"A router fix HW": kis optimista... a routerekből, kábelmodemekből kb. az a fix hw, amit egy gyártási menetben gyártottak és azonos szállítmányból kapsz. már úgy értve, hogy a gyártótól a magyar nagykerig terjedő úton azonos a szállítmány.
"az azért most már elég standard gyakorlat, hogy a frissítéseket nem egyszerre mindenkinek nyomják ki, hanem lépcsőzetesen": visszatérve az előző példához. ha van 10 csapatnyi embered, akkor naponta nagyságrendileg 80-100 ügyfélhez tudnak kimenni. vagyis 20 ezres ügyféllétszám esetén 200 nap alatt tudják lejárni a várost. tehát ha ennél gyorsabban terítik a firmware-t, lehet fennakadás, ha ennél nem gyorsabbak, akkor lesz olyan ügyfél, aki 199 napig védtelen. következésképp vagy az a verzió fog előállni, hogy túlterheled az isp-t, vagy az, hogy nullát ér a védekezés.
"Egyébként te már hallottál ilyen frissítésről": nekem már volt olyan esetem, hogy felraktam, láttam, hogy nem jó, (most a közben elmorzsolt szavakat ne firtassuk), és megcsináltam kézzel, ezek után a többi eszközömre nem raktam fel. Kérdés, hogy nálad a hallottál kifejezésbe belefér-e a saját első kézből érkező orális élmény. Konkrét eset: amikor a mikrotik úgy döntött, hogy a switch kezelését, a bridge-ing hw offloadot átszervezi, akkor nálam gyakorlatilag minden mikrotik eszköz leseggelt, amiben szeparált switchportok voltak. Mivel kocka vagyok, a saját itthoni cuccomat soros portról frissítettem, tehát végzetes hibát nem okozott, csak azt a funkcionalitást veszítettem el 1-2 évre. A melós cuccokban meg egyszerűen nem frissítettem ilyen tapasztalatok után (azóta se).
olyat is láttam már, amikor egy gyártói frissítés nem sikerül, és utána felrobban a telefonközpont a callcenterben. láttam már komplett céget bepánikolni emiatt. köszönöm, az én kontómra ilyet senki ne csináljon, mert porzósra rugdosom a seggét.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis