2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Opel Astra K 1.4 ecotec (szubjektív vélemény)

Írta: | Kulcsszavak: opel Astra

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ebben az autóban pozitívan csalódtam. A legutóbbi bérlésem a Hertz-nél CDMR kategória volt. Reménykedtem, hogy nem a megszokott Ford Focus 1.0 ecoboost-ot kapom, hanem valami mást, mivel már nagyon vágyom egy kis változatosságra, az utóbbi egy évben négyszer kaptam ezt a szörnyeteg Focus-t, a legutolsó a 100 LE-s változat volt, ami sem nekem, sem barátnőmnek nem tetszett igazán.

A felvétel reggelén a szokásos módon megkaptam az e-mailt, amiben közölték, hogy egy Opel Astra fog rám várni. Egyből utánanéztem és az adatok alapján egy 100 LE-s erőgép lebegett a szemem előtt, ami kellőképpen gyenge szerintem ezekhez a méretű autókhoz, de ha ezt dobta a gép, el kell fogadni. A reptérre megérkezve a Gold Choice parkolóban még nem volt ott a gép, pont takarították, így egy kis várakozás után érdeklődtem, hgy van-e valami más, esetleg diesel, de mint mindíg, lepattintottak egy nemleges válasszal, hogy ebben a kategóriába nincs diesel, csak IDMR-től felfelé. OK, a járgánny elkészültek, átvettem, irány a munkába.

Delután indultunk barátnőm szüleihez, előtte bevásároltunk. Az autópályán már akkor meglepett, hogy a maga kis 100 LE-je mennyire jól mozgatja a szekeret, ill. a hatsebességes váltó légkondizás ellenére is ilyen jó fogyasztást produkál - 6 liter alatt...

Másnap indultam neki a hazaútnak Mo-ra. Mivel már egyedül voltam, jobban ki mertem próbálni, hogy mennyi az annyi, hol lehet a vége és igen jó tempós autózás ellenére is 6 liter alatt maradt a fogyasztás, a fedélzeti computer szerint 140-es átlagsebesség mellett 5,8. OK, teljesen extázisba kerültem, nem hiszem el, hogy ennyire jó ez az autó. Mire hazaértem, az átlagfogyasztás 6,1 literre beállt, igaz volt ebben másfél óra autópályazár légkondival, meg egyéb nyalánkságok is.

Annyira örültem, hogy ilyen jól ment és kevesett fogyasztott a verda, hogy gondoltam megnézem már a pontos adatait. És ekkor jött a döbbenet, hogy ez a nagyobbik és erősebb motorral szerelt 125 LE-s változat. Igaz ez sem nagyon befolyásolta a pozitív véleményem az autóról.

Szubjektív pozitívumok:

- a motor és a hozzá tartozó 6 sebességes váltó nagyon jól össze van hangolva, a mindennapi használatra a 125 LE-s, B14XFL motorkódú változat szerintem kiváló;
- jó átlagos fogyasztás (2175 km-en átlag 6,5/100 km tankolások alapján, bordcomputer szerint 6,1)?
- kényelmes ülések, elég hely volt mögöttem is a hátul ülőknek, igaz 170 cm-es magasságommal nem a nagyobbak közé tartozom;
- Radio R 4.0 IntelliLink, 7˝-os érintőképernyős kijelző;
- a műszerfal a kevés gomb miatt átlátható és jó a régebbi modellek gombtengeréhez képest.

A belső kialakítása az autónak nem igazán hozott lázba, természetesen mindenkinek egyényi vélménye van a belsőkről, én személy szerint ennél rosszabb kialakítású autót is vezettem már.

