Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [M0ng00se:] Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- [Re:] [bitpork:] 2024 Phautós tali zaba táblázat
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
t.imi
addikt
1. Öööö
2. 5 nap
3. ~50km/h ~2x300km pálya 110 - 130-al, ~350km hegyek, faluk között nem szemkitolva. Össz 960km
4. kb 22 óra(?)
Valszeg kellett már neki a napi 2x23km pálya után egy kiadósabb terhelés.
Ez csak a szokásos nem értem
A szűrő nyomásszabályzó viszont érdekel, mert hozza MAN is az 1 és 2 baros szűrőt hozzá.
Bosch még magasabb 2.5bar, Hengst volt 2x, egy betűt nem ír róla.
Minek a függvénye ez?
rob210
Topikgazda
Minél nagyobb nyomáson nyit annál többet szűr.
Ezek nem kérdések voltak, hanem válaszok, hogy ezek alapján számolja az olajcsere ciklust.
Renault power
rob210
Topikgazda
Meg, de nagyon lassan és kézzel csináld, mert géppel megég a búra.
Illetve jobb ha kiveszed a lámpatestet, vagy nagyon alaposan körbemaszkolod!!!
Renault power
t.imi
addikt
Köszönöm Robi!
Így sem értem, hogy lesz pár 100km alatt 17e-ből 1200. Előtte megtett ~9000km meg normálisan lemegy Lényeg, hogy működik .
Kap egy Mannt a kicsike
forceberg
veterán
Valami ott nem okés, 30-ból 9 az nem 17. Már ott elkezdte csökkenteni az időt.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
Szvsz nem ment le egy reg.
Renault power
forceberg
veterán
Egy reg. nem reg., két reg. fél reg., négy reg, egy reg.
Nem hinném, hogy számít, ha nem megy le egyszer, mert ha újra megtelik akkor próbálja csak újra.
Nálam, K9K 846-nál így van. + van olyan diag pont, hogy "oil dilution".
Majd ránézek du. a szerviz visszaszámlálóra, hogy épp mennyit ír.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
A laguna és az m3 ebben nem egyezik
Renault power
flymi
addikt
👍
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
t.imi
addikt
Szerintem a kamaz hang miatt, amiről már többször panaszkodtam az évek alatt.
320km után még bőven sok volt cseréig, véletlenül néztem meg ott is
Aztán jött 2 nap kamazozás, eszembe sem jutott.
Kíváncsi voltam a megtett útra, akkor látom, hogy ott a figyelmeztetés1500km és szerviz.
Nyomásszabályzó csere után lényegesen kevesebbet hallottam.
Talán fojtószelep ganyézás is ráférne, ha lehet olyat.
Be kellene kötni azt a ledet, lássam legalább mikor ne állítsam le.
[link]
Ez működhet vajh?
forceberg
veterán
Milyen LED-re gondolsz? Nálam semmi sem jelzi a júzer felé a regent. Abból tudom, hogy üresben magasabb lesz az alapjárat, vagy a diag látja a DPF hőmérsékletét.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
t.imi
addikt
Hátsó ablakfűtésre szokták kötni - talán - jó pár éve olvastam itt.
flymi
addikt
Tankajtónak zárva kéne lenni ha lezárom a kocsit igaz?
Lehet elromlott a zár? Mert simán nyitható. 2006 Espace
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Somatom
veterán
Sanszos. Az enyém lezár.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
flymi
addikt
Javítható vagy csere? Mennyire macerás?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Somatom
veterán
Azt ne tőlem kérdezd! Ha bedöglik, akkor inkább megkeresem a pénzt arra, hogy vki megjavítsa, minthogy én hozzányúljak.
