Hirdetés

2024. május 31., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#133) gusthy válasza pilóta (#66) üzenetére


gusthy
veterán

Ez tévedés. Az elektromos autó vezérlése is meglehetősen bonyolult dolog és nagyon komoly heurisztikus algoritmusok szaladgálnak benne, amik kis mértékben még öntanulók is. Pusztán attól, hogy kevesebb mechanikai alkatrészből állnak a villanyautók, még történnek benne nagyon bonyolult dolgok, amiket Átlag Pistike nem vesz észre. Az elektromos autó nem attól megbízhatóbb elsősorban, hogy sokkal kevésbé bonyolult, hanem attól, hogy sokkal kevésbé kopik. A komplexitás tulajdonképpen szoftveres. Néhány példa: tölteni kell az aksit, menet közben el kell érni, hogy ne égjen le a motor és az inverter félvezetői, vezérelni kell a visszatöltést, össze kell hangolni a rekuperációt és a fékhatást, stb. Csak a töltés egy annyira komplex probléma, ami szerintem összemérhető a hagyományos autó teljes vezérlésével.
Szóval az elektromos autókban irdatlan mennyiségű szoftver van, jóval több, mint egy hagyományos kocsiban. És akkor nem volt szó az önvezetésről és hasonlókról, az nem specifikus a villanyautóra, lehetne benzines is önvezető.

@Bog, igazad van, az UI a villanyautónál csak "hab a tortán", nem az a nehéz rész. Pl. a Kia Niromba egy mezei kínai tabletet rakott a Kia, amire írtak egy speciális launchert (még rootolni is lehet és Play áruházat telepíteni rá, ha valaki nem félti a 12 millás kocsit :) )

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.