Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2801) S W A T


S W A T
senior tag

A Gripen válaszolt Horvátország felkérésére

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2802) S W A T


S W A T
senior tag

[Bemutatták a Gripen Demonstrator-t]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2803) S W A T válasza S W A T (#2802) üzenetére


S W A T
senior tag

Na akkor van benne új hajtómű.

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2804) zsid válasza S W A T (#2800) üzenetére


zsid
senior tag

Hasonló már volt a Mig23asban is, meg az ILS a polgári repülésnél alap dolog.Sztem a Gripenben is kell lenni vmi hasonlónak.

<tRucKdriFteR>

(#2805) #65675776 válasza S W A T (#2802) üzenetére


#65675776
törölt tag

Fasza... Mondjuk teljesítménye alapján már most sincs az élvonalban... A cím pedig megtévesztő.

(#2806) zsid válasza #65675776 (#2805) üzenetére


zsid
senior tag

Voltak Saab katonai célra szánt repülőgépek az élvonalban az elmúlt 50 évben ? :DDD

<tRucKdriFteR>

(#2807) S W A T válasza #65675776 (#2805) üzenetére


S W A T
senior tag

Viszont agyilag igen. :P

Nem kell mindig amcsikat sztárolni.

Vajon az új hajtómű mennyivel erősebb :F

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2808) #65675776 válasza S W A T (#2807) üzenetére


#65675776
törölt tag

Pont annyival, hogy a tömegnövekedés miatt szinten maradjon a fajlagos teljesítmény. Már a sima Gripenbe kellett volna az F414. A Demo-ba meg minimum F110-GE-132... Akkor már egy normális tolóerőtöbblettel rendelkezne a gép.

Egyébként ez nem sztárolás. Egyszerűen alulmotorizált a Gripen a mai elvárásokhoz képest, a tolóerő/tömeg aránya nem éri el az 1-et. Ebből a szempontból kb a MiG-19 szintjén áll! (MiG-19: 0,8632, Gripen: 0,9427, ez viszont még az A-ra igaz, a mi gépeink nehezebbek. Továbbá a MiG-19 esetén MTOW, míg a Gripen esetén normál felszállótömeg esetén.)

A FBW szép és jó dolog, de a hajtóműteljesítményt nem pótolja. Ahogy az elektronikai rendszerek sem.

Utóbbiban tényleg a kor átlagának színvonalán áll (F-16C/D Block 50/52/CCIP, F/A-18C/D), viszont az élvonaltól lemarad (Typhoon, Rafale, és főleg Raptor, illetve nemsokára az F-35 is). Élvonalba majd akkor fog tartozni igazán, ha megvalósítják a szenzorfúziót.

[ Szerkesztve ]

(#2809) S W A T válasza #65675776 (#2808) üzenetére


S W A T
senior tag

A Raptor az összesnél jobb állitólag szóval ahhoz sztem senki nem is akarja hasonlitgatni. :) (sztem rendkivül ronda az F-22)

. Már a sima Gripenbe kellett volna az F414. A Demo-ba meg minimum F110-GE-132... Akkor már egy normális tolóerőtöbblettel rendelkezne a gép. Erre vajon a SAAB-nál mértnem jönnek rá :F :U Biztos ott sem józsi bá' dolgozik a pusztáról 8 általánossal. .

Egyébként ez nem sztárolás. Ezt nem most itt találtam ki sok helyen olvastam hogy sokan azért sztárolják mert nem amcsi. (én nem, nekem tetszik az F-16-is)

A FBW szép és jó dolog, de a hajtóműteljesítményt nem pótolja. Ahogy az elektronikai rendszerek sem. Elképzeltem ahogy feltuningolja magát. :DDD

Azt már irtad hogy nem igaz hogy csak a Gripenbe nincsenek analóg műszerek feltételezem már a F-22 is mellőzi őket.

F-16-nál várható még nagyobb fejlesztés :F

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2810) S W A T válasza S W A T (#2809) üzenetére


S W A T
senior tag

Mikkor volta vadászgép kiválasztás azt hiszem 4-5 pilótát kiképeztek 4 tipusra (Gripen, F-16, F-18, ?Mirage200? ) Erről te hallottál.

