Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Somatom válasza Donki Hóte (#99) üzenetére


Somatom
veterán

Viszont, tudja, amire tervezték. 10 gyorsulást símán kibír egy főtengellyel. Akinek telik majomra, annak legyen pénze banánra lóherére is! :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#102) Donki Hóte válasza bzoley (#100) üzenetére


Donki Hóte
veterán

A polémia onnan indult, hogy bambano azt mondta, hogy a nagyobb motorban nagyobb a tartalék. Ez igaz is egy 5.7-es 340 lóerős V8-ra, de még bambano 3.2-es 215 lóerős V6-osára is igaz. De egy 2.9-es 510 lóerős motorra nem biztos, hogy igaz.

Amikor bambano padlógázon gyorsít az M7 kivezetőjén, akkor az ő autójának a motorját ugyanakkora terhelés éri, mint amikor egy 510 lóerős Alfa V6 félgázon megy. Ha pedig az Alfát lepadlózzák, akkor bizony kétszer akkora tömegerők ébrednek az Alfa motorban, mint bambano autójában (és négyszer akkorák, mint a tiédben :K ).

Szóval szerintem a poszt írója nagyon jól tette, hogy rizlingre vette az autót (a T9 szótár mindig ki akarja javítani lízingre, de nem hagyom neki ;] ), mert Ferrari technika ide, vagy oda, ez a motor nem fog félmillió km-t elmenni :U

Amúgy nem értem, hogy miért emlegeti mindenki folyton, hogy ez egy duplaturbós motor. Egy V motort nehezen lehetne megkonstruálni egy turbóval. Vagyis elméletileg egy 2.9-es V6-s turbós motor nem más, mint két egybeépített 1.5-ös 3 hengeres motor, amelyeknek van egy-egy turbója.

Az más kérdés, hogy nemnagyon van olyan turbós 3 hengeres 1500 köbcenti körüli motor, ami 250 lóerőt tudna, hogy kettő ilyenből lehessen egy 510 lóerős motort építeni :R

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#103) Anaren91 válasza Donki Hóte (#102) üzenetére


Anaren91
senior tag

Ez egy luxus sportautó.. Nem arra tervezték, hogy napi használat mellett elmenjen 500k km-t. De aki ilyet vesz, gondolom nem is erre szánja.
Vagy ha igen, akkor amikor letelik a garancia róla továbbadja, és pont leszarja, hogy az aki használtan megvette, mennyit fog rá költeni, meg szívni vele.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#104) Donki Hóte válasza Anaren91 (#103) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Persze, hogy nem arra tervezték, hogy félmillió km-t elmenjen :K

Egyesekben mégis az a sztereotípia él, hogy ha egy sportautót nagypapás stílusban vezetnek, akkor el fog menni félmillió km-t. Ez lehet, hogy igaz is, de minden kövér gáz 10 ekm-nyi mennyiséget csökkent ezen az 500 ezer km-en :(

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#105) Somatom válasza Donki Hóte (#102) üzenetére


Somatom
veterán

Toyota Yaris GR. Igaz, nem 1,5, hanem 1,6, de három henger és 261LE (mellesleg 4WD).

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#106) nevemfel


nevemfel
senior tag

Szép ótó. Mennyit engedsz a feléből? :DD

Forget your troubles, c'mon get happy

(#107) bzoley válasza Donki Hóte (#102) üzenetére


bzoley
veterán

A 2.9 és 3.2, sőt a korábbi 3.5-ös v6-om is számomra elég messze van még a "nagyobb motor" kategóriától.
A belefújt 510 lóerőtől nem lennék boldogabb, a Hungaroringen talán. De ha közlekedésről van szó, maradok az őserőnél :)

(#108) Anaren91 válasza Donki Hóte (#104) üzenetére


Anaren91
senior tag

Sokmindentől függ. Ha tényleg egy teljesítményre kihegyezett autó, ahol mindent kicentiztek, akkor néhány elrúggás odatehet a motorbelsőnek (főleg hidegen szereti nagyon :D) , de megelőző karbantartással fent lehet tartani a motort. Főtengely csapágy csere, rendszeres olajcsere (nem 30k km után). Ha kímélve van vezetve, sokat növelhet a motor élettartamán. De tény, hogy ezek nem mindennapi használatra lettek csinálva.

De mondjuk az én 35d-m is már inkább a sport szedán kategóriába tartozik, de a maga 3 literes sorhatjával ha finomat járok vele örök mint a nyomorúság :D Bár néha meg kell kínálni kicsit, mert szereti...De bírja is, mert egy roppant alulparaméterezett motor. 272 ló gyárilag, de olyan 450 lóerőt gyári motorbelsővel simán ki lehet hozni belőle.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#109) bambano válasza Donki Hóte (#104) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a nagypapás stílusban vezetett motor *SOKKAL* hamarabb megpusztul, mint az, amit ésszel meghajtottak. nem a fordulatszám öli meg a motort, hanem a nyomaték.

másik hsz-re:
nem azt gondoltam összehasonlítási alapnak, hogy milyen, amikor megküldesz egy motort, csak úgy. mondok példát: m7-es bevezető, legendás érdi emelkedő, nyári vasárnap délutáni csúcs. senki nem pattog, mert minden sáv tele van, mint a négyeshatos, hanem mindenki tartani akarja a kialakult tempót. ilyen helyen vajon a ford mondeo 1.0 3 henger ecofing lesz a tartósabb, vagy a ford mondeo v6-os motorral?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#110) Donki Hóte válasza bambano (#109) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Jó példát hoztál, a Ford 3 hengeres EcoBoost motorja egy hatalmas melléfogás :( Az a motor nemcsak az érdi emelkedőn péntek délután húzatva pusztul meg egy Mondeoban, hanem bárhol és bármikor, akár egy Fiestában is :O

Arról a motorról a szakma ódákat zengett, aztán idővel kiderült, hogy előbb, vagy utóbb, de biztosan meghal.

Ellentétben pl. a VW 1.4 TSI motorjával, amiről mindig harsogták az autós újságírók, hogy az egy betegágy, kerülje mindenki, ehhez képest az utóbbi időben elkezdték írogatni, hogy a szíjas vezérlésű 1,4 TSI egy egész jó motor (persze csak halkan mondogatják, hiszen a korábbi önmagukat cáfolják ezzel ;] ).

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#111) Donki Hóte


Donki Hóte
veterán

Megnéztem, az ARQ-510 rendszám még szabad :)

Viszont érdekes módon az ALFA-01 rendszám is szabad, egy ilyen verdával én inkább arra mennék rá :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#112) Anaren91 válasza Donki Hóte (#110) üzenetére


Anaren91
senior tag

Azért mert az első szériás láncos vezérlésű 1.4 TSIk tényleg szarok voltak. Ezt 2012 után javították, amikor szíjra cserélték a láncot, megoldották, hogy bemelegedjen a motor, meg kiirtottak egy csomó hibát ami miatt szarok voltak.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#113) HussarF válasza Donki Hóte (#111) üzenetére

Csak az ARQ-510 az ~110e HUF, az ALFA-01 viszont ~435e ;]
Ha a másodikra adnám a fejem, akkor inkább ROMEO-1 lenne a rsz. (Crysis 3-ban Psycho rádió hívójele, meg hát, passzol ehhez is).

A polémia onnan indult, hogy bambano azt mondta, hogy a nagyobb motorban nagyobb a tartalék. Ez igaz is egy 5.7-es 340 lóerős V8-ra, de még bambano 3.2-es 215 lóerős V6-osára is igaz. De egy 2.9-es 510 lóerős motorra nem biztos, hogy igaz.

Szerinted egy 5.7-es V8 bírja tovább mondjuk 7-7500-as fordulaton (ahol kb. leadja a maximális 340 lovat), vagy a 2.9T V6 3500-4000 körül, ahol kb. 340 ló a teljesítménye?

