Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) adlersson válasza #06658560 (#14) üzenetére


adlersson
aktív tag

Mondjuk szvsz az e-UP még ebben a nem túl illusztris mezőnyben is alulteljesít, mind ár, mind hatótáv tekintetében.

毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

(#52) adlersson válasza fRooStzzZ (#20) üzenetére


adlersson
aktív tag

""ingyen tankolunk"?? A rengeteg több ezer / 100e liter benzin / gázolaj árát adóját mi fogja kárpótolni?"
A MOL-féle Plugee tudomásom szerint mostanában lett fizetős.

毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

(#53) Depression válasza adlersson (#52) üzenetére


Depression
veterán

Bár nem vagyok "szagértő", csupán józan paraszti ésszel közelítem meg: Mo.-nak semmi kőolaj nincs, ergo nem két, hanem ezer lapáttal lapátoljuk ki a pénzt az országból, amiből csak az adó marad itt. Helyette lenne Paks 2-ből áram, amit használnánk, a megspórolsz pénzből meg mást veszünk, ami után szintén fizetünk adót. Akkor konkrétan milyen kiesésről van szó?

[ Szerkesztve ]

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#54) hokuszla válasza t72killer (#24) üzenetére


hokuszla
aktív tag

(#55) t72killer válasza dabadab (#45) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Várom már nagyon, hogy legyen működő és megfizethető megoldás. Évente 4-5x megyek 1000km-nél távolabbra, egy gépsofőrrel indulhatnék este és mialatt alszok szépen dugómentesen elvisz a kocsi.

#54: és azt is add hozzá, hogy a való életben szuper állapotú használ dízelt kapsz már a villanyos árának feléért.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#56) arnyekxxx válasza pilóta (#43) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Akkor idézem: És több ideje volt fejlődni a belsőégésű motornál!

Szelektiven idézni mindig hatékony eszköz ha nem akarsz az érdemi problémával szembenézni.

És több ideje volt fejlődni a belsőégésű motornál! Az akkuk még mindig fosok, és sehol semmi megoldás rájuk.

csak éppen 100 évig a kutya nem törődött vele, szóval azért olyan nagy fejlesztgetés nem volt...

jaja, azért használsz ólomaksit a telefonodban meg laptopodban mert senki nem tolt pénzt az aksik fejlesztésébe az elmúlt évszázadban csak mióta a tesla feltalálta a villanyautót azóta fejlesztgetnek

(#57) arnyekxxx válasza Depression (#53) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Paks1 le fog állni hamarosan. Paks2 a kieső Paks1 pótlására szolgál, ha magyar árammal akarod tölteni a villanyautókat akkor hamarba fel kell rántani egy Paks3-at, enélkül csak a kőolajimportot cserélnéd le áramimportra. Ja igen, a hazai áramfogyasztás harmada jelenleg is import, ezt növeled a villanyautósítással.

[ Szerkesztve ]

(#58) #06658560 válasza pilóta (#44) üzenetére


#06658560
törölt tag

Igen, hogy nem tudsz szöveget értelmezni, mindenképpen az.

(#59) pilóta válasza arnyekxxx (#56) üzenetére


pilóta
nagyúr

És hány éve is fejlesztik annyira nagyon azokat az akksikat?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#60) #06658560 válasza Depression (#53) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ezt a közkeletű hülyeséget nem lehetne elfelejteni, hogy Paks 2 majd végtelen extra elektromos áramot fog jelenteni? Paks 2 minden megtermelt elektronja szépen fel lesz hasznâlva elektromos autók nélkül is, mivel nem extra kapacitást jelent, hanem Paks 1 pótlása.

(#61) Lenry válasza pilóta (#25) üzenetére


Lenry
félisten

Egyébként itt mindenki naponta lenyomja a Békéscsaba-London-Békéscsaba távot, hogy ennyire kell az 1000 km-es hatótáv?

nem.
de ha már kiadok 30.000 eurot egy autóért, akkor ne kelljen még 15.000-et kifizetnem egy másikért, ha véletlenül mégis le akarom nyomni a Békéscsaba-Münchent.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#62) arnyekxxx válasza pilóta (#59) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Kb azóta, hogy az első katonatmérnöknek az eszébe jutott, hogy meg lehetne oldani a harctéri kommunikációt telefondrót telepítése nélkül is.

