Hirdetés

2024. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Játékhoz szerintem teljesen megfelelő a dolog.
Viszont a régi, mainframe-szerű központosításnak nem vagyok híve; hadd tároljam a dolgaim otthon. Mondjuk az igaz, hogy így már elég lenne egy laptop otthonra, vagy ha már asztali, akkor kisebb teljesítményű gép - ha csak netezni, filmet nézni használatos, akkor sok évente is elég cserélni.

Egyébként környezetvédelmi szempontból elég üdvös lenne ez a megoldás, hiszen mennyivel kevesebb hardver kerülne a szemétbe... csak persze megint a közbeszól a szerencsétlen fogyasztói társadalom, mert a hardver gyártók hisztiznének.

Mutogatni való hater díszpinty

(#302) Egzee


Egzee
őstag

Lehet el kéne kezdeni számolni... OnLive vs. Warez! Kéne róla cikket írni. Biztos vagyok benne, hogy nem max grafikán fognak futni a játékok ezzel a rendszerrel.

(#303) Fecogame


Fecogame
veterán

Nekem nagyon tetszik. Legalább a gépet már nem kel állandóan fejleszeni :) Ebből lesz is egy gond:

Ha megvalósul, akkor a hardvergyártóknak annyi, csak a szoftver és a netszolgáltatók maradnak életben. :U

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#304) ddekany válasza Fecogame (#303) üzenetére


ddekany
veterán

"Ha megvalósul, akkor a hardvergyártóknak annyi"

Az azért túlzás... kevesebb hardverre lenne szükség, mintha mindenkinek lenne rendes PC-je, de még így is rengetegre. Hiszen az adatházakat is ki kell építeni valamiből. Szóval sokan megélnének ebből még a terminálok korszakában is. Plusz, az azért még odébb van amíg az eljön, akkor is ha az OnLive nem nagy beégés lesz. Nem csak az infrastruktúrának kell fejlődnie, hanem szociális akadályoknak is el kell ahhoz tűnnie az útból.

[ Szerkesztve ]

(#305) julius666 válasza ddekany (#296) üzenetére


julius666
addikt

elvileg sok mindent lehet, de valahogy kétlem, hogy már most megoldották volna. De majd talán egyszer kiderül.

Egy ilyen játék-renderelést nehezen tudnék elképzelni megosztottan. Ha részfeladatokat dobnak szét több gépben lévő videókarira, akkor túl nagy adatátviteli sávszél szükséges. Ha mondjuk a két gép a képernyő felét-felét számolja, akkor a szinkronizáció megdobja nagyon a latency-t.
Inkább valószínű hogy egy rakás "combosabb" szgép lesz, és minden bejelentkezésnél kisorsol neked egyet. Kvázi egy izmos gépet bérelsz.

(#306) priti


priti
addikt

Beindult a felhőgép projekt? Nocsak , nocsak, csak nem megoldották valahogy a kvázi "input lag"-ot? Na majd meglátjuk, a vak is aszonta...

[ Szerkesztve ]

Hardverlesen

(#307) Perillustris válasza P100 (#41) üzenetére


Perillustris
senior tag

...hát igen! Ezek ugyanazok az emeberek, akik szerint a Föld nem is lapos, a Wright-fivérek, meg Holdraszállás, űrrakéták, részecskegyorsító, stb.

Perillustris

(#308) Dr. Akula válasza Depression (#247) üzenetére


Dr. Akula
félisten

15 dodó az csak az alapdíj, erre jönnek a játékok - nyilván nem olcsóért, mivel ez nem szeretetszolgálat, hanem profitorientált cég. Nálad lehet hogy nem kell hw upgrade, de a cégnél igen, és nem 1 asztali pc fogja kiszolgálni a több ezer felhasználót - ennek pedig ára van, amit te fogsz megfizetni az előfizetésben. Meg persze a cég haszonkulcsát is. Egy újabb közbenső láncszem, mintha nem lenne elég ezekből már így is.

A birtoklási vágy nem ritka, hanem általános. A semmiért, a bármikor elvehető lufiért senki nem akar pénzt kidobni.

Eleve már alig lehet birtoklásról beszélni, hisz megveszed a dobozt, de a játékok többségét úgyis regisztrálnod kell, és a doboz meg mehet a polcra.
És? attól még bármikor újratelepítheted, nem csak addig van móka amíg valami távoli ködös cég úgy akarja.

A bérleti díj is szimpibb, hisz kevesebbet fizetsz egy játékért, mintha megvennéd
Azt csak te hiszed. A WoW-ban hány játék árát is fizeted ki x idő alatt? Naugye...

