Hirdetés
- Send to qBittorrent (with SavePaths): Egy apró Firefox kiegészítő qBittorrenthez
- Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája – egy Ikea-horror igaz története
- -TongFang- Medion Erazer Beast 16 X1 - induló teszt így kora délután..."CB R23"
- Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- A Magyar Néphadsereg emlékére
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- Ketogén étrend
- sziku69: Szólánc.
- [K2]: AnyDesk átverés
Új hozzászólás Aktív témák
-
lotTóni
tag
Na erre kíváncsi leszek.A jelenlegi állás szerint egy katasztrófával ér fel a CF BF4 alatt.Mintha nem is lenne második gpu-m.(végignyálaztam az összes beállítást,drivert,stb) Más játék alatt nincs gond,tehát...Szóval had jöjjön az innováció

-
#06658560
törölt tag
Valahogy a késleltetés taglalásánál a fizika alapján hazugság kifejezés jutott eszembe.
-
afterwhite09
tag
Na erre tökéletes ellenpélda, hogy csináltak, egy hú, de iszonyatosan profi és új elgondolású játékot, nevezzük nevén Titanfall-t és 'oan-naon' sok pléjert rabul ejtett, hogy milyen csili-vili és új játékmenetet képvisel. Na aztán jött a hidegzuhany (hát ez tökre olyan, mint a Cod, csak bele lehet ülni böhöm robotokba, amiket 2 katona a titánpusztitó secondary weaponnel instant megöl, ja és egy felpöckölt source motor hajtja és a textúrák annyira sz*rok, hogy egy 512megás hd3850 is elég lenne hozzá, de kell ide a gétéix 870xhdultra 6Gb Black Titan VGA, na de majd jön itten a wács dogz meg a "ZÚJ" GTA, talán még van remény a Pécés társadalom számára is, mert félévente jön ki valami játék ami egy haszállal jobban átlépi az ingerküszöbét az embereknek, mint a robot unicorn attack.
-
For357y
aktív tag
válasz
afterwhite09
#13
üzenetére
De ha nem a grafikán fejlesztenének, ki venné meg a 4 GB DDR3-mal szerelt VGA-kat?!
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
afterwhite09
tag
válasz
FoxiestFox
#5
üzenetére
Winning: Comment of the year award!

Egyébként tudnak jó játékokat csinálni, de azokat persze mellőzik a PC-s platformról, helyette mennek az őrületesen nagy pénzek a fejlesztőknek, hogy nehogy véletlen is elkészítsenek egy Beyond Two Souls vagy egy Uncharted PC-re is, csak hogy konzol exkluzívak maradhassanak.
Tökre hányinger, hogy jelentik be a húdemegaszuper technológiákat, de alig adnak ki valami értelmes játékot, ami leköti az ember 2 óránál több időre : D
-
Tulkas
tag
És mióta lehet ilyen magas szintű rendszer-erőforrás hozzáférése/kezelése egy játékmotornak?

Vagy erre ez a mondat a válasz?
"..az aktuálisan elterjedt szabványos API-kon viszont nem fog működni, mert a rendszer nem biztosítja a megfelelő kontrollt a hardverek vezérlése szempontjából. .."
Gyakorlatilag egy még végleges verzióval nem rendelkező API-hoz "fejlesztenek"? -
válasz
Meteorhead
#9
üzenetére
A zöld lobbi miatt nincs, azt gyanítom. Én is csodálkoztam már ezen.
-
Meteorhead
aktív tag
Jól gondolod. Valószínűleg soha.
Ha a DirectX 12 kitalál valamit egy egységes virtuális memória formátumra, amin keresztül direktbe címezhetik egymás memóriáját az eszközök, akkor van ilyenre esély. Ez leghamarabb a D3D_FEATURE_LEVEL_12 bevezetésével jöhet el, ha egyáltalán céljuk egy ilyen formátum kidolgozása. Valami hasonló kell hozzá, mint ami az AMD-s cl_bus_addressable_store OpenCL kiterjesztés alatt érhető el. PCI-E címet és pointer értéket használva lehet memóriába írni a CPU közbeugatása nélkül. Egy ilyen közös interface-re lehetne felépíteni amit te mondasz.
Nem véletlen szajkózom mindenhol, hogy egyszerűen nem értem miért nincs több teljesen AMD alapú gamer noti, mert kezd egyre inkább tény lenni, hogy platformosodni a PC-s piac. Ha egy gyártótól van minden részegységed, akkor több mindent tudsz kihozni a vasból, mintha elkezded keverni.
-
Meteorhead
aktív tag
Azt tippelem, hogy mert régen annyival nagyobb volt a pixel shader terhelése a vertex shaderhez képest, hogy teljesen jó volt ez a megoldás. Kevés volt a vertex, és megérte mindegyik GPU-n transzformálni az egész színteret, mert az úgyis "elhanyagolható" volt a pixel shaderek terheléséhez képest.
Ma minden létező munkát igyekeznek a vertex shaderben elintézni, mert sokkal több pixel van, mint vertex. Tehát a régi 10-90% terhelést igyekeznek a vertex shaderek irányába tolni, és mondjuk 40-60% lehet. Scissors teszt most is működne, de erőforrást pazarolna, mert a leképezési munka 40%-át kétszer kell megfizetned, amivel a második kártya erőforrásának a 40%-át rögtön kidobtad a kukába.
Ha újra elkezdenék jobban terhelni a pixel shadert, hogy jobb legyen a multi-GPU kihasználása ennél a felosztásnál, akkor az összmunka amit el kellene végezni megsokszorozódna, egyszerűen azért, mert vertexből van 200-400k, pixelből pedig 2M (FullHD mellett).
Szóval a hagyományos mosópor már sajnos nem működik.