(#63) pilóta válasza arnyekxxx (#62) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ne legyél már ennyire komolytalan. Te is tudod, hogy igazi kutatás a mobiltelefonok, azon belül is az okostelefonok elterjedésével kezdődtek. Ami elég jó alap az elektromos autókban használt akkukhoz, de azért nem teljesen, szóval még annál is fiatalabb a dolog...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#64) arnyekxxx válasza pilóta (#63) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Te is tudod, hogy igazi kutatás a mobiltelefonok, azon belül is az okostelefonok elterjedésével kezdődtek

Ne legyél már ennyire komolytalan.

(#65) pilóta válasza arnyekxxx (#64) üzenetére


pilóta
nagyúr

Na mesélj, akkor mióta és milyen eredmények voltak az okostelefonok elterjedése előtt? Mióta van szilárdtest akku kutatás? A Panasonic a Teslával közös gyára és kutatóközpontja többet fejlesztett a lítium akkukon, mint előtte 100 év alatt összesen...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#66) gabor7th válasza dabadab (#49) üzenetére


gabor7th
addikt

"A hongkongi üzletember a meghekkelt autók veszélyéről beszélt, arról, hogy biztosan lesznek, akik kimondottan az ilyen rendszerek gyengeségeire szakosodnak majd, és ha sikerül átvenniük egy-egy autó felett az irányítást, azzal egy erős fegyverhez jutnak. Chen szerint már csak ezért sem kéne elsietni az önvezető autók utakra engedését. "

Nos... ő ugyanazt mondja mint én. Egy ponton el kell érkezni ahhoz, hogy a valóságot is figyelembe kell venni, különben sok pénzt fognak veszíteni.

[ Szerkesztve ]

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#67) arnyekxxx válasza pilóta (#65) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Na mesélj, akkor mióta és milyen eredmények voltak az okostelefonok elterjedése előtt?

Mit meséljek? Szerinted milyen aksival ment egy átlagos telefon 2000 környékén? Ólomaksival?

"Mióta van szilárdtest akku kutatás?"

70 éve

A Panasonic a Teslával közös gyára és kutatóközpontja többet fejlesztett a lítium akkukon, mint előtte 100 év alatt összesen...

Ez miben nyilvánul meg?

[ Szerkesztve ]

(#68) pilóta válasza arnyekxxx (#67) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem ólomakksival, de ne akarjuk már úgy beállítani, hogy az akksikra fodított kutatás egyáltalán összemérhető a belsőégésű motorokra fordított kutatással akár időben, akár pénzben az okostelefonok elterjedése előtti időkben, csak azért, mert már az 1900-as évek elején létezett elektromos autó.

Abban nyilvánul meg, hogy kb. megduplázódott a tömeg/kapacitás arány 10 év alatt, abban nyilvánul meg, hogy töredék kobalt kell a gyártáshoz meg ilyenek.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#69) pilóta válasza arnyekxxx (#67) üzenetére


pilóta
nagyúr

"Mióta van szilárdtest akku kutatás?"

70 éve

Forrás?

(És nyilván több mérnök és kutató dolgozott rajta 70 éven keresztül éjt nappallá téve, mint ahány a belsőégésű motoron, ugye?)

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#70) arnyekxxx válasza pilóta (#68) üzenetére


arnyekxxx
veterán

az akksikra fodított kutatás egyáltalán összemérhető a belsőégésű motorokra fordított kutatással

Minden mindennel öszemérhető. 2001-ben egy rxon t68-ban li-poli aksi volt. Túl nagy áttorést azóta nem láttam. Te igen? Persze évente 2x feltalálják a csodaaksit évtizedek óta, a valóságban azért még mindig a li technológiát reszelgetik. Ezzel a reszelgetéssel viszont nem lehet megváltani a világot.

(#71) arnyekxxx válasza pilóta (#69) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Forrás?

https://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_battery

És nyilván több mérnök és kutató dolgozott rajta 70 éven keresztül éjt nappallá téve, mint ahány a belsőégésű motoron, ugye?
Állította ezt valaki? Mindemellett biztos vagy benne, hogy ha valamin 10x annyian dolgoznak akkor az 10x olyan jól fejlődik és át lehet lépni a fizikai/kémiai korlátokat ha elég sokan elég sok pénz beletolásával dolgoznak rajta? Pl ha a világ összes tudósa nekiállna időgépet ZPM-et hiperhajtóművet tervezi akkor lenne hamarosan időgép ZPM hiperhajtómű?