és még mindig meg lesz a lehetőséged örök megvételére
1. Vagy nem.
2. Akkor meg minek béreljem még ezen felül?

(#309) euchi válasza Dr. Akula (#308) üzenetére


euchi
aktív tag

Szóval te is olyan vagy, aki szereti, ha a polcon porosodik a játék, hogy évek múlva újra elővehesd?
"A birtoklási vágy nem ritka, hanem általános."
Majd erről néhány hónap múlva csináljunk egy PH-s szavazást. Én kíváncsi lennék az eredményre.

Én speciel nem akarom birtokolni a játékot. Ha x időre kikapcsol, szórakoztat engem, az nekem bőven megfelel.

Az anyagi részét illetően egyet értek veled. Ebben a formában még túl drága lesz. Erről a rendszerről megvenni a játékokat értelmetlennek látom. A bérleti díj még rendben volna, de én sokkal ésszerűbbnek tartom az előfizetés árához csatolni. Ne kelljen külön játékot bérelni, elég legyen a szolgáltatásra előfizetni, és azzal játszani amivel csak szeretnél. A demókat, így el is felejhetjük, nem fognak kelleni. (Így is nevetséges, hogy fizetni kell értük.)
És legyenek több fajta előfizetések:
- egy olcsóbb, kevesebb játékkal
- egy drágább, több játékkal

(#310) atike


atike
nagyúr

Én megnézném élesben mit is tud...

(#311) euchi válasza atike (#310) üzenetére


euchi
aktív tag

A Youtube-on van róla videó. Már linkeltük itt korábban.
Elvileg HD-ben elfogadható képminőséggel és sebességen lehet majd játszani, ha nem egy orbitális átverés a prezentáció. :D
De a bétateszt úgyis minden problémára fény derít majd.

[ Szerkesztve ]

(#312) Dany007 válasza euchi (#311) üzenetére


Dany007
veterán

"De a bétateszt úgyis minden problémára fény derít majd."

És azt mégis hogy? :) Szimulálják majd a majdani 500-800 ezer felhasználó együttes kapcsolódását a világ különböző pontjairól? Azért erre a részre kíváncsi lennék...

(#313) euchi válasza Dany007 (#312) üzenetére


euchi
aktív tag

"Szimulálják majd a majdani 500-800 ezer felhasználó együttes kapcsolódását a világ különböző pontjairól?"
Ez jelenleg csak az USA-ban fog működni. Folyamatosan fogják fejleszteni ezt a rendszert. Kétlem, hogy nem számolnak előre a várható regisztrációk számával.

És gyanítom, hogy azért fizetős már maga a hozzáférés is, hogy ne regisztráljon boldog, boldogtalan és ne terheljék játékdemókkal a szervereket.

(#314) atike válasza euchi (#311) üzenetére


atike
nagyúr

Nézem is, köszönöm. Nem olvastam végig a hozzászólásokat... :)

(#315) priti válasza Dany007 (#312) üzenetére


priti
addikt

Alapvetően úgyis az input lag az igazi probléma (megrántod az egeret és xy idő késéssel jelentkezik a játékban a hatás). Ez az idő az ami jelentősen megnő, mert a szoftver real time fut a szerveren, te meg hatszáz hálózati eszközön keresztül küldesz rá vezérlőkaraktereket az egereddel meg a billentyűiddel. Egy 100ms input lagos TV-n már marha zavaró játszani. Gondolj bele milyen lesz ez. Röviden? Szar. :DDD Az egyetlen megoldás valami zárt hálózat kiépítése, ami piszok gyors, de eddig ilyesmit nem nagyon láttam. Majd most biztos lesz.

[ Szerkesztve ]

Hardverlesen

(#316) euchi válasza priti (#315) üzenetére


euchi
aktív tag

Nyilván csak akkor lesz életképes, ha a lag milliszekundumos nagyságrendben marad. A tizedmásodperces késések már kellemetlenek lennének. Ha csak egyszer kétszer előfordul, már az is elfogadhatatlan, mert ez azt eredményezi, hogy szerencsétlen játékost lelövik az fps-ben, falnak megy az autós játékban és még sorolhatnám.

(#317) Dany007 válasza euchi (#313) üzenetére


Dany007
veterán

Itt végülis arra gondoltam, hogy hogyan szimulálják mondjuk fél millió játékos egyidejű realtime játékának a renderelését. Ahogy korábban is felvetettük már a teljesítményre gondolok.

@priti: igen, a lages témát is felvetettük korábban, mint elsőszámú problémaforrás. Szerintem már 100ms is sok... Főleg aki profi szinten akar FPS-ezni.

