Hirdetés

2024. május 20., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#61) Degeczi válasza freeknight (#46) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Hárman: két gyerek és egy idős nő halt meg abban a balesetben, és az is hozzátartozik, h elég komoly kétségek merültek föl az adatrögzítők eredetiségével kapcsolatban (amit eleve unortodox módon elvittek a franciák hetekre...)
Szóval én sem zárnám ki, h az Airbus kezdeti szoftverének is lehetett hibája.

(#62) mjani1172 válasza #16820480 (#59) üzenetére


mjani1172
addikt

A jövőben az is lehet, hogy az autó mellé jár biztosítás, ami a gyártóra vonatkozik, nem rád.

Ez (vagy valami hasonló) lenne a legjárhatóbb út. De ez még nagyon messze van, ugyanis a gyárak nagyobb hatalma miatt a biztosítók nem tudják őket átverni mint az egyszerű ügyfeleket.

(#63) dabadab


dabadab
titán

Közben Musk is hozzászólt a témához, azt mondja, hogy nem volt bekapcsolva az Autopilot (és előtte egy másik kommentelő megjegyezte, hogy az Autopilot kikapcsol, ha a vezetőülés súlyjelzője nem jelez illetve ha több, mint tíz másodpercig nem fogja valaki a kormányt, illetve nem gyorshajt).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#64) dabadab válasza #16820480 (#59) üzenetére


dabadab
titán

A komplett autó mindenestül úgy van tervezve, hogy az akku minél jobban védve legyen, szóval nem az a furcsa, ha egy ütközés után nem gyullad ki, hanem az, ha mégis, mert akkor ott a körülmények különösen szerencsétlen összejátszásáról van szó.

DRM is theft

(#65) SaGaIn válasza mjani1172 (#28) üzenetére


SaGaIn
senior tag

"nem láttam egy normális, tempós vezetést pl városban az önvezetőktől"

Úgy érted a megengedett sebességhatár fölöttit? Azt nem is fogsz... mert sajnos az emberi vezetők 90% nem tartja be a városban a megengedett sebességet 50 helyett 60 70 helyett -80 -nal mennek... ha nem többel

"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.

(#66) mjani1172 válasza SaGaIn (#65) üzenetére


mjani1172
addikt

Nem, nem értem úgy.

(#67) pilóta válasza mjani1172 (#66) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem akarok belekötni, de gondolom valahol Kaliforniában élsz, hogy egyáltalán láttál önvezetőt bárhogyan vezetni?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#68) niof


niof
addikt

Egyébként a viccet félre téve, évek óta követem az ElectroBOOM csatornáját, és a fickó nemrég vett egy Tesla-t. Néhány hónap használat után csinált róla videót, hogy mik a tapasztalatai, és kitért erre az autopilot rendszerre is. Most nem néztem meg újra, de emlékeim szerint azt mondta, hogy a rendszer közel sem működik még azon a szinten, ahogy kellene. Videó

Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

(#69) Tigerclaw válasza Eastman (#50) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Mielott meg nagyon beleugranak a gyartok az elektromos vonalra, lehet hogy erdemes lenne uj vedocellat/burkolatot tervezni az akkumulatoroknak, hogy ne seruljenek meg lehetoleg egy komolyabb balesetben sem. Nem beszelve arrol, hogy neha meg maguktol is kigyulladnak valami tervezesi, gyartasi hiba miatt.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#70) Tschubi válasza MaCS_70 (#11) üzenetére


Tschubi
tag

Nos, egy ilyen összehasonlításnak, statisztikának már sokkal több értelme van.

(#71) dabadab válasza Tigerclaw (#69) üzenetére


dabadab
titán

Ezt tényleg képes voltál leírni így?...

Te komolyan úgy vagy jelen kb. az összes villanyautós topikban, hogy nagyjából semennyire sem vagy képben?...

DRM is theft

(#72) Márton válasza mjani1172 (#3) üzenetére


Márton
nagyúr

Jani, neked van jogsid?
Ha nincs, megértem a kérdésed, ám ha van, az szomorú, ha nem tudod a választ.
(most teljesen mindegy, hogy te vagy a távolságtartó fékez hirtelen)

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#73) lory256 válasza Tschubi (#5) üzenetére


lory256
csendes tag

Mondjuk annal is joval kisebb a Teslas baleset mint amekkora az aranyuk a forgalomba.

(#74) MaCS_70 válasza Puma K (#48) üzenetére


MaCS_70
félisten

Jogász vagyok, egy közlekedési szakdiplomával kiegészítve.

Mivel a diplomamunkámat eredetileg közlekedésbiztonságból írtam volna, meg korábban amúgy is jártam helyszínelőkkel és érdekelt a téma, eleinte szakmai kíváncsiságból nyúltam le egy szakértő anyagait. Aztán ő ráment egy vezetéssegítő rendszeres irányra, és onnantól ebben segítettem be neki.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#75) MaCS_70 válasza bambano (#54) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ezzel azért vitatkoznék!

A Tesla nagyon is szájbarágósan kommunikálja, hogy az AutoPilot micsoda. Még az egységsugár alatti vezető számára is egyértelműen jelennek meg többszörösen a figyelmeztetések, amelyeket el kell fogadnia. Az elnevezés mondjuk szerintem is szerencsétlen és megtévesztő, én sem engedném így, de a kommunikációjuk megfelelően túlbiztosított.

A programkódok már nagyon régen képesek gyilkolni, de egyébként rengeteg alattomos konstrukciós hardvermegoldás is. A jogi probléma jóval kisebb, mint amint az a bulvársajtóban megjelenik, a felelősség kérdése jogilag kifejezetten jól kezelhető -- a többi meg műszaki/IT szakkérdés. A fekete dobozok, kép- és hangrögzítők jelentősége komolyan felértékelődik.

Miért oldanák meg, hogy ne lehessen bekapcsolni? Pont az a lényeg, hogy működjön csak szépen, szolgáltassa az adatokat, szolgálja a fejlődést, hogy ezzel növelje a biztonságot. Ez máshogy egyszerűen nem megy -- és a rendszer fényesen bizonyított. Nem egyszerre engedték rá az utakra, hanem egy nagyon jól átgondolt terv szerint.

Bár tényleg nem naprakészek az adataim, de feltételezem, hogy az elmúlt egy évben nem romlott a filozófia és az irány. Márpedig ha az ezzel foglalkozó (nem hülye) szakember (tehát nem a "szakmai" bulvársajtó, hanem a szakma) állítja, hogy ő bizony háromszor nagyobb biztonságban van, ha egy Teslával szemben kerül balesetveszélyes helyzetbe, mint ha egy emberi vezetővel (nyilván statisztikai alapon), akkor én bizony hiszek neki. És ebben az időjárási sajátosságok is benne vannak, az ő szintjén ez triviális -- szigorúan része az analízisnek.

A gyári rendszer amúgy nem engedi elindulni az autót a forgalomban, ha nincs vezető.

Megjegyzem, rengeteget vezettem Trabantot az anyósülésről. :)

MaCS

UI: És amint látom a híreket, könnyen lehet, hogy szó sincs autopilotos balesetről...

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#76) MaCS_70 válasza bambano (#55) üzenetére


MaCS_70
félisten

A Google autói a kedvező körülmények között folyó üzemben is sokkal jobban teljesítenek, mint az emberi vezetők.

A Teslák meg ugye mindig mennek.

Kitartok amellett, hogy a rendszereik már a jelenlegi szinten is számtalan emberéletet mentenek meg.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#77) MaCS_70 válasza mjani1172 (#28) üzenetére


MaCS_70
félisten

"én eddig nem láttam egy normális, tempós vezetést pl városban az önvezetőktől"

Tőlem sem láttál még tempós vezetést, mivel nem vezetek tempósan.

Érdekesség: a tempós vezetés valós körülmények csökkenti az utak áteresztőképességét. Akkor növelné, ha nagyon precízen lennének összehangolva az egyes járművek, ami csak számítógépes vezérléssel lehetséges.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#78) atike


atike
nagyúr

Béta és ki van küldve "éles" autókba...? Meghal két ember...? Nem durva ez egy kicsit...? :U
Tudom, nem jól tartották... :(

(#79) Puma K válasza MaCS_70 (#74) üzenetére


Puma K
veterán

Köszönöm a részletezést :R

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#80) dabadab válasza atike (#78) üzenetére


dabadab
titán

Gondolom egyáltalán nem zavar, hogy az eddigiek alapján a béta FSD nem is volt installálva azon az autón és minden jel arra utal, hogy az autopilot sem volt bekapcsolva, hanem sima emberi hülyeség történt.

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.