Fúziós erőművet se tegnap kezdtek el fejleszteni oszt még sincs rá esély, hogy belátható időn belül müködne egy is a világban.

(#72) t72killer válasza pilóta (#69) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ezzel a szenvedéssel mit akarsz elérni? Jó, elismerjük, hogy a robbanómotorokon 3db-al több mérnök dolgozott és 20$-ral többet invesztáltak a fejlesztésbe. Mehet mindenki a dolgára?

Egyébként meg a 90es években pl NiMH akksikat használtam - azok se a fáról pottyantak le.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#73) pilóta válasza t72killer (#72) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem akarok semmit elérni. Te mit akarsz elérni, hogy ennyire bizonygatod az ellenkezőjét? Én csak azt állítom, hogy felesleges elvárni ugyanolyan eredményeket 10 év intenzív kutatástól, mint 100 év intenzív kutatástól. Az elektromos autózás még nagyon az elején tart, a belsőégésű meg nagyon a végén. Lesznek még komoly áttörések, most csak a prototípusokat látjuk gyakorlatilag. Kb. mint a T-modell idején, ami egy nagyon jó kis autó volt a maga idejében, de azért elég hamar túlléptünk rajta.

De amúgy mehet mindenki a dolgára, nem is értem, hogy minek van egyáltalán fórum, ahol beszélgetni lehet ezekről...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#74) arnyekxxx válasza pilóta (#68) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Abban nyilvánul meg, hogy kb. megduplázódott a tömeg/kapacitás arány 10 év alatt,

Az első 10 évében is megduplázódott, pedig akkor az okostelefon még távlati elképzelésekben se nagyon szerepelt. Meg a Tesla sem.

Minden technológia tud egy nagyot fejlődni az elején. Aztán amikor a fizikai határokat feszegeti akkor ez a fejlődés lelassul. Vagy te azt képzeled, hogy a li-ion aksi minden 10évben megduplázza majd a Wh/kg arányát hiszen rátetted a vonalzót az első 2 évtizedére ami megmutatja a jövőt?

(#75) pilóta válasza arnyekxxx (#74) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem. Én azt képzelem, hogy 20 év múlva nem is emlékszünk már a li-ion akksikra.

Aztán persze lehet, hogy nem így lesz, de erősen csodálkoznék rajta.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#76) grabber válasza arnyekxxx (#57) üzenetére


grabber
addikt

Ez nem igaz. Azt hittem én is,de utánanézve ez messze nem így van. Nem kell Paks 2 ahhoz hogy az elektromos kocsidat töltsed. Nem fogyaszt az annyit
Meg sokan éjszaka töltik,amikor kevés az áramfogyasztás ezáltal az energia fogyasztás csak egyenletesebb lenne.
Miért nem építünk Paks 5-öt is akkor már? Amúgy meg rengeteg naperőmű is epül mellé,az is biztosít plusz energia forrást.

(#77) arnyekxxx válasza pilóta (#73) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Lesznek még komoly áttörések

Ez az ami egyáltalán nem biztos. Attól, hogy sok ember nagyon szeretne valamit még nem biztos, hogy azt meg is lehet valósítani.

Az elektromos autózás még nagyon az elején tart

Az elektromos autó előbb volt mit a belsőégésű. Aksi is régebb óta van mint benzintank. És hidd el a NASA-nak se volt mindegy, hogy mekkora aksit kell elrepíteni a Holdig szóval nem Elon Musk találta fel az akkumulátorfejlesztést.

most csak a prototípusokat látjuk gyakorlatilag. Kb. mint a T-modell idején

A Ford T baromira nem "prototipus" volt hanem a népautó

de azért elég hamar túlléptünk rajta.

20 éven keresztül gyártották és eszméletlen mennyiséget eladtak belőle.

[ Szerkesztve ]

(#78) arnyekxxx válasza pilóta (#75) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Én azt képzelem, hogy 20 év múlva nem is emlékszünk már a li-ion akksikra.

Szóval azért tol bele a fejlesztésbe végtelen pénzt és munkaórát az ipar, hogy 20 év múlva ne is emlékezz rá :)

(#79) arnyekxxx válasza grabber (#76) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Meg sokan éjszaka töltik

Amúgy meg rengeteg naperőmű is epül mellé

érzed a problémát vagy lerajzoljam?