(#318) euchi válasza Dany007 (#317) üzenetére


euchi
aktív tag

"Itt végülis arra gondoltam, hogy hogyan szimulálják mondjuk fél millió játékos egyidejű realtime játékának a renderelését."
Biztos vannak tesztprogramjaik erre a célra. De értelek. Attól, hogy lefutnak a szintetikus tesztek és jól megy a bétateszt, még elszállhat a rendszer élesben. :K Az persze ciki lenne.

(#319) Dany007 válasza euchi (#318) üzenetére


Dany007
veterán

Hát jah, elég necces. Tudom, h mindig pesszimista vagyok, de ez szerintem oltári bukta lesz. Annak ellenére, hogy az ötlet maga zseniális!
Persze ez is csak abban az esetben amennyiben az otthonra szánt kontrollert + vevőegységet nem kell 2 évente cserélgetni, hogy lépést tudj tartani a világgal. Mivel pont ez a lényege az egésznek, h nem kell bika hardver venni + fejlesztgetni évente, vagy 3 évente cserélgetni stb...

Most jutott eszembe valami... A teljesítmény igényt végülis ki lehetne számolni egyszerűen. Asszem anno még a 8800GTX kártyák idejében írtak tóla, hogy hány terraflop a számítási kapacitása... Namármost azt már tudjuk, hogy egy 8800GTX teljesítménye kevés mondjuk egy Crysis 1 full hd-s fullos futtatására ~ 50fps-sel. Szal kéne legalább a duplája. És mindezt annyi júzerre leosztani, ahányra tervezik a rendszert! Majd mindezután megnézni melyik szuperszámítógép teljesítményét éri el az így kapott követelményszint.

[ Szerkesztve ]

(#320) priti válasza Dany007 (#317) üzenetére


priti
addikt

Szerintem a vezérlési lag a nagyobb gond. Persze jogos, hogy sokan szkeptikusan állnak hozzá ahhoz, hogy lehet e kellő teljesítményt prezentálni ehhez, szerintem lehet. A játék akkora üzlet hogy még egy "szuperszámítógépre" is be lehetne akár ruházni, amiben nem 40 CPU van szekrényenként, hanem 40 GPU, ez csak pénzkérdés ami van a játékiparban, viszont a rugalmatlan felével elég nehéz mit kezdeni. Van egy rakás szolgáltató mindenféle gagyi, elavult hálózatot üzemeltető cég, szerződéstechnikailag borzasztó bonyolult, teljesen független új hálózat kiépítése meg irgalmatlan drága, a hűségnyilatkozatosdi miatt az ügyfelek borzasztó rugalmatlanok, évek telhetnek el, mire szolgáltatót váltanak, szóval szinte reménytelen, szerintem ez az USA-ban egy gazdag elit szolgáltatása lesz még évekig, hogy a gyerek apu fejtámlája hátuljába épített LCD-n nyomhassa az MW3-at a kocsiban. Azért gondolom ezt, mert a szolgáltatás így csak olyan áron kínálható ami eléri, vagy meghaladja egy erős PC, vagy új konzol havi törlesztő részletét ergó nem a csórikra van kihegyezve, mivel a csórinak nem éri meg, így valszeg azok lesznek az ügyfelek akik eddig is rendelkeztek erős PC-vel, vagy új konzollal és ez ilyen tipikus amcsi rongyrázás lesz, kb. annyi értelme van, mint az LCD-nek a csomagtartóban az 1200W-os erősítő fölé. ...Az oda kell. :W

Hardverlesen

(#321) Dany007 válasza priti (#320) üzenetére


Dany007
veterán

"szóval szinte reménytelen, szerintem ez az USA-ban egy gazdag elit szolgáltatása lesz még évekig,"

Na hát ez az! De akkor itt el is veszett a lényeg! Elvégre pont azt hangsúlyozzák össze-vissza, hogy nem kell méregdrága PC-re / konzolra költeni ahhoz, hogy fullos új játékokkal tudj játszani. Na de ha mindezt egy bika PC törlesztőrészletének az áráért adják, akkor ugyan ott vagyunk azzal a különbséggel, hogy így csak játszani tudsz, egy bika pc-n meg dolgozni is vagy bármit.

Persze értem én, két lehetséges verzió van. Vagy piszkosul drágán adják, és akkor csak egy szűk réteg fogja használni, vagy olcsón, hogy nagyobb közönségnek is elérhető legyen.

