Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Sulinet garancia (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) stargazer


stargazer
senior tag

Sziasztok!

Kerestem már ebben a témában rengeteget, de sajnos nem találtam meg a választ pont arra a kérdésre ami engem érdekelne.

A helyzet a következő: vettem sulinetre egy pár cuccot, az alaplap bemondta az unalmast. 3 évig volt garanciális (mondjuk végig a két és fél év alatt amíg "ment" mindig szívtam vele, mert olyan hülye hibája volt hogy egyszer fagyott, egyszer nem, amivel kitörölhetem mert erre tuti hogy azt mondanák bárhol hogy semmi baja). A lényeg hogy végül teljesen elromlott, visszaküldtem a boltba ahol vettem, és most megy a klasszikus huzavona:

a fogyaztóvédelmi törvény kimondja hogy az alaplap EREDETI VÉTELÁRÁNAK megfelelő cseretermék, vagy ha az nekem nem felel meg (esetleg egyezkedés), kérhetem vissza az EREDETI VÉTELÁRAT. Egy olyan alaplapot akarnak adni nekem cserébe, amit nem akarok elfogadni. Első kérdés: miért kéne nekem elfogadni egy olyan alaplapot amit valaki hasraütésszerűen, önkényesen talál ki hogy milyen legyen? Mondtam nekik hogy milyen alaplapot szeretnék helyette, erre mondják hogy azt nem lehet, mert a nagyker vagy az importőr ezt adta (egyébként mindig a nagykerrel meg az importőrrel takaróznak). Második kérdés: honnan tudjam hogy miután én elfogadtam az olcsó gagyi alaplapot, a bolt nem kér le a nagykertől egy az eredeti vételárnak megfelelő mai tuti alaplapot? Három: én csak a bolttal kötöttem szerződést, miért kéne nekem azt figyelembe venni hogy mi van a nagykerrel vagy az importőrrel? Oldják meg. Ez legyen már a bolt problémája, nekem így is épp elég hogy már egy hónapja nem tudok dolgozni a géppel. Nehogy már azzal is nekem kelljen megbirkózni hogy a nagyker mit okoskodik. Mondták, visszaadják az alaplap mai piaci értékének megfelelő összeget. Kérdem én: ki a fészkes fenének képzeli magát a bolt, hogy eldöntse hogy egy már nem kapható alaplapnak mekkora a mai piaci értéke, és hogy jön ő ahhoz hogy felülbírálja egy törvény szavait? Miért árulnak 3 év garanciával számítástechnikai eszközöket, ha benne van a pakliban hogy 3 év múlva esetleg vissza kell adják ez eredeti vételárat? És érdekes, egy másik bolt oldalán azt találtam hogy visszaadják az eredeti vételárat ha a vevő azt szeretné, de (és itt jön a sulinetes vonatkozás amire szintén nagyon kiváncsi vagyok hogy miért lenne így) a kapott adókedvezményt vissza kell fizetni az államnak! Hát ez aztán marhajó lenne! Már mi a fészkes fenéért kellene visszafizetni? Tehetek én arról hogy elromlott az alaplap? Akkor ez egy hihetetlen nagy szivatás lenne. És mi különbség lenne aközött hogy visszadják a pénzt, vagy aközött hogy adnak egy másik nem sulinetes alaplapot? mert sztem semmi. akkor csere esetén miért nem kell visszafizetni az adókedvezményt? És ha több terméket vettem, akkor hogyan döntik el hogy melyikre vonatkozott az adókedvezmény? arányosítják? ez is nonszensz lenne, mert már milyen alapon? a fogyasztóvédelmisek fórumán olvastam valami ilyesmit hogy attól még hogy visszaadják a pénzt vagy cserélik az alkatrészt, még a sulinetre történt eredeti vásárlás ténye nem lesz semmissé, vagyis ez nem lehet indok. kértem az apehtől állásfoglalást, aminek már majd egy hete, és még nem kaptam választ. Már egy hónapja nem tudom használni a gépem, ami ráadásul munkaeszköz is, és most nem tudom mi a fenét lehetne csinálni. vennék én egy új alapot, de addig nem akarok amíg az apehtől nem jön meg az állásfoglalás, meg ha esetleg jogi útra terelődne a dolog akkor meg lehet hogy megadnák azt az alaplapot amit gondoltam. Egyszer már volt egy ilyen ügyem, akkor érvényesíteni tudtam a jogaimat persze fel kellett emelnem a hangom, de ez a bolt kicsit messzebb van annál hogy naponta bemenjek verni az asztalt, meg nem is nagyon szeretem ezt csinálni. sőt utálom ha erre kell kényszerülnöm (sztem a legtöbben így vannak ezzel és sztem ezt sok esetben kihasználják boltok).

a fogyasztóvédelem honlapján ott volt hogy a sulinet programirodát kell hívni ilyen esetekben, amit már próbáltam, de ott azt mondták nem foglalkoznak ilyesmivel. akkor felhívtam a fogyasztóvédelmet, mire mondták hogy menjek be a szerződéssel amit kötöttem velük. passz. azt se tudom hol van. nem is emlékszek hogy kaptam-e. minden sulinetes papirom egy helyen van, és mindig nagyon oda szoktam figyelni az ilyen dolgokra, de semmilyen szerződés nincs köztük, csak számlák, meg garanciapapírok. elképzelhető hogy nem adtak?

Ha valaki tudna valami jó tanácsot adni hogy ilyen esetben mit érdemes tenni, azt előre is megköszönöm.

[ Szerkesztve ]

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#2) Mr X


Mr X
veterán

Szerintem ez elfér ide vagy ide...

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Sulinet garancia (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.