Nem kell Paks 2 ahhoz hogy az elektromos kocsidat töltsed.

Persze, hogy nem kell, hiszen az áram a konnentorból jön.

Itt említeném meg, hogy az egész paks2 úgy került elő, hogy a kollega fentebb azt képzelte, hogy az importbenzint ki lehet váltani hazai előállítású árammal mert lesz paks2. Erre jeleztem neki, hogy paks2 nem feleslegként fog jelentkezni hanem a jelenleg termelő erőmű(vek) pótlására épül, valamint azt, hogy jelenleg is 30% áramot importálunk, vagyis az importkőolajat importáramra cserélné nem magyaráramra.

Amúgy meg rengeteg naperőmű is epül mellé,az is biztosít plusz energia forrást.

Már amikor. Máskor meg nem.

[ Szerkesztve ]

(#80) pilóta válasza arnyekxxx (#77) üzenetére


pilóta
nagyúr

Attól, hogy sok ember nagyon szeretne valamit még nem biztos, hogy azt meg is lehet valósítani.
Azért elég sokszor megtörtént már, hogy pedig de :D

Az elektromos autó előbb volt mit a belsőégésű. Aksi is régebb óta van mint benzintank.
Nyilván. Már az ókori egyiptomi leletek közt is találtak olyasmit, ami akár akksi is lehet. De ettől még nem volt a maihoz mérhető kutatás a területen, míg a belsőégésű motorok terén meg de.

A Ford T baromira nem "prototipus" volt hanem a népautó
Nem is azt mondtam, hogy az volt, hanem abban az időben, amikor megjelent a T-model, akkor az autózás területén inkább csak prototípusokat láthattunk.

Szóval azért tol bele a fejlesztésbe végtelen pénzt és munkaórát az ipar, hogy 20 év múlva ne is emlékezz rá
Szerinted csak a li-ion kutatások folynak, vagy esetleg más irányban is próbálkoznak? ;)

Aki él és nem boldog, az téved!

(#81) djgeg válasza arnyekxxx (#74) üzenetére


djgeg
őstag

Azért megy itt a vita a befektetett idő meg pénzről miközben elég megnézni ezt az ábrát. [link]
Persze nyomtak bele pénzt, de közel sem annyit mint az olaj lobbi meg az autó gyártók. 1990 es évekig amíg más iparágak nem láttak benne fantáziát (hordozható eszközök) igazi érdemi fejlesztés nem volt, mert nem is pénzelte senki... sőt inkább ellenkezőleg.

"640 kByte memória mindenre elegendő"

(#82) #06658560 válasza pilóta (#63) üzenetére


#06658560
törölt tag

Hátö. Rakéták, harci eszközök, tengeralattjárók, vonatok, űreszközök, mind akkukat igényeltek. És amiért az autóknál nem akkukba ölték a fejlesztési pénzt, olyan rohadt triviális, hogy csodálkozom, hogy nem tudtál egyedül rájönni: az akkuk annyira szarok voltak és annyira nem lehetett rajtuk mit fejleszteni, hogy simán elbuktak a versenyben!
FYI: az összes autógyár folyamatosan monitorozza, teszteli az alternatív hajtási módokat. Csak mindig az jött ki, szar, alkalmatlan tömegtermelésre, profitot termelni mindegyik másik.

#76 grabber: Ezzel szemben a helyzet az, hogy Paks 2 a maga 2400MW maximális teljesítményével a 2017-es nyári csúcsterhelés harmadánál valamivel többet tud biztosítani.[link]

#81 djgeg: W/kg, mint energiasűrűség? Mellé tennéd csak úgy érdekességképp a benzin, gázolaj tömegre normált energiasűrűségét(fajhőjét)?

[ Szerkesztve ]

(#83) pilóta válasza #06658560 (#82) üzenetére


pilóta
nagyúr

Hátö. Rakéták, harci eszközök, tengeralattjárók, vonatok, űreszközök, mind akkukat igényeltek.

Senki nem állította, hogy egyáltalán nem volt fejlesztés. Annyit állítottam (és ez eléggé triviális, nem is értem, hogy miért kell ezen egyáltalán vitatkozni), hogy a belsőégésű motorokhoz képest elenyésző volt a kutatás mind időben, mind pénzben.

