Ez tévedés. Az elektromos autó vezérlése is meglehetősen bonyolult dolog és nagyon komoly heurisztikus algoritmusok szaladgálnak benne, amik kis mértékben még öntanulók is. Pusztán attól, hogy kevesebb mechanikai alkatrészből állnak a villanyautók, még történnek benne nagyon bonyolult dolgok, amiket Átlag Pistike nem vesz észre. Az elektromos autó nem attól megbízhatóbb elsősorban, hogy sokkal kevésbé bonyolult, hanem attól, hogy sokkal kevésbé kopik. A komplexitás tulajdonképpen szoftveres. Néhány példa: tölteni kell az aksit, menet közben el kell érni, hogy ne égjen le a motor és az inverter félvezetői, vezérelni kell a visszatöltést, össze kell hangolni a rekuperációt és a fékhatást, stb. Csak a töltés egy annyira komplex probléma, ami szerintem összemérhető a hagyományos autó teljes vezérlésével.
Szóval az elektromos autókban irdatlan mennyiségű szoftver van, jóval több, mint egy hagyományos kocsiban. És akkor nem volt szó az önvezetésről és hasonlókról, az nem specifikus a villanyautóra, lehetne benzines is önvezető.
@Bog, igazad van, az UI a villanyautónál csak "hab a tortán", nem az a nehéz rész. Pl. a Kia Niromba egy mezei kínai tabletet rakott a Kia, amire írtak egy speciális launchert (még rootolni is lehet és Play áruházat telepíteni rá, ha valaki nem félti a 12 millás kocsit )
[ Szerkesztve ]