2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • A Facebook halott és erősebb mint valaha

    A fenti címmel közölt írást a Süddeutsche Zeitungszerzője. Maga a cím arra utal, hogy a Facebook-nak most van az F8-as konferenciája, és Zuckerberg bejelentette, hogy az FB már nem egy szociális háló, hanem app család. A FB Messenger most már saját app-store-al fog rendelkezni. Ezentúl külső fejlesztők is kódolhatnak appokat, amik a Messengeren belül fognak működni.

    Ez csak nekem furcsa, hogy egy app-on belül lesznek még app-ek, amiket használhatok? Akkor már csinálhatna egy saját mobile OS-t is az FB, és mondjuk a telefonom már azzal vehetném meg, ha annyira az FB-s dolgokra vagyok rákattanva. Ez nem újdonság, állítólag Japánban ez már működik, hogy egy közösségi oldal app-jet nagyon sok egyéb dologra használhatok, pl. vásárlásra, természetesen.

    Érdekes új világ. Én örülök annak, hogy nem használom az FB-t.

    Stanlee 9 éve 11

  • Csökken a mobil hívásvégződtetési díj (IC)

    Sehol nem írtak róla eddig, a napi.hu-n találtam: "A Magyar Telekom a tőzsde honlapján közölte hétfőn, hogy a nettó végződtetési díj percenként 1,71 forint (áfa nélkül) és a díj 2015. április 1-től hatályos. A mobil hívásvégződtetési díj jelenleg 7,06 forint, és 2013 januárja óta változatlan."

    Ha ettől nem is fog lemenni a mobiltarifák percdíja a béka feneke alá, összehasonlításul Németországban a jelenleg érvényes IC díj 1,72 cent/min (nettó), kb. 5,2 Ft. Tehát a mostani telekom adóval is olcsóbb az IC dij Magyarországon, mint a németeknél. Szerintem egy 4-5 Ft-os bruttó percdíjcsökkenés lesz a feltöltőkártyás tarifákban.

    Stanlee 9 éve 5

  • Az év autója: VW Passat

    Most olvastam, hogy az év autója fölényesen a VW Passat lett. Megerdemelten. Csak az előző generációból sikerült párat vezetnem. A cégnél volt 2.0-ás TDI kézi és autómata váltós, ill. párszor kölcsönöztem szintén 2.0-ás TDI BlueMotion-t. A kézi váltós kevésbé tetszett, az autómata volt a legjobb, de mindkettő úgy tolt, hogy öröm volt vele menni. És kényelmes volt. A legutolsó amit vezettem, egy Trendline felszereltségű 2.0-as TDI BlueMotion bérautó volt (12 km-rel kaptam meg). Annyira tetszett, hogy azon a héten munka után direkt kimentem az autópályára többször is vele, hogy toljam neki. Nagyon jó érzés volt, amikor 160-nál még mindig volt benne erő, és csak ment, ment, ment, mint a veszedelem... Ez volt az egyetlen típus, aminek mindig örültem, ha kaptam.

    Stanlee 9 éve 3

  • Melyik fórum rendszer + domain regisztráció

    Javaslatokat várnék a következő témában: gondolkozom egy fórum indításán.

    A társasház, amiben a lakásom van, egy elég érdekes és mozgalmas időszaka elé érkezett. Mivel már közel 8 éve álla a ház, a beruházó és a szomszédos telkek tulajdonosai közötti pereskedések lefutottak, a háztól elvették a jogerősen kiadott használatbavételi engedélyt és kötelezték a beruházót jó pár munka elvégzésére, hogy a ház megkaphassa a fennmaradási engedélyt. Ez az egész folyamat azzal jár, hogy a legtöbb tulajdonos valamilyen formában megszívja a házban, mert az elvégzendő munkák valamilyen kihatással lesznek a lakására vagy a felszíni-mélygarázsban lévő parkolójára. A komplexumban több, mint 160 lakás van. A legutóbbi lakógyűlés után világossá vált, hogy sokan akarják majd perelni a beruházót, pertársaságok alakítását is megkezdték. A fórum az információcserét szolgálná. Nem tud mindenki ott lenni egy lakógyűlésen, vagy követni a fejleményeket - én sem, mert külföldön élek, anyukám meg a lakástól kb. 250 km-re lakik, nem tud minden lakógyűlésre elutazni.

