Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ImpersonatoR

Kép/videó van róla?

(#2) Vikthor


Vikthor
nagyúr

Hát ez tényleg egy "foolproof" navigáció, most már az idióták segge is fényesre van nyalva az utakon. Én még emlékszem azokra a kihajthatós meg lapozgatós térképekre, milyen faszán meg lehetett tanulni, hogyan kell térképet olvasni. Ezekszerint sokaknak ez nem megy...

~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~

(#3) enginev3.0 válasza ImpersonatoR (#1) üzenetére


enginev3.0
félisten

Érdekes hogy egy szimpla HVG oldalon van róla videó, míg egy tech oldalon nincs

[link]

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#4) wec0 válasza ImpersonatoR (#1) üzenetére


wec0
csendes tag

(#5) waccamár válasza Vikthor (#2) üzenetére


waccamár
senior tag

Jajj, ez most komoly? :D "Régen minden jobb volt". Használj kihajthatós-lapozgatós térképet nyugodtan, ha te azt szereted.
Ez a Maps feature már túl sok nekem, -szerintem- felesleges, de azért ne nagypapáskodjunk már. Mikor fogtál utoljára papírtérképet a kezedben? Mert én szerintem 15 éve. Ha meg esetleg, netalántán, valamikor úgy alakulna a dolog számomra, vagy bárki számára, hogy papír térképet kell használnia, akkor szerintem menni fog az, azért nem egy rocket science :D

(#6) enginev3.0 válasza waccamár (#5) üzenetére


enginev3.0
félisten

És nem kicsit veszélyesebb egy papír térkép mint egy hang navigáció

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#7) O_L_I válasza Vikthor (#2) üzenetére


O_L_I
őstag

De viccet félretéve az lesz majd éredekes ebben mikor a rosszul kalibrált giroszkóp vagy iránytű miatt azt mutatja, hogy indulj el a föld alá :)

[ Szerkesztve ]

(#8) Kasya


Kasya
nagyúr

Én meg még mindig várom, hogy visszahozzák a screen dimming funkciot, vagy legalabb adnanak egy AOD tamogatast.
Erre kapunk ilyen parasztvakitast.

(#9) Indiant


Indiant
addikt

Aztán majd jól pofánvágják, hogy videózza az előtte haladó nő popsiját... Én ezt okosórán tudom elképzelni.

(#10) Hopkins95 válasza Vikthor (#2) üzenetére


Hopkins95
addikt

Oké, akkor cseréld le az autót és ülj vissza a lovaskocsiba, mert régen is úgy volt... :U

Szerintem igen jó lesz ez a funkció, előfordul, hogy a városban járkálok, ott van előttem amit keresek, de mégis elmegyek mellette, mert olyan sűrűn vannak egymás mellett az épületek.

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#11) Luck Dragon válasza Vikthor (#2) üzenetére

Szinte heti rendszerességgel használom az Google térképet és én örülök az újdonságnak.

Persze annak nem fontos aki évente egyszer használja.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#12) ooooobi


ooooobi
senior tag

Sygic már évek óta ar navigációt real view navigation néven, bár az egy fizetös program plusz fizetös funkciója. Meg nem is tudom mennyire müködik jól, jobban szeretem a sima térképes nézetet.

[ Szerkesztve ]

https://steamcommunity.com/id/ooooobi/

(#13) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

A szem elé betolt jobbranyíl infóértéke mennyivel több a "fordulj már jobbra te barom" tíz+éve létező hangos navigációnál:F? Semmi új nincs a nap alatt, a legmodernebb guglimap/waze a gyakorlatban ugyanazt a szolgáltatást nyújtja, mint amit 10évvel ezelőtt egy igo adott TMC-vel.

A papírtérképezőknek-lovaskocsizóknak: attól, hogy pirosra festesz egy trabantot és lecseréled a márkajelet, még nem lesz belőle ferrari. Nekem a gyakorlatban ezek kellenek egy navigációban:

1. pontos térkép
2. ésszerű útvonaltervezés (pl ne vigyen földútra) - ez a térképből jön, az igo-s időkben teleatlas térképekkel sose volt ilyen bajom, navteq-el annál inkább.
3. ne spórolják ki a funkciókat, pl a köztes pont megadást (ugye here maps...), NE KELLJEN ÚTKÖZBEN BELENYÚLNI ha köztes pontot adunk meg (ugye guglimap...)
4. legyen jó valósidejű forgalmi infó - ezt se tegnap találták fel.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#14) beef válasza ooooobi (#12) üzenetére


beef
őstag

Megnéztem pár videót, hát ezt inkább nem kérném, idegesítő, zavaró, hibás.
Pl.: youtube

(#15) Béééla válasza O_L_I (#7) üzenetére


Béééla
őstag

Így értetted?

Bélabá

(#16) O_L_I válasza Béééla (#15) üzenetére


O_L_I
őstag

:DDD Ez még jobb is

[ Szerkesztve ]

(#17) #16820480 válasza Vikthor (#2) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nyilván ennek nem az ilyen kis városokban van jelentősége, ahol az aluljáróból a két kijárat egyikén tudsz csak kijönni. Inkább az olyan helyekre, ahol van 15 kijárata egy metróállomásnak egy olyan komplex kereszteződésben, ahol 10 perc visszavergődni a megfelelő irányba, ha egyszer másfele indultál. Nyilván nem lehetetlen megoldani enélkül sem, de egy kényelmes újítás lehet.

t72killer: Ennek nem az a lényege, hogy jobbra nyíl vs utasítás a térképen, hanem hogy a telefon kamerájával körbenézel, és ezt egybeveti a street view adatbázissal, majd bejelöli pontosan merre vagy és onnan merre menjél.
Nem véletlen New Yorkban demózták, ott a belváros magas épületei között a szűk utcákon nagyon nem egyszerű simán GPS alapon eligazodni, mert az épületekről visszaverődő műholdjel alapján simán a másik utcába tesz le a térképen. Ezt gyalogos navigációra találták ki, nem autósra.

(#18) Hieronymus válasza ooooobi (#12) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ennek akkor van haszna, ha ismeretlen helyen kijössz például a metróból. Megkönnyíti a cél felé indulást.
Illetve körbenézel hol lehetni kávét inni a közelben vagy valamit vásárolni, ami éppen hiányzik.

Kicsit veszélyes ez a megoldás, mert a telefon kézben tartása és sasolása elvonja a figyelmet a forgalomról. Piros a lámpa az előbb még zöld volt! Inkább tűnik okos szemüveg alklmazásnak

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#19) t72killer válasza #16820480 (#17) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Értem, gyalogosak ez okés betondzsungelbe - bár akkor inkább a gps-től független pl lézergiroszkópos navigációt fejlesztenék - csakhát az szembemegy a célokkal, és rendszerfüggetlen eszközt adna a felhasználó kezébe...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#20) Kbali válasza ooooobi (#12) üzenetére


Kbali
nagyúr

Sajnos nem tudom felidézni annak a naviszoftvernek a nevét, amit pár éve én is használtam: pont ugyanezt tudta: ha úgy cuppantottam fel a telefont az autóban a tartóba, hogy kilátott a kamera, akkor a látott képre tette rá az útvonaljelet és a navigációs utasításokat.
Ez olyan Apple szitu: eladnak egy ezeréves feature-t újításként.

(#21) Fandango válasza t72killer (#13) üzenetére


Fandango
veterán

A 3. ponttal teljesen egyetértek, hogy ez mennyire idegesítő a gugli mapsben. :(((

(#22) OldAkita


OldAkita
aktív tag

Lehessen létrehozni korlátlan számú köztes pontot. Az ilyen módon létrehozott útvonalon úgy vigyen végig a navigáció hogy ne akarja áttervezni, rövidíteni. Ha letérek a magam által tervezett nyomvonalról vezessen vissza a legrövidebb úton.

(#23) uzsz2018 válasza Vikthor (#2) üzenetére


uzsz2018
újonc

Igen, allati jo volt egy nagyvaros közepen a forgalomban a terkeppel baxkodni.

regen uzsz neven futottam, de nem tudok uj jelszot beallitani a regi profilhoz.

(#24) .mf


.mf
veterán

Hurrá, az Alphabet a RAM után az akksinkat is ki akarja nyírni. Az Android feneketlen RAM-étvágyát eddig csak a GMaps még nagyobb erőforrás-igénye übereli. Télen voltam Indiában, ahol latin-betűket se találsz mindenhol, nemhogy utcanév-táblákat, így néha rá kellett néznem a térképre, hogy képbe kerüljek. Ránézek, betájolom magam, képernyő lezár, zsebbe vissza. Ha reggel ránéztem a térképre, majd a GMaps kilövése nélkül tettem vissza a zsebembe, délutánra már egymagában leszívta az akksit. Na most képzelem, hogy képernyővel, folyamatos adat-töltögetéssel, AR-rel ez pár óra alatt csutkára szívja bármely telefont.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#25) #16820480 válasza .mf (#24) üzenetére


#16820480
törölt tag

Szerintem ott valami más baj van nálad. Nekem ha kilövöm, ha nem, amint háttérbe kerül a Gmaps, vagy kikapcsolom a kijelzőt, azonnal leszáll a GPS-ről (megszűnik a pontos location lekérés). Rengeteget használtam utazás közben így, és soha nem evett kirívóan sokat. Sok térképezéssel, fotózással meg chateléssel simán 35-40% volt nap végére az akksiban.

Lehet, hogy nem csak útvonalat terveztél, hanem elindítottad a navigációt is? Mert olyankor nem engedi el a GPS-t, hanem amíg meg nem szakítod (vagy oda nem értél, gondolom, de ezt nem próbáltam még így), addig fogja mérni a pontos pozíciót, mert ugye navigálsz. Ha csak gyalogos navigációhoz használod, akkor szerintem bőven elég az, hogy tervezel egy útvonalat, és néha ránézel a képernyőre, hogy az útvonal mentén merre mozdult a kék pötty, felesleges a turn-by-turn.

(#26) Hieronymus válasza OldAkita (#22) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nyilván a korlátlan számú megállót te sem gondolod teljesen komolyan. Már száz fölötti megálló is erős túlzásnak tűnik. :DDD Nem tűnik megoldhatatlan a Google térkép segítségével, bár trükközni nbzonyosan kell.
Az útvonalra visszatéréshez, én inkább a leggyorsabb útvonalat erőltetném. A legrövidebb meglepetéseket tartogathat.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#27) Forest48


Forest48
aktív tag

Ez várhatóan "mindegyik" telefonon menni fog, vagy csak a speciális AR képes fajtákon?
Az az érzésem h csak a pixeleken fog menni, meg talán volt egy Asus is AR-el.

(#28) #16820480 válasza Forest48 (#27) üzenetére


#16820480
törölt tag

Amin megy az ARcore, azon biztosan, és az elég sok telefon azért.

(#29) Micsurin válasza waccamár (#5) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Ha túrázunk haverokkal motorral mi mindig viszünk papír alapút, tízből hatszor tuti jobban beválik... csoda Navi úgy lehalt tavaly a Tátrában mint annak a rendje, a telefonok meg azt sem tudták eszik e vagy isszák a hálózatot.

mod.: A sarkításnak nincs értelme, megvan mindennek a helye, jó látni a fejlesztéseket, de valljuk be ez annyira kellet mint egy falat kenyér. :)

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#30) OldAkita válasza Hieronymus (#26) üzenetére


OldAkita
aktív tag

graphhopper.com korlátlan köztes pont

(#31) <Adamsky> válasza Kasya (#8) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... visszahozzák a screen dimming funkciot, vagy legalabb adnanak egy AOD tamogatast ... "
Bocs, a tudatlanságomért, de én egyiket sem értem. Kifejtenéd?