-
Duck663
őstag
Kérdésem, miért nem volt jó a scissor vagy az sakktáblás felosztás? Minek kellett erőltetni az AFR-t? Korábban, még az ATI-k támogatták mindegyiket. A képet fel lehet osztani 2, 3, 4, stb részekre is. És nincs probléma. Egy időben dolgozhatnak a GPU-k.
-
Tulkas
tag
Hmm, de ez még mindig csak egy játékmotor..
OS driver szinten mikor lesz olyan megoldás hogy pl.: az én i5 4430-am "gpu"-ja valamilyen szinten összedolgozzon a 7790-esével? INTEL<->AMD
Gondolom sosem..
Pedig biztos hogy bizonyos részfeladatoknál a gyorsabb memóriaeléréssel segíteni tudna.
Nem
-
Ez egy tök jó lépés, ha normális játékot már nem sikerül csinálni, legalább technológiában léphetnek.
-
Meteorhead
aktív tag
Simán megvalósítható. Most is működnek az AFR rendszerek, amik gyakorlatilag tükrözik a memóriát a két GPU között. Bármelyikük ír a videomemóriába, az rögtön látszik a túloldalon. A PCI-E busz azért van annyira gyors, hogy az AMD már inkább azt használja a régi CrossFire Interconnect helyett.
Meg lehet ezt jól csinálni, csak megfelelően kell megírni a motort. Valószínűleg lesz valami színtér koordinátákban elvégzett particionálás, ami alapján a képernyő jobb alsó sarkát az IGP fogja rajzolni, és egy pici textúra formájában átadja a fő GPU-nak, aki pedig a maradék részt rajzolja és összerakja a kollázst. (Ez persze egy végtelenül butított verzió, de szemléltetésnek talán jó.)
Szóval nem lehetetlen, de a motornak tudnia kell ügyesen trükközni. Bufferelt másolás PCI-E buszon is gyors tud lenni, ha nem kell nagy adatokat másolgatni.
-
hát a sávonként 500 vagy 1000 mega ugye konstans 8-16 giga per sec-es sávszélt biztosít, ha sikerül kitalálni hozzá valami okos szinkronizációs megoldást, a kellő adatstrultúra és méret mellett, illetve ha van amit duplán használ (amit nem igazán lehet elég gyorsan módosítani máshogy), mást meg szimplán... szóval mivel kontroll van a hardver felett, akár még működhet is, amit kitalálnak. Meg ez még csak kutatás, de szerintem nem vágnának bele, ha totál semmi esélyét nem látnák az elképzelésnek.
-
TTomax
félisten
Amíg a gpu-k a pci-e buszhoz vannak kötve addig ez a megoldás is igen messze áll attól "hogy egy gpu"-ként viselkedjen... nagyon sok buktató van ebben az elgondolásban,nem hiszem hogy ez gyakorlatilag valaha is megvalósítható lenne...
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Szinte a semmiből robbanna be az 1,4 nm-es eljárásával a Rapidus
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Villanyszerelés
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kicsomagoljuk és bemutatjuk a Poco F8 Ultrát
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Az iPhone Air buktája elkaszálhatta vékonyítási lázat
- X140M1F4N károsultjai
- További aktív témák...
- NVIDIA ASUS TUF RTX 3070 TI OC 8GB GAMING Videókártya
- MSI RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB - GARANTÁLTAN KIVÁLÓ ÁLLAPOT! - 30 nap próbagarancia!
- Keresek: Fehér NVIDIA RTX 5070 Ti Videokártyát (Csere/Vétel)
- ASUS 1080 STRIX-GTX-8GB
- XFX Speedster SWFT 319 Radeon RX 6800 CORE 16GB 256bit, ALZA számla és garancia 2027.10.13-ig!
- HP ProBook 650 G8 Intel i5-1145G7 32GB 512GB magyarbill 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A17 FA707NV notebook - R7 7735HS 16GB DDR5 1TB SSD nVidia RTX 4060 8GB WIN11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB RAMPAGE Shiva Cooler Master 750W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)