[ Szerkesztve ]

(#114) Eastman válasza HussarF (#113) üzenetére


Eastman
őstag

Ha erre adnám a fejem, akkor ROMEO-1 lenne a rsz. :U :P ;]

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#115) HussarF válasza Eastman (#114) üzenetére

Csak az olaszok csinálnak ilyet, hogy a Romeo nevű márkájuk alá Giulia nevű típust raknak. Ráadásul egy Giuliettát is, tehát Juliskát. :C
A legjobb, hogy nem Alfás emberek meg sem tudják különböztetni névről a kettőt :DDD

(#116) Eastman válasza HussarF (#115) üzenetére


Eastman
őstag

S mi az 510?

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#117) Eastman válasza HussarF (#115) üzenetére


Eastman
őstag

OK, megvan. A ménes. :) :B

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#118) Somatom válasza Eastman (#116) üzenetére


Somatom
veterán

Az élettartam üzemórában. ;]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#119) Donki Hóte válasza HussarF (#113) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Csak az ARQ-510 az ~110e HUF, az ALFA-01 viszont ~435e

Na, ezt nem értem :( Nem egy 33 éves Alfa 33-ra veszel rendszámot, hanem egy 25 millás csúcsgépre :C

A második felvetésedre csak azt tudom, mondani, hogy nem tudom, hogy melyik 5.7 motorról van szó, de a 340 lóerőből arra tippelek, hogy egy 5.7 HEMI L motorról van szó, az 5800-as fordulaton hozza a 340 lóerőt, de az még fontosabb, hogy már 4000-es fordulaton hozza az 500 Nm körüli nyomatékot.

Az viszont biztos, hogy amerikai motorról van szó, nem nagyon szereti a tartós magas fordulatszámot, szóval az Alfa biztosan tovább bírja 4000-es fordulaton, mint a HEMI az 5800-as fordulaton.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#120) bzoley válasza HussarF (#113) üzenetére


bzoley
veterán

Nincs szükség 7500-as fordulatra. 5000-től megvan az összes ló, de már 4000-től 300 fölötti.
Ennél fontosabb a forgatónyomaték, ami 4000-től 500Nm fölött van, de már 1500-nál is 400Nm. Semmi értelme forgatni.

Megelőztek :)

[ Szerkesztve ]

(#121) emvy válasza HussarF (#75) üzenetére


emvy
nagyúr

Plusz ceges vasarlokent uj autonal eleg jelentos penzeket elengednek (nekem kozel 5 millat elengedtek az auto arabol).

while (!sleep) sheep++;

(#122) emvy válasza bzoley (#120) üzenetére


emvy
nagyúr

A nyomatek es a loero nem fuggetlen mertekegysegek, ha 'semmi ertelme forgatni' az azt jelenti, hogy esik a nyomateka. Egy egyenletes nyomatekgorbeju motort termeszetesen erdemes forgatni, akkor jon a teljesitmeny. A gyorsulas meg a teljesitmenytol fugg, a fotengely nyomateka irrelevans.

while (!sleep) sheep++;

(#123) bzoley válasza emvy (#122) üzenetére


bzoley
veterán

Semmi értelme forgatni, mert az alsó tartományban is rendelkezésre áll az összteljesítmény jelentős része. Így értettem. És még mindig közlekedésről van szó, nem gyorsulási versenyről. Nálam mondjuk nehéz is túlforgatni, mert még manuális módban is elvált 4500 körül. Csak előzésnél engedi feljebb. Egyébként ha jól emlékszem 4500 fölött már csökken a nyomaték.

(#124) bambano válasza emvy (#122) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A nyomatek es a loero nem fuggetlen mertekegysegek" vs "A gyorsulas meg a teljesitmenytol fugg, a fotengely nyomateka irrelevans.": tán ha legalább 4 sorig kitartanál egy vélemény mellett :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#125) HussarF válasza Donki Hóte (#119) üzenetére

De ha valamire nincs szükséged, akkor 200 ft-ot is sajnálsz rá. Engem meg az egyedi rendszám nem nagyon izgat. Abból a pénzből már veszek bele egy köbméter 100as benzint és mennyivel jobban járok vele :)

(#126) Szada85


Szada85
aktív tag

Vagy egy(-két?) szett gumit, szerintem 510 lóval a hátsó keréken úgyis kelleni fog. :D
Az egyedi rendszám "ilyen áron" szerintem sem éri meg, ha pár ezer Ft-os plusz lenne, mint a németeknél, akkor nem lenne kérdés.

