2016. december 3., szombat

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Mi ennek az autógyártónak a neve?

    Tegnap óta a közeli utcában van ledobva ez a szekér, ideiglenes rendszámmal, látszik rajta a régi fóliázás nyoma, az ideiglenes rendszám is csak be van dobva az utastérbe. Melyik (kínai) gyártó, milyen modellje ez? Egyébként automata és még rajta vannak a szenzorok. És amúgy elég kulturált a belseje...

    Stanlee 6 napja 8

  • Sokkoló fényképek dohánytermékeken

    Csak ma vettem észre, hogy már itt, Németországban is sokkoló fényképeket helyeznek el a dohánytermékek csomagolásán. Mivel nem dohányzom, igy nagyon nem is nézegettem a cigisdobozok változását, csak ma döbbentett le, hogy milyen képeket is kell az embernek néznie.

    Ma volt nagybevásárlás, és szombat lévén sokan voltak a boltban, hosszabban kellet sorbanállni, szóval csak úgy nézelődtem, és amit láttam, hát mit is mondjak, kevésbé nyerte el a tetszésemet.

    A kedvenc képem az egyik vágott dohányt tartalmazó kb. 500 g-os csomagoláson volt, amin egy lerohadt lábujjal rendelkező lábfej van lefotózva - a jobb hatás érdekében majdnem életnagyságú minden a csomagon, mivel a teljes csomagolási felület 65%-át kell ezeknek a képeknek lefedniük. Aki szeretné látni, hogy mit kellett néznem szemmagasságban, annak itt a link, és a 12. képről van szó.

    Stanlee 1 hete 19

  • Tapasztalt NNTP szerver üzemeltetőt keresek

    NNTP (Network News Transfer Protocol) szerver üzemeltetésben tapasztaltak jelentkezését várnám. Lenne egy-két kérdésem, de sajnos nem jutok előrebb. Ha valaki valamilyen NNTP cache-t üzemeltetett - nem text hanem binary csoportokra, azok jelentkezését is szívesen fogadnám. Köszönöm!

    Stanlee 3 hónapja 0

  • Freelancer.com tapasztalataim megbízóként

    Szeretném megosztani veletek a freelancer.com-on gyűjtött tapasztalataimat megbízóként.

    Érdemes tudni, hogy nem vagyok jártas a php programozásban, de van egy két "webes" ötletem, amit szívesen megvalósítanék. Így arra a döntésre jutottam, hogy egy kisebb összeget elköltök külsős emberre. Nézegettem a lehetőségeket és így jutottam el a freelancer.com-ra.

    A munkám miatt már évek óta készítek magyar, német és angol nyelven is ipari folyamatok automatizáláshoz leírásokat, amik elég szájbarágósan tartalmaznak minden egyes folyamatot, hogy a megbízott cégek jól el tudják készíteni a munkát.Így az ajánlattétel megkönnyítése érdekében készítettem egy kb. 5 oldalas leírást arról, hogy mit is kellene tudnia annak a joomla modulnak, amit el szeretnék készíttetni.

    Az ajánlatkérés elkészítése gyorsan ment a Freelancer.com-on, secperc alatt leszedték a zsetont a paypal acc-ról, minden ment szépen magától. Azt a fajta ajánlatkérést választottam, ahol az ajánlattevők nem látják a többiek által megadott árat. Az élesítés után perceken belül jöttek az ajánlatok, kisebb nagyobb összegekkel. Innentől nem is foglalkoztam a dologgal majd 2 hétig.

    Folytatás...

    Stanlee 3 hónapja 14

  • Opel Astra K 1.4 ecotec (szubjektív vélemény)

    Ebben az autóban pozitívan csalódtam. A legutóbbi bérlésem a Hertz-nél CDMR kategória volt. Reménykedtem, hogy nem a megszokott Ford Focus 1.0 ecoboost-ot kapom, hanem valami mást, mivel már nagyon vágyom egy kis változatosságra, az utóbbi egy évben négyszer kaptam ezt a szörnyeteg Focus-t, a legutolsó a 100 LE-s változat volt, ami sem nekem, sem barátnőmnek nem tetszett igazán.

    A felvétel reggelén a szokásos módon megkaptam az e-mailt, amiben közölték, hogy egy Opel Astra fog rám várni. Egyből utánanéztem és az adatok alapján egy 100 LE-s erőgép lebegett a szemem előtt, ami kellőképpen gyenge szerintem ezekhez a méretű autókhoz, de ha ezt dobta a gép, el kell fogadni. A reptérre megérkezve a Gold Choice parkolóban még nem volt ott a gép, pont takarították, így egy kis várakozás után érdeklődtem, hgy van-e valami más, esetleg diesel, de mint mindíg, lepattintottak egy nemleges válasszal, hogy ebben a kategóriába nincs diesel, csak IDMR-től felfelé. OK, a járgánny elkészültek, átvettem, irány a munkába.

    Delután indultunk barátnőm szüleihez, előtte bevásároltunk. Az autópályán már akkor meglepett, hogy a maga kis 100 LE-je mennyire jól mozgatja a szekeret, ill. a hatsebességes váltó légkondizás ellenére is ilyen jó fogyasztást produkál - 6 liter alatt...

    Folytatás...

    Stanlee 4 hónapja 5

  • Ne tőccsé p0reszt Németországban!

    És semmilyen más szerzői jogvédelem alatt álló tartalmat ne tölts le Németországban P2P fájlcserélőkkel.

    Az Indexen cikkeznek mostanában erről, amikor is magyar ügyvéd, magyar felhasználókat, magyar lakcímükön zargat mindenféle levelekkel, hogy fizessenek ennyit meg annyit mert egy német cég által forgalmazott poreszt töltöttek le Magyarországon, magyar IP-vel. Nem a jogszerűségébe akarok belemenni a dolognak, hanem hogy a módszer Németországban teljesen legális.

    Nem lehet eleget írni arról, figyelmeztetni mindenkit aki kijön Németországba, hogy NEM töltünk le/fel semmilyen szerzői jogvédelem alatt álló tartalmat (videó, zene, fénykép, szoftver, stb.) P2P fájlmegosztó rendszereken keresztül (torrent, meg nem tudom még mi).

    Németországban külön iparág jött létre arra, hogy a német IP címeken keresztül történt szerzői jogsértéseket rögzítse, a szolgáltatóktól az IP címhez tartozó előfizetők címét megszerezze, majd peren kívüli egyezség keretén belül pár száz/ezer euróra lehúzza a felhasználókat. Itt mindez legális, a német jog, bíróságok ehhez aszisztálnak. Ha perre viszed az ügyet, vesztesz és még többet fizetsz. Senkit nem érdekel, hogy csak 1 kbyte adatot töltöttél le a filmből, zenéből, amit így nem is lehet "élvezni", még csak nem is tölttél fel adatot, ha mindezt német IP-vel rögzítették, már megy is a fizetési felszólítás.

    Folytatás...

    Stanlee 9 hónapja 28

  • MOL Marché Toalett - a lehúzás magasiskolája

    WC-re kellett mennem. Többnyire nem jelent gondot, hogy megálljak valamelyik lelakott autópálya menti pihenőhelyen és a meglepetéseket rejtő pihenőhelyes WC-t használjam. Vagy egyszerűen a természet lágy ölén könnyítsek magamon. De most nem ment, mert egy bazinagy vágás volt az egyik ujjamon, szóval nem akartam nagyon kontrollálatlan körülmények között dolgot intézni.

    Meglátogattam az egyik MOL Marché toalettet. Sajnos nem volt nálam kemény magyar valuta, így euróban kellett fizetni. 50 centbe kerül az élvezet. 100 HUF-ba, ha van magyar valuta. Automata csak 50 centet, 1 és 2 euróst fogad el. Szuper, van 1 euróm, bedobom, egy 100 Ft-os érmét kaptam visszajárónak. Ez azt jelenti, hogy aki euróval fizet, az keményen 200 Ft-ért végezheti el a dolgát. Az eredeti ár duplájáért. Már azt is elég nagy lehúzásnak találom, hogy 50 centbe kerül eurós fizetés esetén a toalett, de elfogadom, mert az a legkisebb egy érmés közös valuta, de azért egy ilyen nagy cégnél nem értem, mire föl ez a nagy felár. Gondolom aki 2 euróssal fizet, az is 100 Ft-ot kaphat vissza, mert az automata nem ad vissza normalisan.

    Szóval nagy köszönet a Marché-nak, hogy lehetőséget biztosít kulturált körülmények között a szükségletek elvégzésére, de ez a furcsa árképzési módszer csak cseppet lehúzós...

    ui.: a jövőbeli problémák elkerülése végett most felszerelkeztem egy erszényni százassal.