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2811) #65675776 válasza S W A T (#2810) üzenetére


#65675776
törölt tag

A svédek nem gondoltak rá, hogy a hajtómű a végén kevés lesz. Csak a berepülések során kiderült, hogy a szerkezet több ponton is gyengébb, mint kellene. Megerősítés természetesen többlettömeggel jár. Ennek ellenére kezdték meg a sorozatgyártást, némileg erősebb szerkezettel, de az A/B és a mi gépeink szárnya továbbra is gyengébb, mint kellene (a szárnyvégi Sidewinder Rolleronjai szépen be tudják remegtetni, ami fokozott fáradáshoz vezet, ezért is repülnek a Gripenek Rolleronok nélküli Sidewinder imitátorokkal). Egyébként az eredeti tervek szerint is éppen csak 1 felett lett volna a tolóerő/tömeg aránya. A hajtóművön meg már nem volt hova erősíteni, így is üveghangon üzemel.

Ha az F-110-et akarnák beépíteni, akkor a géptörzset jócskán meg kellene nagyobbítani. Így csak némi átépítés szükséges.

Nem 4-5-öt, csak kettőt: Rácz Zsoltot (†) és Varga Ferencet. Repültek ők sok mindennel, tán még Tornado-val is. Mindenesetre a felsorolt típusok mindegyikével.

(#2812) S W A T válasza #65675776 (#2811) üzenetére


S W A T
senior tag

Akkor ennyit a könyvem hitelességéről meg az index fóruméról. :DDD Onnan vettem a 4-est.

F-16 -nak van v-mi "különleges" képessége :F Ilyenre gondolok hogy pl a Gripen leszáll autóuton.

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2813) #65675776 válasza S W A T (#2812) üzenetére


#65675776
törölt tag

Abban mi a különleges, hogy leszáll egy repülőgép autópályán?

Anno a svédek egy közös gyakorlatot tartottak a lengyelekkel. Ott feszítettek, hogy majd ők jól felszállnak az autópályáról, és az de kemény lesz. Erre kifordult az erdőből tán egy MiG-21-es és felszállt...

(#2814) S W A T válasza #65675776 (#2813) üzenetére


S W A T
senior tag

:DDD Akkor semmi.

Nekem mint laikusnak annak tűnt. bár talán megcsinálja az F-16 is :F

F-16-nak mekkora az átesési sebessége :F

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2815) nRu3


nRu3
addikt

Ha valaki szeret járkálni Ferihegyre és képeket csinálni, akkor holnap hajrá délelőtt 2db 767-os gépet küld a Delta , mivel a mai járat törölve lett technikai okok miatt , az utas létszám pedig sok és a teher áru igy a Delta ugy döntöt a szombati dupla járatal bepotolja a kiesést. gondolom jó kiss kavarodás lesz sokaknak a 2 DL járat :D

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#2816) S W A T


S W A T
senior tag

tényleg egy rakás roncsot akartak ránkssózni F-16 cÍmén :F :((

A magyaroknak kínált F-16-osok: Az imént leírt technikai berendezésekből semmit sem tartalmaznak. Valójában A '80-as évek eleje óta az arizonai sivatagban lezsírozva állt, feleslegessé vált alaptípusokat kínáltak nekünk, amelyek technikai színvonala nem jobb a mi MiG-29-eseinkénél. Korszerűsítése rendkívül sokba kerülne. Viszont levegőben utántölthető, ezért a magyar pilóták mehetnének vele éleslövészetre a Balti-tenger helyett az Egyesült Államokba, sőt akár bevethetnék őket Irakban, vagy Afganisztánban, amit bizonyára elvárnának tőlünk szövetségeseink.