Szubjektív egatívumok:

- a műszerfal közepén végighúzódó krómozott csík az esetek többségében amikor sütött a nap annyira tükröződött a szememben, hogy amiatt már lassan a vezetést gátolta;
- a manuális légkondícionáló 30 fok felett már nagyon gyengén muzsikált, persze néha fáztam, néha meg majd megsültem a gépsárkányban;
- a bordcomputer kialakítása mint minden autóban nagyon gyatra, nem a megfelelő információkat közli egy képernyőn, ill. túl kevés információt ad néha;
- a kormány anyaga a gagyi műanyagénél csak egy lehelletnyivel jobb, ugyanez igaz az ajtóborításra is;
- a cigarettagyújtó dugalj fedele olyan hanggal csapódik vissza, amitől meg lehet süketülni;
- a csomagtartó kialakítása brutálisan gagyi;
- a csomagtér ajtaját csak nagyon nagy erővel lehet bevágni;
- a mobiltelefon elhelyezésére szolgáló nyílás (hogy ezt ki találta ki?).

Na erre gondolok, nem tudom kinek a fejéből pattant ki :-)

Nagyon tetszett az autóban a Radio R 4.0 IntelliLink fejegység. Ez az Edition felszereltség része. Sokkal jobb, mint a drágább, navigációs rendszert is tartalmazó fejegységek, mivel az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ csatlakoztathatósága miatt a rendszer mindennel rendelkezik, amire ma szüksége lehet egy okostelefont használó sofőrnek. Főleg a kulsős navigásiós rendszerek alkalmazhatósága egy nagy pirospont.

Amúgy jól lehet a fejegységen látni mindent, igaz a gyári rendszerekre jellemzően bizonyos ikonok nagyon picik, amit alig lehet eltalálni még vékony ujjakkal is. Ami még nagyon zavart, hogy bizonyos képernyőkön ugyanaz a funkciójú ikon teljesen máshol volt, szóval meg kellett szokni a helyüket.

Számomra értelmezhetetlen a TP funkció visszajelzése: az összes képernyőn mutatja, de míg a némítás halvány és aktiváláskor jól láthatóvá válik a kis áthúzott hangszóró ikonja, addig a TP mindig jól látható és akkor aktív, ha szögletes zárójelek között van. A BT kapcsolat is faék egyszerűségű: ha aktív, akkor jól látható a jel, míg inaktivitás esetén elszürkül.

Ami még nagyon nem tetszett, az a csomagtartó kialakítása. Tudom, hogy a drágább extraként rendelhető variálható magasságú csomagtartó padló miatt ilyen lépcsőzetes ennek az olcsó modellnek a csomagtere, de így értékes helyek vesznek el az amúgy sem nagy csomagtérbelsőből.

Hiányoltam még egy jó könyöktámaszt is, egy másik Zafirában volt szerencsém a barlang nagyságú könyöklőhöz, ami szerintem minden autóban benne kellene, hogy legyen.

Összességében nagyon jól összerakott autóról van szó, ebben a kategóriában szerintem nagyon jó és a 21750 eurós listaárát is megéri.

A bérlés során 2175 km-t tettem meg az autóval, átlagfogyasztás tankolások után 6,5 l/100 km, az egy km-re vetített teljes költségem 12,19 cent volt.

Hozzászólások

(#1) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Én is K Astrában reménykedtem a múltkor, de 1.0 ecoboost lett belőle. Mellette szóljon, hogy 5-en, klímázva 80-160 között fele autópálya fele országúton 6.67-et fogyasztott rátankolva.

[ Szerkesztve ]

(#2) Stanlee válasza aero. (#1) üzenetére


Stanlee
őstag

Az ecoboost 6 sebesseges - ha jol emlekszem ugyanigy 120 lovas - valtozata nem rossz, mi is szeretjuk, igaz nekem a terdem mindig beleutkozott a vilagitas tekerogombjaba, a K astraban ez nem igy volt. Ill. a Ford kormanya szerintem jobb fogasu, mint eze az astrae volt.

