Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Nem érzem úgy, hogy ez nagy probléma lenne, mivel a Mac maximum csak casual gamingre jó és várhatóan az is marad. Egyre ritkán frissítik a modelleket és távolodnak a dGPU-tól is.

Ha felugranak a Kaby Lake G, Ryzen APU vonalra, hozhat némi friss levegőt, de továbbra is méregdrága, ritkán cserélt gépekről van szó, vagyis nagyon hamar elavulnak a játékokat tekintve. Senki sem fog fél-egy milliós gépet cserélni mondjuk 2 évente, hogy játszhasson, így sok AAA játékot nem lesz értelme portolni Metal-ra, hacsak nem lesz könnyű és olcsó megtenni. Persze ez eddig sem volt probléma a cég vásárlóinak.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#2) Meteorhead


Meteorhead
aktív tag

Apple eddig is nagy ívben tett a szabványokra, ez is csak egy következő lépés mindenki mástól el felé.

DOTA2 nagyon jól érzi magát MoltenVK alatt, így ígéretes ez az irány. Engem azonban még nem sikerült meggyőzni, hogy DX12-Metal-Vulkan hármast közös nevezőre lehet hozni. MoltenVK nagyon jó, de DirectX irányba nem tudok ilyen projektekről.

(#3) Dtomka


Dtomka
veterán

Ha az elmúlt 1-2 év cikkei eszembe jutnak, ezt gondolom:
Ez az alma már tényleg kezd roh@dni...
MAGÁTÓL ÖSSZETÖRHET AZ IPHONE X LENCSÉJE FELHASZNÁLÓI BESZÁMOLÓK SZERINT

(#4) haxiboy válasza Tigerclaw (#1) üzenetére


haxiboy
veterán

Nem csak grafikára lehet használni ezeket az API-kat hanem hardveres gyorsításra, például CAD programoknál, vagy épp a Photoshopnál (bár gondolom ide már van Metal megoldás).

Apple máshogy már nem tudja magához láncolni az ügyfeleket, kizárólag a saját "szabványaival" így ha valaki Apple-t vesz vagy vett, akkor az átállás nehéz/lassú, ez elveszi az emberek kedvét, na meg drága is mert a már megvett kiegészítők semmivel nem kompatibilisek.

[ Szerkesztve ]

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#5) ceripapa válasza haxiboy (#4) üzenetére


ceripapa
aktív tag

Hát photoshop :D csak opencl meg meg cuda gyorsítást tud, ha jol emlékszem :]

(#6) joey04 válasza Dtomka (#3) üzenetére


joey04
titán

Biztos a metal miatt

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#7) pengwin válasza Meteorhead (#2) üzenetére


pengwin
addikt

Linuxon van projekt a DX9 és DX11.2 Vulkanon futtatására, talán DXVK néven.
Ha ott működni fog, akkor akár még működhet is a MoltenVK-n keresztül, és talán nem is lennne komoly teljesítményveszteség a vékony absztrakciós rétegek miatt.

Üdv, pengwin

(#8) Kristof93


Kristof93
senior tag

Én az opencl-t sajnálom. Így marad a cuda és a metal mac-en, az AMD pc-nek pedig leginkább semmi.

(#9) miqlas


miqlas
őstag

... aludttej tárolására alkalmas cserépedény az egész bagázs ...

42

(#10) Abu85 válasza Meteorhead (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Rostkatze - de ezt még nem emelte be a Khronos saját projektbe. A MoltenVK-t már abban nyomják.

(#8) Kristof93: A CUDA-t már megölte az Apple korábban. Az OpenCL tartotta magát náluk, de végül a Metal nyert.
Jelenleg úgy néz ki, hogy Metal/MPS a jó irány Apple-re, és DirectX/DirectCompute Microsoftra. Ha pedig valaki mindenképpen platformfüggetlen akar maradni, akkor a Vulkan, és bízni kell a MoltenVK, illetve a Rostkatze projektekben. A Vulkan 1.1 már képes az OpenCL C egy részhalmazának futtatására, tehát nem olyan tragikus itt a helyzet, csak a runtime lesz Vulkan.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#11) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Én meg az Apple termékeit nem javasolom senkinek.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#12) lenox válasza Abu85 (#10) üzenetére


lenox
veterán

De amugy sokan hasznalnak cudat azota is mac-en, es ne tudd meg, mit hoz a jovo, de majd meglatod, driverek mindenesetre vannak.