    Stanlee 1 éve 8

  • Help: Windows 7 update nem működik

    Proxmox alatt telepítettem Windows 7 Ultimate változatot, 32 és 64 bit-et is. Kb. 5-6 órán keresztül pörgetik 100%-on a procit, memóriát is majdnem kitöltik, de egyik sem talál frissítenivalót. Kb. négyszer telepítettem újra, egyik sem működik. Valami ötlet?

    ps: dobozos legális szoftver, egyenest Írországból az MS-től és még sose telepítettem, tehát nem regisztrált.

    Stanlee 1 éve 3

  • Hálózatbővítés: AVM Fritz!Box 4020 GS

    Hétfőn érkezett meg a WLAN hálózat bővítésére szánt AVM Fritz!Box 4020 GSrouter. Ez a legolcsóbb új készülékük, 49 euró. Mivel a biciklitároló felét barkácsolásra alkalmas állapotba hoztam, letelepítettem a koca szervert, hogy 0/24-ben tudjon menni a közös költség rovására, és ne fent zúgjon a lakásban, ill. fogyassza a drága delejt. Egy valamire nem számítottam, hogy a proxmox és WLAN kártya nagyon nem fognak együtt dolgozni, és majdnem egy napos próbálkozás után arra jutottam, hogy kell valami router, ami együttműködik a már meglévő Fritz!Box-szal és a WLAN hálózat hatótávolságát is bővíteni tudom. A Fritz!OS alatt megszűnt a WPS támogatás, a meglévő TP-Link routert totojgattam kb. egy fél napot, de nem tudott felcsatlakozni a mostani Fritz-re.

    Beállítsok: a 4020-as routerre bejelentkeztem, majd a WLAN hálózat alatt kiválasztottam, hogy ez lesz a kliens, majd a hatókörön belül lévő hálózatok közül kikerestem, amire csatlakozni akarok, jelszó megad, save, router újraindít és a LAN porton már kapta is a gep a netet, valamint a WLAN is bikaerős jelet ad az alagsorban. Kevesebb, mint 10 kattintásból és 10 perc alatt meglett a hálózatbővítés.

    Szerintem ezt még anyukám is meg tudta volna csinálni. Így kell felhasználóbarát, otthonra szánt hálózati eszközöket készíteni. Köszönet AVM!

    Folytatás...

    Stanlee 1 éve 0

  • 12000 €/ev/menekult

    Ma reggel a FAZ cikket olvasgatva ledobtam a lancot. Atlagosan 12000 €/ev/menekult, amit ki kell adni Nemetorszagban a menedeket keresok utan, es ez nem fedezi a teljes koltseget. (By the way, baratnommel eves szinten osszesen 16800 eurot fizetunk be a kozos kasszaba, amibol a lakas es kaja koltsegein felul butorra, elektronikai cikkekre, es etterembejarasra is koltunk, ugy, hogy meg marad is belole.)

    Amin meg jobban lehaltam, az a menekult gyerekek utani atlagos koltsegek. Akik szulok nelkul erkeznek meg (hogy a faszba tud egy gyerek Sziriabol szulok nelkul eljutni idaig), azok utan evente kb. 40000 € (negyvenezer) az atlagos kiadas. Ilyenekbol van allitolag csak itt a bajoroknal 10000.

    Ellatogattam a Misereor segelyszervezet szir projektjeit felsorolo oldalra is - minden evben odaadom nekik az egyhazi adovisszateritesem, hogy ott ahol szukseg van egy kis penzre, felhasznalhassak.

    Folytatás...

    Stanlee 1 éve 11

  • Mennyit kap egy menekült Németországban?

    85-392 euró között valahol, havonta.

    A kérdés megválaszolására a focus.de cikkéből szemezgetek pár információt.

    Az, hogy egy menekült Németországban mennyit kap készpénzben többféle dologtól is függ, de átlagosan 85-392 euró között mozog az az összeg, amit a szociális juttatásokon felül megkaphat egy menekült.

    Amíg valamelyik befogadóhelyen van valaki, addig a napi étkezést, szállást ingyen megkapja, ezen felül egyedülálló személyeknek 143 euró zsebpénz jár, míg a további családtagoknak 113 euró, a gyerekeknek 85-92 euró jár kortól függően. Az érkezéskor kapnak egy kezdőcsomagot is, valamint ruhaadományokat.

    Azok, akiknek sikerült kijutniuk egy a helyi önkormányzat által kiutalt lakásba, természetesen nem kell lakdíjat fizetniük, a család első felnőtt tagja 216 eurót kap, míg a többi felnőtt és gyerek 133-194 euró közötti összeget kaphat kézhez havonta. Ezen felül a lakhatási költségeket is átvállalják (gondolom itt az alapvető dolgokat fizethetik, mint a villany, víz, fűtés, szemétszállítás, stb. költségeit).

    Folytatás...

    Stanlee 1 éve 250

  • HP-Proliant BL480c - Mennyit érhet?

    Fenti blade server 18GB DDR2 memóriával és 4 db 146GB-os merevlemezzel kb. mennyiért passzolható el a szabadpiacon? Processzor típusát ne kérdezzétek, mert még nem tudtam kipréselni a kapcsolattartóból. Selejtezés lesz és olcsón meg tudnám venni, de ha nem éri meg vele foglalkozni, akkor hagyom a csudába.

    Stanlee 1 éve 3

  • Már nagyon hiányzott...

    A hétvégén voltam otthon Mo-n. Vakáció, nyaralás, meleg, autópálya, lassú haladás, dugó. És már csak ez hiányzott az életemből: a lakókocsik és lakóautók tömkelege az autópályán, a teherautók között szlalomozva, embertelenül lassú sebességgel.

    Tegnap este nem sokkal Mooosburg előtt lejöttem az autópályáról, mert végeláthatatlan sor tötymörgött 70-80-al, azt hittem valahol dugó készülődik, persze le volt zárva a kihajtó után a főút arra, amerre akartam továbbmenni. Vissza az autópályára, már csak 20 km van hazáig, nem akartam nagyon tolni neki, nyugalomban és épségben akartam hazaérni. De azért a belső sáv kemény 90-el haladt töretlenül előre. Két lakókocsis nyomott egy versennyel egybekötött előzést, olyan nyugalom volt előttük az autópályán, mint teljes útzár idején...

    Ez a hét az utolsó, utána a bajoroknál is iskolaszünet. A lakókocsi áradat csak ez után fog igazán megindulni...

    Ps.: 100 m-es körzetben a lakásunk körül minden ház udvarán van egy lakókocsi vagy lakóautó. Durva.

    Stanlee 1 éve 1

  • Amazon PrimeDay tapasztalatok

    Tegnap volt a nagy NAP. Amazon PrimeDay. Mivel pont szabadságon voltam, kicsit többet tudtam a neten lógni, és nézegettem az ajánlatokat. Minden órában kiraktak jó sok ajánlatot, ill. előtte már lehetett nézegetni, hogy mi lesz jóárasítva. Aztán amikor élesítették az ajánlatot, lehetett vadul kattintani az olcsó árúért..

    Azt hittem, hogy a műszaki cikkek, ezek közül is a számítástechnikai, szórakoztató elektronikai cikkek lesznek többségben, de sajnos tévednem kellett. Egy-két jónak tűnő ajánlatuk volt (féláron Netgear switch?), ami igazán jól jött volna, az egy 5 TB-os WD külső merevlemez volt, az ára annyi volt, mint a 4 TB-os kiszerelésé, kb. 20%-kal olcsóbb, mint a normál ajánlatban. Persze nem sikerült beszereznem, mivel amikorra megláttam, hogy ott van az ajánlatok között, már a várólista is betelt, pár mp szörfölés után viszont felengedett a várólistára, azt írta, hogy az 500-ik vagyok, és a valószínűsége, hogy megkapom az áhított eszközt: "Alacsony". Hát nem is lett belőle semmi, nem baj, azért eret nem fogok vágni.

    Folytatás...

    Stanlee 1 éve 6

  • DHL Päckchen csomagot ne küldjetek Mo-ra

    Csomagot küldtem a német postával Mo-ra Németországból. UFB (ultra fillérbaszó) voltam, ezért a DHL Päckchen csomagját választottam, ami 8,79 euróért cserébe ígérte, hogy a csomagom eljut Mo-ra a címzetthez maximum 8 munkanapon(!) belül.

    A csomagot 2015 május 13-án adtam fel, eddig még nem érkezett meg Mo-ra a csomag. UFB mivoltom miatt nem kötöttem rá extra biztosítást (50 eurós értékig 2,2 euróért - vicc kategória) ami tartalmazza a nyomonkövethetőséget is.

    Ha jót akartok magatoknak, és csomagot kell küldeni haza, és az kicsi, akkor ne válasszátok a DHL Päckchen szolgáltatást, mert nem tartalmaz se biztosítást, se követhetőséget, semmit se, szóval akár az utcasarokra is kitehetitek a csomagot, és reménykedhettek benne, hogy valaki elviszi Magyarországra a címzetthez, mert kb. ezt a szolgáltatást nyújtja a német posta (DHL) ennyi pénzért.

