Hirdetés

2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#89851) Tibko8 válasza rob210 (#89850) üzenetére


Tibko8
senior tag

Nincs gázolaj illata biztonság kedvéért 2-3 emberrel is megszagoltattam. Esetleg arra gondoltam hogy ez a műanyag cső megrepedt valahol és amikor nagyobb turbó nyomás van akkor kifúj és ezt a szenzor már érzékeli hogy nem annyi a nyomás mint kéne lennie. Vagy pedig még felül a bilincsnél tudom elképzelni hogy kifúj elégé mozog is ahogy most megtakarítottam.
Most egy alapos tisztítás után ma vár rám egy bő 100km-es autópályázás azután megnézem hogy pontosan mettől meddig lesz olajos a cső.

Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro

(#89852) salieri.


salieri.
őstag

Sziasztok,ez a motor megvehető? [link]

(#89853) rob210 válasza Tibko8 (#89851) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen ez lett volna a másik tipp, hogy sima kifújás.
Ellenőrizni kell a nyomásértékeket.

Renault power

(#89854) rob210 válasza salieri. (#89852) üzenetére


rob210
Topikgazda

Tce lpg nincs neked elég bajod? 🤣🤣🤣

Renault power

(#89855) salieri. válasza rob210 (#89854) üzenetére


salieri.
őstag

Spórolni szeretnék k4m 1.6 ot lecserélni.

(#89856) norbert1998 válasza Tibko8 (#89845) üzenetére


norbert1998
veterán

Ki van repedve a cső a bilincsnel alul. 90%-ban biztos vagyok benne.

Apám kocsija is így kezdte... Chiptuning műhely felé tartva :)
Nem lett belőle tuning. 30 ezer körül volt a cső, utángyártott formában németből. A gyári nem is kapható de akkor is drága.

(#89857) Josi válasza salieri. (#89852) üzenetére


Josi
aktív tag

Ha LPG-s autót akarsz. akkor vegyél egy benzinest és utólag tetess bele LPG-t.
A gyáriakkal az a gond, szakszervizen kívűl más nem nagyon tud a rendszerbe belenyúlni, a márkaszervíz meg nem nagyon ért a gázhoz. kb 250-300 ezer egy új gázrendszer beépítve. És majd féláron jársz mint bezzinnel (jelenleg).

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#89858) Mezga Aladár válasza rob210 (#89808) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

Ma rávettem magam.
Vastag gumicsövet levettem és egy kb A4 méretű tiszta szöszmentes ronggyal és féktisztítóval neki álltam kitakarítani. Érdekes volt látni hogy ha a gyújtást leveszem akkor teljesen lezárja a pillangószelepet. Volt segítség aki a gázpedállal kinyitotta teljesen a pill.szelepet.
Normál mennyiségű olajpára volt benne. Amit még találtam a levegő nyomás szenzora a szívósorban nem volt tökéletesen a helyén.
Utána tökéletesen indult, kb 150 magasabb volt a fordulata az alapjáratnak, ez 1/2 perc után helyreállt. Hétvégén megyek hosszabbra, remélem rendben lesz.

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#89859) salieri. válasza Josi (#89857) üzenetére


salieri.
őstag

Nem akarok,csak rengeteget lehet vele spórolni, viszont 2007-es megane2-be nem tudom megéri -e még belerakatni. :U

(#89860) Josi válasza salieri. (#89859) üzenetére


Josi
aktív tag

Nekem 2000 évi Megane I-ben van 11 éve. Már rég behozta az árát.
Számold ki mennyi idő alatt hozná vissza az árát.
Ha nem akarod sokáig megtartani a jelenlegi autót, akkor nem éri meg.
Sokan félnek a gázos autótól, szóval eladáskor hátrány inkább. Kiszerelés meg megint 60-100 ezer között.
De amikor beállsz tankolni és fizetsz.... :)

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#89861) rob210 válasza salieri. (#89855) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát ne erre.
:N

Renault power

(#89862) tope


tope
addikt

Mégane 2, hátsó lámpa bura.
Hogy a francba lehet kiszedni a csavart, mivel, mert úgy be van szorulva, hogy a csavaron lévő műanyag 3 ágú fogó rész az konkrétan lejött róla, de a csavar az maradt a helyén. Természetesen az alsó, amihez egy lyukon keresztül lehet hozzáférni, a felső se volt egyszerű menet, a másik oldal bezzeg megy kézzel is.

(#89863) forceberg válasza tope (#89862) üzenetére


forceberg
veterán

Hidegvágó... vagy leütni valamivel. Az egyikkel én is nagyon megszívtam.
Otthon ha nincs komplett műhelyre való lazítóanyagod és egyéb eszközparkod.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#89864) rob210 válasza tope (#89862) üzenetére


rob210
Topikgazda

Le kell szedni rendesen a műanyagot és onnantól egy dugókulccsal tekerhető, de élek a gyanúval, hogy szerintem inkább a lámpatestben forog el.
Én meg szoktam melegíteni a csavart és kihúzom a lámpából.
Majd ugyan így teszek bele egy másik csavart egy fém szárnyas anyával kenőanyaggal!!!

Renault power

(#89865) vzsryl


vzsryl
nagyúr

Laguna 3 2.0 M4R.
Múltkor volt első rugó csere, mert törött volt. Kedden első lengőkar csere, mert ki voltak repedve a szilentek. Természetesen minden párban, és kedden azonnal ment futómű állításra (szép az egyenes futása).
A kotyogós, kopogós hang viszont nem múlt el, tehát viszonylag kisebb úthibákon is tompán megy folyamatosan a klotty-klotty-klotty.
Mire kellene még ránézni? Vagy engedjem ezt el egy 15 éves autónál?

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#89866) rob210 válasza vzsryl (#89865) üzenetére


rob210
Topikgazda

Stabilizátor pálcák oda vannak.
Ha kézzel könnyen tudod mozgatni öket akkor kikoptak a gömbfejek.

Renault power

(#89867) Alusky


Alusky
aktív tag

[link]
Múltkor el is felejtettem ide linkelni népháborítónak.

Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.

(#89868) tope válasza tope (#89710) üzenetére


tope
addikt

Nem voltam még szerelőnél, de ma tankoltan, nem ment fel a szint jelző, 3 indítás is volt, meg vagy 60 km út is, semmi, DE, leálltam az autóval, mondom Test Mode-ba be, ment vagy 2 kört, kiléptem belőle, és láss csodát, felment a szint jelző...
Szóval a szint jelző hogy a picsbe tud felmenni ettől, várom a megoldásokat!
Az egyértelmű hogy nem akad ki a szint jelző ilyenkor, itt más is van, valami jel probléma, de hogyan működik a szint jelzés?

(#89869) gergo5991


gergo5991
őstag

Sziasztok, 2010 3 mas meganera ilyet hol talalok amit a kepen mutat?
sofor auto vedo lista vagy mi ez
[link]
kepen 2 es megane van attol tekintsetek el

nyaralason vagyok sikerult leszakitani..

(#89870) diablo1984 válasza gergo5991 (#89869) üzenetére


diablo1984
veterán

Bontó, nem egy túl kopó terméknek gondolnám, így valszeg fogsz könnyen találni.

(#89871) LamerGyuri válasza tope (#89868) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Ember, te aztán nem vagy könnyű eset....
Akkor gondolkodj a műszaki szemeddel: ha egy láncot megbontok az elején (a szivattyúnál), és összerakás után a végén (a visszajelző műszernél) nem jó, akkor miért a közepén (tankolás) és a végén keresed a láncon a hibát?

[ Szerkesztve ]

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#89872) rob210 válasza LamerGyuri (#89871) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én már lezártam ezt a témát.
Akinek nem kell segíteni, annak nem segítek.
:R