(#322) priti válasza Dany007 (#321) üzenetére


priti
addikt

Szűk rétegnek adom drágán=> kisebb befektetés, nagyobb profit. Széles rétegnek adom olcsón=> bődületes befektetés, hiszen ki is kell tudni szolgálni a rengeteg ügyfelet és kisebb profit, hiszen ha drágán adom szűkül a vásárlóréteg.
Meg ott a piaci részesedés kérdése is. Ez csak párhuzamosan tud futni az otthoni játékgépekkel évekig, amiket cserélve szebb grafikát kapsz évről-évre, míg egy ilyen szolgáltatás mögött lévő hardvert csak jóval ritkábban lehet fejleszteni, így oda lyukadunk ki, hogy külön kell rá játékot fejleszteni, olyat, ami PC-n vagy konzolon nem jelenik meg, különben nem marad versenyképes. Ez úgy lenne buli, hogy drágán adok rajta egyedi 3D-s játékokat, amiből nagyon kevés van a piacon, de a 3D meg pláne zabálja a GPU-t, így mégnehezebb kiszolgálni, szóval szerintem ez egy méregdrága elitszolgáltatásként lehet életképes szűk vásárlóréteggel, de piszok jó minőségben, úgy van piaca ha előrébb jár, mint az otthon elérhető tartalom, mert a gazdagnak mindig a legjobb kell.

Hardverlesen

(#323) Dany007 válasza priti (#322) üzenetére


Dany007
veterán

"szóval szerintem ez egy méregdrága elitszolgáltatásként lehet életképes szűk vásárlóréteggel, de piszok jó minőségben"

Igen, a leírtakat átgondolva, egyetértek. Tényleg csak így lehetne a minőség szinten tartani, nembeszélve ugye a versenyképességről.
Innentől kezdve már csak azt nem értem, hogy akkor mért hirdetik magukat úgy, mint revolution, meg hogy nem lesz szükség PC-re meg hasonló...
Voltaképp igaz is, azoknak, akik mindezt megtudják fizetni =/ Aki meg nem, annak meg marad a szokásos PC-s fejlesztgetés.

... amúgy ezt a számítási kapacitás dolgot nem akarja valaki kiszámolni? Mondjuk csak GPU-ra? :) Kíváncsi lennék a végére, de ugye nem tudom hirtelen, hogy egy 8800GTX vagy akár újabb kártya mennyit számol...

(#324) euchi válasza priti (#322) üzenetére


euchi
aktív tag

A gazdag ember nem ezt fogja választani. Konzolt vesz és FullHD tv-t, vagy egy erős PC-t és egy hatalmas, nagy felbontású monitort. Megveszi a játékokat és nem bérli.
Szerintem inkább az lenne az érdekük, ha minél szélesebb piacot tudnának szerezni. Ennek terjednie és fejlődnie kell, különben eltűnik a süllyesztőben. Ha elég nagy piaca lesz akkor számolni fognak vele és lehet, hogy a teljes játékipar mellé áll.
Kezdetben valószínűleg úgy fogják árazni, hogy pont annyian használják, amennyit a rendszer elbír. Nem tudjuk, hogy milyen hardver dolgozik a háttérben. A mostani 15 dodó nekem azt sejteti, hogy elég erős gépparkjuk van, mert ennyi pénzért elég sok regisztrációra számíthatnak. (Ha működik!)

[ Szerkesztve ]

(#325) Dany007 válasza euchi (#324) üzenetére


Dany007
veterán

Csak az a gond, hogy az ehhez szükséges technikai háttér biztosítása, plusz az az irdatlan sebesség, amihez szintén hatalmas technikai háttér kell nem kis pénzbe kerül.
Szerintem nem fogják tudni olyan olcsón adni.

(#326) priti válasza euchi (#324) üzenetére


priti
addikt

Kicsiben fog csak tudni elindulni szerintem. Ha befektetés felöl közelítem meg pláne. A pénzemberek úgy gondolkodnak, hogy nem az a legjobb befektetés, ami a legtöbb profitot hozza, hanem az, ami a leggyorsabban megtérül. Mindent finanszíroz valaki és az a valaki így kondolkodik, nincsenek csodák. A történet modellje szerintem ugyanaz, mint a mozié volt annó. Adok egy minőségi szolgáltatást drágán, amit engem megkerülve másképpen nem érsz el. Ha eléred cseszhetem, gyönyörűen látszik a mozik sorvadása a házimozi terjedésével. Ez az egész felhőgépes elgondolás egy remek lehetőség a játékiparban lévő pénz centralizálására, ha belegondolsz bődületes pénzt vesznek ki belőle. Az AC, aki mondjuk VGA hűtőket árul is a játékiparból él valahol, na most ezeket a pénzeket ha sikerül centralizálni ez akkora üzlet lehet valakinek, mint az olaj. A hardver gyártók egymást fogják taposni, hogy ebbe belekerüljenek valahogy, de ehhez az kell, hogy olyan szolgáltatást adjanak, ami otthon nem elérhető.

