Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gregorius

    őstag

    válasz lezso6 #14 üzenetére

    Nem vagyok hozzáértő, de szvsz ideje lenne visszafelé-kompatibilitás helyett a sebességet előtérbe helyezni.
    Tudod az Intel megpróbálta ezt az Itaniummal. És az még kompatibilis is volt visszafelé, még ha lassú is. Aztán meg lehet nézni, hogy mennyire terjedt el.

  • Gregorius

    őstag

    Ha valamelyik oldal áttér a tisztán 64 bites OS-re és programokra, valamint ennek „kézzelfogható” eredménye jelentős sebességnövekedés lesz, a másik fél is kénytelen erre reagálni
    A legkézzelfoghatóbb eredménye a 64-bites váltásnak az alkalmazásokban per-application megcímezhető memória mérete, ezt pedig elsősorban a szerver alkalmazások illetve legfeljebb a durvább játékok élvezhetik. Esetleg még lehetne beszélni a mindenféle multimédiás felhasználásról ilyen-olyan kodekkel, de azon egyszerű oknál fogva, hogy nem lehet 32-bites és 64-bites kódot keverni egy processzen belül, nagyon kevés 64-bites kodek létezik, és ez valószínűleg így marad, amíg bele nem lesz kényszerítve mindenki a 64-bites platformba.
    Emellett minden alkalmazás teljesítményét visszahúzza a megnövekedett kódméret és a nagyobb memória-sávszélesség igény. Természetesen kompatibilitási okokból még a 32-bites appokat is jó ideig futtatni kell tudni, viszont a proc kapcsolgatása 32 és 64 bit között szintén roppant drága művelet, ami megint csak tovább lassít a rendszeren.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés