Beleolvasgattam, hiánypótlónak tűnik, köszönjük!
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
Beleolvasgattam, hiánypótlónak tűnik, köszönjük!
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
Köszi, ez most nagyon jól jön! Igényes!
Ha nincs elég bajod, vegyél számítógépet!
Szép munka! Köszi szépen, el is mentettem könyvjelzőnek
Fantasztikus, belelapoztam, rengeteg aprosagra kiter! Koszonjuk!
Frankó kár hogy nem 1 évvel ezelőtt adtad ki
Mellesleg akkor én 5ös kategória vagyok, mert magyar szemmel megtehetném új autó vásárlását mégis használtat vettem.
köszi...ez jól fog jönni...lassan megint időszerű lesz
THX.
Jó a leírás, csak néha felesleges dolgokba megy bele.
pl ilyen olyan statisztikák.
- A statisztika olyan hogy mit kér a vevő, vagy ki miért fizet ugye... Úgyhogy ennyit is ér.
Azért köszönjük...
Jó és részletes írás. Októberben estem át életem első autójának megvételén ami történetesen használt volt. Nem kevésbe került (korához képest persze) de egyelőre elégedett használója vagyok.
Més que un club!
5. autómat használom éppen és mindegyiket használtan vettem
a mostani autóm vásárlásakor vehettem volna új autót is de úgy voltam vele, hogy nem adok ki 6-800 ezer Ft-vel többet egy kocsiért csak azért mert új
2 évest vettem 15 ezer kilométerrel
én akkor sem veszek új autót ha megvan rá a pénzem, inkább egy használt új állapotút több százezerrel olcsóbban
persze ha lottó ötöst elvinném akkor vennék
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
Elkelne mar egy ujabb Audi 100-as , ennek mar nagyon ki van bele (24 eves, millio kilometerrel).
Csak penzem nincs
Köszi, majd atnyalazom.
[ Szerkesztve ]
Elég jó írás, aki abszolút laikus a témához, annak kötelező.
A felsoroltakon kívül kell még jó adag pszichológia, mind vevőként, mind eladóként. Faterom d209-es dobozos mercit árult, 1,1 millió futtott km-el, széteső kasztnival, de hibátlan müszaki állapotban. A motor -20-ban első izzításra, dadogás nélkül indult, kb. beülsz és mész állapotban volt az egész kocsi, persze, ha arrébbálltál, a fele karosszéria ott maradt: Így is volt meghirdetve.
Jön az első vevő, hajnalban, -14 fok. Indítja a verdát, majd azonnal üvegeli. Faterom kérdezi, ez mi volt? Mondja a csávó, így kell tesztelni, mennyire kopott a motor. Aha. A csávó szerintem az intenzíven lenne, ha az első jelre nem takarodik ki az udvarból. És még csak nem is tesó volt. Szerintem még csak fingja se volt róla, hogy kell kocsit venni. Vagy hogy ILLIK.
10ből 7 telefonáló malacot kínál a kocsiért, 1 kismotort, 1 búzát/rozst/féldisznót, 1 pedig eljön, és megnézi. Katasztrófa, milyen emberek vannak. A totálkáros cliómmal 3an hívtak egy nap, és 4 különböző helyre akartak elrángatni, hogy vigyem mán le a kocsit, hadd nézze meg.
A golfot meg úgy vettem, hívtak, hogy van eladó, másnap buszra ültem, beállítottam reggel az emberhez. A motor meleg volt, de a csávó egy mukkot nem szólt, már nyomta is a kezembe a kulcsot. Próbakör. Futómü, váltó ok, motor húz, lámpa ég. A kocsi szerintem rommá volt törve, de megfelelően kalapálták. Illetve, most már jönnek ki a problémák, de még viszonylag egyben van. Gyakorlatilag sz*rért-h*gyért vettem (1985/GTD/150E Ft), és a fele dolgot se néztem meg, mint ami a cikkben van.
Jó a cikk, hiánypótló, látszik, hogy sok munka van benne. Egy-két észrevétel, ha nem haragszol meg érte:
- amennyiben csak a "B" oszloptól hátrafelé van fóliázva a gépjármű, úgy nem kell a műbizonylat. Nekem KPM (NKH) műszakin sem kérték, pedig én csináltam otthon,
- 2010.07.01-től az adásvételi szerződést négy példányban kell kitölteni, az önindigósokat pedig minden lapon alá kell írni,
- használt gépjárműnél a vásárlás után érdemes (szinte) rögtön cserél(tet)ni a vezérlést, görgővel, vízpumpával, ha azt is hajtja, ékszíj, olaj, összes szűrő, gyújtógyertya (benzines). Persze ez nem kis összeg, de legalább ezeken a fontos részeken "tiszta" lappal indulunk.
Külön kihangsúlyoznék egyet a cikkben is említett visszajelzőkből: gyújtás ráadásakor különösen kell figyelni a légzsák visszajelzőre, mivel szeretik a durrant légzsákokat kivágni, majd légzsák nélkül összerakni az autót, a visszajelző izzóját pedig kivenni.
Köszönet a cikkért és a felsorolt dolgok tényleg nem kekeckedések!
Előbb kimaradt, hogy egyre jobban érlelődik benne a gondolat, hogy írjak egy cikket arról, hogy miért vettem meg a mostani autómat, milyen indokokkal, mert az ismerősök közül eddig majd mindegyik lehülyézett és már kezdem unni, hogy ugyanazt mondom el kb. 15x.
Az ok röviden 2 tonna, 4 literes benzinmotor, automata váltóval. És ez a cikk is lökést adott.
(Ja, az e-bookot végigolvastam. )
Köszönöm az észrevételeket.
Kinek kell a 4. adásvételi (1-3: eladó, vevő, okmányiroda)?
Fóliázott üveg:
Magyarországon az EGB 43. előírásának és a 2005/84-es kormányrendelet értelmében autófólia a következő korlátozásokkal helyezhető el a gépjárművek üvegfelületein:
Hátsó szélvédő és két hátsó oldalsó üveg: tetszőleges sötétségű, ám AF - engedéllyel (figyelem 2008 – tól nem H - engedélyt ad ki a hatóság) rendelkező autófólia telepíthető.
Első oldalsó ablakok: min. 70% látható fényáteresztéssel és AF engedéllyel rendelkező autófólia telepíthető. A műszaki vizsga alkalmával az üveggel együtt kell megfelelnie a 70%-os kritériumnak.
Első szélvédő: min. 75% látható fényáteresztéssel és AF engedéllyel rendelkező autófólia telepíthető. A műszaki vizsga alkalmával az üveggel együtt kell megfelelnie a 75%-os kritériumnak. A szélvédőre a napellenző vonaláig fényvédő csík tetszőleges sötétségben telepíthető.
A gyári sötétítés már gyakran eléri a 70%-ot.
[ Szerkesztve ]
Na ez nagyon hasznos téma, sajnos én is befürödtem egy suzukival, de legalább most már tudom hogy majd miket nézzek!!!Köszi az irónak!!
Köszi, a jó leírást
A legtöbb ember csak használt autót tud venni
Dave666
1.-2. példány: okmányiroda, tulaj,
3.-4. példány: biztosító,miután kijelentette, eladó.
Legalábbis valahogy így csináltam.
A fólia az stimmel a rendeletek szerint, de amennyiben az elejét nem bántod úgy a hátuljáért nem szólnak, ha házilag csinálod.
Jó poén volt: 2005 körül ment egy kintről behozott egyterű műszakira, a hátsó üveg gyárilag sötétszürke volt. Vizsgabiztos nagy arccal nekiállt körömmel kapirgálni, aztán végül hoppon maradt.
Nagyon jó írás!!!!!
Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.
Nagyon jó írás, nagyon kellett nekem és nagyon hiánypótló!
Nem semmi hiánypótló...
magam is le szeretném cserélni...még ha 400 ft is lassan a nafta.. de a busz itt max a gyereknek alternatíva...
Az külön plusz gratula, hogy mindezt ingyen adod!
Azt hittem, a letöltés gombnál lesz valami, hogy "ide elfogadok adományt" vagy "ennyibe kerül", de semmi, szóval gratula és köszönöm!
"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik
Köszi! Remek tanácsok, tippek vannak benne!!!
Minden popzene a szexről szól. A rock arról, hogy akarod, a jazz arról, hogy csinálod, és a country vagy a western pedig arról, hogy bűnösnek érzed magad utána. -Robert Waldo Brunelle Jr. --- WoT/WoWs/War Thunder acc : Zolika_tm
Ööö, a 13. oldalon a telefonos kérdéseknél mi értelme van feltenni olyan kérdéseket amik egyébként tényszerűen le vannak írva a hirdetésben (pl.: benzines vagy dízel, kézi vagy automata váltós)? Értem én, hogy eladó reakciója, de ezek nekem elég dilettáns kérdéseknek tűnnek, ha az eladó helyébe képzelem magam, akkor a vevőről az jön le, hogy vagy nem tud olvasni (akkor hogyan szerzett jogosítványt?) vagy vmi nem százas ha ennyit nem tudott kihámozni a hirdetésből.
thx érdemes elolvasni annak aki vásárolni akar mostanában
Az idő nem magnószalag, amit oda-vissza lehet tekerni. (...) Az idő itt van. Használd ki.
Hatalmas respekt az írásért
A hiteles részbe viszont belekötnék: nem abból kell kiindulni, hogy ha valakinek nincs elég pénze, csak hitellel juthat autóhoz. Egyszerűbb akár havi 10k-t félretenni, néhány évig kamatoztatni, majd megvenni az áhított autót, mint felvenni a legolcsóbb THM-el rendelkező hitelt, aminek a törlesztőrészletét az ingadozó árfolyamok és az infláció miatt sokszor a vártnál több évig vagy magasabb havi törlesztőrészlettel lehet csak kifizetni. A hitel mindig pluszköltséget, adósságot jelent, amiből manapság mindenkinek van elég. Míg egy befektetésen nemhogy nem lehet bukni, de még szép nyereség is lehet rajta (mindegy, melyik cég van a háttérben). Tehát anélkül is lehet autót vásárolni, hogy valaki adósságot halmozna fel.
Privátban elérhető vagyok, ha valakit bővebben érdekel a téma.
[ Szerkesztve ]
Több ezer hirdetést nézetm át az elmúlt egy éveben:
A pontos típusnál gyakran pontatlan információk vannak az adatlapon. Más az autó felszereltsége (a fényképek alapján) mint, aminek lennie kellene.
A fényviszonyokból adódóan a fényképezésnél egész más néha egy autó színe, mint valójában, ezért érdemes ezt is pontosítani.
A másik két kérdés nagyobb kereskedések esetén lehet gyakorlatias, ahol lehet több hasonló autó is.
Vannak akiknek azonnal kell az autó és nem tudnak várni. pl. munkához, beteg családtag folyamatos szállításához. Ilyen esetekben lehet, hogy az illető csak hitelből tud vásárolni. Ha már így van, akkor gondolja át a javaslatokat, ugyanakkor az írás szerintem semleges marad ebben a témában.
ezaz!
47 db DVD-nyi xxx képgyűjtemény eladó **** keresek: Dishonored tarot kártya, Quake 3 a Steamen **** virtual-analog szintetizátorok, lego készletek
Igaz, de azért mindenki vigyázzon a hitellel és próbálja meg minimalizálni. Tapasztalatból mondom (sajnos ).
Van egy ismerősöm aki már hónapok óta próbál autót venni. Meghatározott márka és évjárat mellett tette le a voksát, de eddig 30 megtekintett autóból 30 csalódást keltő volt.
A hirdetésekben természetesen minden szép és jó, kevés km, sérülésmentes, stb. stb.
A telefonos érdeklődés alkalmával amennyiben az eladó hajlandó mindig alvázszámot kér az eladóktól és (szervizes kapcsolatnak köszönhetően) leellenőrizteti azokat.
Az esetek eddig 100%-ában mindig visszaállított km órával találkozott legyen az német,olasz, vagy magyar hirdetés. Ez még önmagában nem is lenne nagy meglepetés, de az, hogy rommá tört és házi barkácsolt autókat sérülés mentesnek tüntetnek fel szinte minden esetben, az vicc. A nagyobb baj, hogy ez már csak a helyszínen festékmérőzés közben derül ki, az eladó meg csak hápog, hogy ő ezt nem is tudta...
Igaz ami igaz nem csak a kínálatban van a hiba, mert szvsz az ismerősöm is olyan elvárásokkal bír, amit szerintem az általa felállított maximális vételár mellett nem nagyon fog kapni, csak ha nagy szerencséje lesz.
Személy szerint Henry Ford meglátását vallom én is: ''A legjobb autó az új autó'' - az más kérdés, hogy van e lehetőség a megvételére.
<huf> "A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station." @bash.hu
Keresni, keresni, keresni, nem sajnálni utazásra a pénzt, utánanézésre az időt.
Én 3 hónapig kajtattam, de megérte.
Ez igazán szélsőséges eset.
30 emberből 30 szélhámos lenne?
Roszzul vagy roszz helyen keres az ismerősöd.
Nem kritizálni akarom az ismerősödet, se megbántani, de ezen mennyiségű tapasztalat alapján valamit módosítania kell: vagy árban vagy elvárásban csökkenteni kell az igényeket. A legyen szép és jó és olcsó hármas csak a kiválasztott keveseknek jön össze...
nagyon jó kis "kézikönyv" gratulálok hozzá!
hasznos, főleg hogy pont most állok neki nézelődni
[ Szerkesztve ]
CUBE AIM SLX 29" + SEAT LEON 1P 2.0 PD-TDI Monster KIT off
Nagyon jó kis segítség. Érthető az írás. Pár képet még tegyél bele a magyarázatok mellé. Nem mindenki tudja, hogy melyik alkatrész hol van, mi a neve, de kép alapján megtalálja.