Érdemes ilyenekkel bíbelődnöd? Úgy rémlik, hogy azt írtad, csak rövid ideig lesz nálad az autó.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
flymi
addikt
Nyár vége. Nyitott tanksapka ajtóval nem szívesen hagynám sehol az utcán.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Somatom
veterán
Tegyél rá egy lakatpántot!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
forceberg
veterán
B1 tükröt hallottam, én azt meg is néztem, nem nyert.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Josi
aktív tag
Nézd meg, lehet csak a rudazat szorult meg, ha olyan a zár.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Dyno
veterán
Így a képekből annak gondolnám, de mondjuk akkor legalább nincs 0.9tce-nek kokszodosái hajlama
rob210
Topikgazda
t.imi
addikt
Azt minap láttam itt, bal elől bekötve.
Fordoknál motortér X reléből szedték le.
Biztos van rá jó megoldás.
Rob, gázlámpa, svédfogó pozícióban. Brrr
Ignisen a hátsó felső csavar mókás, a kb 4mm magas fejével.
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Ismét autóvásárlási tanácsért / véleményért jöttem.
Apósomék voltak ma egy kereskedésben, nagyon megtetszett nekik egy megane 3.
Lekérdeztem magyarország.hu-n , hogy mi látható az életéből az autónak.
Amit látok itt és nem tetszik, volt valamikor károkozó. Gondolom akkor törve is lehetett, erről Após nem tud. Eredetiség vizsga fülön a motorszám, rendszám, regisztrációs matricánál nincs írva semmi. Ha enyémre rákeresek kiírja, hogy eredeti. Amúgy ez full magyar lehet, vagy behozott? Mert rendszám alapján behozott.
Rögzített óraállásoknál 2021-ben miért lehet 3nap eltéréssel két rögzítés is, majd 2023-ban 3hónap eltéréssel két rögzítés. Ilyenkor mit csinálnak az autón?
Saját autóimon két évente látok új bejegyzést, amikor viszem műszakira.
A km futás se nagyon tetszik ebben a két évben.
Itt van a használtautós link aki megnézné.
[link]
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
A jobb elején eléggé csálén áll a sárvédő és a géptető, ehhez nem kell nagy szakértelem, hogy kitaláljuk mitől lehet.
A jobb első sárvédő és az A oszlop illesztése se sikerült szépre és a jobb oldali első -hátsó ajtón a vízlehúzó gumi sincs egy vonalban.
Nálam a jobb első sárvédő a géptető és az első lökhárító más színű így már érthető miért áll a jobb eleje csálé plusz a lámpák is újnak néznek ki.
Ezeket nem látta após ott élőben? vagy nagyon tetszett neki?
Ettől persze lehet jó.
kisgyerek85
senior tag
Köszi a részletes megnézést, igen a jobb oldalán én is láttam, hogy fura valami. Elvileg annyira tetszik neki, hogy holnap el kellene menni megnézni nekem is, 30km-re van annyit lehet megér, hogy rákérdezek az eladónál volt e káresemény az autón. Mondjuk reggel majd mondom neki, hogy törve volt. Ő ilyet nem lát, hogy csálén áll vagy sem, a lényeg neki, hogy az óra jót mutasson 200e km alatt -hagyjuk is-
tudod Ő még az aki futásra vesz kocsit, nem állapotra. Mondjuk a belseje szép, képek alapján is meg elmondásuk szerint is.
t.imi
addikt
Plusz még a @ájára is kaphatott. Ajtó illesztés lent ok, lámpáknál majd 1cm-t kifelé és nincs egy vonalban. Vagy csak a képszög nem ideális.
-250 alku alapnak jó Ha, becsülettel meg lett csinálva.
[kép]
forceberg
veterán
Törve volt, vagy egy kis héj sérülés? A GTK és a koccanás nem ugyanaz. A fontos, vagyis én addig beszélek koccról, amíg igazi teherviselő / ütközést elnyelő elem nem sérült, vagy deformálódott.
A sárvédő valahogy nem áll jó, én látatlanban azt mondanám, hogy utángyártott.
Ha megnézed, a két tükröt is összehasonlíthatod, hogy egy eresztésből vannak-e?
3 évesen 145e-rel hozták be, ez még hihető is. Utána alig futott. 3 évet még csak-csak, majd leparkoltak vele.
(#89377) t.imi : Ja, hátul is szétáll... sok az intő jel, hogy legózott.
Amúgy elől-hátul könnyű megnyomkodni. Nálunk pl. melóhelyen a parkolóhelyek végeibe vascsöveket raktak, hogy ne parkoljanak a fű fölé az emberek, mivel így a helyek a kocsikhoz mérten rövidek lettek, néhány rendszámtábla nem is sokára olyan lett, mint a hullámvasút, mert mindenki próbálta kicentizni.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
hdanesz
senior tag
Szia,
Az autó tuti külföldi, mert az első nyilvántartásba vétel időpontja nem egyezik meg az első magyarországi nyilvántartásba vétel időpontjával. Ezért is nincs beírva semmi a reg. matricára az eredetvizsgánál. Mert még nem volt.
A rögzített óraállásokról: Hármat biztosan tudni, hogy mik voltak. Az első: 2018.03.09. - az első itthoni műszakija illetve az eredetvizsga időpontja. A második: 2021.03.04. - a soron következő műszaki vizsga, valamint harmadik: 2023.03.02. a legutóbbi műszaki vizsga időpontja.
A maradék két óraáállás rögzítésre az lenne a tippem, hogy ekkor kereskedők markába került az autó. Mivel az adatlapon 3 eddigi magyarországi tulajdonos van feltüntetve, ezért gondolom, hogy az első tulaj az a magánember volt aki 2018-ban megvette az autót attól a kereskedőtől aki behozta. A második/harmadik tulaj pedig az a két kereskedő akik 2021.03.01.-én és 2023.06.20.-án vehették a nevükre. Ugye ilyen esetben ők nem futtatnak le teljes átirási folyamatot...csak a forgalmiba jegyzik be a kormányablakban, hogy kereskedői tulajdonban van...és általában ki is vonatják átmenetileg a forgalomból, hogy ne fizessenek biztosítást/gépjárműadót amíg a kocsi a telephelyükön áll.
Ami kicsit fura, hogy idén májusban vonták ki a forgalomból...az utolsó (feltételezett) tulajdonoscsere meg idén júniusban volt. A km futás alapján azt gyanítom, hogy elég régóta (kb. 2év) kereskedői kézben lehet az autó, ezért nem nagyon futott mostanában. Ami viszont meg tudná erősíteni a feltételezéseimet, az most épp nem elérhető a JSZP-n vagy csak furcsán működik.
A fenti képen szürkével jelölnék azt az időszakot amikor forgalomban volt az autó és fehérrel amikor épp nincs. Na most itt ugye végig fehér az egész időszak. Ez valószínűleg valami hiba lehet a rendszerben, mert megnéztem a saját korábbi autóimat is és egyiknél sem látszik szürkével jelölt rész.
A hirdetésről még annyit, hogy a címében EDC is szerepel...holott az autó láthatóan nem automata váltóval szerelt. Ez gyakori dolog, a hirdetők nem mindig figyelnek arra, hogy pontosan mit adnak meg a hirdetés feladásakor.
Nézd meg a lámpákat felnyitott motorháztetőnél, általában a legtöbb autónál szokott lenni rajta matrica, gyártási évvel, számmal...vagy típussal. Ha ezek nem egyeznek vagy jóval fiatalabbak mint a kocsi akkor ott már valami cserélve volt. A csavarokat is érdemes megnézni (motorháztető felfogatási pontjai, ajtózsanérok), hogy volt-e már megpiszkálva valamelyik. A motortérben is szokott az első lökhárítő felső műanyag részén matrica lenni (klímát mivel töltötték gyárilag, figyelmeztető matricák)...ezeket nagyobb baleset esetén nem szokták pótolni. Ha nem vagy biztos benne, próbálj meg hasonló évjáratú/motorral rendelkező Megane-t keresni a hahu-n, amelyiknek látni a motorterét...és ha azoknál látsz 1-2-x db matricát...akkor már tudsz mihez viszonyítani ennél is.