(#127) Anaren91 válasza Somatom (#118) üzenetére


Anaren91
senior tag

Nem tudom, hogy az irigység beszél-e belőled, vagy csak poénosnak találod ideböfögni ezeket, de kb az összes hozzászólásodban csak fikázod ezt az alfát.
Egy zsír új 0 km-es autóról beszélünk. Szerinted mi baja lesz 5-6 évig? Semmi. Ha meg lesz azt garanciában intézik. Az meg, hogy 5-6 éves korában mi baja lesz, és mennyit kell rá költeni nem érdekli a gyártót. Legtöbb esetben a tulajt se, mert aki meg tud venni egy ilyen kaliberű kocsit, fogja és eladja pár évesen, és vesz egy újat. Aztán pont leszarja te mennyit fogsz rá költeni, ha használtan megveszed. Éltem kint németben, senkitől sem hallottam, hogy milyen szerviz igényes lenne egy bmw pl. Megveszi 0 km-el, vagy lízingeli, 2-3 évesen eladja, és hozza ki az újat.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#128) Donki Hóte válasza HussarF (#125) üzenetére


Donki Hóte
veterán

De ha valamire nincs szükséged, akkor 200 ft-ot is sajnálsz rá.

Na, akkor itt az idő, hogy feketén-fehéren levezesd, hogy neked miért van szükséged egy 510 lóerős sportgépre. Mert úgy tűnik, hogy nagyon-nagyon sok köbméter benzin árát fizeted rá egy szintén jól menő 2000 köbcentis autó árára pluszban, hogy Quadrifogliod lehessen, ennek biztosan megvan az ésszerű magyarázata :K

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#129) bzoley válasza Donki Hóte (#128) üzenetére


bzoley
veterán

Nem mindig van ésszerű magyarázat. Főleg, ha belül valami félrecsúszik.
Ha lenne rá pénzem, egy percig sem gondolkodnék, hogy átüljek egy Redeye-ba annak ellenére, hogy a józan észnek teljesen ellentmond. Ő ezt szeretné, és megteheti. Én még gyűjtögetek egy darabig :)

(#130) Eastman válasza Donki Hóte (#128) üzenetére


Eastman
őstag

Ez az év eddigi legelszomorítóbb kommentje.
Egy háromszavas kérdéssel meg is válaszolható.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#131) Anaren91 válasza Donki Hóte (#128) üzenetére


Anaren91
senior tag

Miért van szüksége valakinek egy 600k-1 misis videókártyára, mikor a 100k-son is elmennek a játékok butított felbontással? Minek valakinek több százezres fejhallgató, ha az 1000 forintos hama is szól? Minek 4k tévé házimozival, ha a CRT-n is lehet filmet nézni? Minek több százezres horgászfelszerelés, ha az őslakosok egy gatyagumival meg egy szöggel is tudnak pl horgászni?
Hobbinál, meg vágyálomnál nincs éppeszű magyarázat. Azért, mert erre vágyik, és megteheti, hogy vegyen egyet, mert ezért dolgozott keményen az életében. Vannak olyanok akiknek az a cél, hogy vegyenek egy házat, és boldogok, vannak olyanok akik ettől többre vágynak, és tesznek érte. Mindenki álmodhat nagyot, de tenni kell érte.
Lehetsz te is vállalkozó, a lehetőség adott. Van aki a befolyó összeget gyűjti a bankszámláján mint Dagobert, és van pénze, csak élni nem él, meg van olyan, aki a megkeresett pénzből valóraváltja azt, amire a szíve vágyik. Ennyi.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#132) dabadab válasza Eastman (#130) üzenetére


dabadab
titán

Szerintem összejön az kettőből is: "Mert kell" :D

DRM is theft

(#133) bambano válasza Donki Hóte (#128) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

mer egy opelre nem tud felvágni :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#134) emvy válasza bambano (#133) üzenetére


emvy
nagyúr

Lássuk be azért, hogy felvagni nem Alfat vesz az ember. Szóval respect, ezt alapvetően magáért vette.