Az első oldaltól az utolsóig elolvastam egyben, ami tőlem ritkaságnak számít.
Nem tudom mivel foglalkozol most, de én a helyedben hirdetném magam, hogy 10-20 ezerért segítesz az átvizsgálásban.
Köszönöm a munkádat. Ha megvan az új autóm, megy egy kis % neked is.
PCMENTOR - Számítógép és Laptop Szerviz
Szerinted hányan vannak a potenciális autóvásárlók közül, akik hirtelen szeretnének autót venni egy tragédia, vagy bármi más olyan esemény miatt, ami azonnal autót kíván?
Az írás miért tekinthető semlegesnek, ha csak a hitelfelvételt említi meg, mint lehetőséget?
Abszolút nem sértésnek vagy kötözködésnek szánom a kérdéseket, tényleg érdekel a válaszod.
Nem tudom hányan vannak. Nyilván van több más olyan helyzet is amikor autó kell.
Semleges azért, mert nem javasolja, de nem is tart senkit vissza a hitelektől. Megemlíti a hitelek veszélyét, de ad némi támpotot a hitelfelvételhez is.
A készpénzes vásárlásról tényleg nincs benne szó. De ezt nem is nagyon lehet/akarnám részletezni.
[ Szerkesztve ]
Nagyon jó cikk, tényleg hiánypótló, hasonló kézikönyvet készítek én is egy ideje, ami mára átfordult a netes vásárlók elemzésébe, de sajnos kevés a visszajelzés.. lehet ki kellene tennem címoldalra? [link]
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
Nagyon szép munka, köszönjük!
Jó, hogy még vannak olyan emberek, akik mindezt önzetlenül megosszák.
If you understand or if you don't, If you believe if you doubt! There is a universal justice, and the eyes of truth are always watching you.
Nagyjából elovastam, nagyszerű munkát végeztél!
Azon nem gondolkodtál, hogy felvedd a kapcsolatot a Totalcar-os srácokkal? Tuti rárepülnének az írásodra, és sokkal nagyobb publicitást kapna. Megérdemelné(d)!
Javaslat támogatva!!!
Nem azt mondom, hogy mind szélhámos, csak előszeretettel állíttatják vissza a kilométereket, és sérülés mentesnek minősítik a javított autókat.
Érdekes, hogy amíg a német oldalakon hirdetők simán bevállalják, hogy az 6-10 éves autójukban 300.000 km-van addig a magyar oldalakon az ugyan ilyen korú autókat sokszor 150.000-200.000 km-rel teszik fel, holott csak a számlálót állíttatják vissza.
#37 rainmen:
Az én meglátásom is az, hogy olyat amilyet elképzel magának nem fog kapni abban az árban amit szeretne. Az érdekessége az, hogy pont volt egy eset, ahol a szép, olcsó és jó hármas összeállt, csak sajnos későn értesült az ismerősöm. Így járt, de legalább kitartó, én már rég hagytam volna a fenébe..
<huf> "A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station." @bash.hu
Rendkívül hiánypótló, grat.
Gúglinál előkelő helyet szereztél: [link]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Amikor elkészült a weblap belinkeltem az index autósfórumokba, kb 20-30 helyre.
Pár órával később törölték a hozzászólásomat és a nickemet is. Ahhoz azért elég volt, hogy több százan nézték meg az oldalt pár óra alatt.
Ezután írtam egy levelet az index és totalcar szerkesztőségnek is, ugyan nézzék már meg az oldalt. Ha tényleg nem passzol az autósfórumokba egy ilyen link, akkor hagyjuk az egészet. A levélben egy dedikált linkre irányítottam őket, hogy lássam megnézték-e az oldalt. Megnézték többen is, de nem válaszoltak. Ha valakinek van ismerőse a totalcarnál lehetne tenni még egy próbát.
Igazából azt szeretném, hogyha valaki autót szeretne venni megtalálja a weblapot.
Azaz a Google találatok között felhozni. Ennek egy módja lehetne, hogy beírjuk "hogyan vegyünk használt autót" vagy "hogyan vásároljunk használt autót". A találati listát felbővíteni 100-ra, rákeresni a weblapra és megnyitni elsőként (!), aztán pár percig az oldalon maradni és kicsit klikkelgetni.
A Totalcar-nál és az Index-nél is vannak segítőkész, nomális emberek, meg balf.szok is (ahogyan ez mindenhoz lenni szokott). Szerintem a Totalcar-tól Csikós Zsoltnak (vagy esetleg ommm-nak [a polgári neve nem jut most eszembe]) kellene írnod egy levelet, szerintem abból a bandából ő(k) a legnormálisabb és legsegítőkészebb.
[ Szerkesztve ]
Tudástár Hogyan vegyünk használt autót