Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) axioma válasza HThomas (#96) üzenetére


axioma
veterán

Van akinek a kornyeken nincs ertelmes tomegkozlekedes. Vagy hat sok atszallasos nagy kerulovel. Probalj meg terveztetni bkk-val kozeli, de nem egy vonalon levo helyeket (pl. Csillaghegy Duna kozeli reszerol csak a Becsi ut Waldorfba). De van me'g par ilyen pl. Aquincum dunai reszerol (csak hogy kisebb legyen a tavolsag) bejutni az Elte Lagymanyos deli epuletebe, de hiaba van egy egyenes, kozlekedessel teli vonalon, irrealis jon ki.
Azert ez mar kevesbe "csak" masodik auto mint a 10 evvel korabban gyartottak, ezzel azert mar a megyet is el lehet hagyni (es mint irtam, szerintem valami nem stimmelt ott a toltessel).

(#102) Tigerclaw válasza #16820480 (#100) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Az egyebkent egy tipikusan megfigyelt dolog, hogy sokan tulertekelik a hatotavot. Nem azt nezik, hogy 90-95%-ban eleg lenne annyi is, hanem hogy mi lesz ha evente 1x-2x hosszabb utra kell menni. En inkabb engednek a hatotavbol, mint mondjuk a csomagtarto meretbol. Kis e-autot mondjuk tenyleg ne vegyen senki egyeduli autonak, hacsak nem milliomos es "why not?".

Persze nem mindenkinek valo az e-auto, de sokkal tobb embernek lenne idealis, mint amennyien elso blikkre belegondolnak a dologba. Szerintem foleg a magas ara es gyartokapacitas az ami miatt nagyon lassan fog terjedni... vagy kesobb esetleg az elerheto nyersanyagok es a toltohalozat tulterheltsege miatt. Mielott meg megkapom, hogy hanyszaz szazalekkal not az e-autok szama az elmult evekben, a szamokat az osszes eladott vagy futo autohoz kell nezni, nem sajat magahoz, mert nullalrol indulva minden novekedes oriasinak tunik szazalekosan.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#103) nevemfel


nevemfel
senior tag

Maradok az X5-nél. Az is kompromisszumos, de megtanultam együtt élni ezekkel a kompromisszumokkal.

Forget your troubles, c'mon get happy

(#104) HThomas válasza #16820480 (#100) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog (1)

Értem valamennyire, bár ha nekem lenne egy kocsim ingázni, és 12 millió körüli lenne keret, akkor valahogy még mindig logikusabbnak tűnik egy kompakt.

Nyaralni meg szintén lehet menni ám vonattal meg repülővel, ha már a városban alternatíva a tömegközlekedés.
Pont ez az, akkor úgy érzem, hogy spórolok és valóban teszek valamit a környezetért. De ha már ott a saját kocsi, akkor nehogy már gond legyen a Tapolca, ahogy a cikkben is írják.

#101 axioma: na igen, bár ez inkább a pesti tömegközlekedést minősíti...

[ Szerkesztve ]

(#105) Noukoum válasza Tigerclaw (#102) üzenetére


Noukoum
veterán

Nincs elég aksi azért nem tudnak eleget gyártani. Ebből az is következik hogy nem a magas ár a gond.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#106) Tigerclaw válasza Noukoum (#105) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Ha mar most sincs eleg akku, akkor miert olvasni mindenhol arrol, hogy 10 ev mulva mar csak e-autokat fognak gyartani? Ahhoz tobb nagysagrenddel tobb akku/nyersanyag kell majd.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#107) dabadab válasza hypno skate (#99) üzenetére


dabadab
titán

Vagyis az elterjedésük esetén jócskán megnövekszik az üzemben lévő autók száma

Időnként tényleg eltöprengek, hogy akik ide kommentelnek, azok láttak-e már autókat vagy esetleg valami párhuzamos univerzumban élnek, ahol a "városi kisautó" egész egyszerűen nem létezik, soha nem gyártottak Aygot, Yarist, Twingot, Matizt, Smartot.

DRM is theft

(#108) dabadab válasza Tigerclaw (#106) üzenetére


dabadab
titán

Ha mar most sincs eleg akku

Nem lehetne-e esetleg azt, hogy nem okádod tele az összes villanyautós topikot marhaságokkal?
Nyilván te is tudod, mivel már pont neked írtam egy másik topikban, hogy meredeken emelkedik az akkugyártókapacitás, akkor meg minek kérdezel ilyen hülyeségeket?

DRM is theft

(#109) Noukoum válasza Tigerclaw (#106) üzenetére


Noukoum
veterán

Folyamatosan növelik a gyártókapacitást, látható hiszen minden évben sokkal több autót adnak el. Emiatt teljesen felesleges aggódni.
Azt hogy pontosan mi lesz 10 év múlva nem tudom, nem vagyok jós. Valószínűleg már csak villany illetve plugin-hibrid autók lesznek gyártásban.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#110) atike


atike
nagyúr

"Nem lehet nem szeretni. A formaterv is iszonyú egyedi, a beltér vitán felül zseniális, a műszaki megoldások előremutatók, annyira cuki, hogy egy csomó apró hibáját is képes neki megbocsátani az ember."

Hááát.... :U Nekem sem a belső, sem a külső nem jön be. És nem hiszem, hogy ezzel egyedül lennék... A műszaki megoldások tényleg jók, és az összkép sem rossz, de én már ha ennyiért autót veszek (nem mostanában lesz :DDD ) akkor bele kell szeressek a külsőbe és a belsőbe is. Na ez itt nem jött össze... :)

(#111) #16820480 válasza HThomas (#104) üzenetére


#16820480
törölt tag

Persze, azzal nem is vitatkozok, hogy ez egy drága autó, számomra is az lenne mindenképp. De ez mondjuk igaz bármilyen új autóra az esetemben, egy fapados Fiesta 5 millióért is marha drága lenne.

Ha naponta/hetente járkálsz Tapolcára, akkor persze nem praktikus, és érdemes olyat nézni, ami kicsit jobb hatótávval rendelkezik (egy fokkal drágább id3, vagy hasonló). De ha mondjuk évente 2x mész oda vagy olyan távra, akkor azért az oda és vissza úton mondjuk bedugni 15 percre nem akkora nagy kényelmetlenség szerintem.

(#112) Tigerclaw válasza dabadab (#108) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nezd meg, mire valaszoltam.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#113) Vesa


Vesa
veterán

Kövezzetek meg, és persze szubjektív ízlés kérdése, de számomra ez a kocsi kifejezetten csúnya. A műszerfal valóban szép és ötletes, a belső a méretének megfelelően semmi luxust nem tartalmaz, de praktikusan elrendezett, ekkora térből ezt lehet kihozni.
De a külső az számomra nagyon bután néz ki. Az ár sok, de ezt tudjuk, gyakorlatilag minden e-car drága még, egyelőre nem igazán éri meg a beruházást, mert -főleg az ilyen kicsik- csak második autónak jók, városban. Ezt a méretet, ezzel a használhatósági rátával majd akkor lesz érdemes megvenni, ha 5-6M körül lesz kapható. 11-12M körül inkább egy Kia E-Niro, klasszisokkal használhatóbb, de még annak sem látom értelmét jelenlegi árakon.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#114) hypno skate válasza dabadab (#107) üzenetére


hypno skate
senior tag

Miről beszélsz?
A "városi kisautók" zömével simán le lehet menni a térképről, és nem második, harmadik autóként működnek, hanem egyetlenként a családban.
Ellenben a limitált hatótávú - ráadásul városi kisautó méretű, de de túraautó tömegű - elektromos autó nem ez a kategória, vagyis szükségszerűen kell mellé egy másik.

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#115) Plug Life


Plug Life
senior tag

Külső – cuki, műszerfal – rettenet, hatékonyság/hatótáv – borzalom. Ez kb. annyira zöld, mint a Tesla Cybertruck.

(#116) dabadab válasza hypno skate (#114) üzenetére


dabadab
titán

A "városi kisautók" zömével simán le lehet menni a térképről

Igen, és akkor most jöjjön egy történet arról, hogy egy kispolákkal négyen lementetek nyaralni Görögbe', úgy, hogy a kétheti pacalpörköltkonvzervet is vittétek magatokkal :DDD

Persze, el lehet velük menni messzire (ahogy nyilván a Honda E-vel is), csak nem olyan túl jó érzés meg nagyon jól láthatóan nem erre vannak kitalálva.

és nem második, harmadik autóként működnek, hanem egyetlenként a családban.

Ez esetleg Magyarországon van így, illetve annak is a szegényebb részein (mifelénk elég standard a háztartásonkénti két autó, gond is a parkolóhelyek száma).

DRM is theft

(#117) freeknight válasza dabadab (#116) üzenetére


freeknight
őstag

Kispolák? Annak 50ezer forint körül van az ára, ennek 12 millió. Imádom mikor ilyen hasonlatokat hoztok.
Ezt inkább az F Corsához, új Polohoz lehet hasonlítani (amik még újonnan is jelentősen olcsóbbak), ezekkel mindenféle kompromisszum nélkül el lehet indulni hosszabb távra is. Persze azokat nem lengi körbe a hipszter, kamu környezetvédő hangulat.

(#118) #16820480 válasza freeknight (#117) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ja, azok is ha nem a fapados változatot nézed már ilyen 6 millió körül vannak újonnan. Az meg némi túlzás, hogy kényelmesen el lehet velük menni, mert ugyanúgy kis csomagtér, kis beltér, pályatempónál bőgő motor és szélzaj, kerékzaj. Annyi előnyük van, hogy valamivel ritkábban kell megállni tankolni őket.

(#119) Tewe013 válasza #16820480 (#118) üzenetére


Tewe013
őstag

Tehát előnyük, h feleannyiért, feleannyi időből leérek görögbe. (jó az idővel lehet túlzok, de ha azt nézem, hogy kb. 200km-t megy jobb esetben ez a Honda e, akkor nem is.) Jól hangzik.

(#120) Noukoum válasza #16820480 (#118) üzenetére


Noukoum
veterán

A probléma inkább az hogy a honda-e nem egy ár érték arány bajnok, nem értem miért kell neki ezt összemosni a villanyautókkal.
Az meg nagyon unalmas hogy teljesen más felszereltséggel hasonlítunk össze autókat.
Igen egy golf tényleg 8 milliónál keződik, csak mire felextráztam id3 fapad szintre addigra 12 milliónál jártam.. A középső id3 15 milliónál indul, a kis aksis 11-12milliónál fog. És egy benzin/dízelautó sosem lesz olyan mint egy villanyos.
Annyi előnyük van, hogy valamivel ritkábban kell megállni tankolni őket.
Vagy annyi "előnyük" van hogy el kell mennem tankolni, mert sajnos áram van otthon. Persze értem mire gondolsz, csak érdemes az érmének mindkét oldalát megnézni. :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#121) hypno skate válasza dabadab (#116) üzenetére


hypno skate
senior tag

A "le lehet menni a térképről" dolog nálam annyit tesz, hogy elindulsz, elmész 5-600 km-t, öt perc alatt teletankolod - nem kellenek órák - és mehetsz tovább. Télen is, meleg autóban. Nyáron légkondival. Nyomhatod, amit bír a gép. Nem kell spórolni az árammal.

(mifelénk elég standard a háztartásonkénti két autó, gond is a parkolóhelyek száma).

Jé! Hát nem pont ezt írtam én is?