És amiért az autóknál nem akkukba ölték a fejlesztési pénzt, olyan rohadt triviális, hogy csodálkozom, hogy nem tudtál egyedül rájönni: az akkuk annyira szarok voltak és annyira nem lehetett rajtuk mit fejleszteni, hogy simán elbuktak a versenyben!

Ahhoz képest most meg mégiscsak sikerült valamicskét fejleszteni rajtuk, ha annyira triviális, akkor most meg hogy kerültek elő az elektromos autók?

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#84) Cathfaern válasza pilóta (#65) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Nemár :) Okostelefonok előtt is már ott voltak a laptopok és egyéb kézi számítógépek / játékkonzolok, ha csak a legkézenfekvőbbet akarom mondani. Meg hat rahedli hordozható eszköz, úgy magán, mint ipari szinten. Mióta elterjedtek az elektromos eszközök, azóta igény van arra, hogy lehessen őket drót nélkül is használni. Az okostelefonok elterjedése csak annyiban segített, hogy kicsit nagyobb szempont lett a súly és méret. De igazából kompakt méretben nagy kapacitásra legalább azóta szükség volt (lett volna), mint amióta belső égésű motorokat fejlesztenek.

[ Szerkesztve ]

(#85) Cathfaern válasza arnyekxxx (#78) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Mondjuk erre volt már példa, lásd DVD utódja formátumok :) Már kb. most nem emlékszünk nálunk, 20 év múlva a betamax szintjén lesznek.

(#86) Cathfaern válasza arnyekxxx (#79) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Egyébként szerintem az elektromos autó nagyon sok problémáját megoldaná, ha megoldanák valahogy a benzinkúton cserélhető akkumulátorokat. Rögtön nem 1,5 óra lenne feltölteni egy autót, hanem legyen mondjuk negyed óra, mert sokat kell pakolgatni, és a csere akkukat lehet napenergiával töltögetni, vagy az áramfogyasztási üresjáratokat kihasználni. Illetve fogyasztói szinten az akkumulátor elhasználódásával se kéne foglalkozni (persze nyilván azt megfizetettnék a benzinkutak végeredményben). Ugye csak az a probléma, hogy ahova jó eltenni az akkukat, ott nem könnyű mobilisra megcsinálni őket, illetve hogy legalább 3-4x annyi akkut kéne legyártani, mint amennyi akkor kell, ha mindenki maga töltögeti őket.

Illetve amiben én fantáziát látok, hogy elektromos meghajtás + egy pici robbanómotor, ami csak az akkukat töltögeti ideális fordulatszámon. Csak gondolom itt meg az összetettség miatt lesz problémás, árban és súlyban is...

(#87) pilóta válasza Cathfaern (#84) üzenetére


pilóta
nagyúr

Oké, akkor még egyszer utoljára: Nem arról van szó, hogy nem történtek fejlesztések az akksik terén, hanem hogy kevesebb fejlesztés volt, mint a belsőégésű motorokra fordított. Nem tudom, hogy hogyan fogalmazzam meg ennél érthetőbben...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#88) t72killer válasza Cathfaern (#86) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ezzel jelenleg az a gond, hogy még a kis girnyó leaf akksi is kb 300 kiló és nettó 8500$-os értéket (= képvisel. Nemigazán az a kategória, amit egy mezei benzinkutas mozgatni, őrízni és pénzügyileg* menedzselni akar/tud. (azaz nagyon kéne a korábban emlegetett 10x-es energiasűrűség 1/10 áron, úgy már lenne rációja a csereberének - ilyen árak mellett már kb kocsit is cserélhetsz...)

A már emberibb hatótávot adó Tesla 85kWh-s akksija meg több, mint fél tonna.

*tudom Európában az van, hogy "mindent oldjon meg az állam", vagy "verjük rá az autógyártókra" - csak épp nem szabad elfelejteni, hogy a projektre EU-szinten akármilyen forrásból elköltött sokmilliárd EUR-nak lehet jobb helye is lenne.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#89) Cathfaern válasza t72killer (#88) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Jah, ezekkel a súlyokkal nem voltam tisztában... így tényleg halott az ötlet. Vagy akkor kéne valami automata pakoló berendezés is, stb...