Másképpen van viszont tálalva ez tény.
Így, mint egy új alternatíva ugyanannak a szarnak a futtatására, amit másképpen is elérhetsz, stabilabban, szabadabban... így szerintem nem versenyképes, csak akkor ha nem kerül többe, csak ha olcsó, úgy viszont szerintem nem éri meg befektetni, csak akkor hozna elég profitot ha nagyon széles réteget képes kiszolgálni ami hatalmas befektetést igényel, a bankárok erre csak fejcsóválással reagálnak, ergó nem lesz elég minőségi. Az oké hogy mobil eszközöknek lehet vele teljesítményt adni, érthető, de most ki fog csúcsjátékkal játszani drága pénzen egy pár colos kijelzőn? TV-t se néznek az amcsik mobilon, pedig már lehet egy ideje, de nem kell mégse, max akkor ha szinte ingyen van, nincs elég hasznossága, nem kerül bele a fogyasztói kosárba. Én szkeptikus vagyok, ha ebből az irányból közelítem a dolgot.

Hardverlesen

(#327) euchi válasza Dany007 (#325) üzenetére


euchi
aktív tag

Persze kell a hardver. Ha jól tudom az nVidia grafikus chip-jei vannak a szerverekben.
Gondolj bele, ha elég széles körben elterjed akkor nem a szerverek fejlesztését kell a játékiparhoz igazítani, hanem fordítva.
Ezért gondolom, hogy nem szabad kicsiben gondolkodniuk. Minél nagyobb szeletet vágni a tortából, és akkor nem kell versenyt futniuk a hardveriparral.

(#328) Dany007 válasza Dany007 (#325) üzenetére


Dany007
veterán

Na utánanéztem egy kicsit ennek a számítási kapacitás kérdésnek.
Össze vissza találtam mindenféle hülyeséget, nem tudom melyik lehet reális, így csak hozzávetőleges lesz.
8800GTX-re írtak 0,45, 1, 2 teraflops számítási teljesítményt.

2007-ben a BlueGene az IBM szuperszámítógépe elérte az 1 petaflop-os teljesítményt. Ami akkor 2007-ben világrekord volt. Gondolom sokkal azóta se szárnyalták túl, legalábbis érdemileg 100x-1000x-szeresen biztos nem.

Wikipédia szerint az 1 teraflop az 10^12-en számítás / sec, a petaflop pedig 10^15.-en számítás másodpercenként.

Ami azt jelenti, hogy a BluGene számítási kapacitása kb. 2200x-osa egy 8800GTX kártyának. (a 0,45teraflops-os értéket alapul véve) Legyen 3000x-es a könnyebb számolás érdekében.

Szóval ha azt vesszük, hogy egy 8800GTX kevés a Crysis 1 full HD-ben fullon való futtatására ~ 50fps-sel, akkor ennél még nagyobb hardverre lenne szükség ha OnLive akarnánk Crysisozni, mondjuk csak(!) 100 ezren egyszerre. De maradjunk a 8800-nál, az is elviszi azért a Crysist, fogjuk rá, szépen.

Szóval, ahhoz, hogy az OnLive rendszer kiszolgáljon csak 100 ezer felhasználót, akik egyszerre Crysisoznak, durván 34db Blue Gene szuperszámítógépre lenne szükség, ha csak a GPU teljesítményt nézzük. Most, akkor ez mégis a teljesítményigény oldaláról hogy fog kinézni?

[ Szerkesztve ]

(#329) Perillustris válasza priti (#320) üzenetére


Perillustris
senior tag

"szerintem ez az USA-ban egy gazdag elit szolgáltatása lesz még évekig"

Sokan el vannak tévedve: a 15 dollárt egy hamburgerárus egy-másfél óra alatt megkeresi. Nem lesz luxus.

Perillustris

(#330) euchi válasza Dany007 (#328) üzenetére


euchi
aktív tag

Ha jól értem kételkedsz abban, hogy ez az egész technikailag lehetséges. Nos én is, de ezt majd nyáron megtudjuk, hogy tényleg stabilan müködik-e élesben.

(#331) euchi válasza Perillustris (#329) üzenetére


euchi
aktív tag

A 15 dodó szerintem sem sok. A probléma inkább az, hogy ezért nem kapsz semmit. Ezt fentebb már megbeszéltük.