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#122) axioma válasza Tewe013 (#119) üzenetére


axioma
veterán

Pontositsunk: feleannyi kezdeti befektetessel, a lee're's a'ra az mar nagyon attol fugg hogy az aramot hogyan szerzed. Mondjuk egy Balaton ebbol a szempontbol hihetobb osszehasonlitas lenne... oda adott esetben otthon toltott arambol is leersz, legyen 800Ft per 100km (es a nem uzemanyag szintu km-fuggo kiadasok is kisebbek). Ha 120Ft-ert villamtoltesz utkozben akkor nyilvan mas...
Ettol me'g a feleannyi ido (ha toltesi hatotavon kivul van) igaz, meg nyilvan uj auto vasarlasa eseten az adott utra juto koltsegnel (amortizacios koltseggel is szamolva) legalabbis nemtrivi a merleg nyelve, csak nem szerencses osszemosni a koltsegtipusokat.

(#123) Tewe013 válasza axioma (#122) üzenetére


Tewe013
őstag

Én nem pesti vagyok ide a Balaton több, mint 250km szóval esélytelen, hogy töltés nélkül megússzam a Honda e-vel.

(#124) #16820480 válasza Tewe013 (#119) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ha te egy kis városi autóval akarsz menni "görögbe", akkor egészségedre. Nekem már Szlovénia is kényelmetlen volt, ott is meg kellett állni tankolni, meg wc-re menni meg kicsit lábat nyújtóztatni. Ott van az is, hogy bár itthon megtankoltam 360 ft-ért, de a pálya mellett végig 460-490 volt az ára, és kis autó nem megy el még Szlovéniáig sem egy tankkal, Görögország mondjuk 2-3 tank lenne.
Nagy élmény valóban egyben lenyomni 5-600km-t egy olyan zajos utastérben, ahol beszélgetni nem lehet kb.

Noukoum: Igen, mondjuk megint átment abba, hogy ez a Honda egyenlő az összes elektromos autóval tudásra és ár/értékre. Ilyen 10 millió körüli-feletti kategóriában id3 jobb vétel már akkor, még a kis akksival is, esetleg egy Kona (bár nem szeretem a suv külsőt), vagy majd a kis Tesla valamikor, ha kihozták.

(#125) Fall-N válasza hypno skate (#114) üzenetére


Fall-N
veterán

Ezzel nem értek egyet. Régen is és most is egy 50-60 LE-s autóval nem nagyon mennék messzebbre, sőt előzni sem nagyon szívesen előznék vele, mert túl gyenge hozzá. Viszont városban elég a dinamikája.

(#126) Tewe013 válasza #16820480 (#124) üzenetére


Tewe013
őstag

Nagy élmény valóban egyben lenyomni 5-600km-t egy olyan zajos utastérben, ahol beszélgetni nem lehet kb.
:DDD
Mostanában szoktam vezetni egy 98-as Golf 4 1.9SDI-t még abban sem kell 120-nál kiabálni, de majd egy új benzines Corsaban vagy Poloban biztosan kell.

(#127) #16820480 válasza Tewe013 (#126) üzenetére


#16820480
törölt tag

Jaja, és szerinted a Polóban meg Corsában levő 1,0 meg 1,2 literes motor milyen fordulaton fog menni 120-130-nál? Biztos pont úgy, mint az 1,9 TDI :K És biztos a jóval olcsóbbnak és kisebbnek szánt autók zajszigetelése is van leglaább olyan jó, mitn a Golfnak.

(#128) hypno skate válasza Fall-N (#125) üzenetére


hypno skate
senior tag

Nem az a lényeg, hanem hogy műszakilag alkalmasak rá. Egy elektromos autó pedig még nem alkalmas.
Én nagyon erősen hiszek benne, hogy egyszer csak valakinek lesz egy nagy dobása és megoldja, hogy egy-két nagyságrenddel több áramot tároljanak az akkumulátorok, illetve hogy ne kelljen fél tonna balasztot cipelniük az autóknak, de amíg nem sikerül, addig számomra nem alternatíva.