    Legközelebb a DPD-vel 6 euróért többért, de 520 eurós biztosítással, nyomonkövethetőséggel és nem egy örökkévalóságig tartó szállítási határidővel küldök haza bármit. A DHL (Deutsche Post AG) meg tehet egy szívességet...

    Stanlee 1 éve 22

  • Mire van az infotábla az autópályán?

    Tegnap jöttünk vissza családlátogatásból. 950 km autópáyán. Elszaporodtak az utóbbi években az általam csak infótáblának nevezett kijelzők (információs táblák) az autópályák felett. Funkcionalitásuk egyenlő a nullával.

    M5-ös, Inárcsnál kátyúznak az autópályán (ez is megérne egy misét, hogy miért a húsvéti ünnepek utáni első munkanapon, amikor a kamionok megindulnak), plusz koccanásos baleset. A fantasztikus kijelzőkön egy szó nem volt arról, hogy bedugult a pálya előtted.

    M0: ez az ultimate vicc kategória. Ugye csinálják az utolsó etapot az M1 felé, lezárások, stb. A kijelzőkön csak annyi szerepelt, hogy torlódás 5 km múlva, torlódás 3 km múlva, és bumm, ott állsz, a forgalom az M6-os csomópontig visszatorlódva. Pl. az M5-ön kiírhatták volna, hogy bazinagy a dugó a nulláson. Akkor aki ismeri a lehetőségeket, begurul Bp-re, és szépen elcsorog másik irányba. Amúgy a rádiók is csak annyit mondtak, hogy dugó van, de nem azt, hogy kb. 1 órával tovább tart az a szakasz, mint normál esetben.

    M1: az összes kijelzőre kiírták, hogy Oldalszél, vagy Erős oldalszél. Bazz, aki nem vette észre addig, hogy a szél majdnem elfújja a gépsárkányt, annak tényleg friss információ...

    Stanlee 1 éve 0

  • A Facebook halott és erősebb mint valaha

    A fenti címmel közölt írást a Süddeutsche Zeitungszerzője. Maga a cím arra utal, hogy a Facebook-nak most van az F8-as konferenciája, és Zuckerberg bejelentette, hogy az FB már nem egy szociális háló, hanem app család. A FB Messenger most már saját app-store-al fog rendelkezni. Ezentúl külső fejlesztők is kódolhatnak appokat, amik a Messengeren belül fognak működni.

    Ez csak nekem furcsa, hogy egy app-on belül lesznek még app-ek, amiket használhatok? Akkor már csinálhatna egy saját mobile OS-t is az FB, és mondjuk a telefonom már azzal vehetném meg, ha annyira az FB-s dolgokra vagyok rákattanva. Ez nem újdonság, állítólag Japánban ez már működik, hogy egy közösségi oldal app-jet nagyon sok egyéb dologra használhatok, pl. vásárlásra, természetesen.

    Érdekes új világ. Én örülök annak, hogy nem használom az FB-t.

    Stanlee 1 éve 11

  • Csökken a mobil hívásvégződtetési díj (IC)

    Sehol nem írtak róla eddig, a napi.hu-n találtam: "A Magyar Telekom a tőzsde honlapján közölte hétfőn, hogy a nettó végződtetési díj percenként 1,71 forint (áfa nélkül) és a díj 2015. április 1-től hatályos. A mobil hívásvégződtetési díj jelenleg 7,06 forint, és 2013 januárja óta változatlan."

    Ha ettől nem is fog lemenni a mobiltarifák percdíja a béka feneke alá, összehasonlításul Németországban a jelenleg érvényes IC díj 1,72 cent/min (nettó), kb. 5,2 Ft. Tehát a mostani telekom adóval is olcsóbb az IC dij Magyarországon, mint a németeknél. Szerintem egy 4-5 Ft-os bruttó percdíjcsökkenés lesz a feltöltőkártyás tarifákban.

    Stanlee 1 éve 5

  • Az év autója: VW Passat

    Most olvastam, hogy az év autója fölényesen a VW Passat lett. Megerdemelten. Csak az előző generációból sikerült párat vezetnem. A cégnél volt 2.0-ás TDI kézi és autómata váltós, ill. párszor kölcsönöztem szintén 2.0-ás TDI BlueMotion-t. A kézi váltós kevésbé tetszett, az autómata volt a legjobb, de mindkettő úgy tolt, hogy öröm volt vele menni. És kényelmes volt. A legutolsó amit vezettem, egy Trendline felszereltségű 2.0-as TDI BlueMotion bérautó volt (12 km-rel kaptam meg). Annyira tetszett, hogy azon a héten munka után direkt kimentem az autópályára többször is vele, hogy toljam neki. Nagyon jó érzés volt, amikor 160-nál még mindig volt benne erő, és csak ment, ment, ment, mint a veszedelem... Ez volt az egyetlen típus, aminek mindig örültem, ha kaptam.

