Azért használnak 6500K-t mert a stúdió munka ezt igényli. Ezzel akarják szimulálni az otthoni felhasználást, ami nem vak sötét. Értsd, az otthon használt különböző égők fényhője nem mérvadó.
A jelenlegi quantum-dot filmek, ugyan azon az elven működő, zónákra osztott led-es háttér világítást használnak, mint a különböző foszfor led-es megoldások. Az alacsony fényerős színtér nem a "QD bevonatok" jóságán múlik, hanem a led-es háttér világítás hatékonyságán. Ebben nagyon leszerepelt a tavalyi csúcs Q9 széria, ez köztudott. Nem is értem miért keverted ezt most ide, itt lényegében tökéletesen megállja a helyét a Sony ábrája.
Rtings-es mérésekkel tisztában vagyok. Az oled ABL limitációja miatt teljesít összességében jobban a qled, szerintem ezt világosan leírtam. Mint ahogy azt is, ennek ellenére az oled közelebb áll a referenciához, mivel 1000 niten masterelnek. Ami lényegében ritkább, mint a sötét tartalom.
Ahol a qled kitudná használni a lényegi előnyét (1500-2000 nit), azok a Dolby Vision tartalmak. Amit nem támogatnak a tv-ik, ez a legnagyobb öngól a Samsungnak.
Végén még belekeverted a Rec.2020-at, ami nem mérvadó, mivel jelenleg DCI végpontokat használnak a HDR tartalmaknál. Ebben a tartományban, viszont pontosabban kalibrálhatók az oled-ek, hiába tudnak valamivel nagyobb színteret elméletben a qled tv-k. Az SDR tartalmak megint csak nem tudom, hogy jönnek ehhez a színtérhez.
Amiket leírtam szigorúan kalibrált kijelzőkre vonatkoznak és filmes tartalmakra. Tehát aki ettől eltérően, játékra, nagyobb fényerőn, nappali fényviszonyokban, stb. használja a tv-jét. Ott már jól jön qled tartaléka, erre ajánlott igazán. Épp ezért nagyon jól megvan a két technológia egymás mellett, ami nem gond. Csak el kell dönteni kinek mi a fontos, rossz megoldás nincs.
[ Szerkesztve ]