívül 10 km alatt 6,5-7, felette 5,5-ig le lehet vinni. (max. 2 fő esetén klímával is.)
csabi324
tag
Sziasztok.
Motortisztító adalékról van tapasztalata valakinek?
Érdemes használni olaj csere előtt vagy többet árt mint használ?
VW Golf3 1.9 TD
monosgeri21
tag
Sziasztok!
Stabilizátor szilent cserénél milyen átmérőjűt érdemes venni? PR-kód alapján a 20,7 mm-es stabilizátor rúdhoz 18,4-es szilentet dob jópár oldal, de van ami 20,7-est. Ennyire passzosnak kell lennie, vagy mehet hozzá a névleges 20,7-es? Esetleg 1-2 mm-rel kisebb átmérőjű?
[ Szerkesztve ]
rob210
nagyúr
Dieselt nem veszek nagyon megy a kampány ellenük.
Meg amúgy sem szeretem őket.
Én benzin párti vagyok, ez van.
Renault power
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bontatlan Új BOSE QuietComfort Ultra Headphones, bézs-aranyLimitált kiadás
- ASUS TUF Gaming FX505DU Ryzen 7 3750H GTX 1660 Ti 6GB 16GB DDR4 512GB SSD + 1TB HDD 120Hz Full HD
- ASUS TUF F15 FX516PE 11th Gen intel i7 RTX 3050 Ti 4GB 16GB DDR4 ram 512GB NVME SSD 144Hz Full HD
- Dell XPS 15 9570 Notebook/Laptop, 15,6" 4K Touch, I7-8750H CPU, 32GB DDR4, 512GB SSD, GTX 1050 TI, W