Ha meglenne a 10x energiasűrűség, akkor megint nincs értelme az akku pakolásnak, mert akkor mostani 200km helyett elmennének 2000-et, az meg azért átlagfelhasználásra bőven elég :)

(#90) arnyekxxx válasza pilóta (#80) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Azért elég sokszor megtörtént már, hogy pedig de

Amikor a fizika nem szól közbe.

"De ettől még nem volt a maihoz mérhető kutatás a területen, míg a belsőégésű motorok terén meg de."

Neked fixa ideád, hogy az autógyártás 100 éven keresztül mint az állat úgy fejlesztett. A valóságban meg a 80as évekig semmivel nem tettek bele több energiát mint a mittomén rádiógyártásba. Amikor mindenféle kemény emissziós határéertékeket kellett teljesíteni az évezred vége felé, onnantól kezdett el izzadni a motorgyártók homloka.

"Nem is azt mondtam, hogy az volt, hanem abban az időben, amikor megjelent a T-model, akkor az autózás területén inkább csak prototípusokat láthattunk."

Nem, nem ezt mondtad, hanem ezt: "T-modell idején, ami egy nagyon jó kis autó volt a maga idejében, de azért elég hamar túlléptünk rajta."

próbálkoznak

Aminek a kitalálásával ma próbálkoznak azt nem fogja a tömeggyártás 20 év múlva használni

[ Szerkesztve ]

(#91) pilóta válasza arnyekxxx (#90) üzenetére


pilóta
nagyúr

Neked fixa ideád, hogy az autógyártás 100 éven keresztül mint az állat úgy fejlesztett.
Nincs fixa ideám, ez a tény. Mint az állat, úgy fejlesztették (legalábbis összehasonlítva az azonos időszakban az akkumulátorok fejlesztésével, mindenképp). A 80-as évekig főleg a hatékonyságát fejlesztették, utána meg a károsanyag kibocsátását próbálják csökkenteni. Mindkettő fejlesztés, és mindkettőbe iszonyatos pénzeket és időt fektettek.

Nem, nem ezt mondtad, hanem ezt: "T-modell idején, ami egy nagyon jó kis autó volt a maga idejében, de azért elég hamar túlléptünk rajta."
De, ezt mondtam, csak folytattam a gondolatmenetet, amit te megpróbálsz így értelmezni. Az egész mondatot nézd.

Aminek a kitalálásával ma próbálkoznak azt nem fogja a tömeggyártás 20 év múlva használni
20 év azért elég nagy idő, szerintem ma nem csak azok a technológiák vannak gyártásban, amit a 90-es években találtak ki...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#92) qad válasza pilóta (#7) üzenetére


qad
senior tag

A teherfuvarozásnál az a gond, hogy nem nagyon lehet még az embereket kiváltani a teherfuvarozásból. Kell valaki aki ha a jármű a helyszínre ért és a portás beengedte olyan helyre áll, hogy ne legyen útba. Elintézi a vámolandó árú papírjait (önvezető járműnél mi lehet a megoldás?) és a megfelelő rakodó területhez/rámpára tolat. Önvezető járműnél ki fog felelni a járművön lévő árú rögzítéséért (ha tele a jármű és üresre pakolják egyből akkor nincs kérdés), főleg ha több cím is van még hátra? Valakinek az árú rögzítését kioldását és vissza rögzítését is meg kell oldja. A kézi árú mozgatásról ne is beszéljünk. BP közepén a járdára félig ráállva, de az út felére kilógva békázni és emelőhátfalazni ki fogja az árút?

A személy gépjárműnél nagyobb a potenciál szerintem és alig várom az elterjedésüket, bár hülyék lennének olcsóbban adni. Venni fogják az új E autókat mint a cukrot(főleg ha már az átlag autósnak is 500Km-es hatótávú autója lesz) és addig nem lesz túlkínálat, ergo olcsóbb sem lesz az E autó. :/

(#93) arnyekxxx válasza pilóta (#91) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Én itt feladom, azzal, hogy kizárod a fantáziavilágodból a valóságot, nem tudok mit kezdeni.

(#94) pilóta válasza arnyekxxx (#93) üzenetére


pilóta
nagyúr

Bár érdemi cáfolatot nem adtál egyszer sem, de rendben, tedd azt.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#95) t72killer válasza Cathfaern (#89) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ez is igaz:R. Már 5x-özéssel is nagyon jól járnánk, elérnénk a mostani dízeles szintet.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#96) Tommmysun válasza pilóta (#87) üzenetére


Tommmysun
senior tag

Szerk. Nah addig szerkesztettem, amíg más is leírta kb amit mondani akartam :D ... na mindegy már itt hagyom...