(#332) Dany007 válasza euchi (#330) üzenetére


Dany007
veterán

Pontosan így van :)
Az alapján, amit eddig tudunk a rendszerről, a júzerek számára egy távoli szerveren fogják renderelni a játékot, majd továbbküldeni a júzer tévéjére. Így a játék igényelte teljesítményt az a távoli szerver fogja elvégezni. Ha jól értelmeztem voltaképp ez a lényege az egész OnLive rendszernek.
Innentől fogva logikus, hogy tudjuk nagyjából mekkora teljesítményt igényel egy mai játék, ezt már csak fel kell szorozni az állandó játékos számmal, illetve a tervezett maximummal és megkapjuk milyen bika szerverek kellenek majd hozzá.
Amit számolgattam az csak nagyon nagyjábóli hozzávetőleges pontatlan eredmény. De az, hogy 34, vagy 15 szuperszámítógép kell-e hozzá voltaképp lényegtelen. Főleg, hogy csak 100 ezer emberrel számoltam.
Persze nem hiszem azt, hogy ez technikailag kivitelezhetetlen. Pusztán az a kérdés, hogy ez mennyibe fog kerülni? Mert 15 szuperszámítógép, plusz a hálózat (ami ugye nagyon fontos) plusz az erőmű ami ellátja mindezt árammal stb... Irdatlan összegekről van szó szerintem...

@Cathfaern:

2. ebben igazad van! Tény. De ezért is számoltam számítási teljesítménnyel. Az 1 terraflops számítási kapacitás az u.a. ha GPU-ról vagy ha CPU-ról beszélünk akkoris, nem? Aztán, hogy ezt a számítási kapacitást mire használjuk (gpu (speciális utasításkészlet, vagy cpu általános utasításkészlet) az szerintem mind1.

[ Szerkesztve ]

(#333) Cathfaern válasza Dany007 (#328) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Két dolgot felejtesz el:
1. 3 éve a számítástechnikában sok idő
2. a 8800GTX egy célhardver, a BluGene pedig csak általános CPU-kat tartalmaz. Magyarul ha tartalmazna kifejezetten grafikus célhardvereket, akkor jelentősen nagyobb számítási teljesítmény jönne ki.

(#334) priti válasza Perillustris (#329) üzenetére


priti
addikt

Akkor meg egy lagos, csúnya grafikájú szar lesz ez, ahol az egész üzleti modell arról szól, hogy túlfizessék a lízingjét aztán csere. Elhozzák a gépet kvázi ingyen ami max 4 játékost tud kiszolgálni egyszerre, folyamatosan többet szednek be, mint amibe a gép bérleti díja+az üzembentartás kerül nekik aztán amikor már nem nyereséges eladják, selejtezik. Ennek az a vége, hogy lesz egy rakás cég aki ilyen géptermeket üzemeltet és x felhasználót kiszolgál, minimális pénzt fordít az üzemeltetésre, mivel profitorientált csak beszedi a pénzt, nem fog nekiállni telepítgetni neked, játszhatsz nála diablo 3-at, meg valami warkraftot mert azzal játszanak sokan, aztán szevasz. Szarik rá, de így meg minek... engem nem kavar fel. Eleve arra törekszik, hogy olyan játékot kínáljon, ami népszerű, de kevés grafikus erőforrással is beéri. Ilyen stratégiai szarokkal, meg diablo, sacred meg hasonló felülnézetes szerepjátékokkal lesz tele.

Hardverlesen

(#335) euchi válasza Dany007 (#332) üzenetére


euchi
aktív tag

Nekem még a fejem is belefájdul, ha megpróbálom megszámolni, hogy mekkora számítási teljesítmény kell majd ehhez. Egy egész szekrény tele GPU-val, memóriával. Komolyan mondom olyan hihetetlen az egész, hogy eszembe juttatja Freddie Mercury-t:
"It's a kind of magic." :D

(#336) euchi válasza priti (#334) üzenetére


euchi
aktív tag

De gyorsan átmentünk elitből olcsó szarba. :C

(#337) Dany007 válasza euchi (#335) üzenetére


Dany007
veterán

Ez jó volt! :) Szeretem azt a számot! Meg úgy a Queent összességében is :)
Ja, hát ha memóriát is számolnánk bele... áh annak már tényleg nem lenne értelme :) több terrabájt memóriáról lenne szó amúgyis.
Azért kíváncsian várom, hogy mi lesz.

(#338) priti válasza euchi (#336) üzenetére


priti
addikt

Ez a két véglet van. Vagy jó minőséget adnak, de akkor az drága lesz, vagy széles réteget célóznak meg, de akkor meg szar lesz ahhoz képest, ami otthon elérhető. Olyan nincs hogy jó is meg olcsó is. Ezzel a technikai háttérrel kizárt.

