Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) #06658560 válasza dabadab (#95) üzenetére


#06658560
törölt tag

Amit a Waymo tesztel. Amikor összehasonlítják az önvezetési funkciókat pl. újságok, akkor Google nem szokott ott lenni. Olvasd el azt is, mire reagálva írtam!

#96 Dare2Live: A szoftvernek és a hardvernek arra kell felkészültnek lennie, hogy annyira átlássa a környezetét, hogy ne legyen opció a beesik a Dunába vagy elüti az ovist kérdés vagylagossága. Egyiket se csinálja!

[ Szerkesztve ]

(#102) Dare2Live válasza #06658560 (#99) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Nem is mondtam tudsz. Ellenben tudsz rendelni, bele tudsz ülni. Ha tetszik tudsz bérelni. Difi?

Én inkább az ellenkezőjét látom Teslanal. 10secig nincs kezed a kormányon már ejnyebejnye. waymonál ugye meg nincs kezed a kormányon.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#103) Dare2Live válasza pilóta (#100) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Ajánlom mindenkinek megnézére. A collission statistics különösen sokat mond.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#104) pilóta


pilóta
nagyúr

Nem is volt megvásárolva hozzá a Full Self-Driving funkció, és abban az utcában az Autopilot sem kapcsolható be, mert nincs felfestés. Sima Darwin díjas eset...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#105) ddekany válasza dabadab (#91) üzenetére


ddekany
veterán

Update meg általában nincs. Persze a sajtó célja finoman szólva nem a tények közlése, szóval végülis minek. Avagy, a fórum az update.

(#106) ddekany válasza #06658560 (#99) üzenetére


ddekany
veterán

Tudtommal a Waymo cucca nem is arra van kitalálva, hogy megvehesd. (Más kérdés, hogy Musk finoman szólva optimista, hogy mikor lesz ez "level 5"... Szoftver fejlesztő vér, na. ;])

(#107) Noukoum válasza pilóta (#104) üzenetére


Noukoum
veterán

Csak a szokásos. Teslára megy a kattintás, nagyon megosztó cég. Médiának ez a célja, a sok buta ember meg el is hiszi. Látod itt is mi van. Sajnos én már meg sem lepődök ezeken és ebben az a legrosszabb hogy a valós problémákkal nem foglalkozunk. :(

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#108) #16820480 válasza #06658560 (#99) üzenetére


#16820480
törölt tag

Van a Teslákban radar és közvetlen közelre ultrasonic érzékelő is. [link]

(#109) emelhu válasza Dare2Live (#96) üzenetére


emelhu
aktív tag

"Embernél "elfogadott", hogy kinyír az adott esetben x ovist. De ha az "auto pilot" okozná nem tudom milyen hiszti lenne."

Jelen jogi helyzetben az embert le lehet ültetni pár évre és lehet kérni anyagi kártérítést.

Az önvezetés addig nem engedhető az utakra, amíg a jog nem tisztázza ki-mikor-miért vállal felelősséget. Pedig én technika mániás vagyok :)

(#110) mjani1172 válasza MaCS_70 (#77) üzenetére


mjani1172
addikt

Nem tudom elképzelni azt a közlekedési helyzetet, ahol a lassú elindulás, a megengedett sebességet sem elérő andalgás és a zöld lámpa előtti gázelvétel gyorsítja a közlekedést.

(#111) mjani1172 válasza pilóta (#67) üzenetére


mjani1172
addikt

Igen, tényleg rájöttél, Kaliforniában élek.
Hiszen sehol máshol nem lehet tesztet olvasni, videót nézni.

(#112) pilóta válasza mjani1172 (#111) üzenetére


pilóta
nagyúr

Gondoltam... ;)

Aki él és nem boldog, az téved!

(#113) Dare2Live válasza emelhu (#109) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Jelen jogi helyzetben az embert le lehet ültetni pár évre..."

Mert lelépett az útra eléd váratlanul vki?
Kétlem.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#114) #06658560 válasza ddekany (#106) üzenetére


#06658560
törölt tag

én is úgy tudom, viszont még partnereknek sem adják el, úgy sem tudod megvenni, ha mint OEM mész oda. A Waymo még fejleszt. Még sokáig fog.

(#115) Robitrix válasza MaCS_70 (#75) üzenetére


Robitrix
senior tag

ööööööö... én is vezettem Trabantot az anyósülésről... mikor húgomat tanítottam vezetni és nagyon bénázott, volt, hogy átvettem jobbról a kormányt, váltot és a pedálokat. Mivel a Trabantban nincsen kardánbox így át lehetett tenni a lábat.... :)

(#116) fotel válasza Dare2Live (#7) üzenetére


fotel
aktív tag

Nagyon jó kapcsolódó írás: [link]

[ Szerkesztve ]

(#117) Z10N


Z10N
veterán

Nem sok maradt belole.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#118) Robitrix válasza pilóta (#104) üzenetére


Robitrix
senior tag

Na igen a Tesla erősen támaszkodik az útkövetésben a felfestett útburkolati jelekre. Terelővonal és egyebek. Ha nincsen felfestve használhatatlanná válik. Láttam egy magyar fickó videóját a Tesla-ról. Lement Pestről a Balatonra a pályán a kocsival úgy 80-90 kilométer alatt 3-4-szer kellett belenyúlni a vezetésbe. Nagyjából remekül ment a szépen kiépitett és jelzésekkel jól ellátott pályán. Aztán a Balatonhoz érve elhagyták a pályát és az északi oldalon menő országúton mentek, ahol már sokkal több volt a gond és a belenyúlás, majd rátérve egy kicsi sokad rangú útra, ami már a falukon ment keresztül teljes lett a káosz és a kocsi 2 percente megpróbálta megölni a gazdáját vagy bárki mást aki a közelébe került. mivel jórészt hiányoztak az útburkolati jelek és a normális táblák a kocsi nagyjából nem tudta hol az út. Vagy megpróbált a szembe jövő kocsiknak menni vagy az útszélén parkoló kocsikat akarta elcsapni. Nem ismerte fel a körforgalmat és lazán keresztül akart rajta gázolni és ilyenek. megfelelő jelzések nélkül használhatatlan lett gyakorlatilag. A teslában nem olyan képelemző rendszer van ami a a teljes környezet elemzi és megpróbál valamiféle leképezést végezni lidar vagy más eszköz révén a környezetről. Amikkel kísérleteznek a fejlettebb önvezető kocsikkal. Elvben 5 értékű skálába szokás sorolni az önvezető autók képességeit. Ahol az 5-ös érték az a stint, amikor beül az ember a kocsiba aztán az magától odamegy és közben a vezető aludhat, játszhat, videót vagy TV-t néz..... nem igényel az autó semmi féle felügyeletet. Ne a mai legfejlettebb önvezető kocsik valahol a 3-as és 4-es szint közt vannak már.
A Tesla meg már elhagyta az 1-es szintet, de még nem érte el a 2-est..... Aki teljesen magára hagy egy Teslát, az potenciális Darwin díjas.... Apróbb gond, hogy nem csak magát öli meg, hanem bárki mást, aki elé kerül....

(#119) 8th


8th
addikt

(#120) emelhu válasza Dare2Live (#113) üzenetére


emelhu
aktív tag

"Jelen jogi helyzetben az embert le lehet ültetni pár évre..."
Mert lelépett az útra eléd váratlanul vki?
Kétlem.

Le lehet ültetni vagy fel lehet menteni.
A jog gondoskodik arról, hogy kezelve legyen a baleset.

Persze ha nem akarod érteni amit a másik ír, csak kötözködsz...

(#121) dabadab válasza emelhu (#120) üzenetére


dabadab
titán

A jog gondoskodik arról, hogy kezelve legyen a baleset.

És ez önvezető autók esetén is ugyanígy igaz.

DRM is theft

(#122) somogyib válasza Robitrix (#118) üzenetére


somogyib
őstag

Erről nekem az jutott eszembe, hogy a Google StreetView-on is látni sokszor, hogy útjelző táblákat homályosít ki a háttérben futó algoritmus, mert vagy emberi arcnak, vagy mit tudom én minek hiszi.
Ilyen optikai felismerőszinten kár várni bármilyen intelligens megoldást egy "AI"-tól - akár általános, akár veszélyhelyzetben.