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2817) S W A T


S W A T
senior tag

Légi bemutatón ölt a lezuhanó kisgép
MTI
|
2008. április 26., szombat 19:31
Egy légi bemutató nézői közé vágódott egy kisgép szombaton a kelet-németországi Eisenachban, a baleset egy halálos áldozatot és tíz sebesültet követelt. Rendőrségi közlés szerint a kisgép felszállási manővere közben kisodródott a felszállópályáról és a közelben álló emberek egy csoportjába vágódott. A rendőrség szóvivője arról számolt be, hogy a halálos áldozat egy 45 éves nő, és a tíz sebesült közül hárman súlyosan megsérültek. A könnyebb sérültek között két gyermek - egy kilencéves és egy tizennégy éves - is van.

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2818) #65675776 válasza S W A T (#2816) üzenetére


#65675776
törölt tag

Baromság. Egyáltalán mi az az alapváltozat, értelmezhetetlen...

Baromarc gondolom A/B-kre gondolt. Csakhogy ez nem igaz. Nekünk ADF-eket (Block 15) ajánlottak, amik azért jelentősen többet tudtak az A/B-knél, pl BVR képességük is volt (AIM-7 Sparrow, a 3. és 7. pilonon), emellett az IFF rendszerük jobb volt a '90-es években készült C/D-kénél is.

Ez csak az egyik része. A másik pedig az, hogy ezeket a gépeket szinte ingyen kaptuk volna (valami $10M/gép). Amiért fizetni kellett volna igazán, az az MLU és a Falcon Up. Előbbit gondolom nem kell részletezni, utóbbi pedig strukturális megerősítés, ami a gépeket további 6000 repült órára tette volna alkalmassá (a MiG-29 teljes élettartama tán 4000h), integrálásra került volna a +2 pilon a szívócsatorna alatt...

Ami azt illeti az F-16ADF képességeiben felűlmúlja a MiG-29SZ-t is, a fegyverrendszere messze megbízhatóbb (a Sparrow pl a '80-as évekre (AIM-7F/M) 60-70% körüli találati arányt ért el (Sivatagi Vihar), az R-27 viszont még a '70-es évek AIM-7E(2)-jének szintjén van (~15% találati arány). A GS-301 élettartama pedig egy vicc, 2000 lövés. A Vulcan csőkötege ~60000 órát bír. Maga az ágyú még ennél is többet. Az elektronikai rendszerei messze megbízhatóbbak, ráadásul az AN/APG-66A (és az AN/APG-66 is) messze jobb teljesítményt nyújt földháttérben és BVR harcban, mint az N-019. Szóval már az ADF is előrelépés lett volna, az AM/BM meg főleg.

Arról nem is beszélve, hogy az AMARC-on alapvetően nem roncsokat tárolnak! Az ott álló gépek jó része 1-2 hét, max 1á2 hónap alatt újra bevetésre alkalmassá tehető.

[ Szerkesztve ]

(#2819) S W A T válasza #65675776 (#2818) üzenetére


S W A T
senior tag

Ezt egyébként már külömböző médiákba is hallottam hogy sz*r Falconokról volt szó.

A használarba lévő legrégebbi F-16-okat is felhúzták más a modernek szintjére. :F

Aktiv szolgálat vajon még hány év van neki hátra :F , mer gondolom attól hogy leáll a gyártás meg jön az F-35 még nem mennek a Falconok a süllyesztőbe. Olyasmiket olvastam hogy az USA-nak még kb 20 évig jók lesznek másoknak meg még 40-is.

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2820) S W A T válasza S W A T (#2819) üzenetére


S W A T
senior tag

:B más=már :B

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2821) Gyantusz válasza Gyantusz (#2667) üzenetére


Gyantusz
tag

Éjszakai repüléshez és a digitális térképekhez kapcsolódóan találtam egy cikket a Geodézia és Kartográfia c. folyóirat digitális tárában (természetesen megint nem ezt keresem..., de amit igen, azt nem lelem) nem lehet direktben linkelni, így a bal oldali menüsor "Szaklap" pontján található (egyébként a FÖMI-é).
A cikk: Az Alföld nagyfelbontású digitális domborzati modellje

Azt nem tudom, mennyire lehet integrálni a korszerű repülőgépek rendszereibe (bármelyikbe), de nem lehet hátrány, ha sikerül.