(#12) ooooobi
Az nagyon nem ugyanez. Ott a mobilt úgy kell beigazítani, hogy jó helyre kerüljenek a nyilak. Itt viszont a szoftver - elvileg - tényleg felismeri a környezetet, és "interakcióba lép vele".

" ... a földre rajzol csíkot túl „alaposan” követik az emberek ... " - ezen azért hangosan felröhögtem. Utána - jobban belegondolva - pedig kicsit elszomorodtam. Úgy látszik sajnos tényleg itt tartunk ... az emberek egyre hülyébbek, amihez egyre nehezebb az okos készülékekkel alkalmazkodni.

(#32) Kasya válasza <Adamsky> (#31) üzenetére


Kasya
nagyúr

Screen dimming: Anno, meg talan G3 vagy S6 idoben volt ket het (ha jol emlekszem), mikor ez a funkcio elerheto volt. Aztan szoren-szalan eltunt.
A lenyeg az volt, hogy a navigacio alatt a kijelzo kikapcsolt automatikusan, ha 2 percig nem volt valtozas a navigacioban. Barmilyen ertesites elott valamivel pedig visszakapcsolt es jelzett.
Ezzel jopar dologtol tudta megkimelni az embert:
-nem kellett automatikusan be/kikapcsolni a kijelzot
-nem kellett jelszoval, ujjlenyomattal szorakozni vezetes kozben annak, akinek a SmartLock nem opcio
-nem melegitette a telefont (foleg nyaron) a kijelzo a hosszu utakon
-utobbibol adodik, hogy kimelte a kijelzot (nem egett be olyan konnyen) es az aksit.

AOD: always on display (foleg Samsung es LG alatt elerheto, tobbi gyartot nem kovettem e teren).
Hamar az elobbi funkciot nem is akarjak visszahozni, de az AOD sok telefonnal elerheto mar. Tekintve, hogy amoled eseten a legjobban kimelo, informaciot megjelenito kijelzo funkcio, egyertelmu lenne, hogy a navigaciot valamilyen uton-modon zart kijelzo alatt jelenitse meg. A Spotify pl. tamogatja...meg a zene iranyitasa is lehetseges AOD alatt anelkul, hogy a telefont feloldana vagy a kijelzot bekacspolna az ember.

(#33) Hieronymus válasza Kasya (#32) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Az Android Auto képes multimédia egység ezeket a problémákat automatikusan eliminálja.
A telefon kijelzője le van kapcsolva. Nincs melegedés és készülék feloldási gond. A hangutasításokkal is el lehet boldogulni.
Nyilván öreg járművekbe nem feltétlenül gazdaságos a beruházás.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#34) Kasya válasza Hieronymus (#33) üzenetére


Kasya
nagyúr

3 hónapos, 10 millás autóm se tudja. Sajnos nem minden gyártónak alap még mindíg. Bezzeg az Apple cart támogatja...

(#35) Kbali válasza Hieronymus (#33) üzenetére


Kbali
nagyúr

Az Android Auto sajnos gyengébb, mint a Carplay. Ráadásul nekem a Honor8 telefonommal erősen mókolni kellett, hogy egyáltalán elinduljon. Ráadásul a kivezetett alkalmazások eléggé lebutítottak, pl. nem lehet megnézni az útvonaltervet sem Waze sem GMap alatt.

(#36) tepenzed


tepenzed
őstag

Tök jó, hogy ilyen hülyeségeket kitalálnak, de hol van például a valós idejű bejelentés, sebességkorlát figyelmeztetés?
A Waze-t azért nem szeretem, mert nincs benne sávasszisztens, a gmaps meg gyönyörűen mutatja az 5-6 sávos utakat is.
Azt nem értem, hogy ugyanannál a cégnél van a kettő, miért nem lehet egységes :D ?

(#37) enginev3.0 válasza tepenzed (#36) üzenetére


enginev3.0
félisten

Lesz
Valószínűleg egybe fogják vonni

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.