Mindegy. Az írás nagyon jó volt arra, hogy egy konkrét típuson felmérhessem, hol tart a technika.

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#129) #16820480 válasza hypno skate (#128) üzenetére


#16820480
törölt tag

Egyébként Elon mondta, hogy ha elérnek egy ilyen kényelmes 4-500km hatótávot, akkor ott nem az akkut fogják növelni már tovább, hanem adott kapacitással minél kisebb súlyt, térfogatot és árat céloznak meg.

(#130) Kamikaze75


Kamikaze75
tag

Az a legnagyobb baj hogy az elektromos autó hisztéria mögött álló dicső leggazdagabb országok és dicső uniónk a teljesíthetetlen eurós normákkal szép lassan kinyírják a belső égésű motoros autókat.
Nem véletlen az autógyártók kapkodása.
Belehajigálják "passat" méretű autókba az egy literes 3 hengeres csonton járó csodás motorokat,mert csak íg teljesíti az euro norma 123456789.....számú verzió határértékeit.
Kispénzű csóró ember meg tolhatja roncstelepre autóját mert nem megy át a műszakin mert nem teljesíti a zéró emissziót a benzines autója...... hiába patika....mert ez lesz....ez a szép jövő...

[ Szerkesztve ]

(#131) k-adi


k-adi
nagyúr

Ahogy gondoltam... cukinak beállított kis szarzsák :D ez max. egy béta teszt, de annak is durva.

Szóval akkor ez lenne az új e Smart?
vagy majd a jövő pizza futárkocsija? 2 kiszállítás közötti downtime-ban egy kis PS game a hippigyereknek?

A kinézete nagyon megosztó, ez egyértelmű ("retro/cuki/gyász" (mindenki döntse el melyik)), a beletett technika viszont figyelemre méltó:

A kamerás tükör mindenképp előny, a visszapillantó ehhez képest meg legalább ugyanekkora fail is.
Az elől elterülő dupla kijelző már-már overkill is, a 230 és hdmi meg jó poén, de most komolyan, ha rákötök valamit akkor mennyit eszik az amúgyis lassan töltődő akkuból? Vagy töltés közben kéne rákötnöm, amikor így is órák kérdése mire feltöltődik valamennyire?

Az, hogy alig van csomagtér egy vicc, de fogjuk rá, hogy azért nincs hely, mert kicsi és valószínűleg nem lesz 4 utas benne "sose", így legtöbbször a hátsóüléseknél is lesz még "extra" hely...

A hatótávra viszont nincs mentség, igen kicsi és retro és cuki a kocsi, de a valóságot nem cukiságban mérik hanem km távban, és ebben durván elhasal... amikor balcsi, tapolca táv alig jön össze, na akkor miről is beszélünk most komolyan? :) ENNYIÉRT? 11 millio????

Persze láttam itt is írták páran, hogy kit érdekel, jó lesz az' majd 2. kocsinak. Vagy 3.nak.
Aha, csak parkolóhely nem lesz neki.

szerk.

Tisztán látszik, hogy ez egy próbálkozás, egy teszt, egy reakció vizsgálat. Az e-autozás alapból még az elején van, rétegigény, de még erre rátesznek egy lapáttal ezzel a honda e-vel, mégjobban leszűkítik az amúgyis kicsi réteget még kisebbre.. hááát, kíváncsi leszek majd az eladásokra. Na nem Mo.n, itt alig pár darabot fognak eladni, azt is csak valami csoda által.

