Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [moongoose:] Retro AT rendszerű számítógépház textúrájának visszaállítása.
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Tibko8
senior tag
Nincs gázolaj illata biztonság kedvéért 2-3 emberrel is megszagoltattam. Esetleg arra gondoltam hogy ez a műanyag cső megrepedt valahol és amikor nagyobb turbó nyomás van akkor kifúj és ezt a szenzor már érzékeli hogy nem annyi a nyomás mint kéne lennie. Vagy pedig még felül a bilincsnél tudom elképzelni hogy kifúj elégé mozog is ahogy most megtakarítottam.
Most egy alapos tisztítás után ma vár rám egy bő 100km-es autópályázás azután megnézem hogy pontosan mettől meddig lesz olajos a cső.
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
salieri.
őstag
Sziasztok,ez a motor megvehető? [link]
rob210
Topikgazda
Igen ez lett volna a másik tipp, hogy sima kifújás.
Ellenőrizni kell a nyomásértékeket.
Renault power
rob210
Topikgazda
Tce lpg nincs neked elég bajod? 🤣🤣🤣
Renault power
salieri.
őstag
Spórolni szeretnék k4m 1.6 ot lecserélni.
norbert1998
veterán
Ki van repedve a cső a bilincsnel alul. 90%-ban biztos vagyok benne.
Apám kocsija is így kezdte... Chiptuning műhely felé tartva
Nem lett belőle tuning. 30 ezer körül volt a cső, utángyártott formában németből. A gyári nem is kapható de akkor is drága.
Josi
aktív tag
Ha LPG-s autót akarsz. akkor vegyél egy benzinest és utólag tetess bele LPG-t.
A gyáriakkal az a gond, szakszervizen kívűl más nem nagyon tud a rendszerbe belenyúlni, a márkaszervíz meg nem nagyon ért a gázhoz. kb 250-300 ezer egy új gázrendszer beépítve. És majd féláron jársz mint bezzinnel (jelenleg).
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Mezga Aladár
veterán
Ma rávettem magam.
Vastag gumicsövet levettem és egy kb A4 méretű tiszta szöszmentes ronggyal és féktisztítóval neki álltam kitakarítani. Érdekes volt látni hogy ha a gyújtást leveszem akkor teljesen lezárja a pillangószelepet. Volt segítség aki a gázpedállal kinyitotta teljesen a pill.szelepet.
Normál mennyiségű olajpára volt benne. Amit még találtam a levegő nyomás szenzora a szívósorban nem volt tökéletesen a helyén.
Utána tökéletesen indult, kb 150 magasabb volt a fordulata az alapjáratnak, ez 1/2 perc után helyreállt. Hétvégén megyek hosszabbra, remélem rendben lesz.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
salieri.
őstag
Nem akarok,csak rengeteget lehet vele spórolni, viszont 2007-es megane2-be nem tudom megéri -e még belerakatni.
Josi
aktív tag
Nekem 2000 évi Megane I-ben van 11 éve. Már rég behozta az árát.
Számold ki mennyi idő alatt hozná vissza az árát.
Ha nem akarod sokáig megtartani a jelenlegi autót, akkor nem éri meg.
Sokan félnek a gázos autótól, szóval eladáskor hátrány inkább. Kiszerelés meg megint 60-100 ezer között.
De amikor beállsz tankolni és fizetsz....
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
Hát ne erre.
Renault power
Mégane 2, hátsó lámpa bura.
Hogy a francba lehet kiszedni a csavart, mivel, mert úgy be van szorulva, hogy a csavaron lévő műanyag 3 ágú fogó rész az konkrétan lejött róla, de a csavar az maradt a helyén. Természetesen az alsó, amihez egy lyukon keresztül lehet hozzáférni, a felső se volt egyszerű menet, a másik oldal bezzeg megy kézzel is.
forceberg
veterán
Hidegvágó... vagy leütni valamivel. Az egyikkel én is nagyon megszívtam.
Otthon ha nincs komplett műhelyre való lazítóanyagod és egyéb eszközparkod.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
Le kell szedni rendesen a műanyagot és onnantól egy dugókulccsal tekerhető, de élek a gyanúval, hogy szerintem inkább a lámpatestben forog el.
Én meg szoktam melegíteni a csavart és kihúzom a lámpából.
Majd ugyan így teszek bele egy másik csavart egy fém szárnyas anyával kenőanyaggal!!!
Renault power
vzsryl
nagyúr
Laguna 3 2.0 M4R.
