Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#289) Dany007 válasza Drizzt (#286) üzenetére


Dany007
veterán

Kezdem érteni mire gondolsz, de szerintem még itt is van jópár buktató, márcsak gondolati szinten is.

"Biztosan nincsen szükségük ugyanarra a teljesítményre külön-külön. Nagyon sokmindent meg lehet oldani osztott módon. ...több külön példány közösen használjon fel olyan dolgokat, amikre minden példány futása során szükség van."

Értem mire akarsz itt kilyukadni, de szerintem ez így nem megoldható. Persze csak laikusként gondolkodva ha a játék futásához szükséges 80% proci vagy VGA teljesítmény, akkor 2 ilyen futtatásához 160% szükséges. Ergo, okés, hogy nem kell két teljes proci, és így osztott módon (márha ez szoftveresen megoldható) kevesebb, mint 1 cpu-t igényel, a +60% miatt amúgyis kellene egy plusz CPU vagy VGA. Ezzel talán csak a szükséges procik számát lehetne csökkenteni egy kicsivel.
Elég megnézni, hogy ha mondjuk küdöd a Crysist (mindig ez a példa :D) akkor mennyin pörög a CPU, a GPU, meg a ram ahhoz, hogy te megkapd azt az 50 fps-t 1920x1200-ban! A ramot mégcsak el-el tudom képzelni, ha mondjuk az ember belepakol egy speckó alaplapba 64GB ramot, aztán abba pakolhat cuccot akár 10 felhasználó Crysis játéka... De ahogy én elnézem a Crysis futásánál bizony keményen 100%-on dolgozik mind a 2 / 4 mag a prociban! És persze még így sincs meg az a bizonyos 50fps (gondolom vga limit nemérdekes a példa szempontjából). Ergo ha becsatlakozik másik 10 játékos, akkor nekik is szükségük lesz arra a 100%-os procihasználatra ha azt akarják látni (fps) amit én!

Amúgy ez az osztott dolog szerintem akkor lenne életképes, ha lennének olyan pillanatok a játékban, amikor az adott gép processzora csak 40-50%-ban kihasznált! És akkor, azidő alatt fennmaradó másik 60-50%-ot tudná kihasználni egy másik júzer... Csak ugye ilyet egy Crysis vagy mostani gépigényesebb játéknál nemigazán tapasztalunk.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.