Az első rendszám meglepően patent állapotban van, azt gondolnám ha szemből összecsuknak egy autót...a rendszám azért gyűrődik rendesen. Persze az is lehet, hogy simán megsemmisült...és vettek rá másikat. (Ezzel sokat segítettem...)
Esetleg érdemes a rendszámtábla keretén látható cégnél érdeklődni, hogy ők mit tudnak az autóról...járt-e náluk valójában. Vagy csak rápattintották a keretet valahol és ciao.
Lehet, hogy sok mindenben rossz úton járok....de nekem ennyi jutott eszembe.
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
M2 2004 1.6 benzineshez most melyik márkát érdemes nézni, ha az ember tárcsát, betétet, illetve vezető csapok+gumit+ porvédő gumit cserélne? TRV,TEXTAR?
Ugyan ehhez az autóhoz katalizátort honnan lenne érdemes venni vagy cseréltetni?
Kargusnál néztem ott most ez az ára, amit igencsak sokallok...
"Renault Megane II 1.4-1.6 16V 05-09 évjáratig /EURO 4 katalizátor tartozékokkal, beépítéssel 182.000 Ft 1 év garancia."
Köszi előre is.
rob210
Topikgazda
Zimmermann, delphi, hart de (ebből csak a prémiumot!!!)
Ate, de túlárazott. Trw is mehet, a painted black painted
Renault power
sesomaru1989
aktív tag
Köszi Rob,
Katalizátor csere áráról vélemény?
johnny576
csendes tag
Sziasztok!
Clio 3 1,2 55kW 2006-os láncos vagy szíjas? Ha szíjas, akkor mi a csereintervallum?
Egyébként ez egy jó motor? Ajánlott?
Köszi!
rob210
Topikgazda
Univerzális kati alá aztán csókolom .
Árak változóak szerintem rohadt drága .
De amíg a leömlőd szar én nem a katilátorral bajlódnék!
Renault power
rob210
Topikgazda
Ez a 75lovas 1.2es 16szelepes szíjas 100ezres csereintervallummal.
Elpusztíthatatlanul faék egyszerű konstrukció.
Filléres fenntartási költségekkel.
Az ami drága benne az a modul hűtő az elejében!
Renault power
gergo5991
őstag
5w30 renault elf performance helyett most castrol 5w40et gtx sp rn710-et kapott a 3 mas megane 1.6 16v márkaszervizben (itt adták a legolcsóbb árajánlatot az egész városban)
neten azt irták morgósabb lesz vele a motor, meg pályára jobb a 40es vs 30-városiasabb
amit észrevettem: halkabb a motor, mintha kevesebbet is forogna ( nemtom ilyen lehetséges-e de kétlem),
sokkal simább a járása, 3-4k fordulatnál 5w30-al mintha éreztem volna a gázpedálon már egy kis rezgést-rezonanciát-vibrálást ami 4k nál eltűnik ennél semmi,
sokkal jobban birja az alacsonyabb fordulatot - amit értek ez alatt: elindulásnál dombnak felfele kisebb gázzal és alacsonyabb fordulattal se kezd "lefulladni" a motor (ez alatt nem azt értem hogy így terhelem a motort, ez csak észrevétel),
úgy komplette sokkal finomabban jár a motor, majd kiváncsi vagyok mit tapasztalok hoszabb úton a kocsival mert eddig csak városban rohangáltam meg pár 90es szakasz a városon belül
amit tettem fel képet amire irtátok hogy szolenoid szelepnél olajgőz lecsapódás, hát emlitettem a szervizeseknek, képeket összehasonlitva "kipucolták" a teret, az olajat igaz nem monsták le, de látszólag matattak vele valamit, majd fogom figyelni van-e friss olajlerakódás ott aztán meglátjuk
[ Szerkesztve ]
t.imi
addikt
Ehhez csak annyit, hátha keresi majd valaki, Renault - Castrol GTX RN-SPEC 5W-40 RN 710 a kiterjesztett szervizciklusokkal üzemelő, részecskeszűrő nélküli
benzin- és dízelüzemű motorokhoz alkalmazható teljesen szintetikus motorolaj.