    Stanlee 1 éve 3

  • Melyik fórum rendszer + domain regisztráció

    Javaslatokat várnék a következő témában: gondolkozom egy fórum indításán.

    A társasház, amiben a lakásom van, egy elég érdekes és mozgalmas időszaka elé érkezett. Mivel már közel 8 éve álla a ház, a beruházó és a szomszédos telkek tulajdonosai közötti pereskedések lefutottak, a háztól elvették a jogerősen kiadott használatbavételi engedélyt és kötelezték a beruházót jó pár munka elvégzésére, hogy a ház megkaphassa a fennmaradási engedélyt. Ez az egész folyamat azzal jár, hogy a legtöbb tulajdonos valamilyen formában megszívja a házban, mert az elvégzendő munkák valamilyen kihatással lesznek a lakására vagy a felszíni-mélygarázsban lévő parkolójára. A komplexumban több, mint 160 lakás van. A legutóbbi lakógyűlés után világossá vált, hogy sokan akarják majd perelni a beruházót, pertársaságok alakítását is megkezdték. A fórum az információcserét szolgálná. Nem tud mindenki ott lenni egy lakógyűlésen, vagy követni a fejleményeket - én sem, mert külföldön élek, anyukám meg a lakástól kb. 250 km-re lakik, nem tud minden lakógyűlésre elutazni.

    Technikai jellegű javaslatokat kérnék:

    Folytatás...

    Stanlee 1 éve 9

  • Apple (i)Car - Vágyálom...

    Az utóbbi napok egyik legnagyobb híre, hogy az Apple saját autón dolgozik. Vagy talán mégse saját autón, hanem egy olyan felhasználói felületen, amit más autógyártóknak eladhat, ezáltal piaci részesedést szerezve magának a gépjárműpiacon, és nagy örömöt okozva a vezetőknek, hogy Apple minőséget kapnak legalább a kezelőfelületen. A véleményem arról, hogy a saját autó - (i)Car - ötlete miért halott.

    Az első és talán legnagyobb hátulütője a saját autó gyártásának, hogy az Apple-nek nincs saját gyártókapacitása, az elektronikai eszközöknél külső beszállítókkal dolgozik, az összeszerelése a termékeinek nem saját alkalmazottak által történik, hanem bérmunkában. Tehát ha nem kell több iPad, akkor szólnak a Flextronics-nak, hogy ennyi volt, azt csináltok amit akartok, küldjétek haza a munkásokat, nem érdekel, hogy mi történik velük. Ha az autójukat saját maguk szerelik össze, akkor a gyárban olyan alkalmazottak lesznek, akiket nem lehet egyik napról a másikra lapátra tenni. Persze a gyárat lehet az USA-n kívülre is tenni Kínába, de azért egy autón a Designed in California - Assembled in China felirat eléggé rosszul mutatna, és kevésbé lenne bizalomgerjesztő.

    Folytatás...

    Stanlee 1 éve 3

  • Bérruha - avagy Le Tote és társai

    Ezen a héten a legnagyobb újdonság amiről hallottam, az a bérruha. Mármint bérelhető munkaruháról már hallottam, használtam, ill. az egyik legnagyobb magyarországi szolgáltatónak a telephelyén is jártam, szóval ismerős a szolgáltatás. Csomagtól függően heti három szettet kap a munkásember, hogy megfelelő körülmények között tudja a munkáját végezni, mindíg tiszta és szép ruhában!

    Kedves hanyatló nyugati barátaink évekkel ezelőtt kitalálták, hogy miért ne lehetne a mindennapi használatban lévő ruhát is bérbe adni. Mindent lehet lízingelni, hát akkor a ruhát is adjuk bérbe. A társadalom amúgy is a folyamatos változatosságot igényli, a birtoklás a multé, a bérlés és kölcsönadás a jövő!