[ Szerkesztve ]

(#132) Tewe013 válasza #16820480 (#127) üzenetére


Tewe013
őstag

1.9 SDI 120-nál 3000 felett forog, az 1.2-es Polo szerintem ilyen tempónál 2500 körül lehet és ugye az egy csendesebb benzin motor.
De itt sem hallom azt az eszeveszett motorzajt amiről beszélsz. [link]

(#133) #16820480 válasza Tewe013 (#132) üzenetére


#16820480
törölt tag

Szerintem csak simán nem tudja felvenni a mikrofon rendesen, és elnyomja a szélzaj, mert az közelebb van a mikrofonhoz. Ha yt videóból akarnál kiindulni, akkor egy V8-nak sincs semmi extra hangja, élőben meg...

(#134) odani


odani
tag

Nagyon rossz iránynak tartom, hogy mindenhol, MINDENHOL kijelzők vannak már. Egész nap monitort, mobilt, tévét bámulunk, és akkor még az autóban is ilyen panelek vigyorognak ránk.

Kösz, de kösz nem. Semmi igazi pluszt nem adnak, megint csak a szokásos, feleslegesen gerjesztett fogyasztói igény, mint úgy általában a mobiliparban is, amihez úgyis megtalálják a bólogató Jancsikat.

(#135) Gery20


Gery20
tag

Egyszerű a dolog, önmagában mint közlekedő eszköz nem éri meg az árát sem ez, sem más villanyautó jelenleg. Viszont ha valakinek tetszik, hogy csendes és környezetbarát és nem érdekli, hogy emiatt többe is kerül stb. - itt lehetne bőven érveket felsorolni - akkor vehető. Nem mindig csak abból kell kiindulni, hogy mi éri meg. Csak a példa kedvéért rengetegen vesznek csúcskategóriás telefont, pedig önmagában az sem éri meg a felárat az alsó kategóriához képest, ami funkcionalitásban majdnem ugyanazt hozza. És ez a párhuzam megvan mindenhol, akár ruházat, akár élelmiszer akár bármi szintjén.

És még valami, az ízlés szubjektív, mint ahogy az is kinek mire van szüksége, ezért se a villanyos vonal se a belsőégésű vonal ne akarja lenyomni a saját igazát a másik torkán, csak szépen beszéljék meg a dolgot, hátha hatni tudnak egymásra :)

''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD

(#136) axioma válasza Gery20 (#135) üzenetére


axioma
veterán

Az uj auto kozlekedesi eszkoznek onmagaban nem eri meg. Mind1, hogy fustos vagy sem.

(#137) tonyrulez válasza FireFox1996 (#12) üzenetére


tonyrulez
őstag

A kamerás tükör előnye, hogy ilyen ne fordulhasson elő

4 8 15 16 23 42

(#138) haruspex


haruspex
aktív tag

Mindig lenyűgöz a koncepció, hogy városi autó, amihez kertesház kell (Tudom, éppen ez jár mindenkinek, ezért betonozzuk még le a fél világot, aztán autózzunk sokat vissza avárosba, mer' nehogy már tömmegközlekedjünk, nem vagyunk mi csövesek). Meg még egy autó, ha el akarsz menni valahová, merthogy ezeket bevallottam 2. autónak tervezték. És mindezt a környezetvédelem jegyében persze .

[ Szerkesztve ]

(#139) axioma válasza haruspex (#138) üzenetére


axioma
veterán

Forditva. Ott ahol kerteshaz van lakhatasnak (most tok mind1, milyen okbol), es a benne lako tudasa meg a varosban hasznosithato, ott kell az auto kozlekedni, adott esetben ketto is. Egyetemi oktato nem lakhatna szerinted csak az egyetem tomegkozlekedesi (bar pl. elte emlitett deli epulet a Lagymanyosi hidnal ebben se tul jo) kapcsolatban, 50m2 lakasban lakhat a harmadikon? De (nagyobb) szoftveres ceg is leginkabb a Vaci-korridoron meg a Duna-kozeli reszen Del-Pestnek van, ok se akarjanak bejutni a munkahelyre egy cs.hazas kornyekrol? Komoly a kerdes csak nincs kapcsolatban azzal hogy az az auto elektromos-e vagy sem. Ha mar van, gondolom te is alairod, hogy - foleg napelemmel megtamogatva - jobb a kornyezetnek az elektromos.