[ Szerkesztve ]

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#2822) S W A T válasza S W A T (#2819) üzenetére


S W A T
senior tag

Utánna néztem de nem találtam az F-16 átesési sebességét . Szóval ez mekkora. :F

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2823) #65675776 válasza S W A T (#2819) üzenetére


#65675776
törölt tag

Csak azt felejtik el hozzátenni mindenhol, hogy megkapták volna az MLU-t, amivel képességeikben felűlmúlták volna a Gripent...

(#2824) S W A T


S W A T
senior tag

daa-raa F-22-ről mi a szakmai véleményed azon kivül hogy jó drága, :DDD Bevált :F

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2825) S W A T válasza #65675776 (#2823) üzenetére


S W A T
senior tag

Az F-16 -on azok a plusz tartályok (amikkel amúgy kibszottul jól néz ki) gyárilag vannak rárögzitve vagy bármikor le fel lehet őket tenni :F[link]

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2826) #65675776 válasza S W A T (#2825) üzenetére


#65675776
törölt tag

Leszerelhetőek, ahogy az F-15C/D/E CFT-i is.

Az F-22 pedig bevált, méghozzá nagyon is.

(#2827) S W A T válasza #65675776 (#2826) üzenetére


S W A T
senior tag

F-16 versus Saab Gripen daa-raa érdekes amit én az angolommal értelmezni tuttam. ;] nem olyan ramaty ez a gripen ;]

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2828) zsid


zsid
senior tag

Érdekességek 1998ból:

ár: F-16 Block50/52 35m.US$ járulékos költésgekkel
F-16A + MLU 16m US$
Gripen: 35m US$ járulékos költségek nélkül

Egy repült óra átlagos költsége :
F-16 USAF 2350$
F-18 US Navy!! 3650$
A SAABtól sokminden elhangzott 2400$ tól-3000$ ig.

Már '98bn is észre vették a svédek, hogy a GE F404en alapuló, Volvo RM12 elég sovány. Gondolkoztak már akkor is az F414-en, csak az több levegőt igényel, ezért a szívócsatornákat át kellett tervezni.

Nem szeretnék beleolyni egy Gripen vs. F-16 vitába,de azért szerintem belátható hogy a 21. század küszöbén nem véletlenül jártak 5000 legyártott gép, és X felhasználónál Belgiumtól Dél-Koreáig(persze a MIG21 modiikációiból is 5000+ készült, cska más érában).
Megjárt a típus jópár éles bevetést eredményesen és a gyártó gondoskodott az updateről is. Ellenben a Gripent csak nagy lekenyerezésekkel sikerült eladni (pl nekünk), ja meg dél-arikának, akiknek még a franciák sem voltak hajlandóak eladni semmit. Szeretintem a két típus még most 2008ban sme összehasonlítható.
Kétségkívül a SAAB fejlesztése újabb,de nem hiszem , hogy jobb lenne a "régiektől".

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#2829) S W A T válasza zsid (#2828) üzenetére


S W A T
senior tag

Mértne mehetnénk bele :F legalább feléled a topik :C

Az F-16 csak félkernyővel tud megálni :F Azt hittem simán megáll saját erőből.

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2830) #65675776 válasza S W A T (#2827) üzenetére


#65675776
törölt tag

"the Gripen is the best choice if you just need a A2A fighter with good A2G capabilities to defend your airspace"