Nagyon lovagolsz ezen a témán (pedig fölösleges), és igyekszel úgy beállítani, mintha már 100 éve is teljes gőzzel az EURO 7-es besorolású belső égésű motorok fejlesztésével foglalkozott volna a világ, miközben az aksikkal meg néhány magányos kutató próbálkozott csak évtizedekig.
Maradjunk annyiban, hogy kb az első 30-40 évben azért a belső égésű motoroknál sem volt az az eszeveszett fejlesztés, az itteni téma szempontjából igazán fontos fejlesztések (alacsonyabb káros-anyag kibocsátás, kisebb fogyasztás, stb.) kb. a 80-as 90-évektől kezdtek komolyabban előkerülni és akkor kezdtek mondjuk úgy, hogy gőzerővel ezen dolgozni.

(#79) arnyekxxx

"Meg sokan éjszaka töltik

Amúgy meg rengeteg naperőmű is epül mellé

érzed a problémát vagy lerajzoljam?"

:C Ez tetszett ... de valószínűleg mi nem látjuk jól a dolgokat :K ... hamarosan olyan hiper-szuper akkumulátor technológiát fejlesztenek ki, ami nem csak az autókba lesz jó, hanem a sok GWh nappal megtermelt áramot is le lehet majd bennük tárolni. :U

[ Szerkesztve ]

(#97) Cathfaern válasza Tommmysun (#96) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"hanem a sok GWh nappal megtermelt áramot is le lehet majd bennük tárolni. :U"
Tudom ironizálásnak szántad, de ez adná a legnagyobb löketet a megújuló energiaforrásoknak. Az biztos, hogy az akkumulátorok fejlesztése sose volt annyira kardinális kérdés, mint jelenleg, nem sok olyan terület van ahol ne lenne fontos. Egy drasztikusan hatékonyabb akkumulátor (azonos ár és méretek mellett) iparágakat változtathatna meg egyik napról a másikra.

(#98) pilóta válasza Tommmysun (#96) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem csak a károsanyag csökkentése a fejlesztés. Például a 40-es években a közvetlen befecskendezés megjelenése, vagy a kompresszoros motorok, a turbó stb. szerintem igenis fejlesztés. Az, hogy ma egy 1000-es motorból kihoznak 100+ lóerőt úgy, hogy nem csak két kört megy el egy versenypályán, mielőtt széthullik, az igencsak fejlesztés. Persze fejlesztés a kevesebb károsanyag kibocsátás is, nagyon is fontos. Rengeteget fejlődtek a motorok, mert rengeteg energiát, pénzt, időt fektettek bele. Most az akkumulátorok fejlesztésébe is beleölik ugyanezt az energiát, pénzt és időt, úgyhogy én hasonló fejlődésre számítok ezen a téren is...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#99) djgeg válasza Tommmysun (#96) üzenetére


djgeg
őstag

Ti komolyan szemellenzővel jártok... Az egész autóiparról és az olaj lobbiról van szó és arról, hogy ez az ipar szánt szándékkal nyomott el vagy épp vásárolt meg és nyomott el a süllyesztőbe technológiákat jó sokáig.
Az akku is hasonló cipőben volt amíg más iparágak nem kezdtek el fejleszteni rajta, mert kellet.
Nézzétek meg pl nemrégi R&D költségvetésüket pár autógyárnak és ebből rohadtúl nem nagy % ka megy el kifejezetten akksi fejlesztésre. Még ha nem is ennyit toltak bele régen de akkor is K sokat. Ezzel szembend az akksik jók voltak kb 60-70 évig ahogy voltak. Aztán más iparok és most az autó ipar is döbben rá,hogy bazz jönnek a törvényi szigorítások meg fogy az olaj lépni kell.
[link]

[ Szerkesztve ]

"640 kByte memória mindenre elegendő"

(#100) arnyekxxx válasza Cathfaern (#97) üzenetére


arnyekxxx
veterán

az a baj, hogy nem csak a nappali áramot kellene eltenni éjszakára, hanem a nyárit is télre

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.