Hardverlesen

(#339) ddekany válasza euchi (#335) üzenetére


ddekany
veterán

Erről a problémáról látom nem sikerül lekattanni... :) Nézzetek meg néhány adatházat. Ez jobbára nem úgy megy, hogy van egyet óriási borzalmas teljesítményű géped, hanem egyszerűen telipakolsz egy csarnokot sok egyforma lényegében önálló géppel. Persze nincs monitor/billentyűzet/egér hozzájuk, sőt saját házuk sincs, szóval a "gép" kb egy csupasz alaplapnak néz ki. Ilyenből valamilyen szekrényekben vagy konténerekben sorakozik rengeteg katonás rendben. Annyit hordasz belőle össze amennyit csak elbírsz elektromossággal és hűtéssel... ahány ilyened van, annyian tudnak egy időben Crysis-ezni, és kész. Persze lehet hogy pl. osztoznak HDD-n a "gépek", de szokványos szuperszámítógépes megoldásról itt szinte biztos, hogy nincs szó. A szuperszámítógépek amiket idekevertek, amiket orvosi stb kutatásban használnak, speciális, kifejezetten rájuk írt szoftvereket futtatnak. Ne keverjük őket ide, szinte kizárt, hogy efféléről lenne szó.

(#340) shev7 válasza priti (#334) üzenetére


shev7
veterán

az a jo, hogy fogalmad sincs, hogy mi lesz de mar fikazod. Azert ehhez kell egyfajta onbizalom...

''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

(#341) Dany007 válasza ddekany (#339) üzenetére


Dany007
veterán

Sorry, azokat én kevertem ide.
És pusztán a számítás teljesítményt akartam összehasonlítani. Aztán az, hogy ezt a teljesítményt egy spec szoftveren használja ki vagy a Crysison már lényegtelen. A teraflop az teraflop ha szuperszámítógépnél nézzük ha egy PC-nél.

"egyszerűen telipakolsz egy csarnokot sok egyforma lényegében önálló géppel"
"Annyit hordasz belőle össze amennyit csak elbírsz elektromossággal és hűtéssel... ahány ilyened van, annyian tudnak egy időben Crysis-ezni, és kész."

Pontosan erre akartam utalni én is. Ezért írtam, hogy már csak az a kérdés, hogy hány júzerre van méretezve az egész. Mert ha csak ezer vagy párezer akkor okés. Egy szerverhotelban vagy hasonlóban meg lehet oldani. De ha tényleg versenyezni akarnak a PC és konzoliparral akkor ott már milliós nagyságrendben kéne gondolkodni.
Vagyis a te gondolatmeneted alapján egy egész repülőgépgyárat tele kéne pakolni hardverrel ("önálló géppel"), megoldani a hűtést és az állandó áramellátást.
Ami ha csak a csupasz gép teljesítményét és a mai gpu-két nézzük legyen ~ 200 watt (?ami szerintem nagyon kevés, mert egy VGA megeszik ennyit max terhelésen), "csak" 200 ezer júzerrel számolva ~ 40MWatt teljesítmény. De szerintem jócskán 200 watt fölöttiről beszélhetünk, és ha tényleg a 'revolution' a cél, akkor jócskán több, mint 200 ezer júzerről.

(#342) Wolverine


Wolverine
félisten

Aki a teljesítményen rugózik, annak felhívnám a figyelmét arra, hogy a GDC-n azt mondta egy illetékes - Steve Perlman, a cég vezérigazgatója -, hogy minden játék egy fix grafikai beállításra optimalizálva lesz elérhető, amin nem változtathatsz. Lásd itt.

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#343) Dr. Akula válasza euchi (#309) üzenetére


Dr. Akula
félisten

Én csak olyan játékokat vásárolok amiket később is lesz kedvem elővenni, egyszer játszható szarokat nem. Diablo2, Titan Quest, Stalker 1-2-3, GTA4, ilyesmik. Már a GTA4-nél is eléggé kiveri a biztosítékot ez a netes regisztráció, volt már szolgáltatóváltásom, 2 hónapba telt, mert ugye szivatnak a kancsók, minek megyek másikhoz, ez alatt meg ne telepítsek semmit? Vagy ha 1-1 napra "elmegy" a net, mert épp szokásos "karbantartás" van? Meg különbenis minek tájékoztassak másokat arról mikor mit csinálok a saját tulajdonommal? Kifizettem, enyém (a használat joga), innentől kezdve senkinek semmi köze hozzá. Te mit szólnál ha a lakásodba mindig becsöngetne a festő hogy "na, rókamentes még a vakolat?"

