Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) bambano válasza #16820480 (#199) üzenetére


bambano
titán

megkérhetlek benneteket, hogy attól, hogy valakinek a véleménye nem simul bele a ti lelkivilágotokba, az még sem nem piszkálódás, sem nem trollkodás, sem nem csőlátás.

tűrjétek el, hogy valaki másképp látja.

az pedig, hogy valaki az illető háta mögött és előtt tárgyalja ki a személyről alkotott véleményét (ami nem tartozik a tárgyhoz), az nálam aranyfokozatú görénység.

a magam részéről ettől az egy kivételtől eltekintve továbbra is automatikusan ki fogom szelektálni a személyeskedést a hsz-ekből, és ha nem marad semmi, akkor nem lesz válasz se.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#202) Dare2Live válasza btprg (#197) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Ezeket a hulladékokat valami zárt pályán kéne tesztelgetniük egy normális világban, és ott rájönni, hogy több kárt okoz mint hasznot"

Ez már kb kiderült ld Tesla baleseti staitszikáit bekapcsolt és kikapcsolt autopilot mellett. Kikapcsoltal több mint dupla esélye van a balesetnek. Több mint dupla.

Erre lehet mondani, hogy kevés, meg gyenge de pár év múlva a difi mégnagyobb lesz és mégtöbb adat fog rendelkezésre állni.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#204) Dare2Live válasza bambano (#201) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Szokásos terelés. :C Hibátlan.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#205) #16820480 válasza bambano (#201) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nem hiszem, hogy egy publikus topikot, amiben amúgy jelen vagy, lehet hátad mögöttnek nevezni. Ellenben neked sikerült nyíltan legörényezni itt pár embert. Gratulálok.

(#206) #06658560 válasza btprg (#194) üzenetére


#06658560
törölt tag

ABS, ESP, elektromos gázpedál, elektromos kormányszervó van az autódban? Ha bármelyikre igen a válasz, akkor nem tartasz a kezedben mindent.

(#207) btprg válasza #06658560 (#206) üzenetére


btprg
senior tag

Nincs szerencsére :) Az egyikben már tranzisztoros az indexvillogtató, ellenőriztem, nincs benne szoftverhiba :DDD

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#208) MaCS_70 válasza pusszycat (#151) üzenetére


MaCS_70
félisten

Hanem maradsz a 3x annyi halálos balesetes rendszerben. :W

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#209) bambano válasza #16820480 (#205) üzenetére


bambano
titán

olvasd el [link] .

ddekany rólam ír elég veretes kritikát dare2live-nak.
ezt a vitatkozási stílust, amikor rólam ír kritikát, de nem nekem címzi, és előttem írja, de a hátam mögött, ezt görényeztem le és ehhez tartom magam a továbbiakban is. mint a valódi életben a nem mondom a szemébe, de elég hangosan mondom, hogy ő is meghallja stílus.

ez nem jelenti azt, hogy ddekanyt személyében legörényeztem, sem azt, hogy másokat, akik egyébként szintén elkövetik ezt a stílust, legörényeztem, és azt sem jelenti, hogy akik más véleményen vannak a topic témájával kapcsolatban, azokról bármiféle negatív véleményt fogalmaztam volna meg.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#210) Hoplitész válasza Cathfaern (#200) üzenetére


Hoplitész
junior tag

Egyébként ha már ugyanannyi a robotvezetés okozta haláleset és baleset, mint az ember által okozott, akkor már megéri átállni arra az egyéb előnyei miatt.

(#211) MaCS_70 válasza btprg (#194) üzenetére


MaCS_70
félisten

A közlekedésben nagyon ritkán van a Te kezedben a kontroll. Nem véletlen az a valós jelenség, hogy több a vétlen áldozat, mint a szabálytalankodó. (Nyilván visszaszámolva, és nem az utasokról van szó.)

Ez ugyan nem érv, de tény: elég sok olyan vezető keresett már meg, aki Hozzád hasonlóan baromi elégedett volt a vezetési képességeivel, tudásával, aztán egy rossz pillanatban rá kellett jönniük, hogy ez csak illúzió.

A normál vezetésről nem tudok nyilatkozni, de a vészhelyzeti magatartásról igen. Sajnos az a nagy büdös helyzet, hogy még a legjobb sofőrök is durván hátrányban vannak a már több éves vezetéssegítő rendszerekkel szemben is, a Tesla pedig ehhez képest egy másik univerzum.

Megismétlem magamat: vészhelyzetben az emberi vezetők többsége semmilyen döntést nem hoz. Azok, akik legalább azt megteszik, hogy fékeznek (többnyire nem elég erősen), ezt 1-1,5 másodperces késedelemmel teszik meg.

Ennél szinte minden működő rendszer jobb.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#212) pakesz válasza MaCS_70 (#211) üzenetére


pakesz
aktív tag

> "Azok, akik legalább azt megteszik, hogy fékeznek (többnyire nem elég erősen), ezt 1-1,5 másodperces késedelemmel teszik meg."

a reakcioido ~ 210 ms, utana meg elmegy ~ 500 ms azert hogy atrakja a labat es felepuljon a feknyomas

a 210 ms -ot leviszi az elektronika 50 ms -al es talan a labatrakasnal is megsporolnak 100 ms -ot?
de a maradek 400 - 500 ms -al mi van? hogy lesz abbol nagysagrendekkel jobb mint ahogy te azt sugallod?

de nezzuk meg az Arpad hidi esetet, ha en ott a kulsoben megyek akkor a labam mar a feken van amint eszreveszem hogy az a Volvos ott all, erre a Teszla ugyanigy keszult volna fel?
erre tenyleg kivancsi vagyok leirod hogy ismered akkor fejtsd ki hogy ilyenkor felkeszulten varja, es visszaveszi a sebesseget?

[ Szerkesztve ]

(#213) dabadab válasza pakesz (#212) üzenetére


dabadab
titán

a reakcioido ~ 210 ms

Az egy nagyon-nagyon-nagyon optimista érték. Akkor tud ilyet valaki produkálni, ha felkészülve vár valaminek a bekövetkeztére és az rövid időn belül meg is történik, tehát pl. egy ilyen tesztben.

Amikor valami tök váratlan dolog történik (márpedig balesetek nem abból szoktak lenni, hogy előre várt dolgok történnek) és a sofőr sem feszülten figyel (mert az nem nagyon megy tartósan), akkor ez nagyon csúnyán meg tud növekedni, a
MaCS_70 által hozott 1-1,5 másodperc lesz akkor a reális.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#214) pakesz válasza dabadab (#213) üzenetére


pakesz
aktív tag

nekem van egy videom ahol 2 masodpercen belul konkretan 20 km /h -rol allora fekeztem a verdat...

ezert gondolom hogy ez az 1.25 sec az durva, legfokeppen ugy hogy nem specifikalta a szagertonk azt hogy ez az ido a reakcioido lenne vagy esetleg amikor mar elkezd fekezni a verda...

(#215) arnyekxxx válasza Dare2Live (#164) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Teslak bekapcsolt autopilot mellett feleannyi balesetet okoznak mint kikapcsoltal.

Ebben azért az is szerepet játszhat, hogy az autopilotot ott kapcsolják be ahol nem kell semmit csinálni vezetés közben, mondjuk egy száraz autópályán és belemegy 1000km egy körben úgy, hogy csak a sáv közepén kellett tartani az autót 110el.

Csak kíváncsiságból, a jelenlevő teslások a reggeli/délutáni dugót a belvárosban autópilótával szokták megoldatni?

(#216) bambano válasza Hoplitész (#210) üzenetére


bambano
titán

ez egy alapvetően helytelen álláspont.
az a problémája, hogy elmúlt időszak adatsorára alapoz.
a helyes álláspont az, hogy a jövőbeni időszakra kell alapozni, vagyis a kijelentésed matematikailag helyes verziója az, hogy akkor kell átállni robotvezérlésre, ha hosszú távon jobb statisztikát produkál, mint az ember.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#217) arnyekxxx válasza #16820480 (#186) üzenetére


arnyekxxx
veterán

ellenben a sofőr sem reagálta le, hiszen bármikor fékezhetett volna

Ez kb a természetes nemreakció, ha nem te vezeted az autót akkor nem úgy koncentrálsz mintha te vezeted. Ha nincs feladatod akkor nem fogsz odafigyelni akkor se ha egyébként leokéztad az eula elfogadásakor.

(#218) Dare2Live válasza arnyekxxx (#215) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Lehet. Ezért is írtam mint biztos pont a 10-20évet. Addigra fejlődik oda és lesz sztem egyértelmű.

sztem a reggeli, du dugót nem csak teslasok de rengetegen vmi dugó moddal abszolválják. Minden héten belefutok olvassa az újságot / "pihen" a dugóban az autó meg megy esetekkel.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#219) bambano válasza MaCS_70 (#211) üzenetére


bambano
titán

akkor ez nem azt jelenti, hogy az emberi sofőr alapértelmezésben rosszabb, hanem azt, hogy képzetlen.
az, aki "semmilyen döntést nem hoz", az nem rossz sofőr, hanem fogalma sincs, hogy döntést kellene hoznia.

"Ennél szinte minden működő rendszer jobb.": nem, nem az. azt sokkal könnyebb javítani, hogy az ember reagáljon, mint azt, hogy gagyi hardveren megírjanak egy nemlétező algoritmust, amihez olyan hardver kellene, ami talán soha nem lesz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#220) bambano válasza dabadab (#213) üzenetére


bambano
titán

ha viszont képes vagy olvasni a forgalmat, akkor akár sokkal hamarabb is elkezdheted a reakciót, mint ahogy arra szükség lenne.
tele van dashcam videókkal a tecső, a szituációk elsöprő többségében másodpercekkel azelőtt lehet tudni, hogy ki milyen balesetet fog okozni, hogy bekövetkezne.
ha én naponta átmegyek az árpád hídon és naponta ugrálnak elém köcsögök a felhajtóról, akkor tudom, hogy ott figyelni és előre gondolkodni kell.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#221) pusszycat


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Régebben volt, poroszkáltam az úton az autómmal, majd egy kereszteződésben balra fordulok és mit látok? Egy traktor húzz egy vashulladékkal agyonpakolt utánfutót maga mögött. Ez eddig ok is volna de valahogy leakadt a traktor bevette a kanyart az utánfutó jön szembe velem, csak jön, csak jön...
Nagyon érdekelne egy Tesla autopilot erre mit lépne. Mert én itt vagyok szóval megusztam de gondolkodni se volt időm beindult az életösztön vagy csak az őrangyalom vezetett helyettem, nem tudom...
Hármassal vettem a kanyart, vissza kettesbe (fogalmam sincs h jutott eszembe gondolom arra gondolhattam 2 ben megugrik ha beletaposom a padlóba a pedált.
Szóval útpartka megcélozz, de mint a biliárdban olyan szögben majd mielőtt nekimentem volna kormány vissza. Hátratekintés visszapillantóban utánfutó utpatkána kb ott ahol "biliárdoztam"

Tesla le vagy maradva... :DD

[ Szerkesztve ]

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

(#222) Dare2Live válasza pakesz (#212) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

hirtelen rákerestem, itt írták a legalacsonyabb értékeket. [link]
csak mint érdekesség, valósághoz sok köze nincs. [link]

Első alapján ha számítasz rá és baromi jó vagy akkor 700ms. Ehez képest egy vészfékező elektronikának 20ms maga az örökkévalóság. És akkor most nem a 60év +os generációról beszéltünk vagy arról, hogy légkondit állítasz, ne adj isten hátra nézel mert ordít a gyerek vagy lecsúszott 2 sör vagy... a lenyomod a lábad megint egy örökkévalóság ahoz képest mind ha elektronika csinálná. és akkor arról, hogy esetleg át kell ranki a lábad még nem számoltunk

szvsz!:
Az én véleményem alapján ahogy terjednek a vészfékező rendszerek az ezzel kapcsolatba hozható ráfutásos balesetek 90%a el fog tünni. Márha az adott autó fel van szerelve vele. 90%a. Mivel kötzelezővé teszik így pár év múlva megtudjuk az igazságot.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#223) arnyekxxx válasza Dare2Live (#218) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Többévtizedes távlatra meg nincs sok értelme tippelni. Pl több mint fél évszázada vagyunk alig 30 évre a müködő fúziós erőműtől.

(#224) MaCS_70 válasza pakesz (#212) üzenetére


MaCS_70
félisten

A reakcióidő jelenleg hivatalosan 700 ms. Azért hivatalosan, mert egy 70-es évekbeli svéd kísérlet steril körülmények között ezt hozta ki.

Ma a magyar bíróságok sajnos ezt tekintik etalonnak.

A gyakorlati, valós körülmények között, kedvező látási és forgalmi viszonyok között egy fitt, átlagos autóvezető 1 másodperces reakcióidőt produkál, de a körülmények romlásával ez felmehet akár 2,5 másodpercre (!!!!!) is. Oké, ez szélsőségesen rossz, de azért egy egészséges, vezetésre alkalmas embertől is elfogadható érték, például rossz látási viszonyok között, összetett ingerekkel teli helyzetben.

A szakma szerint a legtöbb esetben az 1-1,5 másodperc a reális.

A 210 ms egy extrém jó vezetőtől (autóversenyző, kaszkadőr) lehetséges, aki mellékesen erre folyamatosan kondicionálva van, és ezt is csak rövid, kifejezetten koncentrálós időszakra. Valós forgalmi helyzetben általában az ő reakcióidejük is az átlagember értékei közelébe romlik.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#225) MaCS_70 válasza bambano (#219) üzenetére


MaCS_70
félisten

Sajnálatos tény, hogy a vezetők 99%-a semmilyen gyakorlati képzésben nem részesül.

Azonban az átlagautós (kb. 95%) számára képzés is nagyon kevés, de az esetek nagyon nagy többségében életmentő technikát tanít meg.

Eleve ott kezdődik a téma, hogy vészhelyzetben egyetlen művelet várható el az embertől, összetettebb mozdulatsorok már nem. (Baromi ritka a kivétel!) Ez többnyire azt jelenti, hogy bele kell taposni a fékbe -- és már ez is nagy dolog!

Kitérő manőverekre már sokkal kevesebb a reális esély, aminek az agyunk működése az oka. Ez kondicionálással javítható, de sok és rendszeres gyakorlás kell hozzá. Sokan ezért is tartják feleslegesnek, sőt, veszélyesnek a tanítását.

És persze van az általános vezetéstechnikai képzés, de az nagyon nagy részben másról szól.

Mindez persze BAROMI FONTOS lenne, nagyon-nagyon sok baleset és emberhalál megelőzhető lenne vele, de az embert a gép szintjének még a környékére sem tudná felhozni. Egyszerűen nevetségesen lassú a hardverünk.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#226) Dare2Live válasza arnyekxxx (#223) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

ahonnan indult ugy nekem igen.

kiderul igazam volt e vagy sem.😂

amugy sztem nem kell hozza annyi

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#227) bambano válasza MaCS_70 (#225) üzenetére


bambano
titán

"Sajnálatos tény, hogy a vezetők 99%-a semmilyen gyakorlati képzésben nem részesül.": nem érzed úgy, hogy ez akár bűncselekmény is lehet? elég súlyos állítás.

"Egyszerűen nevetségesen lassú a hardverünk.": az önvezető hardver nevetségesen lassú az agyunkhoz képest, és soha nem is lesz érdemben gyorsabb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#228) MaCS_70 válasza bambano (#227) üzenetére


MaCS_70
félisten

A jogsiszerzéshez szükséges vezetési órákat nem nevezném gyakorlati képzésnek. Még egy erősebb fékezés sincs a folyamatban.

"az önvezető hardver nevetségesen lassú az agyunkhoz képest, és soha nem is lesz érdemben gyorsabb."

Ebben szerintem nagyon súlyosan tévedsz. A reakcióidő alatt az ember mennyi adatot dolgoz fel? És sajnos utána is csak nagyon kevésből kéne döntenie, egy nagyon szűk látómezőből vesz számításba felületes információkat, és csak ezek után kezd egyáltalán mérlegelni. Viszont sajnos képtelen kiszámítani, hogy az adott hőmérsékleti és útviszonyok között vajon van-e helyes elkerülő manőver, és ha igen, az legyen pont megfelelő mértékű. Az ember egy fékpedált tud nyomni, a robot kerekenként fékez, századmásodperces adagokban.

Komolyan nagyon tisztelem a tudásodat, de most egy számodra ismeretlen szakterület csúcsmérnökeivel vitatkozol.

Persze én sem értek hozzá, de egy bő évtized balesetelemző munkája, és az ahhoz kapcsolódó háttértanulmányok alapján van alapom kijelenteni, hogy az ember elképesztően rosszul teljesít vészhelyzetben, aminél még régebbi vezetéstámogató rendszerek is fényévekkel jobbak.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#229) MaCS_70 válasza #06658560 (#146) üzenetére


MaCS_70
félisten

Az én ismereteim szerint a nagy fejlesztők jelentős része szerint a Level 5 a ma előre látható fejlődés szerint (tehát nem a mai fejlettség szerint) belátható időn belül nem megvalósítható, és tulajdonképpen nincs is tervben. A Level 4-ről 5-re ugrás olyan brutális fejlesztést és ellenőrzést igényelne, ami jelenleg ésszerűtlennek, sőt kivitelezhetetlennek tűnik.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#230) pakesz válasza Dare2Live (#222) üzenetére


pakesz
aktív tag

maradjunk a temanal...
en az Arpad hidnal amikor a Tesla meg csak erzekeli hogy ott van kint egy auto akkor en a labamat mar 1 masodperce a feken pihentetem... eleve a motorfekkel lassulok
es ott NEM 700 ms lesz a human reakcioidom...

akkor a robotpilotanal lesz ebben az esetben? kint meglat egy autot es
a., rafekez hogy beengedje
b., addig nem vesz rola tudomast amig eleje nem kanyarodik ezzel elvesztve azt az elonyt amit egy intelligensebb vezeto abszolvealna

[ Szerkesztve ]

(#231) pakesz válasza MaCS_70 (#224) üzenetére


pakesz
aktív tag

elfaradtal a hozzaszolasom vegere?

segitek anno ezt is kerdeztem toled:
"de nezzuk meg az Arpad hidi esetet, ha en ott a kulsoben megyek akkor a labam mar a feken van amint eszreveszem hogy az a Volvos ott all, erre a Teszla ugyanigy keszult volna fel?
erre tenyleg kivancsi vagyok leirod hogy ismered akkor fejtsd ki hogy ilyenkor felkeszulten varja, es visszaveszi a sebesseget?"

(#232) bambano válasza MaCS_70 (#228) üzenetére


bambano
titán

most akkor jól értem, hogy a #228-as válaszodban cáfolod, amit írtam, majd a #229-ben egyetértesz vele?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#233) MaCS_70 válasza pakesz (#231) üzenetére


MaCS_70
félisten

Pontosan olyankor 700 ms a reakcióidő, amikor készenlétben várod, hogy történjen valami. Az a kísérlet, ami alapján ezt a 700 ms-ot tartják etalonnak, éppen erről szólt: egy csomó embert leültettek, hogy figyeljenek, és így produkálták ezt a reakcióidőt.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#234) MaCS_70 válasza bambano (#232) üzenetére


MaCS_70
félisten

Van, amiben egyetértek, de azzal, hogy az ember az esetek érdemi részében jobb lehetne, mint a robot, nagyon nem.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#235) Dare2Live válasza pakesz (#230) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Tőlem lehet 200ms is a reakcióidőd akkor is csiga lassú vagy.

"akkor a robotpilotanal lesz ebben az esetben? kint meglat egy autot es"

Ezt nem értem. Tippelni tudok mire gondoltál. A net meg teli van tesla autopilot predicts crash és hasonló videokkal. Ilyen esetre gondolsz? [link] Hát az átlag 99.9%nem fékezett volna és sanszosan már halott.

De hamár... egy ilyen autókereskest is a 99% beszív. Még ha magánál is van nincs ideje jobbra nézni, hogy ránthatja e a kormányt jobbra. [link]

De ilyen esetben is a sofőr folyamatosan figyel 360ban minden secben és ha kell megnyomja a gázt ugye? [link] Ilyenből amúgy rengeteg van fenn. Ha kell nem csak megnyomja a gázt hanem ha van hely megy balra, jobbra.

[link] Ez meg csak úgy. Gondolom te is átlátsz a szakadó havon/ködön ahogy a rekacióidőd is jobb mint az autopiloté. Na és ugye folyamatosan figyelsz, nézel 360fokban, hogyha jön a kerék, mögötted vki elkerüld az ütközést.

btw nem lehet, hogy bambano 2.regje vagy?

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#236) Degeczi válasza Dare2Live (#235) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Van közte szép, az autókerék is igen, de mondjuk 10:40-nél a Tesla elég csúnyán bevágott rögtön a belső sávba ahol épp gyorsan jött vki, aki aztán büntetőfékezett is egyet, amit el sem tudott elkerülni

(#237) Degeczi válasza Degeczi (#236) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Szerk: nem nyilvánvaló elsőre, h az utána következő rész a hozzá tartozó hátsókamerás felvétel, és az alapján nem a belső sávban gyorsan érkező elé vágott be, hanem az izomautós mögötte jött már a rákanyarodó úton is, és lassúnak tartotta a tempót. Mondjuk a büntifékezést ettől még illett volna kivédenie az autopilotnak.

(#238) Dare2Live válasza Degeczi (#236) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

meg ezen felül is még rakás gond van vele. És nem megszünteti a baleseteket. Csak drasztikusan csökkenti a számukat. Már most. Erre vannak a példák és nem arra hogy tökéletes mert nagyon nem.

De az egész még gyerekcipőben járt. Ezért írtam sztem nagyon pesszimista, biztosra megyek 10-20évet.

szerk: a fizikát a tesla se tudja meghágni. Hiába vészfékez 20ms reakcióidővel, ha lassulva vágnak be elé nem tud csodát tenni.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#239) dabadab válasza Degeczi (#236) üzenetére


dabadab
titán

Egyébként lehet valahonnan tudni, hogy ezeket tényleg az Autopilot csinálta?

DRM is theft

(#240) Dare2Live válasza dabadab (#239) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

A deepfake világában sztem semmit se lehet biztosra venni.

És pl első videonál zöld, elindult. Ezek után kb semennyire nem életszerű, hogy balra nézel. De lehet. Az autopilot csipogásokat is rá lehet tenni videokra. És az se kizárt vki oldalakra is szerel kamerát és videot hamisít. És az is lehet nézett hátra és látta ha rátapos a gázra elkerüli a balesetet, majdha azonnal fékez az elötte lévőnek se megy neki. Lehet a deepfake világában? Bármi lehet. Csak baromira nem életszerű.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#241) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

off de esetleg érdekes megnézni pár beta videot is. Magyarázat meg 2. keresés miatt egy 1+éves. Azóta már nem keveset fejlődött. [link]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#242) Degeczi válasza Dare2Live (#238) üzenetére


Degeczi
nagyúr

A Chevy féklámpája égett, +az agresszív előzményekből emberi sofőr itt pont sejtette volna, h bünti jön és jobban, időben reagált volna (ami épp ezért nem menti az autóban ülő "vezetőt" - de lehet, h fogalma sem volt az előzménykről, mert esetleg oda sem figyelt az előtte néptelen úton)

Persze simán lehet, h azóta már a Tesla-k is jobban kezelik az ilyet. Célszerű is lenne, hiszen a szabálykövető vezetésük jó eséllyel ingerel ilyen idiótákat. Bár nem túl valószínű, h ilyesmiket, mint hogy villog, vagy pláne hogy gázadásokkal ugráltatja az autóját a mögötte haladó, képes lenne olyan jelzésként értékelni, h ettől nagy távolságot kell tartani akkor is, ha majd elénk kerül.

(#243) Degeczi válasza dabadab (#239) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Valóban jó lenne látni... Pl. 6:47-től ha az egészet az autopilot csinálta, az gáz, hiába fogta meg végül. De valszeg az emberi sofőr léphetett oda hirtelen a latyakban, fene tudja.

(#244) Dare2Live válasza Degeczi (#243) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

ezen lehetne meditálni, de ahogy írtam. Nem tökéletesen. Soha nem lesz. Annyit biztos tud már most, hogy drasztikusan csökkenti a balesetek számát. Az is biztos, hogy elképesztően fejlődik össze se lehet hasonlítani 1-2év fejlődése után. Ugye pont ez a gond most mert már annyira jó, hogy átülnek az anyósülésre, meg alszanak a volánnál aztán ld cikket. Nem ez nem a waymo rendszere.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#245) ddekany


ddekany
veterán

Indexen látom jön majd az újabb zsibbasztó sajtóhír: OK, nem volt autó pilot, de most XY kísérletileg bizonyította, hogy át lehet verni az autopilotot, hogy bekapcsolva maradjon akkor is, ha rég nem fogd a kormányt meg nem is ülsz ott, és akkor ezért volt a baleset. Persze, jobb, ha nem lehet átverni, de azért, ha valaki olyan eszelős, hogy szándékosan kicselezi... ha ilyen lelkületű, akár ámokfuthat egyet autopilot nékül is.

Amúgy tippre, a két csóka azt hitte, hogy bekapcsolta, pedig már csak ezért sem, mert nem is volt befizetve az az opció... :N Darwin díj lesz ez.

(#246) arnyekxxx válasza ddekany (#245) üzenetére


arnyekxxx
veterán

e azért, ha valaki olyan eszelős, hogy szándékosan kicselezi.

abban a világban ahol piaca van a biztonságiövmegkerülő eszközöknek és emberek halnak meg nemautopilótás autóban mert vezetés helyett telefononoznak nyugodtan lehet feltételezni, hogy nem egy ember fogja kijátszani az ellenőrzést amennyiben az könnyen kijátszható

a darwin meg csak addig jár amig csak magát öli meg.

[ Szerkesztve ]

(#247) Degeczi válasza arnyekxxx (#246) üzenetére


Degeczi
nagyúr

...és amíg nincs gyereke, hiszen csak akkor igaz, h a halálával javított az emberiség génkészletén mert nem adta tovább senkinek a sajátját - ami a hírben szereplő középkorúakról valszeg nem mondható el.

(#248) ddekany válasza Degeczi (#247) üzenetére


ddekany
veterán

Sőt, ha így nézzük, a halálhoz vezető viselkedés oka sokszor nem genetikai, hanem valamilyen később felszedett sérülés, akár csak rossz családi háttér, tehát az összes eddig kiosztott Darwin díjat felül kell vizsgálni. :DDD

(#249) btprg válasza Dare2Live (#222) üzenetére


btprg
senior tag

"Az én véleményem alapján ahogy terjednek a vészfékező rendszerek az ezzel kapcsolatba hozható ráfutásos balesetek 90%a el fog tünni. Márha az adott autó fel van szerelve vele. 90%a. Mivel kötzelezővé teszik így pár év múlva megtudjuk az igazságot."

Hát igen, majd kiderül... Az teljesen biztos, hogy egy ilyen vészfékező rendszer jól ki tudja küszöbölni a ráfutásos balesetet. Én attól tartok, hogy meg tudják-e normálisan írni a programot, és nem fog-e olyankor vészfékezni, amikor teljesen indokolatlan. (Mint ahogy valaki írta is, hogy szűk úton a szembejövő autók miatt is triggerelődött neki finoman...)
Valahogy nem lennék boldog, ha (amúgy normális követési távolságot tartva) megyek valaki után, és az randomra bevészfékezne... :U

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#250) ddekany válasza btprg (#249) üzenetére


ddekany
veterán

Az lesz a megoldás, ha a te autódban is van vészfékező funkció, mert emberként nem lesz reflexed az elfőtted tévedésből automatikusan vészfékező kocsikhoz. Mekkora üzlet! :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.