    Erre a kölcsönzésre alapult több cég is az USA-ban, kettő nagy is lett, az egyik a Le Tote, a másik a Rent the runway. Én a Le Tote ötletét tartom a jobbnak, mindjárt le is írom, miért. Barátnőm nővérei igazi ruhabuzik. Az egyiknek ha valami (szív)fájdalma van, akkor rögtön vesz a neten valami ruhát, vagy elmegy a városba shoppingolni. Persze nem az ilyen Ócsójános féle boltokban vásárol, mint a Woolworth, L&M, vagy esetleg felkeresne valami kínait (na jó, itt Németországban nincs kínai), hanem egyből valami márkás kell neki, 40 euró alatt nem hajlandó magára venni semmit se. A másik dízájner, és a müncheni háj szoszájeti köreiben forog, szóval ő meg azért vesz magának mindíg drága ruhákat, mert a munkája miatt kb.

    Folytatás...

    Stanlee 1 éve 1

  • holtankoljak.hu alternatíva?

    Nem túl sokszor lenne rá szükségem, de tud valaki mondani működő holtankoljak.hu alternatívát, ami majdnem aktuális árakat közöl? Decemberben voltam legutóbb otthon, mindíg úgy oldom meg, hogy szeretett városomban tankoljak, de nincs egy oldal se, ahol megnézhetném, hogy melyik kúton mennyibe kerül az üzemanyag. Még az Auchan saját weboldala sem aktuális, valami 10 Ft volt literenként az eltérés a kúton ahhoz képest, mint amit az oldalukon írtak. A holtankoljak.hu dizájnos, de zéró információ van rajta, már ami az üzemanyag árakat illeti. Ezen felül meg még csak felhasználóként nem is küldhetek be aktuális árat, amiért tankoltam. Valami ötlet?

    Stanlee 1 éve 10

  • VoIP - Mennyire éri meg?

    A mai gazdasági viszonyok között mind a magánemberek, mind a cégek megpróbálják csökkenteni költségeket.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 3 éve 109

  • Élet bankkártyával Németországban - Megérkeztem

    Sikeresen megérkezett a repülőm Münchenbe. Most egy éjszakát töltök itt, utána repülök tovább Brémába. A reptéren jegyet kellett venni a helyi tömegközlekedésre (MVV). Szerencsém volt, mind a Visa/Master párossal tudtam fizetni a jegyért az automatánál, amit persze a DB (Deutsche Bahn) üzemeltet (Terminal 2, érkezési szint). Persze ez nem általános. Ha mondjuk a Müncheni fő vasútállomáson akartam volna fizetni a dombornyomott kártyával, akkor azt csak az MVV ügyfélszolgálatán tehetném meg. Az MVV többi automatás jegyértékesítő helyén csak EC kártyával vagy GeldKarte-val lehet fizetni, na meg érmével. A másik nagy szívás, hogy a MVV határain belüli vasútállomáson, ha a MVV-n belül, mondjuk vonattal akarok utazni, nem fizethetek Visa/Master kártyával a DB automatán, de ha a MVV határán kívülre utazom, akkor már elfogadja a kártyát. Ezt nem értem, de a lényeg, hogy készpénz nélkül eljutottam a szállásomra. Holnap majd már Brémából jelentkezem (ha találok internetet), és ott is kiderül, mennyire lehet használni mondjuk tömegközlekedésre a dombornyomott kártyát.

    Stanlee 4 éve 0

  • Élet bankkártyával Németországban - 0. rész: Bemelegítés

    Sokan nem tudják, hogy a bankkártyahasználat a kereskedőknek pénzbe kerül. Annak ellenére, hogy én ezzel a ténnyel tisztában vagyok, a bankkártyámat előszeretettel használom. Ennek legfőbb oka, hogy nem kell készpénzzel foglalkoznom, folyamatosan tájékoztatva vagyok, hogy mennyi az aktuális egyenlegem, és külföldön sem kell pénzváltással foglalkoznom. Az elmúlt két évben közel 270 bankkártyás tranzakcióm volt, ami majdnem minden 2. napra egy kártyahasználatot jelent, céges kártya nélkül.

    A legfontosabb dolog, ami miatt Németországot vettem példának, hogy ott próbálok majd szerencsét a kártyáimmal, az a hazánk és a német kártyahasználati szokások közötti különbség. Németországban a legszélesebb körben elterjedt az ún. EC kártya használata. Ez is, mint sok minden, amolyan német sajátosság, és más országokba nem igazán jutott el, de nincs is nagyon szükség rá, mert az 1.0-ás német kártyahasználónak ez is megteszi, aki meg külföldön, vagy a neten is fizetni akar, az vesz magának egy dombornyomott kártyát és a számlájához hozzárendeli. Barátnőmnek a példa okáért 3 évvel ezelőttig csak EC kártyája volt, még csak Maestro-ja sem volt, így is meg tudott élni és kártyával fizetni. Most is csak azért van egy EC + Maestro kombinált kártyája, mert a bankja már nem ad ki csak EC kártyát.

