Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Zsoca1991102: Kábel kereső / ér pár kereső
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gregorius
őstag
Azonban a struct legnagyobb "hátránya", vagyis az érték szerinti hivatkozás mellett max. 16 KB lehet az összes taggal együtt
Az egyetlen limit, amibe bele lehet ütközni, az a stack overflow valahol 1M környékén (64-bites app esetén kicsit kevesebb, mint 32-bites esetén). De ekkora struct létrehozásához már komolyan trükközni kell egymásba ágyazásokkal, ugyanis a fordító belső limitje miatt egyetlen structnak sem lehet 64k darabnál több fieldje. De ez a limit ugyanúgy vonatkozik classokra is.Megjegyzem az ajánlott struct méret a pár tíz bájt alatt van. Ennél nagyobb structnál már valószínűleg hatékonyabb classt használni. Egy szint fölött túl nagy overhead az egész struct tartalom másolgatása az átadásokkor.
nincs automatikus GC sem
Milyen GC-nek kellene lennie? A struct pont azért tud hatékonyabb lenni adott helyen a classoknál, mert önmagában semmilyen GC-ben nem vesz részt. Ha a stacken foglal helyet, akkor pontosan akkor szabadul fel a memóriaterülete, amikor kiesik a scope-ból. Ellentétben egy class változó által mutatott objektumot adott esetben csak később gyűjt be a GC. Ha boxolva vagy más objektum részeként van a struct a heapen, akkor persze ugyanúgy GC-ződik, mint egy sima class, utóbbi esetben pontosan akkor szabadul fel a területe, mint a tartalmazó objektumé.Ezek szerint nem érdemes C#-ban struct-ot használni?
Kisméretű adatcsomagok tologatására érdemes, ahol szemantikailag is indokolt a használata. Illetve mint az elhangzott P/Invoke esetén gyakran ezt követeli meg a hívás.Van még pár teljesítményprobléma, ami ellenjavallja a structok használatát, de ezek nem a struct jellegéből adódnak, hanem a JIT fordító retardáltságából és idővel valószínűleg megoldódnak.
Továbbá van egy érdekes használati mintája a structnak: hatékony wrappert lehet vele írni, amikor az öröklődés nem megoldható. Ilyenkor ugyanis a struct csak egyetlen objektumreferenciát tartalmaz és ez másolódik mindenhova. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a struct többé-kevésbé class szemantikával működik, annak megfelelő a memóriafoglalása is, csak egy rakás másik metódust rá lehet aggatni.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Gamer billentyűzetek /Asus ROG/SteelSeries/Das Keyboard/Ozone/DE/EN/
- Dell Latitude 7420 Core i7-1185 G7, 16GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- DJI MAVIC AIR2 DRON SZETT ELADÓ
- Dell Precision M6800 17,3" FHD, i7, Quadro 4GB workstation notebook számlával, garanciával
- Bontatlan iPhone 17 Pro Max FÜGGETLEN 1 ÉV APPLE GARANCIA
- Felsőkategóriás Gamer PC! Csere-Beszámítás! R9 9800X3D / RTX 5080 16GB / 32GB DDR5 / 2TB SSD!
- iPhone 15 Pro 128GB 100% (1év Garancia)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPad 10th - Silver - 64GB - BONTATLAN - ÚJ
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3932
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