[ Szerkesztve ]

(#140) haruspex válasza axioma (#139) üzenetére


haruspex
aktív tag

Olcsóbb, a felhasználónak. Akinek van pénze megfizetni mind a kettőt. És ők azért laknak az elővárosban, mert szintén ki tudják fizetni. Az egyetemi oktató nem fog napelemet, 12 millás játékautót, és érdi házat venni-elég jó eséllyel. Meg persze a szép dolog a napelem, de ha este töltöd-merthogy nappal dolgozol- akkor megint a nem megújulóról megy.

Kicsit sem a környezetvédelemről szól összetákolni egy 1,6 tonnás dolgot amit mikor nem éri meg javítani majd pár év múlva egy az egyben a kukában végzi. Az egyetlen előnye hogy ha már beingázol a városba, akkor nem oda füstöl (mondjuk ez nem elhanyagolható), kibocsátásban kb, egy sima gázüzemre átállás is ugyanennyi lenne szerintem. Ez arról szól, hogy a tehetős ingázó réteg zöldnek érezze magát, meg nekik tényleg olcsóbb legyen-valamivel. Ennek az anyagai, és az valszeg alkatrészei többet utaztak, mint amit az autóval összesen menni fognak.

Zöld, a tartós fogyasztási cikkek lennének, a környezetbarát szállítmányozás, a házak szigetelése, a tömegközlekedés nem mészáros gazdagítására szolgáló fejlesztése, az autók visszaszorítása, és amúgy az elővárosi terjeszkedés leállítása lenne (Egy lakópark, rendes zöldberuházásként töredéke környezeti terhelésnek terhelésnek).

Akinek létszükség lenne az autó, az nem fog ilyet venni nagyrészt, mert pl nem teheti meg, mire elterjed valszeg meg elfogy a hozzá kellő nyersanyag, amit rendkívül zöld és emberbarát módszerekkel állítanak elő a harmadik világban...Plussz mivel az akkut nem éri meg cserélni ezek nem lesznek 20 évig az utakon.

[ Szerkesztve ]

(#141) Vesa válasza Gery20 (#135) üzenetére


Vesa
veterán

"Viszont ha valakinek tetszik, hogy csendes és környezetbarát"

Még csak nem is az. Az akku újrahasznosítás jelenleg megoldatlan, gazdaságosan legalább is. A showman is ferdítget ezzel kapcsolatban, amikor arról zagyvál, hogy a Tesla-kból kiszedett akkukat "újrahasznosítják", mivel ez természetesen nem igaz, csak kitolják az éllettartamot azáltal, hogy solar rendszerekben még pár évig felhasnzálják. A végén viszont a szeméttelepen kötnek ki, jelentős környezeti terhelést okozva.

Meg mondjuk szánalmas ez az egész környezettudatos mantra, miközben jelenleg is durván égetik az energiát és a nyersanyagokat pl. crypto-bányászatra, vagyis gyakorlatilag a SEMMIRE, de azzal senki nem foglalkozik. A szennyezés tekintetében az ipar és az energiatermelés vezet, amit pont nem old meg az e-car, csak tovább kéne látni annál, mint hogy a városban büdös van. Nyilván jobb, ha nincs büdös, de a bolygót köszönjük szépen, nem védjük meg az e-autózással.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#142) #16820480 válasza Vesa (#141) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nem épült ki akku újrahasznosító hálózat, mert jelenleg nincs akkora mennyiségű akku, ami miatt megérje. Egyelőre egyszerűbb azt a néhányat szétdobálni powerwallokba meg hasonló helyekre.
De amúgy az ice autókból rendszeresen lecsapolt fáradt olajat, az égéstermékeket, vagy akár az olajos-benzines-dízeles motorblokkokat milyen arányban hasznosítják újra?

haruspex: Azért sikerült neked is egy rakás téveszmét összehordanod. Hát igen, valóban harmadik világbeli gyerekek bányásszák a körmükkel a lítiumot a földből :K

(#143) icemad válasza haruspex (#140) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Mifelénk a napelem nem így működik. Visszatáplál a hálózatba, ezt egy külön óra méri. Havonta vagy évente kapsz elszámolást, hogy mennyivel kevesebbet kell fizetned.

Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

(#144) Noukoum válasza #16820480 (#142) üzenetére


Noukoum
veterán

Ne azokat próbáld meggyőzni akik utálják a villanyautózást, hanem azokat akik azért bizalmatlanok a technológiával kapcsolatban mert új vagy mert rengeteg téves információt hallottak. Hidd el aki azt akarja hinni hogy a Föld lapos az azt fogja hinni, csinálhatsz te bármit.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#145) Mercel


Mercel
senior tag

Számomra csalódás volt a végleges verzió az eredeti tanulmányhoz képest. Pontosan azt ölték ki a -formából ami menővé tette.
Ez egy dolog. A másik amivel nem tudok egyetérteni a tükrök elhagyása.
1 ez most tök menő meg előremutató meg minden, értem.
Csak a tükröd mindig itt van mindig "működik" , az elektronikus megadásban meg van pár időzített bomba. Maga a kamera Sem örökéletű, a kijelzőkről meg már nem is beszélek. Plusz ott s fedélzeti rendszer ami egyrészt szoftveres irányitású (igen, meg tud kotlani az IS) .

Marcel

(#146) Mercel


Mercel
senior tag

Azon elgondolkodott már vajon bárki is, hogy mennyire jó egy átlagos humanoidnak , hogy napi tizenórában kijelzőket néz?
Csak mert pár éve még voltak kutatások azzal kapcsolatban, hogy mennyire nem tesz jót az emberek szemeinek és pszichéjének sem a túlzott kijelző bámulás.
Ezek a tények azóta is tények, csak a jelek szerint ebben is ott tartunk, hogy a menő faktor (és a gyártói profit) Simán felülírja a az előzetesen megszerzett tudást de ami nagyobb baj a józan eszt IS.
Amúgy ettől függetlenül, a verda jelen -formájában (Szerintem) egy közepesen sikerült és gyengén használható béta verzió.

Marcel

(#147) nord_ válasza Mercel (#146) üzenetére


nord_
veterán

Te ilyen sokat nézed vezetés közben a műszereket? :F

(#148) Tom321


Tom321
csendes tag

"Van okostelefonos app (amit nem tudtunk kipróbálni) a szokásos funkciókkal"
Ha egy mobilos oldal tesztel egy elektromosautót..-ezt a mondatot nem tudom megemészteni..
Így, minden magyarázat nélkül.. Miért?? :F

(#149) axioma válasza haruspex (#140) üzenetére


axioma
veterán

Ferjem tanit az egyetemen, es neki epp 2013-as amperaja van (az is nyilvan hasznaltan vasarolva*) amivel varosban rigozusan full elektromosan jar, bejar a napelemezett erosen szigetelt csaladi hazunkbol. Problemad vele? Napelem most szaldoban, ha megszunik akkor majd meglatjuk, valoszinuleg az lesz a megoldas akadalya hogy nincs eleg kimustralt autoakku...
* az en ion-om 2011-es es koszoni megy me'g mindig

[ Szerkesztve ]

(#150) Mercel válasza nord_ (#147) üzenetére


Mercel
senior tag

Mondjuk a tükröket például igen. A többi meg egyszerűen ott a perifériás látásodban, még ha nem direkt PONT azt nézed is. Ebben az autóban (is) betölti a látótered a kijelző rengeteg. Mielőtt és miután beszállsz, a mobilod, a laptopod, a tévéd, meg az összes utadba eső ilyen oylan kijelző.
Így már érthetőbb?:)

Marcel

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.