A kereskedelem sztem nem biztos hogy hiányzik a játékból: fantasy játékokban nem nagyon szokott lenni. Ha mégis szerepel benne, szerintem mindenképpen a "virtuális" kereskedelmet kellene preferálni: a kereskedelmi utak kiépítése után, adna a program X bevételt (mint a Civ első részében), de konkrét kereskedő egység nem jelenne meg a játékban (ergo nem is lehetne elfogni).
A termelés, építkezés - az eddigi tapasztalatok alapján - vagy Civ rendszerű, vagy teljesen leegyszerűsített (egy adott épület elkészül X kör alatt, vagy megveheted 1 kör alatt Y aranyért). Persze ki lehet találni egy új alternatívát.
A #24-es hozzászólásban felvetettek életképes ötleteknek tűnnek, szerintem érdemes komolyan megfontolni őket.
Még annyi jutott eszembe, hogy a csaták változatosságát (illetve a taktikai repertoárt) lehetne bővíteni esetleg egy olyan - hack&slash-ban többször látott, de stratégiában eddig tudtommal még nem használt - lehetőséggel, hogy az egységeknek alternatív támadási formái lennének, oly módon, hogy többlet mozgáspontért cserében nagyobbat üthetne (esetleg kritikus sebzés eséllyel), vagy lenne a "szimpla" támadás, szimpla sebzéssel.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)