Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#31) Zeratul válasza Viktor77 (#12) üzenetére


Zeratul
addikt

Eltűnt Alonso Arca? Mikor? Tavaly akkora arca volt hogy 4 számmal nagyobb sisak kellett neki, idén amikor esélye nincs beleszólni a küzdelembe vett csak vissza.

Vettel esetén rendesen működik a szurkolói kettős mérce. Sumi mindig a legjobb technikával nyert VB, mert nehéz az állítani hogy 5 év zsinórban egy nem OP Ferrarival össze jött volna. Összehasonlítva Vettel és Sumi pályafutását. Benetton. 1. VB trükkös auto, nem OP de ügyesen használták a kiskapukat. 2. Benetton VB., OP autó. 3év gyenge ferrari + egy lábtörés. 3-7. Ferrari VB OP autó. Többieknek közük nem volt azokban években a VB címhez. A zseni Newey autói sorra estek ki a futamokon, a Williams BMW jó vot de nem elég. A RB meg még csak egy kezdő kis csapat volt. Vettel első futamán pontot szerez a BMWvel. 2 szezonjában futamgyőzelem a TRel amikor Alonso uralta a VBt. Első RB év. Brawn az év elején verhetetlen, RB beleerősít, de nincs KERSe, míg a nagy csapatoknak igen. 2. RB év: gyors de megbízhatatlan RB. Motorhibák, fékhibák, váltóhibák folyamatosan sújtják a csapatot. Év végén Alonso elveszti VB mert képtelen volt megelőzni a "fizetős" Petrovot. 3. RB év, OP autó. 4. RB év, gyors de műszakilag nem megbízható autó, fűszerezve az időmérőre belőtt végáttétellel, Austinban láttuk is ennek eredményét, holott Vettel jó volt Abu Dhabiban hosszúra áttételezett autóval, alacsony leszorító erővel is. Tavalyi év leggyorsabb autója McLaren volt,mind időmérőn mind végsebességben képes volt a topra, ha nincsenek a sorozatos műszaki hibák Csoki behúzza a 2 VBjét. Idén év elején szenvedett a RB a szar gumik miatt, Merci a privát tesztje miatt hirtelen elkezdett feljönni, RB kezdett átállni alacsony leszorító erőre az angol nagydíjat simán nyerhette volna ha nincs a váltóhiba, de volt. Németország, még mindig a régi acélköpenyes gumik, Vettel megnyeri. Hungaroring. Új gumik, a merci utolérhetetlen. 4 hét szünet SPA: a RB a Force Indiákkal megegyező végsebességere áttételezi az autóit, amit több mint a Ferrarié. Ez csak alacsony leszorítóerővel lehetséges. Azóta gyakorlatilag a RB a Ferrari vagy annál nagyobb végsebességgel megy a versenyeken. Kiküszöbölték a legnagyobb hátrányukat. Mi történ a 4 hét alatt? Newey átdolgozta kasznit alacsony leszorító erőre, ami nem volt rá jellemző. A KERS bevetése a mechanikai tapadás növelésére szintén egy zseniális ötlet ami ráadásul teljesen szabályos. Igen ám de ezt autót nem lehetett tesztelni. Vettel sok szimulátor gyakorlás alatt vitte tökélyre az autó által megkívánt vezetési stílust ami gyökeresen eltért az eddigitől. Webber kevésbé szívleli a szimulátort, Kimi pedig nem hajlandó szimulátorban tesztelni. Vettel teherbírása és a szimulátorban nyújtott tesztelő képessége az ami Sumihoz hasonlatossá teszi a pályafutását. Visszatérve Neweyra. Nem mindenható, volt jó pár félresikerült kasznija a Williamsnél, McLarennél és a RB-nál is. Tavaly év eleje is eléggé problémás volt és év 3. harmadára sikerült domináns autót faragni a RBból. Sokan az idén a gumikra, pontosabban a gumiváltásra fogják a RB sikerét, de már az acélköpenyes gumikon is képes volt nyerni, illetve a ha Ferrarihoz hasonló leszorító erővel ment akkor kb ugyanaddig tartott a gumi mint a Ferrarin. A nagy változást a nyári szünetben történ átalakítások hozták meg. Ha nincs gumiváltás a RB szintén ott van ahol most csak akkor Lotushoz hasonlóan egy kerékcserével kevesebbel is tudják teljesíteni a távot. A nagy vesztese gumiváltásnak a Force India és Lotus volt, nekik nem volt elég erőforrásuk a kasznit jelentősen átdolgozni. Kellett e gumiváltás. Silverstoneban életveszélyessé vált a gumihelyzet, ha egy szétrobbanó köpeny beköszön valaki arcába, mint ahogy Alonsoval is majdnem megtörtént, abból nagyon súlyos baleset lett volna. Érdekes összevetni Vettel vs Webber és Alonso vs Massa defektarányát. Mindkét első számú pilóta jóval kevesebb defektet szenvedett mint a 2, számúak. Persze ha vki összeesküvés elméletet gyárt akkor biztos Massa és Webber eleve szarabb gumi kapott, ami a FIA szabályzata miatt is nevetséges feltételezés. Egyszerűen a top pilóták jobban bántak a gumival mint 2. számúak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.