    Technikai jellegű javaslatokat kérnék:

    Folytatás...

    Stanlee 9 éve 9

  • Apple (i)Car - Vágyálom...

    Az utóbbi napok egyik legnagyobb híre, hogy az Apple saját autón dolgozik. Vagy talán mégse saját autón, hanem egy olyan felhasználói felületen, amit más autógyártóknak eladhat, ezáltal piaci részesedést szerezve magának a gépjárműpiacon, és nagy örömöt okozva a vezetőknek, hogy Apple minőséget kapnak legalább a kezelőfelületen. A véleményem arról, hogy a saját autó - (i)Car - ötlete miért halott.

    Az első és talán legnagyobb hátulütője a saját autó gyártásának, hogy az Apple-nek nincs saját gyártókapacitása, az elektronikai eszközöknél külső beszállítókkal dolgozik, az összeszerelése a termékeinek nem saját alkalmazottak által történik, hanem bérmunkában. Tehát ha nem kell több iPad, akkor szólnak a Flextronics-nak, hogy ennyi volt, azt csináltok amit akartok, küldjétek haza a munkásokat, nem érdekel, hogy mi történik velük. Ha az autójukat saját maguk szerelik össze, akkor a gyárban olyan alkalmazottak lesznek, akiket nem lehet egyik napról a másikra lapátra tenni. Persze a gyárat lehet az USA-n kívülre is tenni Kínába, de azért egy autón a Designed in California - Assembled in China felirat eléggé rosszul mutatna, és kevésbé lenne bizalomgerjesztő.

    Folytatás...

    Stanlee 9 éve 3

  • Bérruha - avagy Le Tote és társai

    Ezen a héten a legnagyobb újdonság amiről hallottam, az a bérruha. Mármint bérelhető munkaruháról már hallottam, használtam, ill. az egyik legnagyobb magyarországi szolgáltatónak a telephelyén is jártam, szóval ismerős a szolgáltatás. Csomagtól függően heti három szettet kap a munkásember, hogy megfelelő körülmények között tudja a munkáját végezni, mindíg tiszta és szép ruhában!

    Kedves hanyatló nyugati barátaink évekkel ezelőtt kitalálták, hogy miért ne lehetne a mindennapi használatban lévő ruhát is bérbe adni. Mindent lehet lízingelni, hát akkor a ruhát is adjuk bérbe. A társadalom amúgy is a folyamatos változatosságot igényli, a birtoklás a multé, a bérlés és kölcsönadás a jövő!

    Erre a kölcsönzésre alapult több cég is az USA-ban, kettő nagy is lett, az egyik a Le Tote, a másik a Rent the runway. Én a Le Tote ötletét tartom a jobbnak, mindjárt le is írom, miért. Barátnőm nővérei igazi ruhabuzik. Az egyiknek ha valami (szív)fájdalma van, akkor rögtön vesz a neten valami ruhát, vagy elmegy a városba shoppingolni. Persze nem az ilyen Ócsójános féle boltokban vásárol, mint a Woolworth, L&M, vagy esetleg felkeresne valami kínait (na jó, itt Németországban nincs kínai), hanem egyből valami márkás kell neki, 40 euró alatt nem hajlandó magára venni semmit se. A másik dízájner, és a müncheni háj szoszájeti köreiben forog, szóval ő meg azért vesz magának mindíg drága ruhákat, mert a munkája miatt kb.

    Folytatás...

    Stanlee 9 éve 1

  • holtankoljak.hu alternatíva?

    Nem túl sokszor lenne rá szükségem, de tud valaki mondani működő holtankoljak.hu alternatívát, ami majdnem aktuális árakat közöl? Decemberben voltam legutóbb otthon, mindíg úgy oldom meg, hogy szeretett városomban tankoljak, de nincs egy oldal se, ahol megnézhetném, hogy melyik kúton mennyibe kerül az üzemanyag. Még az Auchan saját weboldala sem aktuális, valami 10 Ft volt literenként az eltérés a kúton ahhoz képest, mint amit az oldalukon írtak. A holtankoljak.hu dizájnos, de zéró információ van rajta, már ami az üzemanyag árakat illeti. Ezen felül meg még csak felhasználóként nem is küldhetek be aktuális árat, amiért tankoltam. Valami ötlet?

    Stanlee 9 éve 10

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.