Másik: A vakvezető kutyák se úgy működnek, hogy teljesen rábízza magát a látássérült a kutyára. Ott is a gazda vezet, a kutya csak segít. És a sokat ajnározott "AI" szerintem még nagyon messze tart a vakvezető kutyák felismerési képességétől.

(#123) pusszycat válasza Robitrix (#115) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Én a húgommal kiugráltam a kocsimból miközben 1-be ment az uton, és senki nem volt bent. Csak egy huppanonál becsukódott az ajtó. :K

somogyib: Egy AI sosem fog macska után szaladni. ;]

[ Szerkesztve ]

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

(#124) #25954560 válasza mjani1172 (#111) üzenetére


#25954560
törölt tag

bahhh, mountain view-ban balra kanyarodni onvezeto kocsi mogott... :DDD

(#125) somogyib válasza pusszycat (#123) üzenetére


somogyib
őstag

"Egy AI sosem fog macska után szaladni"

Remélem. De ha egyszer utána szalad, akkor leszünk bajban... :)

[ Szerkesztve ]

(#126) MaCS_70 válasza Dare2Live (#81) üzenetére


MaCS_70
félisten

A Waymo nagyon más téma! Ők eltérő utakon járnak (szó szerint). Én legalábbis úgy tudom, hogy ők egy nagyon jól definiált területet használnak csak, ahol minden szegélykövet ismer a rendszer.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#127) MaCS_70 válasza bambano (#84) üzenetére


MaCS_70
félisten

Bénán fogalmaztam, de egy kicsit lejjebb már szerintem egyértelműen leírtam, hogy a szakma nem annyira hülye, hogy a csak jóidős Google-adatokat a nem szűrtekkel hasonlítsa össze. A Google és a Tesla végtelen adatsorai nagyon jól definiáltak, messzemenően támogatják az ilyen szelektív adatelemzést, összehasonlítást.

"én meg kitartok amellett, hogy a jelenlegi rendszerek valós képességéről senkinek sincs semmilyen információja, kifejezetten és kiemelten az itt emlegetett teslának SE."

Ez a semmilyen az ért egy kicsit erős. Valójában elképesztően nagy információmennyiség jött össze , és nincs okom azt feltételezni, hogy a Tesla mindezt hülyén értékelné ki. Sőt, reális, hogy nekik van a világon az autózás kezdete óta rögzített legnagyobb adatbázisuk valós körülmények közt megszülve. Balesetekről, incidensekről, majdnem eseményekről -- bőven jóval többet tud egy mai Tesla, mint egy nyugdíjba vonuló hivatásos sofőr.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#128) MaCS_70 válasza emelhu (#109) üzenetére


MaCS_70
félisten

Nem szabad összekeverni a személyes (büntető / szabálysértési jogi) és az anyagi felelősséget. A kettő el is különülhet egymástól, és nagyon eltérő felelősségi szabályok vonatkoznak rájuk.

Van egy hülye berögződés, hogy ha valaki meghal az úton, akkor valakinek börtönbe kell vonulnia, és most ezt kérik számon az önvezető autók reménybeli működése kapcsán is.

Ennek társadalmi igazságossági és hagyománybeli alapja van, de el kéne engedni. Valójában ez egy nagyon nagy kerékkötője a megfelelő jogi szabályozás kialakításának, ami önmagában nem egy lehetetlen jogászi feladat, sőt, az alapjai simán megvannak.

Egyszer játszottam egy ilyen játékot. Trükkösen összetett baleseti helyzetekről volt szó, amelyek a kiötlőjük szerint megoldatlan kérdéseket vetnek fel. Emlékeim szerint mindegyik simán megoldható volt a hagyományos kárfelelősség / veszélyes üzem újragondolása / felelősségbiztosítási háromszögben, a megoldhatatlanságot az okozta, hogy mindenáron börtönbe zárható embert is kellett találni. Ezzel egyébként az is gond, hogy a világ egyébként tele van olyan esetekkel, amikor egy szervezet a felelős, és ésszerűen nincs kit börtönbe küldeni -- pedig az áldozatok hozzátartozói erre vágynak.

Önvezetőjármű-vonalon pedig ez olyan késlekedést jelent, amely miatt sok ember hal meg közben az úton, de a társadalmi igazságszolgáltatás nyilván megér ennyit.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#129) MaCS_70 válasza #06658560 (#97) üzenetére


MaCS_70
félisten

A fél világ erről beszélt fél éve.

Mondjuk úgy (nagyon durva egyszerűsítéssel), hogy a robotpilóta nem ismerte eléggé a gépet, a pilóták meg nem ismerhették eléggé a robotpilótát.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#130) MaCS_70 válasza Márton (#90) üzenetére


MaCS_70
félisten

Követési távolság:

Fontos elv, hogy a Ptk. általános felelősségi szabályai vonatkoznak a KRESZ-re is. (Ez rendszerint így van, amíg a jogszabály másképp nem rendelkezik.)

Ez pedig általában azt jelenti, hogy mindenki az adott helyzetben elvárható gondosságot köteles tanúsítani. Tehát, ha előttem halad valaki, a KRESZ szerinti távolságból követem. Bejön elém valaki a biztonságos távolságon belül? Tehetek én erről? Nyilván nem. Viszont azonnal reagálnom kell, mégpedig veszélyt vagy akadályozást nem jelentő lassítással. Ha eközben fékez az előttem haladó -- akkor bizony az a szabály jön elő, hogy neki is olyan módon szabadott volna besorolnia, hogy az biztonságos legyen -- ellenkező esetben arra a szakaszra, amíg én szabályosan lassítok, nála a felelősség.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#131) Márton válasza MaCS_70 (#130) üzenetére


Márton
nagyúr

köszi, nyilván ha olyan közel jössz be elém, hogy esélyem sincs a satufékezésed miatti ütközést a lassításommal elkerülni akkor nálad a felelősség

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#132) ddekany válasza Robitrix (#118) üzenetére


ddekany
veterán

Az elég egyértelműen látszik, hogy a látás a fő gond. Én nem is tudom elképzelni (de nem vagyok szakértő), hogy általánosabb AI nélkül az level 5-höz kellően jó legyen, mert mi is nagyban támaszkodunk arra a félreérthető képek értelmezésekor, hogy mélyebben értjük a világot. De az a szint, ahogy a lidar lát, azért valószínűleg pont pótolható kamerával (mert mozogsz, meg mert talán kettő kamerád is van). Hogy technikailag mi lehetséges belátható időn belül, azt szerintem FSD beta szintjén érdemes nézni, nem ott, ami most publikusan elérhető. Mert az ki fog jönni nagyközönségnek záros határidőn belül (feltételezem...), csak persze bőven nem lesz level 5-re használható. Mondjuk, hogy minimum egy jobb vezetési segéd lesz, ami sokkal ritkábban akar majd megölni az említett falusi úton.

Tesla is 3D modellt próbál felállítani a világról (a kamerák képe alapján), és aztán abban vezetni. Ilyen szempontból nem különbözik a lidaros megoldásoktól. Legalábbis a FSD beta biztosan ezt csinálja (vannak erről érdekes elődadások). De alighanem az elődje is, csak még kevésbé ment neki...

[ Szerkesztve ]

(#133) Noukoum válasza ddekany (#132) üzenetére


Noukoum
veterán

Erről a level 5-ről annyira felesleges még évekig beszélni, nagyon messze vagyunk tőle. Ezt csak a tesla marketing akarja beadni a népnek hogy “uhh már a hardver benne van az autóban, már csak szoftver kell”. Csak arról már nem szól hogy lehet 20 év múlva sem lesz full lvl5 szoftver rá. Mondjuk nem tudom hogy a mostani autóik mennyi ideig kapnak szoftvert, a régi model s-eket gyorsan kiszórták ilyen szempontból. Persze még ez is soknak számít az autóiparban.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#134) dabadab válasza ddekany (#132) üzenetére


dabadab
titán

Engem azért bizakodással tölt el, hogy a Waymonak a level 4 az már productionben megy, megbízhatóan, szerintem az évtized végére már lesz általánosan használható önvezetés.