Múltkor volt első rugó csere, mert törött volt. Kedden első lengőkar csere, mert ki voltak repedve a szilentek. Természetesen minden párban, és kedden azonnal ment futómű állításra (szép az egyenes futása).
A kotyogós, kopogós hang viszont nem múlt el, tehát viszonylag kisebb úthibákon is tompán megy folyamatosan a klotty-klotty-klotty.
Mire kellene még ránézni? Vagy engedjem ezt el egy 15 éves autónál?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
rob210
Topikgazda
Stabilizátor pálcák oda vannak.
Ha kézzel könnyen tudod mozgatni öket akkor kikoptak a gömbfejek.
Renault power
Alusky
aktív tag
[link]
Múltkor el is felejtettem ide linkelni népháborítónak.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
Nem voltam még szerelőnél, de ma tankoltan, nem ment fel a szint jelző, 3 indítás is volt, meg vagy 60 km út is, semmi, DE, leálltam az autóval, mondom Test Mode-ba be, ment vagy 2 kört, kiléptem belőle, és láss csodát, felment a szint jelző...
Szóval a szint jelző hogy a picsbe tud felmenni ettől, várom a megoldásokat!
Az egyértelmű hogy nem akad ki a szint jelző ilyenkor, itt más is van, valami jel probléma, de hogyan működik a szint jelzés?
gergo5991
őstag
Sziasztok, 2010 3 mas meganera ilyet hol talalok amit a kepen mutat?
sofor auto vedo lista vagy mi ez
[link]
kepen 2 es megane van attol tekintsetek el
nyaralason vagyok sikerult leszakitani..
diablo1984
veterán
Bontó, nem egy túl kopó terméknek gondolnám, így valszeg fogsz könnyen találni.
LamerGyuri
senior tag
Ember, te aztán nem vagy könnyű eset....
Akkor gondolkodj a műszaki szemeddel: ha egy láncot megbontok az elején (a szivattyúnál), és összerakás után a végén (a visszajelző műszernél) nem jó, akkor miért a közepén (tankolás) és a végén keresed a láncon a hibát?
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
rob210
Topikgazda
Én már lezártam ezt a témát.
Akinek nem kell segíteni, annak nem segítek.
Renault power
rob210
Topikgazda
Nehéz ügy, főleg a szép állapotú
Ajtó díszléc néven, karosszéria elemek között találod, ha találod, vagy utángyártott.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Te nem érted, a test mode jelet ad a műszerfalnak, és az alapján mutatja a szintet (1/4, 2/4, 3/4, 4/4, itt semmi köze a benzin szinthez, hogy mennyi van benne, ettől hogyan változik meg a benzin szintjelző, de komolyan?
Erre kérem a választ műszaki szemmel!
Emiatt nem értem hogy fent akad a szintjelző, a test mode után meg jól mutat, mi köze a test mode-nak a szintjelző fennakadásához (úgy értem hogy a jelnek amit a tankban lévő szintjelző ad a műszerfalnak, ha fennakadna, akkor egy indítás nem fog rajta változtatni, mert előtte mentem vele, 3 indítás volt, és baszott felmenni a szint, de a test mode után meg felment).
Szigorúan műszaki szemmel nézve NEM ÉRTEM!
Műszaki magyarázatot kérek hogy mi okozza, mitől lesz jó a test mode után, anélkül meg nem.
Rob: felfogtam hogy a benzin tankban lévő szintjelzőt mondod, csak műszaki szemmel én meg nem értem hogy egy test mode-tól meg jó lesz, vagy utána mást mutat, nem élő jelek alapján mutat a műszerfal?
LamerGyuri
senior tag
Az óracsoport tesztmódja arra szolgál, hogy a műszereid képesek-e a 2 végállásba kitérni, valamint a tesztjele(ke)t megkapva tartományon belül mindig ugyanazt az értéket jelzik.
Hogy a teszt után mit jelez, az előzmények ismeretében irreleváns.
Tessék, itt egy újabb: elemet cseréltél a kisrádiódban, de véletlenül használtat tettél bele. erre elviszed a szervizbe, hogy szar a rádió, alig szól.
Annyit sem tettél meg, hogy legalább azt a nyomorult érzékelő csatlakozót ellenőrizd a szivattyúnál, nem került-e valami szutyok bele, mikor össze lett rakva, és emiatt kontaktos lett; helyette teljesen ráfeszültél az óracsoportra. Miért nem cseréled le? Kapni bontottat vagy újat könnyedén
Innentől boldogulj egyedül, ezt a témát én is elengedtem.