while (!sleep) sheep++;

(#135) plömplöm válasza Donki Hóte (#111) üzenetére


plömplöm
őstag

ha a naaagy állami rendszámlekérdezőben nézted meg, és ott azt láttad, hogy nem volt kiadva, ez nem jelent semmit. nekem van olyan pár rendszámtáblám, ami szerintük nincs kiadva, nekem meg fizikailag van meg, konkrétan én váltottam ki annak idején. az is A-val kezdődik.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#136) bambano válasza emvy (#134) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

hanem?
aki nem akar beállni a bmw/audi/ócskajapánrizsrakéta triumvirátus mögé, annak kb. ez marad.
és aki nem akar felvágni az autójára, az még akkor se mondja el, hogy mit vett, ha már megvette.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#137) emvy válasza bambano (#136) üzenetére


emvy
nagyúr

Tény

while (!sleep) sheep++;

(#138) plömplöm válasza Anaren91 (#131) üzenetére


plömplöm
őstag

ha a "600k-1 misis" és a "100k-s" videokártya között van +3fps, akkor annak van valami értelme. kérdőjeles, hogy "megéri-e", de van. annak, hogy a 0-130kmph 15sec vagy 7sec, annak kb semmi értelme, és legalább próbáljunk megmaradni a legalitás talaján, én legalábbis nem olvastam még azt, hogy azért lett ez az autó, mert rendszeres hring és tsai látogatás a cél, és mindezt lábon, nem valami fele ennyiből épített autóval egy tréleren, amitől aztán ez a lóherés körönként kapna egy kört.

"aki nem akar beállni a bmw/audi/ócskajapánrizsrakéta"
hát, lehetne venni volvót (polestar), porkét is akár.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#139) bambano válasza Anaren91 (#131) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

szerintem azért vesznek drága videokártyát az emberek, mert az van a bótban. de a topicot ne offoljuk szét azzal az elmeroggyant helyzettel, ami most a hardver piacon van.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#140) Anaren91 válasza plömplöm (#138) üzenetére


Anaren91
senior tag

Annak a 3 fpsnek pont annyi értelme van, minthogy 10 mp helyett 4 mp alatt van százon. De ha az árakat vetjük össze, full hd 60 fps helyett 4k 60 fpsnek is pont annyi értelme van mint egy gyors autónak. Élményt ad és kész. Full lowon 30 fps-el is el lehet játszani, mint ahogy egy 1.0-ás szuszkával is el lehet járni. Mégse ugyan az az élmény ha 4k 60 fps el játszol végig egy játékot, meg mégse ugyan az az érzés, hogyha az 1.0-ás seggtaliga helyett mondjuk egy ilyen Alfával mész. Kinek mi okoz örömöt. Én egy 1.0-ás szuszkából ültem át a mostani kocsimba, és minden reggel amikor kimegyek a garázsba vigyorra húzódik a szám, mert végre ott látom azt a kocsit, amire gyerekkorom óta vágytam, és azt mondom magamnak, hogy igen, megcsináltam. Jöhet a következő. És nem egy 25-30 millás járgány, de az, amire én vágytam. És szerintem ezzel HussarF is így lesz.
Ha neked nincs ilyen dolog az életedben, amit ha elérnél, boldogság töltene el, akkor csak sajnálni tudlak.

#139
Hülyeség. Az vesz most videókártyát, akinek akkor se számítana, hogy mennyibe kerül, ha olcsóbb lenne. Az akinek meg még az MSRP is olyan hogy jó de mintha a fogát húzzák, nem fog venni drága kártyát, csak azért, mert az van. Az megelégszik azzal amilye van és kész.