X időre csak az ár 1/X-ed részét vagyok hajlandó kifizetni, nem a teljeset. 10k az már bőven teljes ár, nem havidíj.

Az átalánydíjjal az a baj mint a kommunizmussal: senki nem fogja strapálni magát, ha zsebében a biztos lóvé. Minek dolgozni ha nem kapsz érte többet? Nem a rendszerrel van a baj, hanem az árazással. Mintha a közértes azt mondaná hogy mostantól 10 milka az a kenyér ami tegnap még 100 Ft volt. Most épp ennyit van kedve elkérni érte. El is kérné ha nem lenne 100 másik akinél megveheted. A kiadók is a konkurrenciamentességet használják ki a feltűnő értékaránytalanság c. bűncselekmény elkövetéséhez.

(#344) euchi válasza ddekany (#339) üzenetére


euchi
aktív tag

Az egészben inkább lesz az a lenyűgöző, ha stabilan, hibátlanul működni fog. Az egy dolog, hogy összedobnak egy csomó „nyers” hardvert, de egy másik dolog ezt üzemeltetni és karban tartani.

Hogyan lehet egyáltalán ezt hatékonyan működésre bírni?
Ha pl. sokan játszanak ugyanazon a pályán, akkor megoldják, hogy ne legyen a memóriában redundancia? És spórolhat a rendszer bizonyos számításokon? Amit egyszer kiszámolt, azt újra föl tudja használni? Egy csomó kérdésem van, de még nem találtam egy olyan oldalt sem, ahol erről olvashatnék. Egyszerűen nem tudom elképzelni, miféle géppark tudna többszázezres, sőt milliós előfizetői tábornak 50-60 frame/sec-kel számolni. Ebből a szempontból megértem Dany007-et, én is kételkedem.

(#345) priti válasza shev7 (#340) üzenetére


priti
addikt

Az van

Hardverlesen

(#346) euchi válasza Dr. Akula (#343) üzenetére


euchi
aktív tag

Szerintem nem tulajdonként kellene tekinteni a játékokra. Persze megvetted sok pénzért, de ehhez kell egy elég erős hardver, friss driver, esetleg patch is és természetesen Microsoft Windows operációs rendszer. Vagyis egy csomó dologtól függ a használata. Ha valami gond van, neked kell megoldanod: patch-elni, drivert frissíteni, hardvert cserélni, az egyéb szoftveres zűrökről nem is beszélve (bekavarhat tűzfal, vírusírtó és még sok minden). Ebben az esetben annyi történhet, hogy nem elérhető a szolgáltatás. De ezt megoldják helyetted és lehetőleg gyorsan, mert az előfizetőiket csak úgy tarthatják meg, ha a szolgáltatás problémamentesen megy. Ehhez persze föl kell emelned a telefont, de ugyanezt kell tenned, ha elszáll a kábeltévéd.

Annyi változna meg, hogy ezentúl a játékra nem tulajdonként, hanem szolgáltatásként kellene tekintened.

(#347) Cathfaern válasza euchi (#346) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Annyi változna meg, hogy ezentúl a játékra nem tulajdonként, hanem szolgáltatásként kellene tekintened."
Ami tulajdonképpen jelenleg is igaz, mivel magát a játékot nem veszed meg (max a dobozt, meg a könyvet, meg a cd fizikai anyagát), csak a használati jogát.

(#348) ddekany válasza euchi (#344) üzenetére


ddekany
veterán

"Ha pl. sokan játszanak ugyanazon a pályán, akkor megoldják, hogy ne legyen a memóriában redundancia? [...] Amit egyszer kiszámolt, azt újra föl tudja használni?"

Cafatokra döbbennék, ha ilyeneket tudna... az ilyesmit automatizálni esélytelen, a játékokat pedig elsősorban PC-re írták (pláne most, indulásként).

Hogy mennyit fogyaszt egy ilyen... bizonyára még mindig kevesebbet, minta ugyanennyien otthon játszanak. Az viszont biztos, hogy igen "vastag" kábel vezet egy ilyen helyre. :DDD

(#349) euchi válasza Cathfaern (#347) üzenetére


euchi
aktív tag

Úgy van. :K

(#350) Drizzt válasza Dany007 (#289) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Nem erre gondoltam. Ügyesen szervezve például memóriából szerverenként egy játéknak 16 giga bőven elég lehet bármennyi példány futtatása mellett. Vélhetően hasonló optimalizálás végrehajtható cpu/videokari igény tekintetében is, csak messze bonyolultabb módon. De memória és egyéb tárigényeken egyértelműen hatalmasat lehet spórolni osztott használat esetén. Persze ehhez a szoftveren kell módosítani.

I am having fun staying poor.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.