Renault power

(#89873) rob210 válasza gergo5991 (#89869) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nehéz ügy, főleg a szép állapotú

www.bontoplaza.hu

Ajtó díszléc néven, karosszéria elemek között találod, ha találod, vagy utángyártott.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#89874) tope válasza LamerGyuri (#89871) üzenetére


tope
addikt

Te nem érted, a test mode jelet ad a műszerfalnak, és az alapján mutatja a szintet (1/4, 2/4, 3/4, 4/4, itt semmi köze a benzin szinthez, hogy mennyi van benne, ettől hogyan változik meg a benzin szintjelző, de komolyan?
Erre kérem a választ műszaki szemmel!
Emiatt nem értem hogy fent akad a szintjelző, a test mode után meg jól mutat, mi köze a test mode-nak a szintjelző fennakadásához (úgy értem hogy a jelnek amit a tankban lévő szintjelző ad a műszerfalnak, ha fennakadna, akkor egy indítás nem fog rajta változtatni, mert előtte mentem vele, 3 indítás volt, és baszott felmenni a szint, de a test mode után meg felment).
Szigorúan műszaki szemmel nézve NEM ÉRTEM!

Műszaki magyarázatot kérek hogy mi okozza, mitől lesz jó a test mode után, anélkül meg nem.

Rob: felfogtam hogy a benzin tankban lévő szintjelzőt mondod, csak műszaki szemmel én meg nem értem hogy egy test mode-tól meg jó lesz, vagy utána mást mutat, nem élő jelek alapján mutat a műszerfal?

(#89875) LamerGyuri válasza tope (#89874) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Az óracsoport tesztmódja arra szolgál, hogy a műszereid képesek-e a 2 végállásba kitérni, valamint a tesztjele(ke)t megkapva tartományon belül mindig ugyanazt az értéket jelzik.
Hogy a teszt után mit jelez, az előzmények ismeretében irreleváns.
Tessék, itt egy újabb: elemet cseréltél a kisrádiódban, de véletlenül használtat tettél bele. erre elviszed a szervizbe, hogy szar a rádió, alig szól.
Annyit sem tettél meg, hogy legalább azt a nyomorult érzékelő csatlakozót ellenőrizd a szivattyúnál, nem került-e valami szutyok bele, mikor össze lett rakva, és emiatt kontaktos lett; helyette teljesen ráfeszültél az óracsoportra. Miért nem cseréled le? :D Kapni bontottat vagy újat könnyedén ;]
Innentől boldogulj egyedül, ezt a témát én is elengedtem.
Peace :R

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#89876) Mezga Aladár


Mezga Aladár
veterán

Erről jut eszembe, Megane 3/3-nál hogy lehet a műszerfal tesztmódot aktiválni?

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#89877) tope válasza LamerGyuri (#89875) üzenetére


tope
addikt

Kösz hogy nem válaszoltál a kérdésemre.
Valószínűleg azért, mert fogalmad sincs mint nekem se.

(#89878) mycso válasza vzsryl (#89865) üzenetére


mycso
Topikgazda

Stabilizátor szilent is tud ilyet produkálni, ha ki van kopva. A cseréje borzalom...
Bár nekem cserélve volt az elejében, a kormányösszekötőkön kívül az ÖSSZES alkatrész és mégis megmaradt valami koppanás-kottyanás, elengedtem.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#89879) rob210 válasza Mezga Aladár (#89876) üzenetére


rob210
Topikgazda

Diaggal.

Renault power

(#89880) rob210 válasza LamerGyuri (#89875) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én szóltam ;)

Renault power

(#89881) Mezga Aladár válasza rob210 (#89879) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

Szóval nem úgy mint a megane 1. Kár. :)

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#89882) tope válasza rob210 (#89880) üzenetére


tope
addikt

Felfogom, nézzen rá egy szerelő hogy jól van e benne a szivattyú és egyebek, de attól még a Test Mode hogyan tudja befolyásolni a szintet, ezt tudod érthetően magyarázni, ennyit kérek, mert ezt nem értem.
Műszaki ember vagyok, és ezt senki nem magyarázta még el közületek, max arra tudok gondolni, hogy a jel ragad be, nem a szint jelző mechanika.
Köszönöm ha ezt megérthetem!
Műszaki a végzettségem, PLC-hez is konyítok minimálisan, az előbb áramot szereltem, de ezt fel nem tudom fogni.

Nem kötözködni akarok, megérteni a "hibajelenséget".
Elnézést, szerelő csak jövő héten lesz akihez vinném.

[ Szerkesztve ]

(#89883) rob210 válasza tope (#89882) üzenetére


rob210
Topikgazda

Van egy jeladó.
Van egy fedcomp, ami veszi a jelet és vezérli a szintjelzőt.
A szintjelző egy egyszerű elekro szervo motorral hajtott "óra".
Ha a jeladó rossz értéket ad ezt az órát a fedcomp össze vissza vezérli.
Teszt módban nem veszi figyelembe a jeladó értékét, csak végállástól végállásig kivezérli.
Amikor te azt látod, hogy ezután máshol áll a mutató, az csak annyi, hogy nem megy vissza addig ahol volt, de ha mész vele rohadtul hamar vissza fog esni, mert nem a valós értéket mutatja.
Magyarán csal a jeladó miatt és össze vissza rángatja az órát. Így érted? Mert ennél jobban nem tudom elmagyarázni, hogy két külön dolog a valós szint és a jeladó hibád jele, amit te folyamatosan próbálsz összegyúrni azzal, hogy az órát kivezérled, de ettől a jel nem fog megjavulni.

Add rá a gyújtást és brutál módon rángasd meg az autót, hogy lötyögjön benne az üzemanyag ekkor meglátod mi történik.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#89884) tope válasza rob210 (#89883) üzenetére


tope
addikt

Kezdem érteni, bár érdekes mód nem csökken úgy a szint ahogy írod, legalábbis menet közben nem megy le a fogyasztás duplájával pl, hanem csak a fogyasztás mértékével (látszólag), szóval ez fura, mert amit írsz, azt értem, csak nem így történik.

A rángatást kipróbálom, ez hogy nem jutott eszembe :B

(#89885) tope válasza tope (#89884) üzenetére


tope
addikt

Rángatástól sajnos semmi, maradt 1/4 körül (de valószínűleg ott is volt a szint, lásd tankolás lentebb)
Viszont tankoltam utána, tele (40 liter ment bele), picit ment fel utána csak 1/3 kb, 50 m-re az autómosó, lemostam, majd test mode-ba indítva kb félig fel ment (2/4) a mutató (valamit befolyásol a test mode, de így egyértelmű, hogy nem ott a gond).
Na holnap remélem rá tud nézni, szedje ki, pucolja meg, csináljon amit akar, csak derüljön ki és oldja meg a gondot.

Köszi a segítséget!

[ Szerkesztve ]

(#89886) rob210 válasza tope (#89885) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha rángatásra nem változott a szint akkor egyértelmű a hiba.

Renault power

(#89887) tope válasza rob210 (#89886) üzenetére


tope
addikt

Azt még az 1/4-ed tankkal csináltam, majd ha elindulok akkor megrántgatom újra :D

(#89888) mycso


mycso
Topikgazda

Ezt, csak úgy:

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#89889) rob210 válasza mycso (#89888) üzenetére


rob210
Topikgazda

A piroson szép a felni
:C

Renault power

(#89890) tope válasza tope (#89887) üzenetére


tope
addikt

Enyhe ferde, pici lejtőn álltam le (tényleg minimális), indításkor felment a szint jelző teli állásba. (Rángatás nélkül)
:DDD

Amúgy imádom, 5.3 vegyes fogyasztás országúton.
6.2-vel jártam meg Pestet, M4-M0-M3 bevezető, minimális város, majd vissza, autóúton kb 110-es tempó, 20 éves autótól nem rossz, bár csak fiatalabb lenne...

[ Szerkesztve ]

(#89891) diablo1984 válasza mycso (#89888) üzenetére


diablo1984
veterán

Faterod meganja vs talizmanod?

(#89892) mycso válasza rob210 (#89889) üzenetére


mycso
Topikgazda

A talismanhoz, kaptam egy szett ugyanilyen felnit, új nexen nyárigumi volt rajta, csak eladtam, mert kicsi volt (18" :B) [link]

diablo1984: :K

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#89893) Alusky válasza mycso (#89888) üzenetére


Alusky
aktív tag

Jól néz ki az a Ford hátul.
:DDD

Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.

(#89894) Mezga Aladár válasza Mezga Aladár (#89858) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

20.-án 200 km + belekerültem a tűzijáték utáni orbitális dugóba. A Széna térig 1,5 óra araszolás, 30 fokot mutatott a hőmérő, ment a klíma.
Az autó tökéletesen működött nem volt alapjárat ingadozás vagy probléma.

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#89895) rob210 válasza Mezga Aladár (#89894) üzenetére


rob210
Topikgazda

;)

Renault power

(#89896) tiop


tiop
tag

Üdv.
Tulajdonosa lettem egy 2010 clio grandtur3 1.2 16v 75 LE gépnek.
Elég sokat visszaolvastam lenne pár kérdésem amire szeretnék tanácsot jóváhagyást kérni a nálam sokkal tapasztaltabbaktól,előre is köszönöm.
1: olajat cserélnék,a thalián és megan classicon én cseréltem,gondolom ezen se ördöngösség,ha jól olvastam mehet bele a 5w30 srx elf olaj.
2: olajszűrő ?purflux?
3: levegőszűrő? purflux? ezen kicsit másképpen van a levegőszűrőház azt hogy kell lebontani?
4: a gyergyákra nem találtam pontos tipust csak hogy densó de melyik?
5: vezérlés? 2020.10.10 volt cserélve 56 ezer kilométernél,most 113ezer van az autóban.Mikor kell cserélni? 90ezer kilométer vagy 4 év?
6:Hűtőfolyadék jelenleg valami citromsárga cucc van benne,mi az ajánlott?
7:Jelenleg 165/65R15 nyári gumik vannak rajta.Kaptam az autóhoz 1 éves 165/65R15 téli gumikat is felni nélkül.Mi a autó gyári gumimérete?mert olvastam 165/65 illetve 185/60 is.
A megan classicról megmaradt 4db ET43 felni.Azok jóklehetnek erre a gépre?A téli gumikat rálehet arra rakni?
8 :Nem tudom mi az autó pontos tipusa felszeretsége.Authentique, Expression vagy Dynamique.Ezt hogy lehet kideríteni?
9:A hűtőtartó segédkeret problémáról olvastam még ,az pontosan melyik is hol keressem elképzelésem van de egy kis megerősítést szivesen fogadnék.
10: olyan hogy ülés javítás létezik?van aki foglalkozik ilyennel? A vezető ülés jobb oldalán,ahol az a kidomborodás van,ott szinte kilátszik a fém keret a szöveten keresztül,mintha a szivacs réteg elszakadt volna.Lehet ezt javítani?Vagy ülés csere?
Bekarikáztam mire gondolok.
11: A pedálok illeteve gázpedál magasságát lehet állítani? Mert mindig beakad a lábam a fékpedálba mert a gázpedál jóval mélyebben van. :)
Előre is köszönöm.

(#89897) angyalpc2 válasza norbert1998 (#89822) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

Mivel több a Trophy mint a sima Megna 3 GT
Ilyen felnit se láttma még de dögös,

(#89898) angyalpc2 válasza mycso (#89888) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

Renault Tali (smán :D)

(#89899) rob210 válasza tiop (#89896) üzenetére


rob210
Topikgazda

Elf sxr 5w40
Purflux/filtron/mahle
Légszűrő 4 féle van kéne egy vázszám vagy legalább fotó.
Gyertya denso beru kell hozzá vékony falú 14es gyertyakulcs, a bolti sima nem lesz jó!
Vezérlés 100/5év
Mostanában mindenbe a typ-d-t teszik.
Hivatalosan g12+ való bele.
Et43 jó a gumi rohadtul keskeny.
Nekem a téli 185/65 r15
A nyári 185/60 r15 (jobb a kanyarban)
Ülés, kárpitos csodát tesz.
Hűtőtartó olajcserénél látni fogod.
Jah az olajszűrő a híd fölött a jobb keréknél van, ha meganon edződtél ne ott keresd!
Felszereltség mission impossible kideríteni.
De szerintem mindegy is.

Renault power

(#89900) tiop válasza rob210 (#89899) üzenetére


tiop
tag

Értem köszönöm.
Olvastam valami olyasmit is hogy ezeknél a motoroknál szelephézagot kell állítani 40ezrenként,erre a motorra is igaz?
Alvázszám pár fotó.
[kép]
[kép]
[kép]

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.