DRM is theft

(#135) bambano válasza MaCS_70 (#127) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A Google és a Tesla végtelen adatsorai nagyon jól definiáltak, messzemenően támogatják az ilyen szelektív adatelemzést, összehasonlítást.": nincs ilyen fogalom, hogy jól definiált. A teslák nagyjából végtelen mennyiségű adatot töltenek fel a szerverekre, egyértelműen esély sincs, hogy mindegyiket kielemezzék. A feltöltött adat zöme szemét lehet.

"Ez a semmilyen azért egy kicsit erős.": én például tanultam, hogy hogyan kell bebizonyítani egy programról, hogy helyes. Egy buborékrendezés méretű programról be is tudom bizonyítani. Az önvezetésről ezt el lehet mondani?
Tehát például van rá bizonyíték, hogy a tesla algoritmusai időben felső korlátosak? Magyarul hogy minden helyzetben befejeződik és meghozza a döntést? Van rá bizonyíték, hogy a tesla algoritmusai teljesek? Vagyis hogy minden helyzetre fel vannak készítve? Nyilvánvaló, hogy ennek az ellenkezőjére van bizonyíték, hiszen ha az algoritmusuk teljes lenne, nem töltenék fel a kocsikból a különböző helyzeteket, amikor a vezető mást csinált. Az is nyilvánvaló, hogy azokon a helyeken, ahol jó minőségű az út és sok tesla jár, az önvezetése jobban vezet, mint ahol nem. Vagyis egyes helyeken jobb, máshol rosszabb. Következéskép nem teljes.

A másik, hogy jelenleg arra van bizonyíték, hogy a tesla képértelmező rendszere hibázik. Tehát az autó nem lát a szó emberi értelmében. A nyugdíjba vonuló sofőr meg igen. És a fő probléma az, hogy ha a sofőr emberi mivoltából kifolyólag téved (értsd: fáradtan vezet, nem tette fel a szemüvegét, elvonta a figyelmét a telefon) az a jelenlegi kresz szerint outlier, tervezésen kívüli esemény, amit a kresz megtartásának szigorításával lehetne kezelni. A teslánál meg tervezési tény, hogy az autó nem lát. És ezen nem tudsz változtatni, mert nem tudnak jobb látást faragni bele. A teslában nincs mesterséges intelligencia (nem is lehetne, hiszen olyan nem létezik), hanem statisztikai módszerekkel hoz döntéseket. Nem azt tanulja meg, hogy mit lát és annak megfelelően a szabályrendszer szerint mit kell cselekednie, hanem azt, hogy amit lát, az az adatbázisa szerint melyik esetre hasonlít, és azt hogy kezelték. Oszt ha nekimegyünk a kínai autópályára ráborult kamionra, akkor nekimegyünk.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#136) btprg válasza pilóta (#2) üzenetére


btprg
senior tag

"Amúgy csak ezen a napon további kb. 3400-an haltak meg autóbalesetben, és egyik sem Tesla volt, csakszólok..."

Teljesen nyilvánvaló, hogy azért fújják fel ezt, mert egy Tesláról van szó, idióták normál autóval is könnyen meg tudnak murdelni ;]

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#137) MaCS_70 válasza bambano (#135) üzenetére


MaCS_70
félisten

Mindezzel együtt statisztikailag szinte bármilyen helyzetben jobb egy Tesla mint szinte bármilyen emberi vezető.

Nyilván nem lesz sosem tökéletes a szoftvere, nyilván mindig lesz rajta tökéletesíteni való, és nyilván szép számmal fog halálos baleseteket szenvedni, sőt okozni.

De már most előnyben van az emberrel szemben.

Szoftveres tudás és tapasztalat terén tízezerszer többet tudsz, mint én. Én viszont több száz baleset anyagát ismertem meg viszonylag alaposan, többségüket ráadásul kifejezetten egy olyan szakemberrel kooperálva, aki már a kezdetekkor is az önvezető rendszerek szakértője volt (mellékesen informatikus), és mindezek alapján ki merem jelenteni, hogy vészhelyzetben már a viszonylag primitív rendszerek is verhetetlenek az ember által -- egyszerűen azért, mert az ember rettenetesen béna. Még a legjobb vezetők is.