Ez már önmagában megcáfolja azt az állítást, hogy releváns a fórum. A2A (azaz Air to Air) a Gripen nagyon gyér. Nem véletlen, hogy a tavalyi kecskeméti repnapon a Gripent csak sebességből merték manőverezni (és gyakorlatilag mindenki ugyanazt repülte, mintha a svédeknek előtte a programot jóvá kellett volna hagyni. Mint a PC-s világban a referencia felépítésű eszközök, pl a 8800GT-k 90%-át a Foxconn gyártotta, és a gyártók tőle vették), ugyanis lófütty a fajlagos teljesítménye. Ez mind szép és jó, csak a probléma ott kezdődik ha elveszti a sebességét. Az F-16 és az F/A18 ilyenkor könnyedén gyűjt újra sebességet (az EF-18-at a spanyol pilóta szinte végig erőből repülte), a Gripen erre szinte képtelen. Márpedig légiharcban a sebesség elvesztése sűrűn előfordul, és könnyedén vereséghez vezet (álló célpont). Ha megőrzöd a sebességed, vagy van erő a gépedben, hogy hamar reprodukáld, akkor szinte biztosan nyersz egy olyan ellen, aki erre képtelen.

BVR témában pedig megint ott vagyunk, hogy az MLU és CCIP Falconok egyszerre 6 AMRAAM-et képesek szimultán indítani, a C/D-k és az F/A-18C/D-k négyet (a korszerűsített F-15C/D-k pedig nyolcat), a Gripen kettőt. Ez megintcsak hátrány. Az F-16-ra már integrálták az AIM-9X-et és a JHMCH sisakdisplayt, szóval rakétás közelharcban megintcsak jókora előnyben van az AIM-9L/M-et alkalmazó Gripen-ekhez képest. Ezen az IRIS-T változtathat, de csak egy JHMCS-hez hasonló képességű sisakkijelző integrálása esetén. A DASH ehhez kevés.

Az F-16 esetén nem alapfelszerelés a fékernyő, sőt az amerikaiak nem is terveztek ilyet soha. Ami létezik, azt a norvégok tervezték, az ezzel felszerelt gépek könnyen felismerhetőek a függőleges vezérsík tövéről.

[ Szerkesztve ]

(#2831) #65675776 válasza S W A T (#2829) üzenetére


#65675776
törölt tag

Szóval:

eredeti, fékernyő nélküli (a legyártott gépek ~85-90%-a):

Fékernyős:

Azt hiszem elég egyértelmű a különbség.

[ Szerkesztve ]

(#2832) zsid válasza #65675776 (#2830) üzenetére


zsid
senior tag

Hehe, '98ban még a Gripenek nem tudtak szimultán célleküzdést végrehajtani AIM120szal.

S W A T : az F-16 már bizonyított,ha jól tudom a Gripen még nem esett át a tűzkeresztségen. Majd ha megtörtént, utána lehet róla elmélkedni.

Ez a CSAK fékernyős megállás elég nagy vicc lenne a XXI. században.

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#2833) S W A T válasza zsid (#2832) üzenetére


S W A T
senior tag

Erre van egy jó mondat a Gripen c könyvbe. Röviden a lényege ennyi erővel dobd ki az összes új gépet.

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2834) S W A T válasza #65675776 (#2830) üzenetére


S W A T
senior tag

De legalább törekettem az infó szerzésre :)

. Ami létezik, azt a norvégok tervezték, az ezzel felszerelt gépek könnyen felismerhetőek a függőleges vezérsík tövéről. Könmyebben megáll vagy miért :F

Ha zuhan le lehet vele ejtőernyőzni. :DD (poén)

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2835) #65675776 válasza S W A T (#2834) üzenetére


#65675776
törölt tag

Norvégiában sűrűn jegesek a kifutók. Ott kifejezetten jól jön a fékernyő, lévén a kerékfék eléggé alacsony hatásfokú jégen.

(#2836) S W A T válasza #65675776 (#2835) üzenetére


S W A T
senior tag

Bár nekem eléggé úgy túnik hogy a Gripen részéről szépen beszivárogtak az F16 fórumba. :DDD

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2837) zsid válasza S W A T (#2833) üzenetére


zsid
senior tag

Nem így gondoltam. De a Gripent már a kezdetek kezdetén 5. generációsnak hírdették, holott messze nem az. Utána sokáig ment a ködösítés , hogy ezt meg azt tud. Aztán a végére kiderült, hogy semmi nincs úgy, ahogy elhintették az elején. Anno szóba került az is , hogy ha az USA beint az Amraammel, akkor marad a Sparrow meg a Skyflash...(mellesleg nem követem az eseményeket, nemtom mit kapott a magyar légierő).
Ha légiharc képességeiben hasonlítjuk az "előző generációhoz " akkor előrelépés nem történt, csapásmérő képességben szintén nem tud felmutatni semmi újat, ha csak azt nem számoljuk hogy 3 póttartály mellett asszem nincs nagy terhelhetőségű fegyverfelfüggesztője, míg a konkurenciának van.