(#13) Abu85 válasza lenox (#12) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A jövőt tudjuk, hogy mit hoz. Metal API-t. Az Apple-nek csak ehhez fűződik érdeke. Se az OpenCL, se a CUDA nem reális opció számukra. Driverek pedig valószínűleg külsőleg maradnak a Mac Pro miatt, de amúgy nem véletlenül van a CUDA és az OpenCL is nem ajánlott kategóriába sorolva. Amikor ide kerül valami, akkor nem biztonságos rá építeni. Kockáztathatsz, csak az Apple nem támogat benne.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#14) Kristof93 válasza Abu85 (#10) üzenetére


Kristof93
senior tag

Engem inkább a professzionális szegmens aggaszt Windowson. Ott csak a cuda fog maradni, most hogy az Apple dobta az opencl-t.

(#15) Abu85 válasza Kristof93 (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Windows a Win32 erejéig megengedő. Bármilyen API-t elfogad, tehát marad minden változatlan. Az Apple eleve a Metal API-t nyomja már egy ideje, és semmi sem történt az OpenCL fejlesztésekkel. A Windows esetében a problémát az UWP jelenti. Az DirectX 12 only, tehát se OpenCL, se Vulkan, se CUDA, se semmi, csakis DirectCompute. Aki tehát Windowsra tervez semmiképpen se válasszon mást, csak a DirectCompute-ot.

Az Apple-nél azért nem jelent nagy különbséget, ha valamit nem ajánlanak, és ha valamiről leveszik a kezüket. Ha a CUDA vagy az OpenCL számítana nekik, akkor támogatnák. De utóbbit sem frissítik, hiába volt eddig elvileg hivatalosan támogatott. Az persze a Khronos éleslátását dicséri most, hogy legalább felkészültek a problémára, és a Vulkan runtime-on lehetővé tették az OpenCL C egy részhalmazát. Ezzel a Vulkan a MoltenVK-n keresztül egy csomó OpenCL kódot megmenthet.

Azt egyébként valószínűnek tartom, hogy az Applet nem feltétlenül az OpenCL zavarja. Nekik inkább az OpenGL a problémájuk. Azt kilövik a fenébe. Az OpenCL-t kb. olyan szinten megtartják, ahogy a CUDA-t. Implementációt adnak ki rá, de ha nem megy, akkor le se szarják a problémád.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#16) solasola válasza Meteorhead (#2) üzenetére


solasola
csendes tag

Pedig van.

A DXVK pl egy platformfüggetlen DX11 > Vulkan fordítóréteg.

A Wine-ban van beépített DX9 > Vulkan fordítóréteg

Én ezen kettő segítségével játszok Witcher 3 -al Linuxon.

Elvileg lesz DX12 > VK is és az ráadásul a Chronos-tól vagy valamelyik partnerétől jön majd.

(#17) t72killer válasza solasola (#16) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mennyi ezeknek a teljesítményvesztesége natív DX-hez képest mondjuk Pascal VGA-val?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#18) Kristof93 válasza Abu85 (#15) üzenetére


Kristof93
senior tag

Szerinted ki fog opencl-re programozni ha az Apple már nem támogatja? Senki. Hiába működik Windowson. Direct compute és uwp pedig... Professzionális sw nem mostanában fogja őket használni. Maradt a cuda, amire már most rengeteg exkluzív sw van.

(#19) haxiboy válasza t72killer (#17) üzenetére


haxiboy
veterán

Annyi hogy ha Open Source OS-t szeretnél benyeled. Talán 4-5% körül lehet vagy annyi sem :K

(#18) Kristof93: Igen csakhogy az OpenCL fut NV-n meg AMD-n is, a Cuda NV only, professzionális körökben meg elég sokan használnak FirePro kártyákat

[ Szerkesztve ]

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#20) t72killer válasza haxiboy (#19) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

10%-nál kevesebb visszaesést kétlem, hogy észrevennék, annyi akadozás játékon belül is van.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#21) Abu85 válasza Kristof93 (#18) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Eddig se az Apple-ért dolgoztak rá. Már egy ideje le van maradva az Apple OpenCL-je a Windows és a Linux implementációitól. Aki tehát OpenCL-re dolgozott, azért tette, mert szabványos GPGPU-s API-t keresett. Az Apple-t már úgy másfél éve Metal API-val érdemes célozni, mert OpenCL-lel csak totyogsz rajta.