[ Szerkesztve ]

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#141) plömplöm válasza Anaren91 (#140) üzenetére


plömplöm
őstag

"Ha neked nincs ilyen dolog az életedben, amit ha elérnél, boldogság töltene el, akkor csak sajnálni tudlak."

hát, nekem van pld családom, de ezzel persze az a baj, hogy pénzért nem vásárolható. akinek pénzért vásárolható dolgok jelentenek élményt az életben, azokat csak sajnálni tudom. béke.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#142) Donki Hóte válasza Eastman (#130) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Sajnálom, hogy elszomorítottalak :(

De ha már túl vagy a szomorúságon, akkor légy szíves magyarázz el nekem valamit.

Ha valaki egyszer számítógépszerű jéghideg racionalitással rendelkezik egy olyan kérdésben, hogy egy haszontalan egyedi rendszámtáblára nem hajlandó négyszer annyit költeni, mint egy másik rendszámra, akkor ugyanez az ember 10 perccel előtte hogyan lehetett olyan kirobbanóan ösztönvezérelt, hogy a rendszámtáblánál tízszer feltűnőbb és ötvenszer drágább autót annyira hasznosnak tart, hogy szemrebbenés nélkül kiadja a pénzt rá.

Egy ROMEO-1 feliratú rendszámtábla és egy 510 lóerős ALFA ROMEO autó szerinted miért nem tartozik a tök egyformán hasznos, (vagy tök egyformán haszontalan) tárgy kategóriájába :F

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#143) Anaren91 válasza Donki Hóte (#142) üzenetére


Anaren91
senior tag

Mert mit nyersz abból, ha digo-01 lesz a rendszámod vagy Romeo-01? Semmit. Nem mind 1 mi van a kocsi elején? A különbözetből meg tudsz venni sok olyan dolgot ami több élményt ad. Le is írta, hogy pont nem érdekli az egyéni rendszám. Abból a pénzből elmehet egy párszor mondjuk pályára megcsapatni a gépet. Vagy televágja a tankot egy párszor, és bejárja az országot. Vagy akármi értelmesebb dolgot. Hobbiban meg ne keress logikát, főleg anyagi vonzatban, de attól mert valaki megteheti, hogy megveszi magának a drága holmit, nem jelenti azt, hogy szórni kell a pénzt értelmetlen dolgokra, csak mert van péz had menjen alapon.
Én pl imádom a zenét, és hajlandó vagyok kiadni nagyobb összeget egy minőségi fejhallgatóra, de több 10 ezer forintot nem fogok kiadni egy kolumbiai szűz lányok combján 24 karátos aranyból sodort audió kábelre, mert hát csak azon szól jól igazán. Ez már kb az a kategória, hogy fölösleges, mert akármelyik audiofill akármit mond, halandó ember semmi különbséget nem fog hallani akkor, ha egy mondjuk 5000 forintos kábellel van rákötve az erősítőre vagy ha egy 50000 ft ossal.
De am nem tudom miért lovagolsz még ezen az 510 lóerőn. Teljesen egyszerű a logika mögötte. Erre vágyik évek óta, megteheti, megveszi. Ennyi az értelme. Üdv a fogyasztói társadalomban.
#141
Nem vitatom, és örülök, hogy örömöd leled a családodban. De attól, hogy valaki vágyik az úgymond "kötelező" dolgokon kívül mint család, ház, gyerek másra is, az nem jelenti azt, hogy csak a pénzből vehető dolgok teszik boldoggá. Az a baj, hogy a legtöbb ember Magyarországon örül annak, ha ezek megvannak, és megelégednek vele. Én nem szeretnék ebbe a kategóriába tartozni, és család és gyerekek mellett is szeretném megvalósítani a vágyaimat. És ezzel rajtam kívül szerintem sokan mások is így vannak.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#144) emvy válasza plömplöm (#141) üzenetére


emvy
nagyúr

> nekem van pld családom, de ezzel persze az a baj, hogy pénzért nem vásárolható.

dehogynem ;]

while (!sleep) sheep++;

(#145) Donki Hóte válasza Anaren91 (#143) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Mert mit nyersz abból, ha digo-01 lesz a rendszámod vagy Romeo-01? Semmit. Nem mind 1 mi van a kocsi elején?