A legutobbi ecoboost egy otsebesseges 100 lovas gep volt, na arra baratnom azt mondta, hogy sz*r, amikor a nullasrol az M1-re rakanyarodik az ember es van a kis emelkedo egyszeruen alig akart felmenni a tetejere az auto, es ugyanannyit evett a vegere, mint az erosebb valtozat, igaz visszafogottab vezetesi elmenyt szolgalva.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#3) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

a tp aktivitásának két feltétele van: te engedélyezd és legyen a rádiócsatornán tp. ezért tűnhet bonyolultnak.

mi az a bordcomputer? milyen szegélyszámítógép van az astrában?

gondolom a 125 lovas 1.4-es motor az turbós.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#4) Stanlee válasza bambano (#3) üzenetére


Stanlee
őstag

Amig nem engedelyezed a TP-t, de van olyan ado az eppen foghato adok listajan, ami sugaroz TP-t, addig normalisan ki van emelve a TP. A radio beallitasaiban kell aktivalni/engedelyezni a TP-t, onnantol kerul szogletes zarojelbe es jonnek a kozlekedesi informaciok. Minden mas autoban es a korabbi opelekben is a radio beallitasaiben engedlyezi az ember a TP-t, es ha fog TP-t a radio - lehet masik adorol is, nemcsak azon, amit eppen hallgat az ember - akkor szolnak a kozlekedesi hirek. A TP pedig ki van emelve a kijelzon valahol, nincs bohockodas a szogletes zarojellel. Ez egy gagyi funkcioja ennek a fejegysegnek.

A nemet Bordcomputer-nek irja, igen, a nelkul.

Igen, a 125 lovas turbos.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#5) aero. válasza Stanlee (#2) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

125 lovas verzió volt igen. Aránylag jól ment megpakolva is, meg emelkedőkön. Sokat nem kell várni, én is erősebb autóhoz vagyok szokva. Nekem a kormányrudazat dörzsölte a cipőm elejét, ha be volt nyomva a kulung, amit nem tudok hova tenni. Ez jobbkormányos volt, én jól elfértem benne, kényelmes a pozíció, jó helyen a váltó/könyöklő, de a K Astra jobban bejövős kívül belül.

(#6) sfefe


sfefe
őstag

Nalunk a ceg most vett ilyen K-s astrat csak a kombit(1.4t).
Hat beulve azert nem nyugozott le. Most H-st hasznalok persze ehhez kepest ugye modernebb...
De ami marhara idegesit es nem tetszik benne az az ablak emelo gombok helye. A G-nel szinten elegge hatul voltak most ennel szinten hatrebb raktak a H-nal pont jo helyen volt. Itt hatra kell huzni a kezed meg fel a vallad, hogy az ablakon allitgass..Ez nalam nagyon nagy minusz, kenyelmetlen.
A masik a H-nal a rolot csak megnyomtad a fogantyut es hatra ment a rolo ennel meg mint 1980-ban meghuzod hatra es felemeled vagy mi mar nem emlekeszem, na ez is visszalepes.
A kijelzo kozepen.... Na az meg fako, nem tudom ebben az vmi muanyag vagy mi de pl a Vitaraban is meg az Oktaviaban is valahogy jobban lathato elesebb. ( lehet uveg azokban nem tudom, tapintasra is annak erzodik)
Az ules beallitva a kormany teljesen fenti helyzetben es a labam hozzaer mikor kilepek az autobol a H-nal meg siman elfer a labam.
Az auto a H-snal is hosszabb igy parkolni meg rosszabb vele. (parkolohely kereses)
Az ajtoban az a kis 3szog ablak ( meg a tukor igy hatrebb van) szinten szokatlan de gondolom ez megszokas kerdese. Na meg az a kozepso zukor milyen kicsi.:)(lehet ez ebben a felszereltsegben ilyen)
A konyoklo: Alap helyzetben semmire nem jo elore kell huzni ugye de igy meg nem nyithato csak ha a visszatolom... Ajton levo konyoklo hat az oktavianal el van talalva ha fogod a kormanyt pont ott van nem kell balra nyujtozkodni, hogy ratedd a konyokod na ennel nem ilyen. ( igaz a H-sban sem)
Tudom ezek aprosagok de akkor is.....
Hogy jot is mondtjak a hangszorok jol szolnak.
Menni meg nem mentem vele majd vmelyik nap kiprobalom most csak rovid beuleses ismerkedes volt.

Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.