A forgalomban részvétel persze már más tészta, de én rossz filozófiának látom azt, hogy csak a tökéletest fogadjuk el. Szerintem már azt is el kell fogadni, ami egy kicsit kevesebb emberéletet követel, mint a fennálló gyakorlat.

Én egyébként úgy tudom, hogy a fejlettebb kísérleti rendszerekben (Tesla, Google, Audi...) brutálisan sok gépi tanulás van, az adatfeldolgozásban mindenképpen. Konkrétan a gépi tanulás teszi lehetővé ezt az egészet.

És azok a fejlesztők és tudósok, akik ennek a felső régióiban aktívak, szerintem azért tudnak erről egyet-s-mást.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#138) mjani1172 válasza MaCS_70 (#137) üzenetére


mjani1172
addikt

Ne haragudj, de a statisztikából nem lehet mindenre következtetni.Kiragadsz egy részletet és arra ráhúzol mindent.
Teljesen más a Tesla helyzete, mások a körülmények, mások a tulajok, a felhasználás módja, más a vezetési stílus. (és nem mindenben jobb, legtöbbször bosszantóan lassú) Persze, hogy kevesebb hibát okoz.
Pl: A pótos IFA a leggyorsabb, mert záróvonalnál mindig az van a sor elején.
És azzal sem értek egyet,hogy mindenki béna.......
Az hogy rossz a képzés, és rossz az irány az megint új vita lehet.

[ Szerkesztve ]

(#139) Dare2Live válasza mjani1172 (#138) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Teslaknak kikapcsolt autopilottal 2.5*több balesetük van mint Teslaknak bekapcsolt autopilottal, után az IFAs pldad erősen üt.

Ismerős lánya jut eszembe megkapta jogsit 2* felejtett el fékezni fél év alatt. Másodikra gtk. Apja erre vett neki egy vészfékezőset. Azóta egyszer sem. Persze ebből ne vonjunk le hibás következtetéseket meg abból sem, hogy mellette mindig mindenki beköti magát még hátul is. Nah a vészfékező nem finomkodik a fékkel.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#140) dabadab válasza Dare2Live (#139) üzenetére


dabadab
titán

mellette mindig mindenki beköti magát még hátul is. Nah a vészfékező nem finomkodik a fékkel.

Mert egyébként nem?...

DRM is theft

(#141) bambano válasza Dare2Live (#139) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

elsőre mi volt? Qt?

:P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#142) mjani1172 válasza Dare2Live (#139) üzenetére


mjani1172
addikt

Lehet tudni milyen autód van? Vezettél valaha vészfékezőset?

Az, hogy valaki elfelejt fékezni még egy karambol után is, a képzést és a szülőket minősíti. (akik még egy autót vesznek neki, anélkül hogy továbbképzésre küldenék ),Erre céloztam az előbb, hogy nem ez kellene legyen az általános színvonal.
Igen itt valóban lehetne jobb az önvezető, de aki hülye (márpedig az) az azt sem fogja tudni jól használni.

[ Szerkesztve ]

(#143) btprg válasza MaCS_70 (#137) üzenetére


btprg
senior tag

Ezekkel a statisztikai dolgokkal jó nagyot lehet csúsztatni. Statisztikailag lehet mindenben jobb (azért kíváncsi lennék milyen laboratóriumi statisztika ez), de az önálló vezetésre alkalmatlan, és még nagyon sokáig (vagy örökre) az is lesz, így viszont nincs nagy előnye.

Kicsit olyan, mintha a multifunkciós konyhai robotgépről próbálná valaki bizonygatni, hogy lassan ki fogja váltani a szakácsot, mert jobban aprít, jobban pürésít, jobban szeletel mint az ember. És azt jótékonyan kifelejtené a történetből, hogy ez csak egy része a főzésnek, az egész feladat végrehajtásának képességétől még fényévekre van. Ami a szomorú, hogy a konyhai robotgépes csúsztatás nem kerülhet emberéletekbe, az önvezető autós 0.01 pre-alfa tesztelést meg egyesek szerint simán forgalomba kéne engedni.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#144) bambano válasza MaCS_70 (#137) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