Peace
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Mezga Aladár
veterán
Erről jut eszembe, Megane 3/3-nál hogy lehet a műszerfal tesztmódot aktiválni?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Kösz hogy nem válaszoltál a kérdésemre.
Valószínűleg azért, mert fogalmad sincs mint nekem se.
mycso
Topikgazda
Stabilizátor szilent is tud ilyet produkálni, ha ki van kopva. A cseréje borzalom...
Bár nekem cserélve volt az elejében, a kormányösszekötőkön kívül az ÖSSZES alkatrész és mégis megmaradt valami koppanás-kottyanás, elengedtem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Diaggal.
Renault power
rob210
Topikgazda
Én szóltam
Renault power
Mezga Aladár
veterán
Szóval nem úgy mint a megane 1. Kár.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Felfogom, nézzen rá egy szerelő hogy jól van e benne a szivattyú és egyebek, de attól még a Test Mode hogyan tudja befolyásolni a szintet, ezt tudod érthetően magyarázni, ennyit kérek, mert ezt nem értem.
Műszaki ember vagyok, és ezt senki nem magyarázta még el közületek, max arra tudok gondolni, hogy a jel ragad be, nem a szint jelző mechanika.
Köszönöm ha ezt megérthetem!
Műszaki a végzettségem, PLC-hez is konyítok minimálisan, az előbb áramot szereltem, de ezt fel nem tudom fogni.
Nem kötözködni akarok, megérteni a "hibajelenséget".
Elnézést, szerelő csak jövő héten lesz akihez vinném.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Van egy jeladó.
Van egy fedcomp, ami veszi a jelet és vezérli a szintjelzőt.
A szintjelző egy egyszerű elekro szervo motorral hajtott "óra".
Ha a jeladó rossz értéket ad ezt az órát a fedcomp össze vissza vezérli.
Teszt módban nem veszi figyelembe a jeladó értékét, csak végállástól végállásig kivezérli.
Amikor te azt látod, hogy ezután máshol áll a mutató, az csak annyi, hogy nem megy vissza addig ahol volt, de ha mész vele rohadtul hamar vissza fog esni, mert nem a valós értéket mutatja.
Magyarán csal a jeladó miatt és össze vissza rángatja az órát. Így érted? Mert ennél jobban nem tudom elmagyarázni, hogy két külön dolog a valós szint és a jeladó hibád jele, amit te folyamatosan próbálsz összegyúrni azzal, hogy az órát kivezérled, de ettől a jel nem fog megjavulni.
Add rá a gyújtást és brutál módon rángasd meg az autót, hogy lötyögjön benne az üzemanyag ekkor meglátod mi történik.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Kezdem érteni, bár érdekes mód nem csökken úgy a szint ahogy írod, legalábbis menet közben nem megy le a fogyasztás duplájával pl, hanem csak a fogyasztás mértékével (látszólag), szóval ez fura, mert amit írsz, azt értem, csak nem így történik.
A rángatást kipróbálom, ez hogy nem jutott eszembe
Rángatástól sajnos semmi, maradt 1/4 körül (de valószínűleg ott is volt a szint, lásd tankolás lentebb)
Viszont tankoltam utána, tele (40 liter ment bele), picit ment fel utána csak 1/3 kb, 50 m-re az autómosó, lemostam, majd test mode-ba indítva kb félig fel ment (2/4) a mutató (valamit befolyásol a test mode, de így egyértelmű, hogy nem ott a gond).
Na holnap remélem rá tud nézni, szedje ki, pucolja meg, csináljon amit akar, csak derüljön ki és oldja meg a gondot.
Köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ha rángatásra nem változott a szint akkor egyértelmű a hiba.
Renault power
Azt még az 1/4-ed tankkal csináltam, majd ha elindulok akkor megrántgatom újra
mycso
Topikgazda
rob210
Topikgazda
A piroson szép a felni
Renault power
Enyhe ferde, pici lejtőn álltam le (tényleg minimális), indításkor felment a szint jelző teli állásba. (Rángatás nélkül)
Amúgy imádom, 5.3 vegyes fogyasztás országúton.
6.2-vel jártam meg Pestet, M4-M0-M3 bevezető, minimális város, majd vissza, autóúton kb 110-es tempó, 20 éves autótól nem rossz, bár csak fiatalabb lenne...