Ha pedig CUDA kell, akkor is van nyíltabb megoldása, a HIP. Ugyanolyan gyors kódot fordít GeForce-ra, és AMD-n is fut. A HPC-piacon pedig egyre inkább az a jellemző, hogy nem válnak meg az OpenCL 1.2-es kódoktól, és inkább azokat a környezeteket keresik, amelyek OpenCL 2.0-s képességeket kínálnak fel OpenCL 1.2-es futtatási környezeten, hogy ne kelljen egy rakás kódot átírni. És ezek a környezetek amúgy rohadtul nem szabványosak ám. Az AMD-nek van publikus megoldása rá, míg az NV-től kérhető ilyen. Szóval ilyenkor baszcsizhatod, hogy az OpenCL-ben ott az Open. A kódodhoz keveset nyúltál, megkaptál pár OpenCL 2.0-s függvényt, és bezártad magad annak a gyártónak az implementációjára, akitől kérted rá a meghajtót. Micsoda nyíltság ugye. :))

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) Kristof93 válasza Abu85 (#21) üzenetére


Kristof93
senior tag

Ez szep es jo, de a gyakorlatban az Apple miatt irnak opencl kodot (nem a szuperszamitogepekrol beszelek). Adobe biztos, hogy ezert tette. A legtobb sw amivel talakozok es kene hasznalni mar most cuda exkluziv.

(#23) Cassi


Cassi
senior tag

A Microsoft szerintem egy ennél is nagyobb horderejű döntés felé sodródik: le kellene tenniük a DX 12 továbbfejlesztéséről (és más alternatíva híján, hagyniuk kellene a Vulkant, hogy átvegye a helyét). Nem csak azért, mert elenyésző számú játék jön rá, hanem elsősorban azért, mert élő, aktív mobil platform nélkül szinte lehetetlen már egy modern konzumer grafikus API-t fenntartani. Teljesen racionális döntés lenne. A Windows Mobile-t is nagyon akarták, de nem ment, és végül csak elengedték.

(#24) t72killer válasza Cassi (#23) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A windows mobile nagyon ment anno, a symbian után a második legkedveltebb rendszer volt. Az apple-eskedő Windows Phone tette be az ajtót.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#25) lenox válasza Abu85 (#21) üzenetére


lenox
veterán

A HPC-piacon pedig egyre inkább az a jellemző, hogy nem válnak meg az OpenCL 1.2-es kódoktól

Ezt a jellemzot hol kell nezni? Mert nezem az AWS-t, Google Cloudot, Azuret, Top500-at, nvidiaval tele van, en azt mondtam volna ra, hogy jellemzoen cudat hasznalnak, elvetve OpenCL-t.

(#26) Abu85 válasza lenox (#25) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Érdemes nézegetni a StreamHPC csatornát, Vincent elég sok adatot szokott közölni ezekről.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#27) lenox válasza Abu85 (#26) üzenetére


lenox
veterán

Akkor linkelnel egyet? Mert azt latom, hogy ez egy kis ceg, de nem tudom/talalom, hogy ez hogy viszonyul a vilaghoz.

[ Szerkesztve ]

(#28) Abu85 válasza lenox (#27) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Google-> streamhpc, első két találat.

Elsődlegesen azért érdemes olvasni, mert egy csomó rendezvényen ott van, és sokról be is számol. Ezzel jól követhetők a trendek.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#29) lenox válasza Abu85 (#28) üzenetére


lenox
veterán

Nekem az elso ket talalat a ceg sajat oldala es a linkedin oldaluk. Nem latok igy elsore HPC statisztikat. Hol nezzem?

(#30) Abu85 válasza lenox (#29) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Akkor lehet, hogy neked mást mutat a Google. Írd utána még, hogy twitter. :D

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#31) haxiboy válasza t72killer (#20) üzenetére


haxiboy
veterán

Persze, főleg ha használsz pl Vsyncet, akkor tök mind1 hogy futna 130 FPS-el, de helyette csak 115-tel megy, ha amúgy a V-sync -el az átlagos 60hz monitorokhoz illeszted a képkockaszámot.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#32) lenox válasza Abu85 (#30) üzenetére


lenox
veterán

Az meg a twitter oldalukat hozza, ahol mindenfele van, nvidia alapu superservertol intel hirekig. Nem lehetne, hogy konkretan megmondod, mire hivatkozol?

(#33) _Scythe_


_Scythe_
aktív tag

Hmm, saját "szabványok", a meglévő valódi szabványok leszarása, erőből lenyomni ezeket a szoftvergyártók torkán... Mintha lett volna egy óriás szoftvergyártó cég, ami iránti gyűlölet pont ezért indult 81-től kezdve? :) Továbbá a zárt rendszeri miatt...?
Mi is volt a neve?

(#34) Yodafon


Yodafon
senior tag

Azt az OpenCl-t amit anno maga az Apple talált ki? :DD

I'm gangsta!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.