Ha így szemléljük ( meg amire nekünk kell.. ) akkor jó lett volna nekünk pár roncs a Davis Monthanrű' , fele ennyiért.

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#2838) #65675776 válasza zsid (#2837) üzenetére


#65675776
törölt tag

Nem nevezték sosem 5. generációsnak. "Csak" annyit hirdettek, hogy az első 4. generációs gép. Az viszont a Tomcat volt, ami ugye 1970. december 21-én szállt fel először. A Gripen 1988. december 9-én... Az testvérek között is szinte pontosan 18 év. Ha a rendszerbeállítást nézzük, akkor 1972 és 1995, itt már 23 év a lemaradás. Egyébként meg semmiben sem első.

Első időkben biztosan nem kaptunk volna AMRAAM-et, mivel NATO-n kívül voltunk. Ez a probléma 1999-ben szűnt meg. A hivatalos álláspont szerint AIM-120C-5-öket vettünk, és AIM-9L/I-1-eket (utóbbiból valójában AIM-9L/I-2-ket...).

(#2839) zsid válasza #65675776 (#2838) üzenetére


zsid
senior tag

Jah tényleg. Az az egy generáció ide vagy oda.. :DDD

Abban asszem egyetértünk hogy nem váltotta meg a világot.(Sztem nem is fogja.)

<tRucKdriFteR>

(#2840) S W A T válasza #65675776 (#2838) üzenetére


S W A T
senior tag

Most a számitógépes fejlettségéért vannak oda a Gripen-nek. (Erre is az volt mondva hogy az első amiből eltűntek az analóg műszerek.) Bár több helyen olvastam hogy a legujjabb F16 "agyilag" sincs elmaradva. Az igaz hogy kényes a Falcon :F Olyanokat olvastam hogy " fel kell mosni előtte a kifutót" mert a nagy légbeömlő mindent besziv stb stb...

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2841) zsid válasza S W A T (#2840) üzenetére


zsid
senior tag

A Malév Boeing B737-200asainak alacsonyabban van a beömlőnyílása, és mégse porszívózza fel a kifutópályát... Agyilag a Falcon eddig sem volt elmaradva. Azért sztem olyat nem kellene feltételezni a megalomán amcsikról meg izraeliekről , hogy sz@rral dobálóznak.( persze ilyen szintű gépeknek az iraki mig21-23-29 nem ellenfél.. már konkurencia meg nem nagyon van ).Az analóg műszerek nem mérvadói a fejlett elektronika hiányának/meglétének. Analóg műszer lehet egy légnyomás alapú magasságmérő vagy földhöz viszonyított sebességmérő, műhorizont ami azért biztosan jól jön a leghiperszuperebb gépben is , ha mondjuk egy villám miatt összekakilja magát a csúcstechnika.

<tRucKdriFteR>

(#2842) S W A T válasza zsid (#2841) üzenetére


S W A T
senior tag

Ezt asziszem egy nem mérvadó fórumon olvastam hogy jajj de szupi a Gripen felszáll a koszos poros nem túl "steril" autóútról még a Falcon-nak még a kifutót is "fel kell mosni".

Meg a Falconnak azt szeretik felhozni hogy öreg. Csak mindenki elfelejti hogy folyamatosan fejlesztik.

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2843) #96302336


#96302336
törölt tag

Megoldották már a Grippen dehermetizálódási gondjá, és a katapult "bug"-ot?

(#2844) #65675776 válasza #96302336 (#2843) üzenetére


#65675776
törölt tag

Gripen, egy 'p'-vel.