azt tudjuk, hogy a jelenleg előforduló forgalmi szituációk egy részében az önvezetés mit produkál.
nem tudjuk a következőket:
- marad-e az önvezetés ezen a szinten, vagyis azokban a szituációkban, ahol az önvezetés egyszer már szerepelt, a jövőben mit fog produkálni
- nem tudjuk, hogy az önvezetés mit produkál a jelenleg ismert szituációkban, ahol az önvezetés még nem szerepelt
- pláne nem tudjuk, hogy jövőbeni szituációkban az önvezetés hogyan szerepel
- és kifejezetten nem tudjuk, hogyha elterjed az önvezetés, akkor milyen olyan szituációk kerülnek elő, ami nélkülük nem, illetve hogy az önvezetés miatt várhatóan megnövekedő forgalmat hogyan kezelik.

például egy csomó humán között egy önvezető nem tétel, de ha mind önvezető lesz, mit csinálnak az ostorcsapás jelenségével? össze kell tolni egy hatvan kocsiból álló kocsisort ahhoz, hogy az önvezetőket programozó programozóknak ez is eszébe jusson? ugyanez másik n darab nem ismert szituációra... és mit fog csinálni a komplett rendszer, ha például találnak egy bugot a teslában és hirtelen x millió teslát kellene azonnal frissíteni? betérdel a hálózat? felborul minden más, aminek szintén kellene a sávszélesség (lásd iot nevű elmeroggyantság)?

mi fog történni akkor, amikor a tesla már elég elterjedt lesz ahhoz, hogy megérje foglalkozni a törésével? nem ilyen influenszer szinten, hanem komolyabban. [link]

szerk: nyilván a kérdés nem tesla specifikus.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#145) #06658560 válasza bambano (#141) üzenetére


#06658560
törölt tag

XFCE.

(#146) #06658560 válasza Noukoum (#133) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ha van level 4, akkor gyakorlatilag van level 5. A level 4 a csak vészhelyzetben kell az embernek dönteni állapotával nagyon veszélyes.

(#147) Dare2Live válasza btprg (#143) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"de az önálló vezetésre alkalmatlan, és még nagyon sokáig (vagy örökre) az is lesz, így viszont nincs nagy előnye."

ha neked az nem előny, hogy kevesebb mint fele annyi a baleset akkor ha be van kapcsolva ahoz képest mint ha nincs akkor tényleg nincs nagy előnye.

De az átlag 99%nak bizony ez komoly előny.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#148) dabadab válasza #06658560 (#146) üzenetére


dabadab
titán

A level 4 a csak vészhelyzetben kell az embernek dönteni állapotával nagyon veszélyes.

???

Nem tudok olyanról, hogy bármelyik levelnek lenne ilyen definíciója, már csak azért is, mert ez kifejezetten hülyeség lenne, ahogy azt látod is.

A level 4 leginkább azt jelenti, hogy teljes önvezetés, de csak bizonyos körülmények között. Erre van létező példa is, a Waymo taxijai, amik teljesen önvezetőek, de csak Phoenix egy adott részén belül - ez a korlátozás meg azért van, mert a csepegtetett infók szerint elég sok hely kézzel van optimalizálva, pl. adott balrafordulásnál beállították, hogy aggresszívebben próbálkozzon, különben soha nem engedik át.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#149) Dare2Live válasza bambano (#144) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"össze kell tolni egy hatvan kocsiból álló kocsisort ahhoz, hogy az önvezetőket programozó programozóknak ez is eszébe jusson?"

:DDD :DDD :DDD

Sött 200 kocsiból álló sort kell összetolni hogy eszébe jusson. :DDD Nem lehet elég figyelni a féklámpát meg, hogy lassul e, meg hogy az elötte lévő lassul e...? A szokásos bamba, torzító hozzáállásod.

btw tudod mi az AI? Alapok megvannak? Lehet, hogy a kód/algoritmusok nagyját nem is a "önvezetőket programozó programozók" írták? hupsz.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#150) #06658560 válasza MaCS_70 (#129) üzenetére


#06658560
törölt tag

De ez nem a robotpilóta. Teljesen más rendszer.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.