Jelenleg szerintem is az egyetlen felvevő piac, ami pár évtizeden belül nagyobb mértékben megdobná az elektromos és autonóm járművek piacát a személyszállítás és tömegközlekedés...esetleg teherszállítás. Szóval taxik, "robottaxik", buszok, teherautók. Ezek azok amik ki tudják termelni a nagyon magas felárat. Persze gazdag emberek mindig lesznek, szóval lesz aki Teslát vegyen vagy épp Nissan Leaf-et 10+ millióért. Az autógyárak nincsenek kényszerhelyzetben, amíg nem kapnak egy olyan konkurenciát aki olcsón akar elektromos autót piacra dobni.
A Tesla jelenleg az autóipar Apple-je, szóval tőlük a közeljövőben nem várnék jó ár/érték arányú elektromos autót. Talán ha konkurenciát kap a prémium szegmensben a többi autógyártótól, akkor elmozdulhat lefelé is.
A belpiacos kínai, indiai autógyárak nem kiszámíthatóak.
Az amúgy nem tetszik, hogy pl. a magyar kormány is adómilliárdokkal támogatja, hogy a gazdagok olcsóbban vehessenek elektromos autót...hiszen nem az átlag jóska-pista fog jelentkezni a támogatásért, mert ők támogatással együtt se lennének képesek megvenni egy olyan autót. Ráadásul az egész olyan, mint egy áfacsökkentés. Az autógyár benyeli az egész pénzt, amivel olcsóbb lenne az autó. Mint egy kamu black friday deal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.