NEKEM teljesen mindegy, hogy mi van a kocsi elején. Viszont a posztoló fél évig vetyengett az autó színén, tehát NEKI nagyon fontos minden külsőség.

Az egyedi rendszám hasznossága teljesen megegyezik a feláras speciális fényezés hasznosságával. Amit a speciális szín felárára kiadott, abból benzint és gumit is vehetne egy pályanapra és autózhatna egy jót :K Vagy szerinted nem :F

Sőt, az egyedi rendszámot egyszer megveszed és többet nem kér enni. Az egyedi színezést meg egy vagyonért javítják, ha megsérül, szóval az duplán drága :(

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#146) Anaren91 válasza Donki Hóte (#145) üzenetére


Anaren91
senior tag

Ugye ezt te se gondolod komolyan? Egy autó színe teljesen megváltoztatja azt, hogy milyen képet fest egy kocsi.Nálam is kitétel volt, hogy Carbon Schwarz legyen, mert az tetszett. Rendszám meg szar mindegy mi, lehetett volna FAX-001 is. Vagy amikor te használt autót nézel, pl mindegy milyen a színe? Tudok egy tök jó pinarózsaszín twingot érdekel? :D
Vagy nem tudom hányszor dícsérték meg a rendszámtábládat, de azt biztos mondta már valaki, hogy de jó a színe a kocsidnak.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#147) bambano válasza Donki Hóte (#145) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

egyrészt a rendszám nem látszik annyira. másrészt a rendszámot később is lehet cserélni. a kocsi festésére pont az ellenkezője az igaz.
harmadrészt a rendszámtól nem megy jobban az autó, sőt :) az 510 lóerőtől meg igen.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#148) bambano válasza Anaren91 (#146) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

miért, milyen *VALÓS* képet fest rólad a festés?
például milyen *VALÓS* képet fest rólam az, hogy az autóim vagy fehérek vagy ezüst szürkék?
hint: semmilyet. mint ahogy az, aki a ruházatom alapján skatulyáz be, tévedni fog.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#149) Donki Hóte válasza Anaren91 (#146) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nekem tök mindegy, hogy milyen az autó színe. Na, jó, nem tök mindegy, mert fekete, fehér, meg metálszürke nem lehet, de ezeken kívül nekem teljesen mindegy a szín. Benne ülök, nem látom a színét, tehát kb. mindegy.

Általában típust, felszereltséget, extrákat, stb. én választok, a színeket meg az asszony :K

Egyszer szaladt csak fel kicsit a szemöldököm, amikor világos bézs belső kárpitos autót nézett ki, de végülis a világos kárpit jól bírta a gyűrődést, két-három évente elég volt tisztítani.

Szóval a szín nekem a rendszám kategóriájával egyenlő, amit nem látok, az nem nagyon érdekel.

(A használtautós kérdésedre nem tudok válaszolni, még az életben sem vettem használt autót, nem is tervezek ilyet venni :) )

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#150) HussarF válasza dabadab (#132) üzenetére

Pontosan, amire gondoltam ;]

(#145) Donki Hóte
Ezzel már elmegyünk lassan abba az irányba, hogy magyarázza meg az ember, hogy ha tetszik neki a nő, akkor vezesse le logikusan, hogy milyen paraméterei miatt tetszik neki objektívan. ;]

Ha erre vagy kíváncsi, a vékony, kicsi lányok tetszenek kis kerek fenékkel, attól teljesen kivagyok. De, hogy milyen a melle, az nem igazán érdekel ;]

Mi olyan meglepő azon, hogy vannak szempontok, amik fontosak voltak nekem, meg vannak olyanok, amik nem? És amit fontosnak tartottam, arra hajlandó voltam áldozni, amit meg nem, arra nem.

Ha feltenném az extralistát és leírnám, hogy mit és miért pipáltam be és mit hagytam ki, lehet akkor is csodálkoznál. Pedig semmi különös, mindössze az én szempontrendszeremet tükrözi.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.