    Folytatás...

    Stanlee 4 éve 2

  • Élet bankkártyával Németországban - első gondolatok

    Nemrég volt egy cikk az Indexen, amikor is a szerző kipróbálta, hogyan tud a mindennapokban bankkártyás fizetéssel megélni. Akkor merült fel bennem, hogy én meg ide jegyzetelek majd, hogy hogyan tudok megélni Németországban a Master és Visa Silver kártyámmal egy hosszabb hetet. Fogok bejegyzést írni még a kiutazás előtt, hogy miért is akarom kipróbálni ezzel a két kártyatípussal túlélni az egy hetes kintlétet.
    Elöljáróban annyit, hogy 10 évvel ezelőtt egy teljes évet voltam odakint, volt német bankszámlám, ottani Sparkasse kártyával - EC-Maestro. Ami igazán felbosszantott, hogy akartam még tavaly egy EC kártyás számlát nyitni - sajnos nincs már kinti bejelentett lakcímem, így alapból nem is tudnék számlát nyitni, pedig majdnem minden harmadik hetemet kint töltöm, de az nem elég ideiglenes lakcím bejelentésre. A lényeg, hogy két bank is elhajtott, amikor EC kártyás bankszámlát akartam nyitni náluk. A legjobban az dühített fel, hogy az ügyintézők értetlenül álltak a kívánságom előtt, mivel itthon van három dombornyomott kártyám (2 db Visa és egy Master) amik szerintük sokkal többet érnek, presztízs értékűek egy EC-vel szemben. De én meg egy alap EC kártyával akarom elverni a pénzem Németországban, nem pedig az itthoni dombornyomott kártyáimmal.
    A kísérletről, hogy mennyire tudom a presztízs kártyákkal elkölteni a pénzem, vagy mennyire nehéz az élet az EC kártya, GeldKarte chip nélkül, január második hetében fogom tudni megírni.

    Stanlee 4 éve 8

  • Telenor mobilnet megosztás

    Segítséget kívánok nyújtani azoknak, akik a Telenor mobil internet hozzáférésüket meg akarják osztani.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Tudástár 6 éve 12

  • Pannon mobilnet Kaposváron

    Egyik munkánkból adódóan Kaposváron telepítettünk egy mobil internet hozzáférést. Mellékelve a speedtest.net mérési eredményeit elmondható, hogy sebességben nagyon jó a Pannon netje. A boltban nem megfelelő netfedettséget mutatott a térkép, ennek ellenére nekem megfelelőnek tűnt a sebesség, épületben elhelyezett routerről.

    Stanlee 6 éve 0

  • Synology DS209+II

    A cégnél kisebb hardware frissítés lesz majd. Rendeltünk egy Synology DS209+II-t. Ha megérkezik, erről is akarok majd ísni, hogy milyenek az alap funkciói, mennyire éri meg a pénzét. Amit biztosan nem tudok majd kipróbálni, az az, hogy mekkora a maximális sebessége, mivel nincs gigbit-es router-ünk. Ami érdekel az a file-kezelés és azt már most is ki tudjuk próbálni.

    Stanlee 6 éve 0

  • AVM Fritz!Box WLAN 3270

    Ha minden jól megy, akkor a jövő héten beszerzek egyet ([AVM Fritz!Box WLAN 3270]), és kipróbálom, hogy a Pannon mobil net hogyan megy rajta. A pusztába kell telepíteni egy adatrögzítő berendezés mellé, amit naponta egyszer meg kell nézni, hogy minden rendben van-e és milyen adatok kerültek rögzítésre. Az elsődleges szempont az USB porton keresztüli UMTS netkapcsolat és a portforwarding DynDNS szolgáltatással. A tapasztalatokról majd később.

    Stanlee 6 éve 0

  • AVM Fritz!Box Fon WLAN7170 beüzemelés

    Csomagolás A Fritz!Box-hoz alap esetben csak a legfontosabb dolgokat szállítják, azonban ezt még így is...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 8 éve 11

  • AVM Fritz!Box Fon WLAN 7170 - 0. rész

    Hamarosan hazánkban is kapható lesz a német AVM Computersysteme Vertriebs GmbH által forgalmazott...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 9 éve 340

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.