Fura, hogy hi-tech olaj és részecske nélkülihez.
[link]
[ Szerkesztve ]
diablo1984
veterán
3as megane benzinesével nincs ilyen gond, bár nekem az 5w30 jobban teteszene...
Alusky
aktív tag
[link]
Most küldték nekem. Hajlakk.
Ránézésre 65 lovas, lerohadt szívócsővel, döglött motortartóbakokkal, döglött légszűrőház gumibakokkal ami biztosan lyukas is mert kidörzsöli a motor tetején a függesztőszem a rámenő érzékelő vezetékével együtt, ahogy kb. a Kangook háromnegyedénél alapfelszereltség ez a felállás. Fogadnék, hogy a turbónál a szigetelés is kiolvadt már, az is kb. alapcsomag mindnél.
[ Szerkesztve ]
kisgyerek85
senior tag
Miután vasárnap megmondtam neki, hogy károkozó autó volt, tehát törve volt egyből letett az autóról.
Azóta nézett már, Mercedes A160, Toyota Verso-S, Yaris-t. Nehéz lesz... ha hív én elmegyek megnézni, de szerintem Ő maga sem tudja, hogy mit akar
rob210
Topikgazda
Amíg nincs meg a típus addig csak puffogtatás az egész. Nem szeretem az ilyet, ha valaki egy konkrét típust keres, az sokkal kevésbé lő mellé.
Renault power
hdanesz
senior tag
Nehéz meló manapság autót venni. Én is majd' két hónapig keresgéltem...és néztem mindent a miniktől a SUV-ig mindent.
1-2-3 évvel ezelőtt max. 2 hét alatt sikerült autót vennem.
rob210
Topikgazda
forceberg
veterán
E' vót' a szíjjass?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
dussy
őstag
Jelenleg is keresel?
https://hardverapro.hu/apro/apple_iphone_13_spigen_tough_armor_kek_tok/friss.html
hdanesz
senior tag
Nem, már sikerült vennem. Végre.
kisgyerek85
senior tag
Tudom. Én 2 évvel ezelőtt úgy voltam, hogy clio 4 grandtour vagy megane 3 grandtour 1.5dci motorral és azokat nézegettem csak, illetve hahun be volt állítva a kereső és minden éjjel küldte ha került fel olyan autó ami be volt állítva a keresési feltételeknek.
Én feladtam velük. Eddig úgy volt, hogy 10 évnél ne legyen öregebb. Össz futás 200e km alatt max picit fölött és teljesen itthoni autó legyen. Ne olyan amit vagy most hoztak be vagy valamikor az elmúlt években. Keret 2,5 max 3M. Na ezekkel a feltételekkel elég nehéz autót találni, de közben jönnek a linkek, hogy nézzek már rá erre meg arra a kocsira, hogy mi a véleményem
[ Szerkesztve ]
sarkany01
tag
Sziasztok. Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy adott lenne egy 2004es, 2es laguna 1.8 16v benzines motorral. A mai nap menet közben (3.ba 50 km/h-nál) feldobta a check injektion hibakódot. Az autó utána gázadásra nem akart gyorsulni, vagy éppen levettem a lábam a gázról és saját magátol gyorsított szépen lassan 3 ezres fordulatig. 3 ezres fordulat fölé sehogy sem tudtam vinni a motort, még üresben sem. Majd leállítottam az autót, újraindítottam és azóta hibátlan, jöttem vele 100 kilometert hiba nélkül. Mi okozhatta ezt? Válaszokat előre is köszönöm.
t.imi
addikt
Az az eu6-tól van megáldva mindennel?