[ Szerkesztve ]
diablo1984
veterán
Faterod meganja vs talizmanod?
mycso
Topikgazda
A talismanhoz, kaptam egy szett ugyanilyen felnit, új nexen nyárigumi volt rajta, csak eladtam, mert kicsi volt (18" ) [link]
diablo1984:
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Alusky
aktív tag
Jól néz ki az a Ford hátul.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
(#89894) Mezga Aladár válasza Mezga Aladár (#89858) üzenetére
Mezga Aladár
veterán
20.-án 200 km + belekerültem a tűzijáték utáni orbitális dugóba. A Széna térig 1,5 óra araszolás, 30 fokot mutatott a hőmérő, ment a klíma.
Az autó tökéletesen működött nem volt alapjárat ingadozás vagy probléma.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
rob210
Topikgazda
Renault power
tiop
tag
Üdv.
Tulajdonosa lettem egy 2010 clio grandtur3 1.2 16v 75 LE gépnek.
Elég sokat visszaolvastam lenne pár kérdésem amire szeretnék tanácsot jóváhagyást kérni a nálam sokkal tapasztaltabbaktól,előre is köszönöm.
1: olajat cserélnék,a thalián és megan classicon én cseréltem,gondolom ezen se ördöngösség,ha jól olvastam mehet bele a 5w30 srx elf olaj.
2: olajszűrő ?purflux?
3: levegőszűrő? purflux? ezen kicsit másképpen van a levegőszűrőház azt hogy kell lebontani?
4: a gyergyákra nem találtam pontos tipust csak hogy densó de melyik?
5: vezérlés? 2020.10.10 volt cserélve 56 ezer kilométernél,most 113ezer van az autóban.Mikor kell cserélni? 90ezer kilométer vagy 4 év?
6:Hűtőfolyadék jelenleg valami citromsárga cucc van benne,mi az ajánlott?
7:Jelenleg 165/65R15 nyári gumik vannak rajta.Kaptam az autóhoz 1 éves 165/65R15 téli gumikat is felni nélkül.Mi a autó gyári gumimérete?mert olvastam 165/65 illetve 185/60 is.
A megan classicról megmaradt 4db ET43 felni.Azok jóklehetnek erre a gépre?A téli gumikat rálehet arra rakni?
8 em tudom mi az autó pontos tipusa felszeretsége.Authentique, Expression vagy Dynamique.Ezt hogy lehet kideríteni?
9:A hűtőtartó segédkeret problémáról olvastam még ,az pontosan melyik is hol keressem elképzelésem van de egy kis megerősítést szivesen fogadnék.
10: olyan hogy ülés javítás létezik?van aki foglalkozik ilyennel? A vezető ülés jobb oldalán,ahol az a kidomborodás van,ott szinte kilátszik a fém keret a szöveten keresztül,mintha a szivacs réteg elszakadt volna.Lehet ezt javítani?Vagy ülés csere?
Bekarikáztam mire gondolok.
11: A pedálok illeteve gázpedál magasságát lehet állítani? Mert mindig beakad a lábam a fékpedálba mert a gázpedál jóval mélyebben van.
Előre is köszönöm.
angyalpc2
aktív tag
Mivel több a Trophy mint a sima Megna 3 GT
Ilyen felnit se láttma még de dögös,
angyalpc2
aktív tag
Renault Tali (smán )
rob210
Topikgazda
Elf sxr 5w40
Purflux/filtron/mahle
Légszűrő 4 féle van kéne egy vázszám vagy legalább fotó.
Gyertya denso beru kell hozzá vékony falú 14es gyertyakulcs, a bolti sima nem lesz jó!
Vezérlés 100/5év
Mostanában mindenbe a typ-d-t teszik.
Hivatalosan g12+ való bele.
Et43 jó a gumi rohadtul keskeny.
Nekem a téli 185/65 r15
A nyári 185/60 r15 (jobb a kanyarban)
Ülés, kárpitos csodát tesz.
Hűtőtartó olajcserénél látni fogod.
Jah az olajszűrő a híd fölött a jobb keréknél van, ha meganon edződtél ne ott keresd!
Felszereltség mission impossible kideríteni.
De szerintem mindegy is.
Renault power
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
- Játszós PC , R5 5500 , RX 5700 XT , 16GB 3200MHz , 512GB NVME
- Új 2K Gamer PC Ryzen 9 5900X/RTX 3070 8Gb/Asus Tuf lap/M2 500Gb NVME/2x16Gb DDR4/750W 2Év gari
- ASUS VivoBook Pro 14 OLED Ryzen laptop RTX VGA-val