Ha nem oldották volna meg, akkor nem repülhetnének.

S W A T: Az amerikaiak biztosra mennek inkább. Nem kockáztatják feleslegesen a gépeket és azok személyzetét. Ezért van tipikusan pályabejárás minden repülési nap előtt, amiben a pilóták is részt vesznek. Igaz ez a szárazföldi reptereikre és a hordozók fedélzetére is. Ez csak sima elővigyázatosság. A svédek és oroszok lusták erre, és még sok minden másra is. Pl egy időben cikkeztek, hogy egy látogatás során a gazdag MDD gyárban egy F-15 szerelése közben leesett csavar miatt fél órára leálltak a gép szerelésével és megkeresték. A svédeknek is nagy volt akkor a pofájuk, hogy mekora suttyó, szarevők az amerikaiak, egy rohadt csavart simán lehetne pótolni. A svédek így is tettek mindig. Aztán nem sokkal pont ezután a látogatás után egy felújított Viggen lezuhant. A hiba oka meg egészen elképesztő volt: az egyik flaperon alá beszorult egy csavar! Pont az, amit nem kerestek meg amikor leesett... Mínusz $15, egy ¢10/kg értékű kis szar miatt. Anno a TopGun-ban (akkor még tán úgy hívták) is volt cikk egy Saab-nál tett látogatásról, és bizony a szerző is saját szemével látta, hogy a leesett csavarral nem foglalkoznak, hanem pótolják. Szóval lehet a tisztaságon köszörülni a nyelvet, de nem érdemes.

Egy időben meg a MiG-29-ek zuhantak egymás után kompresszor és turbinarepedések miatt. Gyanúsan sok kavicsot és szurkot találtak mindegyik gép hajtóművében. Csak azt nem értették először, hogy hogyan kerülhetett be, ha egyszer a szívócsatorna felszálláskor le van zárva. Nos úgy, hogy a felverődő szurkos kavicsok feltapadtak a zárólemezre, majd amikor az felnyílt, akkor egyenesen bejutottak a hajtóműbe. Felszálláskor a hajtóműbe került szennyeződés miatt sokkal több MiG-29 veszett oda, mint "védtelen" hajtóművű F-16. Pedig utóbbiból mintha kicsit többet is gyártottak volna...

Olyan öreg a Falcon, hogy a megfelelő időben elvégzett FalconUp után a teljes élettartama akár 8-10000 óra is lehet. A MiG-29-é valami 2000h, az A/B Gripen-é 4000h (és az EBS HU-é is, lévén az A szárnyait kapták). Szóval mi is öregedik el hamarabb? Van F-16C, ami már 7000h-nál jár. Lehet régi konstrukció, de örökifjú.

(#2845) #96302336 válasza #65675776 (#2844) üzenetére


#96302336
törölt tag

Repülhettek akkor is, csak korlátozásokkal, éspedig 5G terhelés alatt, illetve 4000m-es magasságig.

(#2846) S W A T válasza #65675776 (#2844) üzenetére


S W A T
senior tag

Nahát ign innen nézve nem baromság rendet tartani. :)

Hordozókon szinte hason végig csúsznak minden porszem után . Ezt doku. filnbe is láttam.

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2847) S W A T


S W A T
senior tag

F-16 szerintem szebb. ;) Bár úgy tudom az F-18-as jobb cucc.

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2848) S W A T válasza S W A T (#2847) üzenetére


S W A T
senior tag

Bár ki tudja. F-18-ba tetszik hogy nem földhöz kötött. (úgy értem ha akarunk ki mehetünk vele az óceán közepére 1 hordozóval)

[ Szerkesztve ]

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

(#2849) #96302336 válasza S W A T (#2848) üzenetére


#96302336
törölt tag

Szépség terén nekem az orosz gépek tetszenek nagyon.

(#2850) S W A T válasza #96302336 (#2849) üzenetére


S W A T
senior tag

Nem csúnyák de technikailag.... hagynak kivánni valót. :DDD

A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.